2014. szeptember 13., szombat



Bosnyák Viktória: Klott Gatya, ne fárassz! (Tündérboszorkány 2.)

Köszönet a recenziós példányért a Kolibri Kiadónak!

(FB / Weboldal / Moly)



„- Közlöm veletek, hogy nem huszonhat nebáncsvirág vagytok, hanem az én osztályom. Márpedig az én osztályom vidám, jól nevelt, egészséges és eszes. Vége a nyavalygásnak! Megtiltom, hogy rosszkedvűek legyetek! Ha még egyszer panasz lesz rátok, mindenki intőt kap. Világos?”
- Klott Gatya Kálmán




Fülszöveg:

Tudod mi az klottgatya? Múlt századi tornanadrág. Hát azt, hogy kicsoda Klott Gatya? Nagydarab, szőrösszívű, múlt századi tesitanár, a Békés Utcai Általános Iskolában. Örülhetsz, ha személyesen nem volt még hozzá szerencséd, vagyis inkább szerencsétlenséged. (Hacsak nem olvastál rémtetteiről a Tündérboszorkány című könyvben.) Bezzeg szegény ötödik dések! Nekik szeptembertől éppen Klott tanár úr az osztályfőnökük. A könyv végére kiderül, sikerül-e kiutálniuk Klott Gatyát a Békésből, vagy békét kötnek az ország legrémesebb pedagógusával.

Olvasott kiadás:
Kolibri, Budapest, 2014 / 344 oldal · ISBN: 9786155450198



Szerintem:


Ide nekem Klott Gatyát!

A könyv elolvasása után arra jutottam, hogy ha újrakezdhetném, szeretnék a Békés utcai általános iskolába járni, még akkor is, ha megkapom Klott Kálmánt OFŐnek… (…pláne akkor!)

Jó döntés Klott Kálmán történetét elregélni, mert ő volt számomra az egyik legérdekesebb mellékszereplője az első résznek! A másik az Analfa, aki - ha minden igaz - a harmadik részben visszatér (Bosnyák Viktória: Analfa visszatér) és végre közelről is megismerhetem.


A könyvről:


Az első rész 152 oldalas, a második kötet már 344 oldal! Hamar rádöbbentem, hogy azért nagyobb lélegzetvételű, mint az első rész, mert dupla annyi varázslat került bele! Egyszerűen imádtam olvasni. A borító és az illusztrációk imádnivalóak és ötletesek! (Mind a Krisztina Maros Illustration munkáját dicséri.) Nem bírtam magammal, hoztam a blogra Spenót kutyust, ifj. Rácz Ignác agárját! 





Kiknek ajánlom?


Igazából bárkinek, aki úgy érzi, hogy ráfér egy kis varázslat. Vagy kedve szottyan olvasás közben Morse kódot fejteni. Meg akarja tudni, hogy mi fán terem a tortapoéta. Mit dolgozik, aki előevő? Mitől lehet horror egy tornaóra (bár ezt szerintem tudni vélik az emberek, de tévednek)? Kicsoda Buci, Jegenye, Matekmumus, WWW?


Figyelem! A könyv önálló kötetként is megállja a helyét, de alkalomadtán ajánlom elolvasni az első részét is a trilógiának!


Abszolút kedvenc: 

a WC lehúzási technikával foglalkozó összes rész! Illetve a hozzátartozó pörgetős játék az oldalak szélén, amit elsőre nem is értettem – aztán IMÁDTAM!)


Értékelés: 5*


*új kedvenc


Miért éppen ez a könyv?



Az első rész elolvasása után megnyugtattak, hogy vannak olyan iskolák, ahol Bosnyák Viktória könyve KÖTELEZŐ OLVASMÁNY! Jó érzés tudni, hogy más is arra jutott, amire én olvasás után.



Bevallom a második részben kevesebb a könyv és a könyvtár, de több a cukrászda esküszöm! Továbbá jobban megismerhetjük a tanári kart, a Békés utcai iskola 5.d osztályának a tanóráit és ellátogatunk Aggtelekre is (még ha csak kevés időre is). Nagyon szerettem az óráikról olvasni, komolyan elszomorító, hogy nem kezdhetem újra kisiskolás pályafutásomat abban a szuper suliban.



Hogy foghatott meg engem ez a könyv?


Én is ültem döbbenten az ötödikes tanévnyitóm napján, hozzánk is a testnevelés tanár sétált be és én is cidriztem emiatt nagyon! Bár az én felsős osztályfőnököm magas, de sudár nő volt, a másik tantárgya pedig a rettegett biológia… Szóval hamar hatalmas mosolyt varázsolt az arcomra a könyv, ami nagyon nehezen kopott le, amikor vissza kellett zökkennem a valóságba.


A könyv tanulsága?


…mert van neki! Arra jutottam, hogy szép dolog a hátuk mögött szeretni a gyerekeket, de a gyerekek jobb szeretik, ha szemtől szembe IS szeretik őket! Bezony, Klott Gatya is megtanulta a könyv végére ezt az okosságot!


Sokaknak elveszi a kedvét az olvasástól, ha bárminemű oktató-nevelő célzata is van a sztorinak (ne adj Isten: tanmese az egész!), de a Klott Gatya, ne fárassz! című könyv nem csupán tanít, hanem kortól függetlenül képes beszippantani egy – sajnos – fiktív iskola életébe, ahol együtt szomorkodunk az új osztályfőnököt kapó gyerekekkel, mellettük sztrájkolunk a szigor ellen, velük futtatjuk az agárkölyköt délutánonként és együtt örülünk az osztállyal az elért eredményeiknek. Csodás könyv, érdemes elolvasni!


Érdekesség - A rózsakvarc



Odáig voltam az ezoterikus vonalért a könyvben, de a legjobban a kövek gyógyító hatása fogott meg. (Persze érdemes utánanézni az illóolajok és a teakeverékek testi-lelki hatásainak is, de most ragaszkodjunk a rózsakvarchoz!)



A rózsakvarc a SZERETET köve. Gyengéséget ébreszt az emberben és a szívcsakra működésére van pozitív hatása. Ehhez a csakrához tartozik a feltétel nélküli szeretet, a megbocsátás, az együttérzés és az elfogadás, ezekre az érzésekre van kedvező hatással ez a kő!


A könyvben a zsebükben hordják a gyerekek, nekem a kulcskarikámon pihen egy darabka – pedig nem vagyok oda a rózsaszín színért. Szerencsére anélkül is hatásos, hogy tetszik-e vagy sem a tulajdonosának.


Idézetek:

Nem kerülhet sor a torra,
Megment az Augusztus-torta.

– Hát ez mi volt? – hüledezett George, miután Auguszta távozott.
– Mielőtt a hüledezéstől teljesen kihűlnél, közlöm veled, hogy akár tetszik, akár nem, itt minden tortához rím is jár – magyarázta Sanya.


2. fejezet - melyben ellátogatunk az Augusztus cukrászdába (remélem, nincs kifogásod ellene)



– No kérem! Fenomenális ötletem támadt. Olyasmi lesz a feladat, ami minden fiú szívét megdobogtatja. Tessék kitalálni!
– Futópad? – próbálkozott Téess.
– Zsebpénz? – kérdezte Bori.
– Dolgozatírás? – vetette fel félve Dóri.
Ágica? – gondolták magukban a fiúk…

15. fejezet - melyben tovább botorkálunk a tanulás rögös útján



– Laci! Gyere már!
– Hová menjek, Tutajos? Még egy darab halat sem fogtam – mordult fel a fiú, fel sem nézve a könyvből. A hórihorgas Sanya erre finoman hátba vágta, amitől Lacinak kiesett a Tüskevár a kezéből.
– Térj szépen vissza a Békés utcába! – mondta a padtársa.
– Miért, mi van?
– Technikaóra, és már becsengettek. És még meg is kell találnunk a termet.


4. fejezet – melyben megismerkedhetünk a Matekmumussal (Megjegyzem, ez a cím alliteráció, vagyis minden szava ugyanazzal a betűvel kezdődik. Ezt azért mondom, hogy valami hasznosat is találj a könyvemben. Becsületszavamra, az alliterációra irodalomórán még szükséged lesz.)


– Legjobb lesz, ha mindannyian paríroztok!
– Tessék mondani, az mit jelent? – kérdezte remegő hangon Ágica.
– No nézd csak! Feltette a mancsát? Szót adtam neki? Különben is, mi vagyok én, magyartanár? Vagy a homlokomra van írva, hogy Értelmező Kéziszótár? Azt gondoltam, ötödikben már beszélitek az anyanyelveteket. Ki tud válaszolni ennek a kíváncsi kacsának?

1. fejezet - melyben kellemetlen meglepetés éri az 5.d osztályt

♡♡♡♡♡

Létezik egy "Könyv - Tündérboszorkány" nevű Pinterest tábla, 
ahol a könyvekhez tartozó gyűjteményem van.


♡♡♡♡♡



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése