2017. január 20., péntek



Baráth Viktória: Első ​tánc


 Köszönet a recenziós példányért az írónőnek és az Álomgyár kiadónak!
(FB / Weboldal  / Moly / Az írónő FB-,  Moly- és weboldala)

alcím: Kövesd a szíved ritmusát!

– Nagyon csöndben vagy – szólal meg.
– Ne haragudj, csak tudod, nekem ez volt az első, és… – vonom meg a vállamat.
Owen majd megfullad a kávétól, szörnyen köhögni kezd.
– Mármint nem úgy, hanem egy idegennel, érted!


Fülszöveg:
Meddig ​​érdemes küzdeni egy férfi szerelméért? És az álmaidért?
Zoey álma, hogy musicalszínésznő lehessen, ennek az álomnak azonban határt szabnak a gátlásai. Hogy bebizonyítsa rátermettségét, a 21. születésnapján Párizsba utazik egyedül, ahol szenvedélyes szerelemre lobban a skót származású Owennel, aki a fiatal lány számára a tökéletes férfi – egy apró szépséghibával: a 35 éves Owennek ugyanis van egy titka. Később felbukkan a színen egy másik férfi is, aki pont azt a biztonságot tudná nyújtani Zoey-nak, amit Owentől sosem kaphat meg. Zoey válaszút elé kerül: vajon a szenvedélyes szerelmet választja, vagy a biztonságos és kiszámítható életet, netán saját lábára áll, és elindul az álmai megvalósításának útján? Hová vezethet egy titkokkal és hazugságokkal kezdődő kapcsolat? A nagy korkülönbség ellenére kialakulhat-e életre szóló szerelem két ember között? Te mit tennél meg az álmaidért?
Baráth Viktória első regénye az álmok valóra váltásáról, a leküzdendő akadályokról, és a saját határaink átlépéséről szól.
Egy történet szívvel-lélekkel.

Könyv információk:

Eredeti megjelenés éve: 2016

Álomgyár, 2016
422 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9786155596322
Megvásárolható ITT:
(Az értékeléshez olvass tovább!     )

Miért olvastam el?

Már első látásra szerelembe estem a borítóval és ilyenkor mindig kíváncsi vagyok, hogy vajon a beltartalomhoz illő(en szép)-e. (OFF: Én mindenképpen a papírformátumot ajánlom a könyvből, mert igazi éke akönyvespolcnak!)

Szerintem

Nem mondhatom azt, hogy egy átlagos szerelmes történetet olvastam, mert nagyon speciális helyzetben találkoznak a szereplők és a szerelmükkel jócskán megbonyolítják az életüket. Nem szokványos szerelmi történet, eltér az átlagtól! Vannak benne klisék – több is -, persze ez nem negatív részemről, mert tipikusan olyan szerzői fordulatokról van szó, amiket imádok. (Ld. a Pro résznél!)

A történet gördülékeny és kezdő íróhoz képest jó stílusú, bár érződik rajta, hogy első könyv, de szerencsére nem a végén, ugyanis ez a lezárás csodás lett! Még van hova fejlődnie az írónőnek, de alapvetően sikerült egy humoros, fordulatokban gazdag és aranyos romantikus történetet összehoznia elsőre. Nincsenek benne helyesírási, tagolási hibák, lendületes és nem vontatott – vagyis nem követte el azokat a hibákat, amik miatt kevesen olvasnak elsőkönyves írótól.

PRO

Szerintem ez egész téma dögös! Mind a titokzatos idegen, aki kisegíti a bajba kerülő lányt, mind az újonnan felbukkanó szexis, idősebb tanár fordulat a kedvenceim között szerepel.
Szeretem, ha egy szereplő olvas a történetben, márpedig egyből az elején Zoey A Legyek urát olvassa a repülőn, de ugyanígy odáig vagyok, ha a kedvenc zenekaraimmal, illetve számaimmal találkozom olvasás közben. (Pl.: Abba, Maroon5, Alanis Morisette)
Szeretem, ha valaki a vágy helyett a biztonságra és a megbízhatóságra szavaz, illetve ha úgy dönt, hogy nem teszi ki magát a fájdalomnak vagy más kénye-kedvének és a saját lábára áll.

So-So

Az elejét túl sűrűnek, túl gyorsnak találtam, nem ragadott magával érzelmileg, de aztán megszoktam az író lendületes stílusát és megkedveltem a szereplőket. Hozzátenném, hogy rengeteg benne a párbeszéd, aminek örültem, mert megőrülök, amikor oldalakon át csak szövegmonológok vannak…

KONTRA

Vannak benne dolgok, amik viszont az én életemben elképzelhetetlenek lennének, ezáltal (sajnos) hiteltelen a sztori:  (SPOILER) Soha nem mehetnék el egyedül külföldre nyaralni, pláne nem a születésnapomon. Soha nem volt még ekkora korkülönbség köztem és a párom között. (14 év, ugyanis Zoey 21, Owen pedig 35 éves.) Soha nem volt ilyen tanárom, akivel össze lehetett volna jönni, ÉS pláne nem ment volna bele az igazgatóm, akkor se ha maga a Jóisten kéri. Utána meg pláne nem jött volna ő is össze a barátja által elhagyott diákjával. (Ez utóbbi szomorú, mert volt dögös igazgató bácsim. :))  (SPOILER VÉGE!) Apróságok, csak a sztori tekintetében számítanak. Mondjuk rémlik egy dögös fizikatanár is… Kizárólag nála (abban az évben) voltam ötös fizikából.

Zene a könyvben: Maroon 5 - Sunday Morning
Könyv a könyvben: William Golding: A Legyek Ura

Értékelés: 4

Összességében

Humoros és izgalmas történet egy nagyon merész lánnyal a főszerepben. Fele annyira nem vagyok képes vagy hajlandó kimozdulni a komfortzónámból, mint Zoey, de igazán érdekes karakter. Nem bírtam… folyamatosan piál, holott tudja, hogy h*lyeségekre veszi rá az alkohol, ráadásul józanon is bármikor aláfekszik khm… a „pasijának”. Finoman szólva, nem vagyok túl jó véleménnyel róla, de a végére nagyon feljött. Tényleg nem bírtam a hozzáállását egyes dolgokhoz, se a könnyelműségét, de az tetszett, amikor elkezdett kiállni önmagáért! Van még számára remény. (Számomra viszont valószínűleg nincs, ugyanis azt a pasit választanám, amelyik TUD sütni, főzni és  JÓL süt, főz.)
Tetszett, érdekes élmény volt végigkövetni egy végzős lány utolsó évét, mert összességében jó kis éve volt Zoey-nak (tele hullámvölgyekkel és –hegyekkel).
Kíváncsi lennék, hogy mi lesz velük!*

*Megvan a saját verzióm (ami természetesen egy nagyszabású, giccses, 
túlporcukrozott happy end, mert imádom az ilyesmit).

♥ Sean ♥
(Ian Harding)
Időszakos kedvenc karakterek: 
Owen, Sean, majd Zoey!

Mi van? Owenért egészen az „utánfutója” megérkezéséig odáig voltam, aztán jött Sean, akit már akkor is érdekesnek tartottam, amikor még csupán mellékszereplő volt, de nem bántam, hogy összebarátkozott Zoey-val, és ez által előtérbe került a történetben. Zoey a legvégén a döntésével hozta fel magát a szívemben.

Nagyon csavaros-furfangos történet, látszik is, hiszen más volt a kedvencem a könyv elején, más a közepén és ismételten más a végén. 
(Nem is tudom, hogy volt-e már hasonlóra példa nálam…)

Zoey (szerintem)
Ajánlom, ha…
…szereted fordulatos szerelmi történeteket; kedveled a tanár-diák sztorikat; …bírod a jó humorú történeteket; …szereted a zenével, tánccal és élettel átitatott regényeket.

Nem ajánlom, ha… nem kedveled a nem szimplán romantikus regényeket; …szereted szuper nagy happy endeket; …nem bírod a tanár-diák szerelmet vagy a nagy korkülönbséget a kapcsolatokban.

Kedvcsináló idézetek:
Ennek aztán van bőr a képén!
– Ráadásul holnap is itt leszek még. Szívesen tölteném hasznosan az időmet.
– Akkor menjen havat lapátolni, közmunkára mindig szükség van.
Te pontosan ez vagy. Egy kedves, belevaló lány, aki szívesen barátkozik és nyitott új dolgokra, csak bebeszéled magadnak, hogy nem vagy az, mert félsz szembenézni a valósággal, és könnyebb azt mondani, hogy nem merem, mint megtenni. Lehet ez durván hangzik, de így van. Igaz, nem ismerlek még igazán, de látom, mennyi szenvedély, mennyi érzelem van benned, amit nem engedsz ki. Merj önmagad lenni! Ha megteszed, mások is észre fogják venni, hogy milyen értékes vagy valójában. Én látom. Csodálatos ember vagy.
– Azt kérdezi, hogy hogy tetszett – fordítja nekem Owen.
– Imádom. Ez álmaim ruhája. Elképzeltem magam ebben meg egy Louboutin cipőben, gyönyörű ékszerekkel. Igazi vörös szőnyeges ruha. De nem engedhetem meg magamnak. Mehetünk – sóhajtom.
Owen mond valamit a nőnek, majd kijövünk az üzletből. Gyalog indulunk a szálloda felé.
– Mit mondtál neki? – kérdezem.
– Azt, hogy kövérnek érzed magad benne.
– Héé! – tör ki belőlem.
– Ha azt mondom, hogy drága, akkor megpróbál rábeszélni. Így tudta, hogy esélytelen, és békén hagy. 
♡ ♡ ♡ ♡ ♡
A képek a Pinterest táblámról származnak:  Első tánc
♡ ♡ ♡ ♡ ♡


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése