2015. január 31., szombat



Havi összefoglaló - ez történt januárban!

 
Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet majd megtalálni. Tulajdonképpen ez egy próbafutam; egyáltalán nem biztos, hogy el fogom készíteni vagy lesz hozzá türelmem. A rovat értelme az, hogy rendezzem a hónapomat mind személyes, mind könyves vonatkoztatásban. Persze az utóbbi kategórián lesz a hangsúly, hiszen ez a blog nem egy napló, én sem vagyok Rentai Reni és nem a Szent Johannába jártam…

Ebben a hónapban olyasmik történtek velem, mint a II. Magyar Könyvek Viadala (lásd a logót balra), a Bloggerek a Kötelező Olvasmányok Megváltoztatásáért mozgalom létrejötte, szimpla szemészet, könyvnyeremények és szokásos havi bejegyzéseim könyvekről vagy könyvekkel kapcsolatban. 

❖❖❖❖❖
Mi történt 2015. januárjában?
❖❖❖❖❖
Személyes kitérő -

1) Beadtam az önéletrajzomat a helyi Alexandrába, mert nagyon szeretnék ott dolgozni és épp volt felvétel. Eredmény: (még) nem hívtak.

2) Nyertem egy könyvet, ami a hónapban meg is érkezett: Rainbow Rowell: Fangirl és a nagymamám is nyert egyet a Blogturné Klub játékán. Én nagyon szeretem a turnéikat olvasgatni, néha játszani is szoktam, ha bejön a könyv – szívből ajánlom őket. Nagyim a Napos oldal szerzőjétől nyert egy könyvet Matthew Quick: Forgive Me, Leonard Peacock – Bocsáss meg, Leonard Peacock! – kíváncsi leszek rá, hogy fog neki tetszeni, de mindenképpen elkunyerálom utána tőle.

3) Nominálni fogok a II. Magyar Könyvek Viadalán. Még bizonytalan vagyok az indítottjaimban, szóval volt pár körutam, hogy elmélyüljek a témában. Persze vannak kedvenceim és kedvenc borítóim, de nem fogok minden kategóriában jelölni…


4) Szemészet. Minden olvasni szerető rémálma. Igazából hónapokkal előre be voltam jelentkezve, nagyon kedves orvost és nővért fogtam ki, de gutaütést kapok mindentől, ami orvos / kórház / steril és gyógyszerszagú / injekciótűs… A szemem romlott, új szemüveg kell – mehetek a jövő héten intézni.

5) A blogom részt fog venni a Bloggerek a Kötelező Olvasmányok Megváltoztatásáért elnevezésű kezdeményezésben. Gyakran kiszakad belőlem az elégedetlenkedés egyik-másik torkon letuszkolt kötelezően elolvasandó könyv miatt, ezt fogom kulturált(abb) formában megírni egy bejegyzés keretein belül a nekem kiadott napon: Február 6-án!

A többi résztvevő, illetve a kezdeményezés állomásai:
február 2: I love Reading
február 3: Discussion
február 4: Fanni blogja
február 5: Jazz könyvei
február 6: Hagyjatok! Olvasok!
február 7: Bookish Notes
február 8: Enchanted by Pages
február 9: Elisnore Világa
február 10: Dora Craiban's World

Ajánlom magunkat! Az esemény kezdeményezője és szervezője @mrsp (Egy könyvfüggő vallomásai)
Könyvek és a blog -

Abszolút vegyes hónapot zárhatok magam mögött, ha a bejegyzéseimről van szó (hiszen ugye nem mindegyiket ebben a holnapban olvastam, volt tavalyról átcsúszott élménybeszámoló is…)!
A terítéken voltak képregények, disztópiák, ifjúsági regények varázslattal és varázslat nélkül, akadt szonorú szerelmes regény, perverz erotikus mű, novellák és horror is akadt. Azt hiszem, eddig úgy néz ki, hogy a diverzitásra vonatkozó újévi fogadalmam sikeres. Egyelőre.

19 könyvről írtam a hónapban bejegyzést:
  1. Neil Gaiman: Az álmok fejedelme - A babaház (Sandman 2.)
  2. Sylvia Day: Hozzád kötve (Crossfire 1.)
  3. J. K. Rowling: Harry Potter and the Philosopher's Stone (Harry Potter 1.)
  4. James Dashner: Tűzpróba (Útvesztő 2.)
  5. O. Esther: Gombnyomásra (A trilógia 1. része)
  6. O. Esther: Gombnyomásra 2. (A trilógia 2. része)
  7. J. Ellisson: Élvezd a vaníliát
  8. Alan Moore - Dave Gibbons: Watchmen - Az Őrzők (I-III.)
  9. Janne Teller: Semmi
  10. Roald Dahl: Matilda
  11. Cecelia Ahern: Ui.: Szeretlek
  12. Leiner Laura: Egyedül (SZJG 3.)
  13. Art Spiegelman: A teljes Maus
  14. Jean Webster: Kedves Ellenségem! (Nyakigláb Apó 2.)
  15. Cassandra Clare: Bane krónikák 7-8.
  16. Cassandra Clare: Bane krónikák 9-10.
  17. Stephen King: A ragyogás (A ragyogás 1.)
  18. Rebecca James: Gyönyörű bajkeverő
  19. E. L. James: A szabadság ötven árnyalata (Árnyalat-trilógia 3.)

Írtam egy összefoglalót, két Book Taget és egy TOPlistát –


❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek vegyesek - hivatalos weboldalakról vannak vagy sajátok. 
A könyvet olvasó leányzó pedig innen van: CREDIT.
❖❖❖❖❖ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése