2017. október 23., hétfő



AniTiger - Olvasok Hazait Book Tag


OKTÓBER 23-a van, az évből még 69 nap van hátra. Ez a nap nemzeti ünnep Magyarországon: az 1956. évi forradalom kitörésének és a Magyar Köztársaság kikiáltásának évfordulója (1989).
Ebből kifolyólag foglalkozzunk egy kicsit a magyar irodalommal, a magyar alkotókkal és az elhanyagolt magyar könyvekkel. Nem szoktam titkolni - bár eléggé szégyellem -, hogy akadnak hiányosságaim a klasszikus magyar irodalom terén, mert nem átalltam elsumákolni a kötelező olvasmányaimat. Néhány éve úgy döntöttem, hogy apránként bepótlom azokat a műveket, amikhez úgy érzem, hogy már eléggé felnőttem. (Hozzátenném, hogy akad még olyan, amihez lehet, hogy sosem fogok megkomolyodni, így hallani sem akarom róla... két ilyet említek is a tagben. Előre is bocsánat az említett könyvek rajongóitól!)

A mai tag ötletét Rétától, a HaBár, a könyves kocsma szerkesztőjétől loptam – az ő kitöltését IDE kattintva olvashatjátok. Ő találta ki, hogy a mai napon kitölti „Olvasok Hazait” taget, eredeti címén „Reading My Country” Book Tag-et. (Az eredeti taget Elenánál találta, az ő videóját IDE kattintva megnézhetitek, az eredetit pedig ITT találjátok!)
❖❖❖❖❖
Melyik országról fogsz beszélni?

Magyarországról

Épp azért nyúltam le Rétától ezt a taget, mert kicsit bűntudatom van, amiért gyakran elhanyagolom, lekicsinylem a magyar írókat.Vagyis múlt időben: elhanyagoltam és lekicsinyeltem. Sok-sok évig egyáltalán nem olvastam magyar írótól – a két kedvencemet: Böszörményi Gyulát és Vavyan Fablét leszámítva -, ezért mostanában igyekszem ellensúlyozni ezt és nyitni mind a kortárs, mind a nem kortárs magyar írók és írónők felé.
Csodás íróink vannak és ritka szép a magyar nyelv, nem szabad elhanyagolnunk az anyanyelvünkön írt könyveket!

Mi a kedvenc gyerekkori könyved az országodból?
(Ha nincs kedvenced, nevezz meg egy népszerű gyermekkönyvet az országodból!)



Ez a könyv a kedvencem a Gergő-regények közül, de az író összes ifjúsági regényét nyugodt szívvel tudom ajánlani, mert legalább annyira feldobták a gyerekkoromat, mint a Harry Potter-sorozat. Nem egy túl ismert sorozat – legalábbis még nem nagyon találkoztam senkivel, akivel meg tudtam volna tárgyalni -, de FANTASZTIKUS!

Mondj egy hazai könyvet, amit az iskolában olvastál!
(Általános vagy középiskola, a választás rajtad áll!)


Illetve még szerettem Mikszáth Kálmántól a Szent Péter esernyőjét, de…
Mint már említettem, én NEM olvastam magyar íróktól fiatalabb koromban. Nem ismerem Az arany ember és Az apostol történetét, ahogy A Pál utcai fiúkét sem. Nem vágom a Toldit, a Csongor és Tündét,, a Liliomfit, az Ábel a rengetegbent, a Légy jó mindhaláligot. (Az Egri csillagokat és a Szigeti veszedelmet soha nem is szeretném megismerni, VISZONT…!)
Édes Annával, Tündér Lalával, Abigéllal és Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem könyvével felnőttként ismerkedtem meg, mert szép lassan azért igyekszem pótolni a hiányosságaimat. A magyar alapművek fontosak, de az iskolai fejbe nyomorgatását az irodalmi műveknek nem szerettem régen sem és nem támogatom ma sem.

Melyik az a könyv, ami a kedvenc hazai környékeden játszódik? És/vagy nevezz meg egy könyvet, ami az országodnak azon területén játszódik, ahova el szeretnél jutni!


Imádom Budapestet, mert lenyűgöző és grandiózus, ráadásul tele van gyönyörű épületekkel. Mindig élményként élem meg a fővárosba tett utazásaimat! :)

Nevezz meg egy történelmi regényt, ami a hazádban játszódik!



Még nem olvastam, de a fülszövege alapján épp annyira történelmi, amennyi még belefér az életembe. Őszinte leszek, nem igazán vagyok oda a történelmi regény címkéért!
Egész életem során csupán kettőt olvastam – olyat, ami nem történelmi romantikus is egyben -, de éppen elég volt. (Bár mindkettőt szerettem. Róluk van szó: Celia Rees: Bűbájos Mary, Markus Zusak: A könyvtolvaj)

Nevezz meg egy könyvet egy bennszülött írótól!
(Ha ez nem alkalmazható az országodra, hagyd ki)

Mutass egy klasszikus regényt az országodból!



Ez a magyar klasszikus is egy tartozás magam felé, akárcsak A Pál utcai fiúk. Szeretném egyszer elolvasni, mert bár nagyvonalakban ismerem a történetet, mégis többet ad, ha magam olvasom el.

Melyik az a könyv az országodból, amit még nem olvastál, de szeretnél?


Szeretem a kortárs magyar írók izgalmas fantasy / urban fantasy regényeit. Mivel ez a műfaj közel áll a szívemhez, ezáltal igyekszem könnyebbé tenni a magam számára a nyitást az új élmények felé. Mondjuk Vivien Hollowaytól eddig még nem olvastam rosszat, szóval ez a történet is tuti tetszeni fog! :’)

Említsd meg a kedvenc hazai szerzőidet, könyveidet!



Ők az abszolút kedvenceim, de az elmúlt években hozzájuk csapódott Virág Emília, Fodor Ákos, On Sai, J. Goldenlane, Vivien Holloway, Gaura Ágnes is, hogy csak néhány nevet említsek így hirtelen. Könyvet pedig nem említenék, mert annyi van… érdemes körbenézni a blogon vagy a Molyos adatlapomon, ha a kedvenceim érdekelnek.

❖❖❖❖❖
Jó olvasást!
Köszönöm a figyelmet!
❖❖❖❖❖


2 megjegyzés:

  1. gondolom úgy értetted, hogy Mikszáthtól szeretted a Szent Péter esernyőjét... :)

    VálaszTörlés