2014. március 4., kedd



Susan Ee: Angelfall – Angyalok bukása

Fülszöveg:

Hat hete már, hogy az apokalipszis angyalai alászálltak, és elpusztították a modern világot. Nappal az utcai bandáké a hatalom, de az éjszakákat a rettegés és a babona uralja. Mikor az angyalsereg harcosai tovaszállva magukkal ragadnak egy gyámoltalan kislányt, annak tizenhét éves nővére, Penryn bármit megtenne, hogy visszaszerezze a húgát.
Bármit. Ha kell, akár arra is hajlandó, hogy alkut kössön egy ellenséges angyallal.
Raffe félelmetes harcos, de most legyőzötten, szárnyaitól megfosztva, haldokolva hever a földön. Korszakokon átívelő háborúkban vívott győztes csatákat, most pedig egy éhezéstől legyengült tinilány kell, hogy megmentse az életét.
Miközben átvágnak a sötétségbe és káoszba merült Észak-Kalifornián, csak egymásra támaszkodhatnak a túlélés érdekében. Kénytelenek együtt megtenni az utat, hogy eljussanak San Franciscóba, az angyalok erődítményébe, ahol a lány mindent kockára tesz, hogy megmentse a húgát, az angyal pedig kénytelen legnagyobb ellenségeinek könyörületességére bízni magát, hogy újra ép és egész lehessen.


Szerintem:

Ismét egy zseniális vörös pöttyös, ismét egy csodálatos Blogturnés könyv. Köszönöm csajok!
Egészen biztosan nem álltam volna neki magamtól – akármennyire is szépséges és csábító a borítója! Valamiért iszonyat elhanyagolom az angyalos sztorikat. Pedig régen annyira odavoltam értük, hogy Sötétlelkű Angyal néven irkáltam – sebzett & elszállt egóval, mint más kiskamasz hülye gyerek. Viszont nagyon vonzóvá tették a szememben a bloggerinák a BTK-nál, szinte azonnal kívánságlistás lett. Aztán megnyertem! <3
A találkozás vele úgy nézett ki, hogy a csapból ez is a könyv folyt – tele volt vele angol könyves oldal, magyar könyves oldal, kedvenc bloggereim oldalai, tumblr: MAINSTREAM lett. Most úgy áll a helyzet, hogy én ezt egyáltalán nem bánom – beálltam a felkapott Angelfall sorozat rajongóinak sorába és várom a polcomra a második, harmadik, negyedik, sokadik részt is.
A borító nagyon bejön, illik a szárnylevagdosós- sötét hangulatú- poszt apokaliptikus- történethez. Gyönyörű.
Amikor kiderült az anya és a két lány felállás, és ráadásul a nagyobbik lány szemszögéből élhetjük át a történteket, azonnal én is Az Éhezők Viadalára asszociáltam. Ettől még nem kéne ezzel az amazonos idézettel árulni, mert full röhej! Mondjuk ott is megborult anyuci, de nem ennyire! Hamar továbbléptem a hasonlóságon – főleg miután Rafi cseppet sem egy Peeta-kaliber. Mélyen a szívembe nézve is azt kell mondanom, hogy ezerszer inkább Rafi-val lennék akármekkora sz@rban, mint a pék sráccal.

Amikor bekerültek Obi-hoz, akkor egy The Walking Dead-es félelem hullám szorította össze a szívem. A Kormányzó (The Governor) – ajj, de rühellem. Olyan lesz? Nyájas, aztán bekattan? Mosolyog és agyonlő? Hogy menekülnek el? Elmenekülnek? Na, annál a résznél a táborban rajtam volt a para rendesen, utána érdekelt is engem a Fészek… Hazudtam ám!
…jajj, nekem! Jajj, szegény fejem. Még az utolsó pillanatokban is meg tudtam lepődni! Nem annyira durván függ a vége, mint az Elakadó lélegzet-é, de rezeg a léc. Mikor jön már ki a következő?

Kedvencek: az ikrek, Penryn, Rafi!



Összességébe iszonyat jól összeszedett és felépített világba léptem be az Angelfall-al. A könyv olvastatja magát, a főszereplők kemények, de szerethetőek és mindig van miért izgulni. Nem mondanám rá, hogy horrorisztikus – és mégis az. Nem 100% új a történet, szereplők, satöbbi, viszont nem is összelopkodott dolgok tömkelege. Inkább „nincs új a Nap alatt” – érzés. A Fészek-ig, az nagyon durván új…

ÉRTÉKELÉS: 5


Bővebben (SPOILER szag):

Pár gondolatirányító szóösszetétel -
Angyal-csonkítás, kiszolgáltatott gyógyalvás, félig megrágott holttestek, átoperált szörnygyermekek, sötétben harapdáló kis angyalok, kisestélyis szórakozás, horror-angyalok, paranoid skizofrénia, angyalszárny-operáció.
Ezt és ezek kombinációját értem horrorisztikus alatt.
Ami még izgat, hogy vajon miként lehet befejezni ezt a sorozatot happy end-re. ENNEK NEM LEHET szép romantikus befejezése! Nincs egy rohadt kiskapu! Vagy jön még? Vagy az angyalfiú megdöglik és az ember lánya szerez egy ember srácot? Esetleg fordítva? Ha itt lenne előttem Susan Ee valószínűleg kikényszeríteném belőle a sztori legeslegvégét!

Idézetek:

"– Mi a neved? – kérdezi a főnök. (…)
– A barátaim csak Haragnak hívnak – Mondja Rafi. – Az ellenségeim azt szokták mondani, hogy Kérlek Könyörülj Rajtam."

"A lábam eldobált okostelefonokon tapos, ami végképp meggyőz róla, hogy tényleg eljött az apokalipszis."


"Az már tényleg a világ vége, ha a mi ökotudatos, technomán kockáink eldobálják az utcán a legeslegújabb kütyüiket."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése