2024. szeptember 30., hétfő



9. fejezet - 2024. szeptember | Havi összefoglaló ~ Sorozat- és filmAjánló, élMényBeszám0ló, ranD0msÁgok

  

(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

   


Heyho!

Jó fárasztó hónap volt, mit mondhatnék. Le is pukkantam a végére... lényegében feküdni-aludni energiaszintem van jelenleg, de hurrá, pár nap és meglesz az évad második premierje is! :)) A színház még mindig a szívem csücske, a hónapban megnéztem újra a RUMINI TÜKÖR-SZIGETEN musicalünket, ami hatalmas szerelmem, és bemutattuk a HIPPOLYT, A LAKÁJ-t, ami szintén fergeteges lett. Irtó jó vibe van most ezek miatt nálunk.

No, de a sűrű szeptemberről: amikor otthon voltam, akkor pihenés helyett pakolásztam és lakást rendezgettem, amikor meg nem voltam, otthon, akkor arról ábrándoztam, hogy hazamegyek és tévézek... :))  (Jó kis sorozatokba fogtam takarítás mellé!!!)

Pozitív dolgok: videóhívás V-vel, kirakósozás Sz-szel, kutyaséta, alvósparty, ünneplések, alibizés, mozizás, pakolás, takarítás, rendszerezés, színházazás, cicázások.

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖

Mi történt szeptemberben?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: 3 új könyvvel bővült a könyvespolcom, amikről nemsokára írok is. (Az egyik különösen izgalmas, mert egy korábban kiadott könyv bővített kiadása, amit már olvastam anno (írtam is róla, ld. itt), szóval izgatja a fantáziám, mennyiben másabb ez.

 

Recenziók (3)

Samantha Shannon: Csontszüret

Christina Lauren: Az édenkertprobléma 

Heather Fawcett: Emily Wilde atlasza a Másvidékről

  

– Személyes érdekeltségek –

 

#HAVIKEDVENCEK  

Kedvenc zenék:

SEVDALIZA - ALIBI FT. PABLLO VITTAR & YSEULT

Taco - Puttin' On The Ritz

 

(AniTiger BestOf2024 lista)

 

#boldogság #rövidsztorik

 

  Sok boldog dologról nem készült kép a hónapban... Például beindult a színházi szezon, és meg is lett az első premierünk, amit ezen a pénteken követ a második. De nagy élmény volt az e havi több névnapozás és szülinapozás, a videóbeszélgetés egy távoli barátnőmmel, egy közös sörözés egy közelebbivel, de volt kirakózós és tévézős-ittalvós csajos nap is. De nem készült kép arról, hogy mennyire jól esett az összes éléskamrám és minden cuccom lejáratát átnézni és felcímkézni, átrendezni. :))) OCD cirógató élmény volt, akárcsak a full nyári-téli ruha átpakolás.

 

 Amiről készült kép: vettem temun tündérfényeket és mind az előszobába, mind a nagyszobába feltelepítettem őket. Imádok télen ilyen fényeket kapcsolni és egy takaró alá bebújva teázva tévézni. 

 


  Az alábbi képen látható, hogy mely 3 könyvet kaptam meg a hónapban - köszönöm a kiadóknak -, illetve, hogy mely darabot mutattuk be - HIPPOLYT, A LAKÁJ. (Elég sokat szívunk vele, mert folyamatosan teltházas és iszonyatosan bunkók tudnak lenni azok, akiknek nem tudunk jegyeket adni... :(( Ezt a részét nem szeretem a munkámnak...) 

Oh, és a képen látható az is, hogy milyen új kurzusok vannak DUOLINGON! El is kezdtem őket (ha mást nem, kipróbálni): matek kurzus és zenészeti alapismeretek. :D Pihentetésképpen jó lesz. Hosszútávon se matekból, se zenéből nem vagyok jó, szóval van mit képezni rajtam...

 


  Egyébként ha már DUOLINGO, meglett a hónapban az 500. napom. Azt hiszem, ez a leghosszabb sorozatom eddig, szóval félek abbahagyni. :D (Ez a streak azt is jelenti, hogy az újévi fogadalmam, miszerint egész évben tolom a Duolingót, szépen halad.)

 


  Úgy döntöttem, hogy mobilon háttérképet és képernyőképet váltok, és ezeket próbáltam ki. Azt hiszem, TikTokon vagy Halloween csoportban találtam, végül a szellem meg a pink hátterű csontváz mellett döntöttem. :D Kicsit feldob, ha ránézek a mobilomra. :D (Csak én szoktam ilyet? Másoknak a mainstream háttér van bent?)

 

 

 A feljebb említett kirakózós nap eredményei: befejeztünk egy korábban megkezdett 1000-es panorámát, aztán gyorsan letoltunk egy lazább 1000-est. Hosszú, de jó nap volt. :)) Oh, és haladgattam a legómmal is, de nagyon keveset, mert 1-2 napot leszámítva vagy türelmem, vagy időm nem volt ilyesmihez.

 


 Pár éve még úgy voltam a FUNKO POP!-okkal, hogy annyira drágák voltak, hogy majd egy évig csak vágytam rájuk... Ma már simán lehet egy maroknyit venni Vinteden, illetve 50%-os akciók is elő-előfordulnak belőlük. Szóval úgy voltam ezzel a dologgal, hogy dekor címszó alatt vettem magamnak két maroknyi Funko babát (azt a félét, amit a Kinder valamiben lehet találni, de azt nem szeretem), és beleszaladtam egy durván leakciózott geek oldalba is, ahonnan három kör cuccot rendeltem magamnak. (Amúgy tényleg potom pénzekről beszélünk, nevetségesen olcsón szereztem mindent.) (A kép vegyes, azért vannak rajta régi cuccok is - kb. a fele!)

 

 

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

#még1kisboldogság - moziztam öcsémmel:

 


Beetlejuice Beetlejuice (2024) – 7/10 – Tim Burton agybaja / fantasy

Ötletes, humoros és nagyon beteg filmecske lett. Újranézős. Szeretem az eredetit is, mert nagyon csípem a fekete humor, a szarkasztikus karaktereket meg a viccesen hátborzongató sztorikat. A folytatást igazából teljesen random néztük meg moziban. Vasárnap öcsém mondta, hogy újranézi, mert jön a film, megkérdeztem, hogy ne nézzük-e meg a helyi moziban másnap, és legnagyobb meglepetésemre igent mondott. Ha csak ketten megyünk, ha kap kukoricát, ha messze ülünk másoktól, ha nem hagyom egyedül… nyilván fűt-fát megígértem neki, mert pánikbeteg és vagy 25 éve nem mozizott. A filmet IMÁDTUK, nagyon jó buli volt, de a legjobb nyilván a közös élmény része volt. :))

Az első rész - Beetlejuice – Kísértethistória (1988) - egyébként egykorú velem, ami elég sokkoló… Ahogy az is, hogy 35 év után valamihez folytatás készült! De jót tett a sztorinak a modern filmes eszközök (effektek, CGI, stb) fejlődése - meg Jenna Ortega is persze.

 


Filmeztem:

 

Váratlan szerelem (2022) – 8/10 – LGBT+ romantikus

Fülszöveg: „Egy feltörekvő fiatal művésznő csatlakozik a középiskola futócsapatához, és később felfedezi, milyen az igazi szerelem, amikor váratlanul beleszeret egy csapattársába.”

Szerintem: Bájos, humoros, de nagyon butuskák ezek a csitrik…

 



Ez az a hely (2022) – 8/10 – LGBT+ útkeresős

Fülszöveg: „A felnőtté válás története két nő első szerelméről. Ahogy egyre közelebb kerülnek egymáshoz, mindketten kénytelenek váratlan módon szembesülni a családi történelmükkel, miközben a gyász és a szerelem többféle örökségével is meg kell küzdeniük.”

Szerintem: Azt hiszem, ez csak szép volt. Szép, de itt-ott szomorú. Keserédes. Slice of life. (Rupi Kaur az egyik Executive producer, emiatt figyeltem fel rá.)

 


Silber – Az álmok könyve (2023) – 7/10 – fantasy könyvadaptáció

Ha nem olvastam volna, ötletesnek gondoltam volna, de alapjaiban nem rossz. Nyilván nehéz volt a 3 könyvet egybe feldolgozni (legalábbis szerintem ez történt némi átírással és sok megvágással). Mindegy, nem bántam meg, hogy megnéztem. Érdekes volt.

 


Csúfok (2024) – 7/10 – sci-fi könyvadaptáció

Érdekes sztori, bár nem olvastam az alapjául szolgáló regényt, pedig az egyik barátnőm nagyon ajálngatta. Joey King nekem eddig ilyen Csókfülke-szintű, könnyed limonádékba való lány volt, így féltem, hogy disztópikus hősnővé avanzsál… nem volt rossz, de nem sikerült neki. Sajnos Tally amúgy se egy szerencsés eset, mert karakterisztikájában se egy szimpatikus hősnő. (Nekem legalábbis elég unszimpatikus volt, jobban szerettem Shayt.) De a történet érdekes, szépen van megoldva a látványvilág – mind a csilivili városka, mind az erdei hobbit világ –, talán csak a lezáratlansága zavar, mert tuti, hogy nem fogják folytatni…

 


Válaszd a szerelmet! (2023) – 7/10 – interaktív romantikus

Szórakoztatóak ezek az interaktív cuccok.

Mondjuk nem nekem valók, mert én a megbízható pasihoz 'kényszerítem' a főszereplőnket, nem engedem félrecsókolózni és őszintén válaszoltatom. XD Tuti, hogy egy csomó ziccert kihagytam emiatt, de végül mind3 pasit megkapta, ha duzzogva is. ^^" Persze tartom, hogy Paul a befutó!

 


Atlas (2024) – 6/10 – sci-fi

Több részletben megnézve, szóval nem félbehagyhatatlanul jó… ^^" Az alapok jók, a megvalósítás lett gyenge szerintem. Mármint baromira elcsúszott a színészeken a dolog… Jlo hisztis, makacs, rinyálós figurája elviselhetetlen volt… Ha AI/mech lennék és éreznék, kivágtam volna az első ablakon a levegőztető nélkül… Pozitívum is van természetesen, hiszen azért végignéztem: gizgaz/planty vicces volt, a 'happy end' tetszett és szerettem Smith-t. Komolyan, nálam a mech vitte a prímet.

 


Hyppolit, a lakáj (1931) + Hippolyt (1999) – 8-7/10 – vígjáték

Igazi magyar klasszikus filmek... amik közül az újabbat láttam fiatalabb koromban, de most, hogy bemutattuk a Hippolyt, a lakájt a színházban, megnéztem újra és bepótoltam a régi verziót it. Vicces, lassú, nagyon magyar.

 

Sorozatoztam:

 

A mandalóri (2019–) – 8/10 – sci-fi / Star Wars franchise

Elég random álltam neki, de nagyon bírom Mandó és a baba kalandjait. :D Az 1. évadnál tartok, jól esett kicsit visszatérni és jobban körbenézni a Star Wars univerzumban.

 


Gyilkos a házban (2021–) – 8/10 – whodunit podcastes nyomozós krimi vígjáték

Fülszöveg: „A történet szerint a 3 főhős, Charles, Oliver és Mabel Mora élnek-halnak a bűntényekért és a megoldásukért, egy nap pedig maguk is egy ilyen ügy kellős közepén találják magukat.”

Az 1. és a 2. évadot néztem még csak meg, de nagyon tetszik. Örülök, hogy Vegazus beajánlotta, mert nagy élmény. ^.^ Azt sajnálom, hogy nincs még befejezve, de minden évad egy megoldott gyilkosság, szóval nem feltűnően zavaró így se. Oh, és imádom a színészeket! Steve Martin, Martin Short és Selena Gomez a főszereplők, de a mellékszereplők is zseniálisak!

 


KAOS (2024–) – 8/10 – görög mitológia / modern feldolgozás

Oké, ez isteni volt. Isteni. Humoros, érdekes, újszerű.

Persze mivel odáig vagyok a mitológiáért – különösen a görögért –, nagyon rossznak kellett volna lennie ahhoz, hogy utáljam. De ez a modern korba helyezett, elérhető görög istenekkel megvariált cucc elég ütős lett. Jeff Goldblum Zeusza olyan, akit jól pofán kéne csapni, de rajta kívül is jót alakítottak a castingosok, mert nem tudok olyan színészt mondani, akihez ne passzolt volna a karaktere… Oh, bónusz! Valószínűleg ez volt az egyetlen olyan Dionüszosz-karakter/-feldolgozás, akit kedveltem! :D

 


Életnagyságban (2013–2014) – 8/10 – zombis

Sajnos ez tipikusan az az elborult sztori, amiből ez az alig 9 rész nagyon kevés… Pláne, hogy igazán most indult (vadult?) volna be a sztori…! Tetszett. Lassú, elgondolkodtató, bizarr, és jók a színészek is.

 


A nyolcas műsor (2024–2024) – 7/10 – reality/ valóságshowszerűség

Fülszöveg: „8 pénzszűkében lévő személyt meghívnak a Money Game című valóságshow-ba. A 8 főnek egy olyan stúdióban kell maradnia, amely csak betonfalakból áll. Ha 100 napig kibírják itt, akkor a 44,8 milliárd won nyereményt egyenlő arányban oszthatják el maguk között. De minden, amire költenek, beleértve az olyan szükségleteket, mint az élelmiszer, a víz, az áram, 1000-szer többe kerül a normál áraknál, és levonják a nyereményből.”

Szerintem: érdekes az alapötlete, nagyon jól ábrázolja, hogy milyen sokfélék vagyunk mi emberek és mennyire esendőek tudunk lenni. Főleg a pénzügyi helyzet és az egymás mellé állás szempontjából nagyon jó kis társadalmi kísérlet.

 


Egyedül és együtt (2021–) – 7/10 – társadalmi szociológiai kísérlet sci-fibe öltöztetve

Fülszöveg: „Hét egyedi karakterközpontú történet. Mindegyik történet szereplője egy lélegzetelállító kaland részese a bizonytalan jövőben. Mindannyian rádöbbennek, hogy még a legelszigeteltebb pillanatokban is megvan köztünk a kapcsolat az emberi tapasztalat révén.”

Szerintem: szomorú, ötletes.

 


Említésre se méltók:

Magic Mike utolsó tánca (2023) 6/10 – a tánc nem volt rossz

Teremtőm (2020) 5/10 – nem adott extrát

Jégtörő (2022) 4/10 – simán uncsi

Meg 2. – Az árok (2023) 4/10 - uncsi

Éjszakai merülés (2024) 3/10 – rossz / gagyi

Pofozóklub a gimiben (2023) 4/10 - gagyi

Grimcutty (2022) 3/10 – brutál gagyi

 


– Következő havi terveim –

 

- Hamarosan olvasom őket / írok róluk:

Bal Khabra: Collide – Ütközőpálya 

▪  Kate Robb: Szerelem a végzetem 

Vi Keeland – Penelope Ward: The Rules of Dating – Hogyan randizzunk?

Samuel Burr: A Rejtvénykészítők Társasága

Holly Black: Book of Night – Az éj könyve

Kevin Panetta: Bloom – Szikra

Hugh Howey: Műszak

Hugh Howey: Por

Holly Black: White Cat – A Fehér Macska

Heather Fawcett: Emily Wilde atlasza a Másvidékről

Christina Lauren: Az édenkertprobléma

▪ Samantha Shannon: Csontszüret + Míves Rend

 

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

5 könyvről írtam a hónapban:

Julie Soto: Forget ​Me Not - Szeret, nem szeret * romantikus humoros *

Meg Shaffer: The ​Wishing Game - Kívánságok játéka * kalandos romantikus *

Sarina Bowen, Lauren Blakely: The ​Best Men - A legjobb pasik * LGBT+ romantikus *

Nathan W. Pyle: Furcsa Planéta * sci-fi képregény *

Kasie West: Borrow my Heart * YA romantikus *

 

Blogturné Klub extrák és egyéb bejegyzések: 

Forget ​Me Not - Szeret, nem szeret | idézetek

Borítómustra | Műszak

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv

 


2 megjegyzés:

  1. Mobilhátteret én is váltok pár havonta, bár én egészen másféléket használok, inkább cukit, mint bemutatósat... ':D

    Nahát, a Csúfokból lett sorozat?!?!? Na de mi az, hogy hobbitok??? Te jó ég..... Meg merjem nézni? :D

    Úgy örülök, hogy az Only Murders bejött neked is! Bár persze nem volt kétségem. :D Ez a Kaos is érdekesen hangzik...

    És már megint egy interaktív film, és tudom, hogy már beszéltünk erről, de még mindig nem teljesen értem, hogy hogy működik. De én is szeretném kiválasztani, hogy kivel jöjjön össze a főhős!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mobilháttér: szerintem ez is cuki... :D amúgy általában enyém is normálisabb (Loki cica, sima Loki, Bucky :D meg hasonlók)

      Csúfok: dehoooogy! Egy filmbe van belesűrítve kb minden... hobbitok nincsenek csak olyan hobbit házakhoz hasonló házacskák az erdőben/félig földbe vagy domboldalba vájt/, nyugi :D az már sokk lett volna nekem is

      A Kaos nagyon izgalmas volt, jól kikerekítette a sztorit arra a karakterisztika, hogy az istenek sem szentek

      Törlés