2020. május 3., vasárnap



Anyák Napja a Blogturné Klubbal | Anyák napi book tag


Tagek itt: book tag, extra állomások itt: BTKextra

  
Rendhagyó blogturnénk keretében szeretnénk köszönteni azokat, akik a legfontosabbak az életünkben: az Édesanyákat. A tizenkét állomáson egy sajátos book tag formájában válaszolunk különböző kérdésekre, természetesen olyanokra, amik kapcsolódnak a könyvekhez és az anyukákhoz is. Sőt, néha az édesanyáink is megszólalnak majd, így megtudhattok egy-két igazán személyes dolgot bloggereinkről.
Tartsatok velünk, ünnepeljétek ti is ezeket a csodálatos Nőket, és nyerjétek meg a bloggereink által felajánlott nyereménykönyveket!

--- Olvassatok tovább! ---

vvvvv
Ki a kedvenc könyves anyukád/nagymamád?

Molly Weasley


Azt hiszem, hogy annak, aki ismeri a Harry Potter-sorozatot nem kell bemutatnom Mrs. Weasleyt, aki mindent megtenne a családjáért. Bár egyszerű háztartásbeli boszorkánynak tűnik, akinek a tudása kiterjed a főző, takarító és egyéb háztartási varázsigékre, mégis odaáll egy hatalmas tudású, teljesen őrült boszorkány elé, amikor a gyermeke veszélybe kerül. Szerintem Molly a legjobb!

Ha adoptálhatnál egy könyves karaktert, kinek az anyukája lennél legszívesebben?

Harry Potter
(credit)

Általában meg akar szaladni a szívem, ha a könyvekben az árva karakterek megpróbáltatásairól olvasok, de a legmélyebben Harry sorsa érint. Őt fogadnám örökbe… először.

Volt olyan könyv, amit anyukád nem engedett elolvasni?


Igazából nem. Fiatalkoromban nem szerettem olvasni – holott őt folyton olvasni láttam -, ezért inkább azt mondanám, hogy örült volna, ha valamit a kezembe veszek. Sőt! Amikor megkértem, hogy adja oda nekem az egyik kedvenc Vavyan Fable krimijét, zokszó nélkül odaadta, pedig bőven volt még hova érnem ahhoz a könyvhöz. :D

Egy könyv, amit te szerettettél meg anyukáddal.

Vicces, de annyira eltérő az ízlésünk, hogy semmit nem hajlandó elolvasni, ami nekem tetszett. Csak krimiket / orvosi krimiket és bűnügyi regényeket olvas (meg pár sulis kötelezőt, amit szeretett), míg én YA-regényeket, fantasyt, történelmi regényeket, horrort, mindenfélét, amit ő nem.

Egy könyv, amit anyukád szerettetett meg veled.

Vavyan Fable és Agatha Christie könyvei


Talán a legelső könyv, amit ő ajánlott, és szerettem ez volt: Vavyan Fable – Maggie Bell: A pepita macska. Ezek után belevetettem magam anyu Fable gyűjteményébe, majd tovább barangoltam a polcon az AC regényei felé is.

Mi anyukád kedvenc könyve?

Legalábbis mindig ezt a könyvet ajánlgatja, hogy olvassam el, de még nem jutottam el a Tommy és Tuppence sorozatig a polcán. Egyébként ha sorozatot kellett volna írni, akkor Vavyan Fable Halkirálynő-sorozatát mondtam volna, mert imádja! :))

Van olyan könyv, amit mindketten olvastatok?


Elég sok könyvét elolvastam, mint már említettem, de például Poirot karácsonyát mindketten elolvastuk, és emiatt neki is ugrottunk a Poirot tévésorozatnak is együtt.

Egy könyvcím, ami a legjobban jellemzi anyukádat

Az
élet humora? Aki nevetve született?  Családi boldogság? Igazából nehéz egy embert könyvcímbe átfogalmazni, nem is találtam tökéleteset… a vastag betűsek talán leírják őt. Talán.

Kiskorodban milyen könyveket olvasott neked anyukád?

Megkérdeztem, és azt mondta, hogy semmilyet. Nem hagytam, nem érdekeltek a mesekönyves sztorik. Azt mesélte, hogy az ágyam fejtámlájánál volt egy rajzolt mesés poszter – talán Buci Maci -, és folyton arról a képről kellett újabbnál újabb meséket kitalálniuk nekem. :D

Anyukád melyik könyvszereplőre hasonlít?

♡ Molly Weasley 



Ha édesanyáddal egy napot eltölthetnél egy könyv világában, melyik lenne az?

Jaj, bármilyen világban megőrülne... Már említettem, hogy se fantasyt, se sci-fit, se utópiát, se disztópiát, semmit nem kedvel… Szívesen elvinném az Abszol-útra fagyizni, de már Londonig se jutnánk el vele, mert utál utazni. :D Egy olyan világ kéne neki, ahol szinte észrevehetetlen módon tudunk teleportálni, de mégis a Földön van, mert akkor hátha eljönne velem pár helyre (fagyizni, kajálni, etc.:D)

Ki anyukád kedvenc írója?

Agatha Christie + Vavyan Fable + Evelyn Marsh

Nem tudnám kiválasztani a kedvencét, mert anyum könyvtárának 85%-a velük van tele.

Szoktatok anyukáddal könyvadaptációkat nézni, és figyelni az eltéréseket?


Igen. Agatha Christie sorozatadaptációkat (Poirot, Miss Marple) szoktunk nézni, és mivel ő többet ismer, ha én nem láttam, akkor elmondja, miben más, mint a könyv. Ha bármilyen más könyvnek az adaptációját nézzük, amit ő nem olvasott, de én igen, akkor én pampogom el neki, hogy miben más a könyv. :D

Szoktatok könyvet ajándékozni egymásnak az édesanyáddal? Mit adtál/kaptál legutóbb?
Mindig megveszem neki a legújabb VF könyvet, ha nem fantasy (azokat max. magamnak veszem meg), ezt például Karácsonyra kapta tőlem, de mindig a megjelenéskor aktuális ünnepkor kapja meg. Azt nem szeretem, ha könyvet vesz nekem, mert még én is nehezen követem, hogy 1) mit rendeltem meg, 2) mit kapok meg recenziós példányként blogturnéra, 3) mi éppen az aktuális nagyon vágyottam.

Melyik könyves szerelmedet nem mutatnád be anyukádnak/nagymamádnak, és miért nem?

Miért nem? Gondoljunk bele ebbe a bemutatásba. Anyu, ő itt Eliot. Igen, nagyon elegáns, és iszik, és király, és varázsol, és meleg. Imádom ezt a hülye, fellengzős szövegét. Azt is, hogy picit sznob, és furcsán közel áll a legjobb barátjához, Quentinhez… Oké, lehet, hogy még jobban szeretem Eliotot, ha éppen Q-val jár. #Queliot Igen, tuti, hogy többé nem állna velem szóba egyik rokonom se. :D


Nyereményjáték:

Mostani játékunk során minden állomáson találtok egy kérdést, ami rólatok vagy az anyukátokról szól, nektek pedig nincs más dolgotok, mint megválaszolni azt. Ha pedig extra pontokat is szereznétek, gyűjtsetek olyan könyveket, melyeknek címe jellemzi az anyukátokat, nagymamátokat, vagy a vele való kapcsolatotokat, fotózzátok le, és a #anyaknapiblogturné #ezvagynekemanyu tagek használatával töltsétek fel saját facebookotokra (nyilvánosan) vagy instátokra, a kép linkjét pedig másoljátok be a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.)


Az én kérdésem:
Melyik könyves szerelmedet nem mutatnád be anyukádnak?
ÁLLOMÁSLISTA:

[BLOGTURNÉ KLUB]
Május 3. 09:00 - Dreamworld
Május 3. 11:00 - Hagyjatok! Olvasok!
Május 3. 12:00 - Readinspo
Május 3. 13:00 - Veronika’s Reader Feeder

Május 3. 14:00 - Utószó
Május 3. 15:00 - Könyvvilág
Május 3. 16:00 - Csak olvass!
Május 3. 17:00 - Flora the Sweaterist
Május 3. 18:00 - Könyv és más
Május 3. 19:00 - FüggőVég
Május 3. 20:00 - Nem félünk a könyvektől

vvvvv
Remélem jól szórakoztatok, látogassatok el a többiekhez is!
Köszönöm a figyelmet!
vvvvv


2 megjegyzés: