2015. március 26., csütörtök



Anitiger - Bookworm Book Tag


Ezt a taget Teklánál (Tekla Könyvei) láttam meg és elmentettem magamnak, mert úgy éreztem, hogy muszáj kitöltenem. Az általa kitöltött BookTag < itt > olvasható!

Kicsit gonosz, picit kötözködő hangulatban vagyok, úgy érzem, hogy ez nyomot hagyott a válaszaimon. Ez is én vagyok, komolyan válaszoltam, de néha muszáj beszólnom – és vannak napok, amikor még egy kérdőívbe is belekötök.

Például: ma.

✿✿✿✿✿

Do you remember how you developed a love for reading?
Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?

Azt mondanám, hogy szépen fokozatosan történt… Áh, dehogy! Zseb-Garfieldos érdekeltségeim után egyszer csak a kezembe nyomták (erőltették) a Harry Pottert. Nagy sokára elolvastam és tetszett. Nem egy hosszú sztori!

Where do you usually read?
Általában hol olvasol?

Otthon. A szobámban. Az ágyamon. Földrajzi koordinátákat nem fogok adni.

Do you prefer to read one book at a time or several at once?
Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?

Azt hiszem, hogy mivel jelenleg 7 könyvet is olvasok a jó válasz: szigorúan egyet! Ugyanis egyszerre többet képtelen vagyok olvasni, hiába kancsalítok.

Mindazonáltal nem vagyok finnyás. Simán képes vagyok átfedésben több műfajt is olvasni. Anita Blake BDSM párzásából sem nehéz visszaruccannom Valente mordálykoboldos világába.

What is your favourite genre?
Melyik a kedvenc műfajod?

Urban fantasy, ifjúsági.

Rowling Harry Potter-sorozata és Böszörményi Gyula Gergő-könyvei neveltek. Annyira jók voltak, hogy mostmár örökre így maradtam: kutatom a tökéletes (vagy megfelelő) pótlékokat.

Is there a genre you will not read?
Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?

Igyekszem mindenevő lenni és nem lenézni egyetlen műfajt sem.

Szóval olvasni minden elolvasok, de van, hogy szanaszét cikizem, vagy néha komótosan leteszem a könyvet, felállok, és nemes egyszerűséggel lefejelem a falat…

Egyébként az olyan történeteket, amiknek a végén megdöglik a kutya, macska, akármilyen állat – na, azokat nem bírom…

Do you have a favourite book?
Van kedvenc könyved?

Van, bizony.
Rengeteg.
Mindig más, mindig mástól.
Ahogy sejthető volt.

What is the longest book you have ever read?
Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?

Sherlock Holmes összes I-II., 700 és 500 oldalasak kábé, viszont nem átlag könyvformátum. Majdnem normális A/4-es (lehet az is…) és sűrűn teleírt lapú. Ha oldalszámra nem is, tartalomra ez a leghosszabb.
Ha nagyon kekeckedni akarok, abban az esetben az Összes I. kötete, mert ugye az 200 oldalnyi sűrűn teleírt A/4-es lappal gazdagabb.

What was the last book you bought?
Milyen könyvet vettél utoljára?

2015. március 17-én!

Nemmondommegmit.

Do you prefer library books or buying books?
A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?

So-so. A pénztárcám a könyvtáriakat, a polcaim a sajátokat. Én pedig középen mindkettőnek igazat adok, csak könyv legyen.

What are you currently reading?
Jelenleg mit olvasol?



Where do you buy your books?
Hol veszed a könyveidet?

Bárhol, ahol könyv és akció van. Mondhatom, nincs nagyobb gyönyörűség, mint akciósan beszerezni egy csomó régen vágyott könyvet! Jó, persze, nem éppen így van a Büszkeség és balítéletben…

Honnan szerzek könyveket?

Online megrendelem, a Teszkóban meglátom, a piacon a sok ruhás közt hopp ott van egy könyvesstand, a kisboltban éppen akciós, könyvtári leselejtezett, az utcán árulja a könyvárus…

Do you ever pre-order books?
Előrendeltél már valaha könyvet?

Igen, pár Magnus Bane kötetet. Muszáj volt kipróbálnom az ELIT TEAM akciót…

How many books do you buy a month?
Hány könyvet veszel havonta?

1-2, de nem is feltétlenül vásárolok minden hónapban könyveket. Ahogyan lottót sem, pedig kéne, ugyanis vásárolnék én, ha lenne miből. Csak így nehéz, hogy szeretek enni is, ráadásul tetővel a fejem felett szeretek aludni! :D

Sajnos nem miattam marad talpon a magyar könyvpiac.

How do you feel about second hand charity shop books?
Mit gondolsz az antikvár könyvekről?

Imádom őket!

Volt már olyan, aki azt felelte erre a kérdésre, hogy „Ehh, fúj, régi könyvek! Távozz tőlem 1950 előtt kiadott kiadás!”
Nem hiszem.

Do you keep your read and to-be-read books together?
Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?


Úristen, dehogy! Még a végén keverednének egymással és egy csomó félig elolvasott, félig új sztorijú könyvet hoznának a világra! Hát hova vezetne az!

Tegyük fel, hogy beszedem a tablettáimat és új esélyt kapok a válaszolásra.

Simán összeeresztem őket, van, hogy az olvasott és a nem olvasott könyveim EGYMÁSON fekszenek! Tudom, totál felháborító…

Újra próbálom…

Igen, egymás mellett tartom őket. Ha egymásnak ugranak, akkor szétcsapok köztük! Áhh, hagyjuk…


Do you plan to read all the books you own?
Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?

A sajátjaimat igen… amiket én veszek vagy érdekelnek - mindenképpen. Viszont a molyon majd 1500 könyv van a magánkönyvtáramban, aminek a jelentős részét szeretném eladni, elcserélni. Azoknak az elolvasása nincs tervben.

What do you do with books you own that you know won't be re-read?
Mit csináls azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?

Hogy állíthatnám azt egy könyvről is, hogy soha többet nem fogom elolvasni? Sajnos nem látok a jövőbe…

Inkább kósza szeszélyből szoktam eladni, elcserélni vagy elajándékozni a könyveimet, mintsem abból kiindulva, hogy nem fogom többé elolvasni.

Have you ever donated books?
Adományoztál már könyvet?

Még nem, de tervben van.

Have you ever been on a book buying ban?
Volt már könyvstopod?

Folyamatosan van, bár inkább (ön)moderációnak nevezném. Ha nagyon kell és nagyon jó áron van, akkor úgyis megveszem, de ha nem kell anyira, akkor hiába van jó áron, úgysem veszem meg.

Do you think you own too many books?
Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?

Nem, nem, dehogy.

Igaz, hogy épp nemrég javasoltam, hogy hajítsuk ki öcsémet és rendezzünk be ott egy könyvtárszobát, de csupán kósza gondolat volt. Nem is akarok saját könyvtárszobát! Pedig tökéletes a fekvése és a két oldalán fantasztikusan elférne 2-2 nagyobb könyvespolc… És csodálatos, ahogyan a délutáni nap beesik az ablakon.

Hmm, lehet, hogy túl sok könyvem van.

Valamiért a családom sem a könyvtárszoba létrehozására, hanem az eladásukra célozgat mind gyakrabban…

✿✿✿✿✿
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
✿✿✿✿✿

4 megjegyzés:

  1. Ez tök jó kis lista! :D
    és milyen izgalmas válaszok.
    (el fogom lopizni... és jééé, eskü nem jöttem rá, hogy Te vagy az a tumblren LOL)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtan, már írták, hogy viszik :D Szerencsére Book Tagek esetében szabad a vásár (én is csak úgy elcsaltam ;D).
      Bezony, aktívan tumblizom :DD Én viszont tudtam, hogy az te vagy! Szerencsére azonosítható néven vagy fent - én anno poénra vettem, most meg már lusta vagyok váltogatni...

      Törlés
  2. A Hamish Macbeth értékelésedre nagyon kíváncsi leszek! Még nem olvastam, de régóta szemezek vele, és az első Agatha Raisin is tetszett, ugyanaz az írója...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég sok sorozata van az írónőnek, szerintem mindbe bele fogok kóstolni. Csak Beaton esetében kínos, hogy Ulpius kiesik... :/

      Törlés