2015. október 15., csütörtök



AniTiger - Liebster Award


Már szeptemberben kitöltöttem egyszer, akkor Łexától kaptam a díjat (itt elolvashatjátok azt a bejegyzést), azóta pedig több embertől is megkaptam. Tulajdonképpen egyben hozom a válaszaimat és nem is tagelek senkit. (Mert mindenkinek a válasza érdekelne a lent szereplő kérdésekre és szerintem fantasztikus dolog lehetőséget adni valakinek, hogy kiemeljen magáról 10 információt, amit megosztana velem vagy mással! Kíváncsi vagyok, ki mit mondana el… mit tartana kiemelendőnek vagy érdekes apróságnak.)

Akiktől a díjat megkaptam:

@Kritta, a Könyvlelő bloggere ( és az ő kitöltése)
@Jeffi, Lapról-lapra blog (és az ő kitöltése)
@tees06, Discussion blog (és az ő kitöltése)
@Bélabá (Karcban kérdezett és jól tette, mert így a legtöbb figyeltje kitölti a kérdéssorát – nem szeretném lemásolni, pedig nagyon jó ötlet! :D)

Köszönöm szépen!
Szabályok:

Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!

10 dolog rólam:
  1. Szuper-peches és szuper-mázlista napjaim is vannak.
  2. Ha tehetném valami angol nyelven beszélő országba költöznék pár hónapra vagy évre… (ld. fent :D)
  3. Leszoktam a cigiről és a kávéról… aztán a kávéhoz mégis visszatértem, de már nem függök tőle.
  4. A tévézés háttérhang vagy vasalás-kiegészítő eszköz.
  5. Nem szeretek egyszerre egy dologra figyelni, mindenhez kell valami melléktevékenység/háttérhang… (ld. 4.)
  6. Ha el vagyok varázsolva vagy dolgozom és kiesik a világ, akkor jöttömben-mentemben fura dolgokat szoktam hagyni a hűtőben (újság, mobil, bögre, kisolló, gyűrű…), de a szeretteim már megszokták.
  7. Nem szeretek éjfél előtt elaludni, nem szeretek korán ébredni.
  8. A klasszikus kedvenc scifijeimet (Star Wars, Alien) nem vagyok hajlandó elolvasni, holott amiket előbb olvastam és később jöttek ki filmen (A marsi, Útikalauz), mindről tudom és elismerem, hogy a könyv verzió jobb.
  9. A szobám fehér, minden keret, néhány falra festett minta és az ajtó fekete.
  10. Az ajtóm tele van tiltótáblákkal (befelé nyíló ajtón HÚZNI tábla, „Üzemen kívül!”, STOP, "Figyelmeztetés! Felkeltem, de még nem vagyok ébren, és semmiféle felelősséget nem vállalok a cselekedeteimért, ameddig a reggeli kávém nem töltötte ki az ereimet. Jó reggeli kávét Mindenkinek! :)"), amiket a családom és a barátaim vettek/nekem gyártottak és nyomtattak. :)))

❖❖❖❖❖
A folytatáshoz olvass tovább!

Kritta kérdései:
1. Melyik volt eddigi életed legjobb könyves élménye?

Tuti fogadnátok arra, hogy a Harry Pottert fogom mondani, de nem. A Ready Player One volt a legjobb.

2. Szoktál Könyvfesztiválra, találkozókra, bemutatókra járni?

Nem szoktam, bár Könyvfesztiválra és Könyvhétre is tervezek menni jövőre. (Eddig Könyvhéten egyszer voltam és imádtam.)

3. Melyik könyvben megformált szereplő lennél a legszívesebben?

Tessa Gray a Pokoli szerkezetekből vagy Anastasia Donovan a Donovan örökségből

4. Szeretsz könyvtárba járni?

Imádok! Ma is megyek.

5. Próbálkoztál valaha könyvírással, van esetleg az asztalfiókban egy elfekvő próbálkozás?

Van. Hanyagoljuk a témát. :D

6. Mi volt a legbizarrabb könyves élményed?

Lewis Carroll: Alice Csodaországban. Sokkal jobban szeretem a körülötte kialakult felhajtást, mániát, divatot, hype-ot és az adaptációit, mint az eredeti sztorit. (Bár a Pán Péterrel ugyanígy vagyok.)

7. Mi volt a legszebb/legérdekesebb hely ahol olvastál?

Görögországban az Égei-tenger partján. Arra már nem is emlékszem, mit olvastam, csak a békére és a csendre.

8. A blogolás mellett jut időd más témában is szörfölni a neten?

Szoktam gamer-oldalakat és játékinfókat, illetve filmes oldalakat is böngészni.

9. Mi volt gyermekkorod meghatározó olvasási élménye?

Rowling Harry Potter sorozata és Böszörményi Gyula Gergő-könyvei.

10. Vettél már könyvet csak a borítója alapján?

Igen.
❖❖❖❖❖
Jeffi kérdései:
1. Miért kezdtél el blogolni?

Túl sok mondanivalóm volt 1-1 könyv kapcsán és egy zárt fórumon, ahol megosztottam az értékeléseimet, valaki azt javasolta, hogy álljak neki blogolni.

2. Mi a véleményed erről a díjról?

Érdekes jelenség.

3. Mit részesítesz előnybe: könyvtár, könyvesbolt, antikvárium?

Könyvtár… antikvárium… könyvesbolt. :D Ebben a sorrendben.

4. Fontos számodra, hogy saját könyveid legyenek, vagy megelégszel a könyvtár, vagy a kölcsön könyvekkel?

Fontos, hogy legyenek saját drágaságaim. Gyűjtögető vagyok, ráadásul folyamatosan figyelem az akciókat is. Én megelégednék a könyvtárral, ha nem lennék mániákus! :D

5. Szívesen adsz kölcsön könyvet? És kértél már te kölcsön könyvet?

Emberfüggő, hogy kinek adok kölcsön és kitől kérek. Általában nagyon meg kell bíznom az illetőben mindkét dologhoz.

6. Ha bárhova költözhetnél a világba, hova költöznél?

Valamelyikbe az Egyesült Királyság országai közül. (Anglia, Észak-Írország, Skócia, Wales)

7. Mi álmaid munkája?

Könyvesbolti, kiadói munka.

8. Ha most körbenézel a szobádban, mi az első dolog, amit meglátsz?

Szakadt maci, aki a könyveimen csücsül.

9. Precíznek tartod magad, vagy szétszórtnak?

Bioritmus függő. Általában precíz vagyok.

10. Olvasol csak azért egy adott könyvet, mert a barátaid azt mondják, azt el kell olvasnod?

Igen.
❖❖❖❖❖
tées kérdései:
1. Mit jelent számodra a blogolás?

Jelenleg mindent. Stabilitás, kikapcsolódás és jó pár kellemes óra.

2. Miért kezdtél el blogot vezetni? Hogyan jött az ötlet?

Túl sok mondanivalóm volt 1-1 könyv kapcsán és egy zárt fórumon, ahol megosztottam az értékeléseimet, valaki azt javasolta, hogy álljak neki blogolni. Belevágtam.

3. Könnyen vagy nehezen oldod meg a blog szerkesztését? Mennyire könnyen találsz időt az írásra?

Könnyen és nagyon könnyen. Imádom a technikai részét a dolognak, ismerem a programozási nyelveket és a design dolgokkal is tisztában vagyok. (Csak lusta vagyok pepecselni a blog kinézetével…)

4. Mi az, amiről szívesen írsz és visszatérő téma? (Akár egy téma, vagy műfaj, amiről szívesen írsz)

Nem tudom… Talán túl sokszor emlegetem Vavyan Fable-t, Böszörményi Gyulát és J.K. Rowlingot, de ha miattuk szeretek olvasni? :)

5. Hogyan képzeled el a blogot egy év múlva? Vannak céljaid, terveid, amelyeket meg akarsz valósítani ezzel kapcsolatban?

Nem szeretnék semmin változtatni, persze javaslatokat szívesen fogadok.

6. Van valaki, aki inspirál, vagy támogat a blogolás terén?

A József Attila Dunaújvárosi FőKönyvtár és néhány író, illetve kiadó támogat. :D Inspirálni a könyvek szoktak, amiket olvasok. (Érdekesség: nem minden könyvről írok ám a blogra!)

7. A blogon kívül mivel foglalkozol szívesen szabadidőben?

            OLVASÁS?! Haha… Kihagyhatatlan.
Számítógépes és NintendoDS-es játékokkal játszom. Kutyát sétáltatok, barátnőzök, álommunkát keresek, szívesen vezetek, segítek a családtagjaimnak… néha filmezem. MARVEL-függő vagyok. :D

8. Mivel foglalkozol? Vagy mivel szeretnél foglalkozni a jövőben? Esetleg álommunka?

Álommunka: bármilyen könyvtári, könyvesbolti vagy kiadói munka jól jönne.

9. Mi alapján választasz könyvet? Van esetleg egy lista, amit vezetsz, és arról választasz, vagy éppen aktuális hangulat határozza meg?

Hangulat, friss megjelenés, ajánlás és a kihívások is közrejátszanak 1-1 könyv kiválasztásában.

10. Az örök kérdés, könyv vs ebook? Használod mindkettőt, vagy csak az egyiket? Mit gondolsz ezekről?

Inkább a kézbe vehető és lapozható könyveket részesítem előnyben, a szemem miatt. Amíg nem veszek magamnak egy e-ink kijelzős ebook olvasót, addig lesz migrénem a különféle képernyőkről. :/

❖❖❖❖❖
Bélabá kérdései:

1. Ha te választhatnád meg szabadon, kötődés, kötöttség nélkül, akkor melyik országban élnél legszívesebben a Földön?

Valamelyikben az Egyesült Királyság országai közül. (Anglia, Észak-Írország, Skócia, Wales)

2. Melyik három könyvet vinnéd magaddal egy lakatlan szigetre?

Stephen King: AZ 1-2. és Stephen King: A búra alatt (akkor végre elolvasnám őket) és a Ready Player One-t, mert az megunhatatlan.

3. Mi a kedvenc ételed?

Rántott hús és gomba. Pepperónis pizza…

4. Ha azt mondom krimi, akkor ki vagy mi jut eszedbe szinte azonnal?

Vis Major & Kyra Emett. Denisa & Mogorva :D

5. Szívesen dolgoznál egy könyvkiadóban?

Naná!

6. Melyik a kedvenc évszakod?

Ősz

Teszlek süveg
7. Mikor szeretsz leginkább olvasni (melyik hónap)?

November –mondanám hasraütésszerűen, mert nekem olvasás szempontjából teljesen mindegy, milyen hónap van!

8. Szereted a színműveket, drámákat?

So-so, de általánosságban nem.

9. Van olyan könyves szereplő, akivel élőben is szívesen találkoznál?

Teszlek Süveg… :))

10. Végül: Könyv vagy E-book?

Könyv, de inkább is-is.

❖❖❖❖❖
10 kérdés tőlem:
  1. – Főztél vagy kóstoltál már meg bármit, amire egy könyvben bukkantál rá? (Ha igen, mit?)
  2. – Mely technikai eszköznek vagy leginkább a függője?
  3. – Tea, kávé vagy mindkettő?
  4. – Mi / Milyen az álommelód?
  5. – Ha tarthatnál bármilyen állatot, milyen állatot tartanál?
  6. – Íróként milyen stílusú könyveket írnál?
  7.  – Melyik irodalmi műfaj az, amelyikkel nem sikerült megbarátkoznod?
  8. – Mely kötelező olvasmányt nem olvastad (és szerinted nem is fogod soha elolvasni)? Ha van ilyen.
  9. – Melyik évszakban érzed magad a legjobban?
  10. – Mondanál nekem egy könyvet, ami abszolút kívül esik az érdeklődési körödön / komfortzónádon?

 KINEK KÜLDÖM?!

Szeretném, ha kitöltené akár magában, akár ide kommentben, akár a blogján, minden erre tévedő, aki kedvet kap hozzá. (Ha nyilvános, bátran linkeljétek, kíváncsi vagyok!)

Nem szeretnék senkit sokadszorra meghívni, mert bár én élveztem a sokféle kérdést, ez lehet másoknak teher, de ha mégis kitöltötted már és kedvet kapsz az én kérdéssoromhoz, akkor vedd úgy, hogy meghívtalak! :) De dobj egy linket, hogy elolvashassam a válaszaidat!

❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
❖❖❖❖❖

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, hogy több kérdéssorod is volt, így sok érdekeset megtudhattam rólad. A kérdéseid is tetszenek... :) A Ready player one már kívánságlistánkon van, már egyre kíváncsibb vagyok. Bea

    VálaszTörlés
  2. 1. Márai: Az igazi c. művében volt a kandírozott narancshéj :) Az akkori házinénimmel csináltuk, nagyon finom volt!
    2. Net! Főleg asztali gépen, laptopon, mobilon.
    3. Mindkettő.
    4. Évekig dolgoztam könyvtárban, nagyon szerettem, de a mostani is jó, mert nagyon rugalmas.
    5. Halak, kutya.
    6. Krimi.
    7. Hm-hm, már egyre nyitottabb vagyok.
    8. Aranyember. Nem tudom, miért, mindig elolvastam a kötelezőket, többször is, előre is.
    9. Tavasz.
    10. A Szürkét szenvedés volt filmen is nézni, nem fogom elolvasni könyvben, pláne ha szexleírás van, azokat nem bírom.

    VálaszTörlés