2014. július 30., szerda



Maggie Stiefvater: Forever - Örökké (Mercy Falls farkasai trilógia 3.)



„Körülöttem ott volt Beck, a könyvekben élt, amelyeket elolvasott. Minden lapon ott lakott. Ő volt minden hős, minden lovag, minden áldozat és minden támadó. Ő volt a kezdete és a vége mindennek.”

- Samuel K. Roth


Az első részről ITT írtam,
a másodikról pedig ITT.
Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

akkor…

Amikor Sam megismerte Grace-t, ő farkas volt, Grace pedig ember. Sam végül megtudta, hogyan lehet ember, szerelmük a különös távolságtartásból a közös élet intenzív közelségévé változott.

most…

Itt véget is érhetne a történetük. De Grace nem maradhat ember. Ezúttal ő a farkas. És Mercy Falls farkasait egy végzetes, különös vadászat fenyegeti.

örökké…

Sam bármit megtenne Grace-ért. De képes-e egyetlen fiú és egy szerelem megváltoztatni az ellenséges, veszett világot? A múlt, a jelen és a jövő összeomlani készül, egyetlen pillanatban – élet és halál pillanatában. A búcsú vagy az öröklét pillanatában.

Eredeti mű: Maggie Stiefvater: Forever / Eredeti megjelenés éve: 2011
Könyvmolyképző, Szeged, 2011 / 378 oldal · ISBN: 9789632455266 · Fordította: Gazdag Tímea


Szerintem:

Befejeztem. 3 csillag. Vagy 3,5?

Nagyon nehéz abbahagyni, mi? Írom a könyvem, szeretem a szereplőimet és képtelen vagyok elengedni a kezüket. Nincs meg bennem a képesség, hogy azt mondjam: Tessék, szabad a pálya! Tiétek a világ!

Nagyon remélem, hogy Maggie így érzett / így érez velük kapcsolatban, mert elviselhetetlen a gondolat, hogy ott él egy csodás történet a fejében és író létére képtelen átadni az Olvasónak.

Egyébként a sztori nem rossz, csak az a baj, hogy nem is túl jó! So-so. Csak nem értem a végét. Vajon a magyar verzióban érthetetlen csupán? Hiszen az első és a második részben akadtak hibák, akadtak logikátlan mondatok és összekevert nézőpont jelölések. Egyébként érdekes ez az igénytelenség, mert máskor gondos munkát szoktak végezni a kiadónál, de az én példányomból egy az egyben kimaradtak a lábjegyzetek magyarázatai. (Első kiadásom van.) Egyéb tapasztalat?

Tulajdonképpen izgalmas rész volt. Imádtam Isabel-t. Odáig vagyok Cole-ért. Összességében nem maradt el semmiben a többi résztől, jó lesz neki a 4 csillag (avagy cicamancs a blogon).


Értékelés: 4  

SPOILERES morculás:

Képtelen vagyok eldönteni, hogy 3 vagy 4 csillag / mancs. Nem volt cselekménytelen, a többihez képest rengeteg minden történt benne. Dolgok, amiket vártam: végre kiosztja Grace a szüleit, megdöglik Shelby és elköltöznek a farkasok. Ezt az utolsót már az első vadászatkor megfogalmaztam magamban, szóval virult a fejem, amikor Koenig bedobta a félszigetet. Innen nézve csodás a sztori vége és még ezzel is lezáratlannak érzem.

Ami nem tetszett – Sam impotenciája bármivel kapcsolatban. Imádnivaló, de életképtelen egyed, vártam némi (?) jellemfejlődést, előre lépést. Az igazán csodás happy end számomra a félszigetre költözés mellett a teljes munkaidős könyvárusi állás elfogadása lett volna Sam részéről, bár finoman szólva problémás a srác. Igaz, hogy szóvá is teszik (nem is egyszer), hogy jóformán működésképtelen Grace nélkül, de… szép ez a szerelem, de rettenetesen szomorú is vagyok emiatt.

Beck halála szíven ütött. Nagyon megszerettem, pedig inkább csak emlegették vagy mások emlékeiből ismertem meg. Felesleges azt hinni, hogy szörnyeteg. Amikor Beck-et visszahozták legszívesebben felpofoztam volna Sam-et a viselkedése miatt.

Ritkán sírok epilógusért, de most nagyon. Kíváncsi vagyok, hogy az újonnan megjelent 3,5. részben, a Sinner-ben, aminek a középpontjában Cole St. Clair és Isabel Rosemary Culpeper – mennyire utalnak vissza Mercy Falls-ra. Ha igazak a hírek, egyáltalán nem fognak. Majd meglátom!

Maggie Stiefvater: Sinner (The Wolves of Mercy Falls 3,5)

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Sinner follows Cole St. Clair, a pivotal character from the #1 New York Times bestselling Shiver Trilogy. Everybody thinks they know Cole's story. Stardom. Addiction. Downfall. Disappearance. But only a few people know Cole's darkest secret – his ability to shift into a wolf. One of these people is Isabel. At one point, they may have even loved each other. But that feels like a lifetime ago. Now Cole is back. Back in the spotlight. Back in the danger zone. Back in Isabel's life. Can this sinner be saved?


Saját értelmezésemben:

A Sinner című könyvben Cole St. Clair, a Mercy Falls farkasai trilógia kulcsfontosságú karakterének történetét követhetjük. Mindenki azt hiszi, hogy ismeri Cole történetét. Sztárság. Függőség. Bukás. Eltűnés. De csak egy maroknyi ember ismeri Cole legsötétebb titkát, hogy képes farkassá változni. Ezen emberek egyike Isabel. Egy ponton talán szerették, szerethették volna egymást, de ez mintha egy élettel ez előtt lett volna… Most Cole visszatér. Visszatér a reflektorfénybe. Vissza a veszélyzónába. Vissza Isabel életébe. Egy bűnöst meg lehet menteni?

 
Kedvenc Grace fan art-om!
Összefoglalva -

Az a bajom, hogy nagyon bejött, imádtam és semmit sem ér a szememben a vége. Elolvasom az első részt (lassú felvezetés), átrohanok a második részen (a szívszorítóan szomorú vég felé haladok) és befalom a harmadik könyvet – az UTOLSÓT, ami RÓLUK szól és képtelen vagyok felfogni, hogy most akkor mi van?! Mikor vált minden érthetetlenné? Az utolsó 3 oldalt újra kéne írni (vagy fordítani?) azért, hogy a Rajongva Olvasó, a Kíváncsi, az Értetlenkedő és a maradék akárhány törpe megértse, felfogja és elfogadja: VÉGE!

Idézetek:

Csiklandozást éreztem a bőrömön. Beletelt egy kis időbe, mire rájöttem, hogy Cole a karomon gurítgatja a műanyag Mustangját. Magában nevetgélt, halkan és ragályosan, mintha még mindig lenne miért csendben lennünk. A vállamnál visszafordította a kisautót, és lefelé indult a kezem felé. Amikor nevetett, a kerekek egy kicsit megcsúsztak a bőrömön.
Ez volt a legvalódibb dolog, amit valaha hallottam Cole St. Clairtől.
- Isabel

– Tegyél be mindent a dobozokba, Sam, de magadat ne. Téged meg akarunk tartani. Ígérd meg, hogy idekint maradsz velünk.
Sokáig ültünk így. Amikor felálltunk, minden szomorúságom a dobozokban volt, és Beck volt az apám.
- Sam

Cole puszta léte akkora volt, hogy nem lehetett négy fal között tartani. Kifolyt az ablakokon, kirobbant a hangfalakból, hirtelen felordított az éjszaka közepén. Ha az ember elvette a színpadot, még mindig ott maradt a rocksztár.
- Sam

Kezdtem rájönni, hogy Sam nem képes működni Grace nélkül, és ez a fajta szerelem csak akkor létezhet, ha a két ember biztosan mindig egymás mellett marad. Ha az egyenlet egyik oldala eltűnik, meghal, vagy kicsivel kevésbé tökéletes a szerelmében, a lehető legtragikusabb, szánalmas történetté változik, nevetséges lesz a maga képtelenségében. Grace nélkül Sam egy poén nélküli vicc.
- Cole

Nem olyan csók volt, mint először, nem az az éhes, vágyakozó, kétségbeesett csók. Nem hasonlított egyetlen csókra sem életemben. Olyan lágy volt, akár egy csók emléke, olyan óvatos, mintha csak az ujjaival simította volna végig az ajkaimat. A szám kinyílt és mozdulatlanná vált. Nagyon csendes volt, suttogás, nem kiáltás. Cole keze megérintette a nyakamat, a hüvelykujja az állkapcsom alatti bőrhöz simult. Nem azt mondta az érintés: Több kell. Azt mondta: Ezt akarom.
(…)
– Így csókolnálak, ha szeretnélek – mondta.
- Isabel

♪ ♪ ♪ ♪ ♪
A képek a „Könyv - Mercy Falls farkasai” pinterest táblámról származnak, ott többet megtudhatsz róluk és további képek várnak.

♪ ♪ ♪ ♪ ♪

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése