2020. május 21., csütörtök



Julian Brass: Légy ​úrrá a szorongásodon! | Blogturné Klub ajánló

Alcím: 99 egyszerű módszer, hogyan uraljuk rejtett erőforrásainkat


Minden új nap új élet is egyben.

- Ébredj eltökélt szándékkal!


Fülszöveg:
Julian Brass eltökélte, hogy komoly hatással lesz azoknak az embereknek az életére, akik úgy döntöttek, hogy hozzá hasonló módon a boldogabb élet reményében szembenéznek a szorongásukkal. A Légy úrrá a szorongásodon gyakorlatias és könnyen elvégezhető gyakorlatokat kínál, amelyek segítségével bárki szembe szállhat a kihívásokkal – társadalmi hovatartozásától, földrajzi helyzetétől és fizikai képességeitől függetlenül.
A sikeres média- és üzleti tanácsadóvá vált férfi megosztja velünk életének legfélelmetesebb, legkeményebb és legmagányosabb időszakát, amikor nem becsülte eléggé önmagát, így a stressz, a depresszió és az érzelmi hullámvölgyek uralták a hétköznapjait. Ám a gyakorlatoknak köszönhetően Julian megtanulta, hogyan használhatja ki a szorongásban rejlő erőt. A szerző roppant őszinte, motiváló, orvosilag is alátámasztott, hiteles és – nem utolsó sorban szellemes – meglátásait olvasva világossá válik számunkra, miért ajánlják jó szívvel neves sportolók, orvosok, üzletemberek, jógik, nyugati és keleti spirituális vezetők a nemzetközi sikereket elért könyvet.

Könyv információk:

Eredeti mű: Own Your Anxiety
Eredeti megjelenés éve: 2019
Partvonal, Budapest, 2020
272 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9786156058126 ·
Fordította: Bosnyák Gabriella
(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért figyeltem fel a könyvre?

Ahogy már a Miért érdemes életben maradni? című könyvnél elmeséltem, volt egy egészen sötét szakasza az életemnek, amikor pánikbeteg és depressziós voltam. Valahogy sikerült visszatalálnom önmagamhoz, de mindmáig rábukkanok olyan dolgokra / életviteli tippekre, amik segítik jobbá tenni az életem. Mivel gyakran ehhez hasonló könyvekben bukkanok rá az újdonságokra, figyelemmel követem az új megjelenéseket. Nagyon megörültem Julian Brass könyvének, mert már olvastam pár cikket az Own Your Anxiety mozgalmáról. (Angolul tudóknak ajánlom az író Instagram fiókját és YouTube csatornáját is.)

Az íróról és a könyv tartalmáról…

Julian Brass nem légből kapkodva írt össze nekünk 99 szuper tippet a szorongásunk csökkentésére, hanem a saját történetét kínálja nekünk tálcán. A húszas éveiben igazi koffeinfüggő, alig alvó, folyton szorongó, idegeskedő munkamániás volt, ám a nulláról felfuttatott egy később rendkívül sikeres céget. Érezte, hogy teljesen rá van csavarodva a „szorongofonjára” (elég találóan így nevezi a mobiltelefont), folyton siet és túlhajszolt. Ebben a könyvben megismerjük azt, hogy Juliant milyen lépések és tettek segítették azzá válni, aki ma: egy kevésbé szorongó, nem rohanó, boldog, önmagát szerető és elfogadó emberré. A könyv stílusa is kellemes, mert nem a magas lóról beszél, hanem a tapasztalait elemzi ki őszintén - néha humorosan, máskor önironikusan. Sokszor ír kutatásokról, amelyeknek érezhetően utána is járt (a könyv végén van egy összegzés az említett kutatásokról); nekem tetszett, hogy nem csak a saját ideáit akarja átadni az olvasónak, hanem segítségül hívja a tudományt is.


Ahogy az alcím ígéri, ebben a könyvben 99 módszert találunk arra, hogy kevésbé szorongjunk, és lépésenként változtassunk az életünkön. Ezeket a leckéket 3 részre osztotta el: 1. Törődj a testeddel!, 2. Törődj az elméddel!, 3. Törődj a lelkeddel! Azért, hogy el tudjátok képzelni, hogy körülbelül milyen témákat érint a könyv, az alábbiakban felsorolok néhány példát az egyes részekhez. [Mindegyiket se leírni, se kommentálni nem tudnám egyetlen bejegyzésben! ;)]


„Mindannyiunknak rendelkezésére áll valami, ami semmibe sem kerül: ez pedig a mosoly. Senki sem lehet túl szegény vagy túl gazdag ahhoz, hogy mosolyogjon. A mosolygás csökkenti a szorongást, boldogabbnak érezzük magunkat tőle. Amikor mosolygunk, pozitív kémiai reakciók indulnak el az agyban, szerotonin árasztja el a szervezetünket, ami csökkenti a stresszt. A világ máris fényesebb – sokkal fényesebb helynek tűnik. Fényt hozunk létre magunkban és magunk körül.
- Mosolyogj többet!

Az első részben (Törődj a testeddel!) igazán alap dolgokkal foglalkozunk, ami szerintem jó, mert nem ijeszti el a könyvbe beleolvasókat a feladatok nehézsége. Megtudjuk, hogy a legegyszerűbb, ha az orrunkon keresztül mély hasi légzéseket veszünk, ugyanis ez a legalapabb szorongásűző technika. Felhívja a figyelmünket arra, hogy sok vizet kell fogyasztanunk, többet kell mosolyognunk, nevetnünk, sétálnunk. Mesél a kényelmes ruhák, a forró zuhany és az éneklés pozitív hatásairól is.

1. rész - Alkoss! "A művészet lemossa a lélekről a mindennapok porát."
Nos, én nem vagyok túl kreatív emberke, de imádok mandalákat rajzolni a bullet journalomba.

A második részben (Törődj az elméddel!) befelé fordul a figyelem, ugyanis a lelket megnyugtató rituálékról, a rendszeres meditáció jótékony hatásairól, a mantrázás és az olvasás fontosságáról esik szó. Itt már áttérünk arra is, hogy mely dolgokat kell tudatosan kerülnünk, hogy elkerüljük a szorongás kialakulását. Ilyenek például azok a helyzetek, amelyekkel önmagunkat „zaklatjuk fel”, vagyis a vezetés közbeni sms-ezés (amit bevallottan rendszeresen csinált munkamániásként), a híradó nézése vagy a tilosban parkolás.

A harmadik rész (Törődj a lelkeddel!) szintén a belső világunkkal foglalkozik. A lelkünkre pozitív hatást gyakorló nyugtató zenékkel, az imádkozással, a jógázással foglalkozik itt az író. Mivel a lelkünknek jót tesz a természet, ezért megpróbál kizavarni minket a négy fal közül, hogy megnézzük a naplementéket, a napfelkeltéket, fákban gyönyörködjünk. De kapunk tippeket arra az esetre is, ha mégis inkább az otthonunk kényelmét élveznénk! Szerezzünk be cserepes növényeket, tegyünk ki napnyugtát megörökítő képet vagy gyújtsunk meg egy illatgyertyát.


„Légy saját magad legnagyobb rajongója, legjobb szurkolója, örökös támogatója!”


Szerintem…

(credit)
Őszintén szólva elég sok leckét már felfedeztem magamnak korábban, de még így is sikerült jó pár új gondolattal gazdagodnom! Igazából sosem gondoltam például bele abba, hogy a tilosban átmenéssel vagy a sötétben egyedül sétálás elkerülésével is csökken a szorongás bennem. Azt se gondoltam, hogy ezektől is szoronghatok, valahogy nem esett eddig le. Tetszett, hogy szinte mindegyik tipphez tartozik egy-két Julian Brass élettörténet szeletecske – néha pozitívak, máskor nem -, és ezáltal közelebb kerültem az íróhoz is. Az egyik legérdekesebb részben arról mesél, hogy mennyire szorong az édesanyja rákja miatt, de az anyukája kedvéért megerősíti magát, elűzi a szorongást, hogy igazi támasza legyen neki. Mesél arról is, hogy az édesapja a világ legnyugodtabb embere a szundikálásainak és a könyveknek hála, ahogy arról is, hogy egy barátja hogyan döbbentette rá arra, hogy kár így tepernie, nem az ő dolga megmenteni a világot. (Konkrétan ez a fejezet címe: Nem kell megmentened a világot!)

Habár a fejezetekhez kapcsolódó sztorik egyedivé tették a leckéket, én mégis amondó vagyok, hogy jó néhány lecke eléggé összefügg egymással, ezért én nem feltétlenül tettem volna őket külön fejezetbe (vagy akár külön részbe). Például számomra az, hogy egyek lassan, tudatosan, rendszeresen és tervezzem meg az étkezéseimet az egy téma, ahogy az önkénteskedés és a mások segítése is. Máskor viszont hiába áll közel egymáshoz két dolog, megértem, hogy miért kellett őket külön szedni. Ilyen a hála adása és az imádkozás, mert míg az egyiket én is naponta csinálom, addig a másikat eszembe sem jutna… (Szóval lehet, hogy a számomra összevonhatónak tűnő dolgok másoknak több témát jelentenek!)

Összességében

(think outside the box)
Tetszett ez a könyv, mert jó néhány új ötletet sikerült benne találnom, amelyeket megpróbálok beépíteni az életembe. Kedvet kaptam a naplóíráshoz, és ahhoz, hogy órákra lenémítsam és félretegyem a mobilomat. Mióta olvastam a könyvet, egyáltalán nem nézek híradót, reggelente gépezés helyett olvasok, és egyre tudatosabban próbálom megszeretni az egész lényemet. [Mondjuk van egy kézfejcsókolgatós tipp a könyvben, ami picit sok volt… de például a jutalom fagyi meg a tükör előtt bókolás már egész jól megy!]
Annyira izgalmas, hogy elég csupán pár apró változtatást eszközölnünk a napi rutinunkban, és azok milyen nagy változást hoznak!

Kedvenc történetem: Julian találkozása a Bikram-jógával. Egy csaj miatt ugrott be a jógastúdióba, és totál kész volt a jógázástól… („A jóga egy totális szívatásnak tűnt.”) Zseniálisan van megírva ez a rész, hangosan felnevettem a szövegén!

Értékelés: 4

Kinek ajánlom?
- Bárkinek, aki szeretné egy kicsit jobbá tenni az életét.
- Mindenkinek, aki már elindult a békésebb, kevésbé szorongó élet felé vezető úton, de azoknak is, akik úgy érzik, hogy túlságosan szorongva élik a mindennapjaikat. (Higgyétek el, hogy lesz ez még jobb is!)

Érdekesség – BINGÓ a könyv alapján!
Ez a könyv segít az olvasójának azzal, hogy megtanítja törődni az elméjével, a testével és a lelkével. Úgy gondoltam, hogy készítek egy bingót, ami a 20 kedvenc Légy úrrá a szorongásodon-tippemet tartalmazza. Az alábbi képen az én kitöltésemet láthatjátok, az üres bingót pedig mind a Blogturné Klub Facebook oldalán, mind az Instagram oldalán (a highlightsban) megtalálhatjátok és kitölthetitek! ;)

Kedvcsináló idézetek:
Az olvasás gyógyító hatású, külön elnevezés is van rá: ez a biblioterápia. Merülj bele, és élvezd a jótékony hatását! Elég nehéz szorongani, miközben kinyitok egy nagyszerű könyvet, és pár percre átadom magam az olvasás élményének. Igen, sokszor pár perc is elég: befogadni a szavakat, ideákat, gondolatokat, leckéket, nagyon megnyugtató és inspiráló tud lenni. Az olvasás gyors és gazdaságos módja az utazásnak, általa magunk mögött hagyhatjuk mindennapi életünket, és beléphetünk egy másik világba. Én tudatosan választok mindig pozitív témájú olvasnivalót, mert kellemes helyeken szeretem találni magam, és a lehető legtöbbször visszatérni oda.
- Olvass!
(etsy)
A mantrák egyszerű kijelentések, amelyek kirángatnak a nyugtalan helyzetekből, a pánikból, a stresszből, és segítenek visszatalálni valódi önmagadhoz. Arra emlékeztetnek, hogy rendelkezel az erővel, és kapcsolódsz mindennel, mindenkivel, magával a léttel.
Megosztok veled néhány mantrát, amelyek általában segítenek az embereknek kapcsolódni saját magukhoz:
Teljes vagyok. Jelen vagyok. Fény vagyok. Szeretet vagyok. Nyugodt, magabiztos és erős vagyok. Legyen béke! Lazíts! Engedd el! Lélegezz!
És az én egyik mantrám: az élet olyan, amilyenné tesszük. (Egy időben olyan sokat jelentett nekem ez a mondat, hogy a karomra tetováltattam.)
- Kövesd a mantrádat!
#légyúrráaszorongásodon tipp: Íme néhány ötlet a kezdéshez.
• Vegyél egy új jegyzetfüzetet, amit örömmel nyitsz ki.
• Minden nap vedd elő a naplódat, vonulj el egy nyugodt, csendes helyre és írj. Nem muszáj hosszú időt tölteni vele.
• Ne agyald túl, csak kezdj el írni! Írd le, mi jár a fejedben, milyen kérdések foglalkoztatnak, mi történik veled, milyen kihívásokkal, akadályokkal találtad szemben magad. Minden egyes kihívás mellett, amiről írsz, sorolj fel legalább három dolgot, amiért hálás lehetsz.
- Vezess naplót!

◈ ◈ ◈ ◈ ◈
Képek: Own Your Anxiety Pinterest tábla
◈ ◈ ◈ ◈ ◈

Felgyorsult világunk magával hozta a stresszt, mely sajnos mindennapi életünk részévé vált. Idén pedig a karantén időszaka nehéz helyzetek és kihívások elé állít valamennyiünket folyamatosan, és még a legkiegyensúlyozottabb emberek számára is elkerülhetetlen tényezővé vált a szorongás. A Partvonal Kiadó jóvoltából most elolvashatjuk Julian Brass Légy úrrá a szorongásodon című könyvét, mely az élet minden területét lefedve ad tippeket arra, hogyan formálhatjuk át szokásainkat és csökkenthetjük a szorongást. Három bloggerünk mutatja be a könyvet és természetesen nyereményjátékunk során játszhattok egy példányért.


Nyereményjáték:

A nyereményjáték során a kötetben található tippek közül kiválasztottunk hármat, mely három olyan tevékenység, amik csökkentik a szorongást. Ezek illusztrációit megtaláljátok a turné egyes állomásain. A feladatotok, hogy beírjátok a Rafflecopter megfelelő sorába az adott tevékenység megnevezését.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

FELADVÁNY

BLOGTURNÉ ÁLLOMÁSOK:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése