2020. május 31., vasárnap



Havi összefoglaló | 5. fejezet - 2020. május


(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

Heyho!
Így hogy már be tudtam járni dolgozni, kicsit gyorsabban telt ez a hónap! Külön örültem, hogy nekiálltak felújítani az irodámat (ezt is előrehozták az összes nyárra tervezett mindenfélével együtt), úgyhogy most már van egy csodás pasztell lila, extra bútorokkal (azaz pakolható helyekkel) felszerelt jegyirodám. [Oké, azt még nem tudni, mikor nyit hivatalosan a színház jegypénztára és még plexim sincs, de haladunk előre!] Illetve a #maradjotthon lazulásával végre el tudtunk menni a barátimmal teraszra pizzázni meg iddogálni, de persze a nagy, ~3 órás sétálások se maradtak abba a Duna-parton.
Pozitív randomságok: séta séta hátán, barátokkal találkozás, felújított iroda, angol és magyar nyelvű online színházi előadások, turizás, AION mmorpgzés.
 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)


❖❖❖❖❖
Mi történt májusban?
❖❖❖❖❖
– Személyes kitérő –

Én és az új polclakók: összesen 6 új könyv költözött be hozzám, ebből 5 db recenziós példány, ezért záros határidőn belül írok is róluk, és egyet kaptam Kleo barátnőmtől névnapomra is! ;)

Recik (5)
Ajándékba kaptam (1)

– Más érdekeltségek –

SZÍNHÁZ:
Május elején rátaláltam londoni Nemzeti Színház Youtube csatornájára (National Theatre Live), ahova kb. hetente kitesznek mindenféle különleges előadást – főbb szerepekben híres színészekkel, amiket meg lehet tekinteni eredeti nyelven (vagyis angolul angol felirattal). A Frankenstein (2011–2011) miatt figyeltem fel a csatornára, amit a váltott szereposztás miatt kétszer is megnéztem; Benedict Cumberbatch és Jonny Lee Miller felváltva volt Victor Frankenstein és a Teremtménye. IMÁDTAM!!! Aztán megnéztem az Antonius és Kleopátra (2018) előadást is Ralph Fiennes miatt, de annyira nem tetszett… :D Amiket azóta feltettek, azokat is elkezdtem, de egyik se jött be. Most június 4-én Donmar Warehouse’s Coriolanus (2014) előadásában Tom Hiddleston fog játszani, amit viszont NAGYON NAGYON várok!)



Érdemes követni Facebookon a Jászai Mari Színházat, én ugyanis ebben a hónapban nagyon jól szórakoztam az online előadásaikon! Megnéztem a Csoportterápiát, a Tartuffe-öt, Az üvegcipőt és a Sztárcsinálókat (ez utóbbit kétszer is). Ó, és amikor ezt írtam, éppen A PADLÁS című előadásukat néztem! Nagyon szuper gárdájuk van, megszerettem őket az elmúlt hónapban.

Nemrég rátaláltam a Pannon Várszínházra, akik 1-1 napra teszik elérhetővé Youtube-on a nevesebb előadásaikat. Már megnéztem a Meseautót és mindjárt megnézem a Valahol Európábant is, amit ma és holnap lehet megtekinteni náluk.

A mi régi előadásaink közül A PÁL UTCAI FIÚKat néztem meg online a hónapban, ami irtó aranyos volt. A vicces az, hogy az ottani gyerekek közül jelenleg két fő is a színházban dolgozik, de nem színészként, hanem művészeti titkárként és művészetisként. :D
JÚNIUSI TERVEINK:

Színházi előadások keddenként és beszélgetések péntekenként. A műsorok nézhetőek Youtube csatornánkon, Twitchen és a Facebook oldalunkon!

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

Filmeztem:

Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása) (2020) – hát ez nem volt egy nagy eresztés, de egyszer bőven nézhető volt. Mindenesetre jól szórakoztam. Múlt karácsony (2019) – csípem a karácsonyi filmeket és Emilia Clarke-ot is, de nem az a vidám, ünnepi sztorit kaptam, amit vártam. Elég depis, elgondolkodtató, megrázó történet, de nem volt rossz. Legalábbis Henry Golding nagyon feldobta, picit bele is szerettem a karakterébe, Tomba (a gyengéim a végtelenül kedves és vicces pasik úgy néz ki). Miatta tuti újra meg fogom még nézni.



Angry Birds – A film (2016) – MMORPGzés közben „néztem” ezt a förtelmet, és hát nem sok jót tudok elmondani róla… de a Kate Beckinsale–es Emma (1996) se volt valami nagy eresztés. (Viszont ha már elolvastam az Emma c. könyvet, és újranéztem az összes többi film/sorozatadaptációt, akkor már ezt is lenyomtam a torkomon...)



Beszélnünk kell Kevinről (2011) – a kolléganőm ajánlotta, hogy nézzem meg, mert nagyon odacsapott neki lelkileg. Egy iskolai lövöldözésbe kifutó sztoriról van szó, ami igazából egy anya-fiú kapcsolatot mesél el a teherbeeséstől a tragikus napig. Iszonyatos és fantasztikus történet, imádom az anyát játszó Tilda Swintont és a kamaszt játszó Ezra Millert is. Igazából az összes Kevint alakító sráctól rettenetesen paráztam, totál kiakasztóak az alakításaik! (Lionel Shriver: Beszélnünk kell Kevinről a film ennek a könyvnek az adaptációja, lehet, hogy el fogom olvasni, ha kihevertem a filmet.)



Mr. Tűsarok (2005) – LMBT+ film. Ez újranézés volt, mert már láttam fiatalabb koromban, de most vágytam valami különlegesre. Nagyon ajánlom! Egy csőd felé közeledő kisvárosi cipőgyár új célcsoportot talál magának, azokat a férfiakat, akik erotikus női csizmát viselnek: a Drag Queeneket. Ha tudnád (2020) – LMBT+ film. „A félénk, jó tanuló Ellie segít Paulnak elbűvölni a szerelmét. Ám a különös barátság tovább bonyolódik, amikor ő is elkezd érzéseket táplálni a lány iránt.” Kamaszok küzdenek a szerelemmel és a furcsának tűnő vágyaikkal. Kicsit művészi, akadnak benne elgondolkodtató részek is benne, de összességében tetszett.



Földrajz szakkör (2013) – LMBT+ film. Pár önmagát nyilvánosan fel nem vállaló fiatalról szól, akik Földrajz Klub név alatt önsegítő csoportot vezetnek titokban. Egy nap meghívják a helyes Russelt is maguk közé, aki elsőre megijed, hogy meg akarják zsarolni a titkával, amiről még a legjobb barátja se tud. Aranyos, vicces, picit szívszorító sztori. Az Ő nevében (2013) – LMBT+ film. Lengyel dráma, aminek a főszerepében Adam atya van, akiről elkezdik azt terjeszteni, hogy meleg, ezért elég nehéz helyzetbe kerül a faluban, ahol fiatal fiúkat patronál... Tetszett is meg nem is ez a történet, mert nem tudtam mit kezdeni a lengyel putrik valóságával és az ottaniak szegénységével meg alulreprezentáltságával, de tetszett Adam atya és a beleszerelmesedő Lukasz  miatt!


Lány (2018) – LMBT+ film. Erre azt mondta a kolléganőm, hogy ne nézzem meg… Csak ha nagyon erős a lelkem. Nem rossz film, de annyira nem érintett meg, habár nagyon izgalmas és ijesztő témát dolgoz fel: Lara, a fiútestbe születő 15 éves, balett táncos lány kamaszodását. Dráma a javából, de tényleg inkább lelkileg megrázó, a lélekre ható az egész. (A színészfiú, aki Larát játssza valami elképesztően zseniális!) Gyűlölt másság (2006) – LMBT+ film. Eddie / Gwen Araujo igaz történetét meséli el, akit egy csapat férfi megölt, miután rájöttek, hogy Gwen férfinak született... Nagyon megrázó, nehéz történet.



Anyuval sorozatozunk: A Grace klinika (2005–) még mindig… A 9. évadtól eljutottunk a 12. feléig, vagyis hamarosan vége a szinkoronos részeknek, és keresünk valami mást. [Bár én már filmeznék… :D]
 
"Én, miközben azért imádkozom, hogy a kedvenc karakterem éledjen fel..."
– Következő havi terveim –

- Recenziók hamarosan /papírpéldány nálam/:
▪  a fent felsoroltak
▪   ...és ő: Erin Morgenstern: Csillagtalan Tenger

- Könyvklub:

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

Helyzetjelentés:
Nos, a májusi könyvet rekordidő alatt elolvastam, mert régóta terveztem elolvasni. Igazi cyberpunk sci-fi disztópia, ami nekem személy szerint nagyon tetszett.

Az elkészült értékeléseket ITT OLVASHATJÁTOK.

JÚNIUS: – A tökéletes idegen! Erre a hónapra Vegazus egy pszicho-thriller krimit választott, amiben lesz nők elleni erőszak is, nyomozás is. Hát… kíváncsian várom, számomra ez komfortzónán kívüli téma… :D
  
A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!
❖❖❖❖❖
– Bejegyzések a blogon –

5 könyvről írtam a hónapban:

Más témájú bejegyzéseim: 

vvvvv
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 
A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.
vvvvv


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése