2015. március 3., kedd



Leiner Laura: Kalauz (SzJG kiegészítő kötet)



„– Miért? Olyan jó! Hogy is van? „You can dance, you can jive…” – kezdtem énekelni, mire Cortez fél kézzel a kormányt fogta, a másik kezével pedig a fejét.
– Tévedtem. Van egy rosszabb dolog a Dancing Queennél – ismerte be.
– Mi az?
– A kiejtésed.”


Előző részek: SZJG1  SZJG2 SZJG 3SZJG4
SZJG5 - SZJG6 – SZJG7 – SZJG8 - Kalauz
Fülszöveg:
Minden, amit a Szent Johanna gimi könyvsorozatról tudni akartál, egyetlen, illusztrált kötetben.
A tartalomból:
– gyakran ismételt kérdések, és válaszok a sorozattal kapcsolatban
– érdekességek az SzJG-ről
– best of SzJG
– az SzJG zenéi
– Reni könyveinek listája
– a karakterek, Reni levele Corteznek (részlet)
– kimaradt jelenetek
– elvetett borítótervek
Leiner Laura elő- és utószavával
SzJGereknek kötelező ;)
Eredeti megjelenés éve: 2013
Ciceró, Budapest, 2013
268 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789635398089 · Illusztrálta: Martos Julia

Szerintem:
Kicsit megelőztem a sorozatot és a 6. közben és után olvastam el a Kalauzt. Igazából sok poént nem lőtt le előttem, bár találkoztam 1-2 olyan szereplővel, aki még nem sok vizet zavart nálam. Abszolút érdekes dolog újraolvasni a Best of-jait az egyes részeknek, a Corteznek írt levél annyira nem érdekelt… (Nehéz elképzelni ezt a nyafogást még hosszabban. Pedig ma már relatíve bírom Renit.)

Különösen tetszettek az elvetett borítótervek! Nagyon szeretem a munkafázisok képeit, tök jó volt látni a Kezdet borítókat. Az illusztrációk mind a képek, mind az egyes karakterek az adatlapoknál nagyon aranyosak lettek. Az egész Kalauz igényes kiadvány.

Hogy melyik részét szerettem a legjobban a Kalauznak?

A kihagyott részeket, sőt, teljes napokat! Ha lenne egy bővített verzió ezekkel a sztorikkal, én rohannék megvenni a sorozatot. Aranyosak, viccesek, elborultak és nagyon szívhez szólóak!

Mennyivel ad több élményt a kalauz?
(SPOILER)
  • A kimaradt jelentekből meg lehet tudni, hogy „bővített változat”-Karcsinak sokkal rémesebb az élete, mint a normál verziósnak. 
  • „Bővített változat”-Kinga a 2. részben még borzalmasabb némber, mint alapjáraton, viszont később sokkal hamarabb megszereti az ember. 
  • „Bővített-változat” Ricsi franciadrazsés mutatványán nagyot röhögtem, attól függetlenül, hogy gusztustalan lehetett. Tuti nem hagytam volna ki a könyvekből. 
  • Ahogyan az 5. részből azt sem, amikor „bővített változat”-Reni ellopja „bővített változat”-Cortez iPadjét, aki cserébe lenyúlja Jane Eyre-t. Ezt egy az egyben imádtam! Reni igazán tökös kiscsaj tud lenni a Kalauzban.

Értékelés: 4

A Szent Johanna Gimi könyvei:
Igazából a molyon találtam egy kihívást, ahol fel van sorolva 4 db könyvespolc. Ezen a 4 könyvespolcon a 8 félév ÖSSZES említett könyve össze van gyűjtve.

(Illetve itt van egy összegző lista, amin az összes – 153 db - egyben szerepel.)

Érdekesség rólam

Az összesítő lista könyvei közül eddig 27 db-ot olvastam csupán, ami azt jelenti, hogy a Szent Johanna Gimi sorozatban említett könyvek 18 %-át olvastam csupán. Paff.


Idézetek:
– Kész a vacsora – mondta végül, amikor „mindent rendben talált”.
(…)
– Mi az? – (…)
– Pacal – mondta ki a rettegett öt betűt.
– Neee – hüledeztem.
– De. Úgy néz ki, mint a zokni – sápadt le apu. – És a szaga is olyan – tette hozzá, majd kedvesen Cortezre nézett, – Cortez? Maradsz vacsorára? – invitálta.
– Köszönöm – köhintette Cortez –, de az lenne az életem utolsó, nem túl szép perce, amikor gyomrot kéne ennem – mondta.

– De mi lett Percy Jacksonnal? – kérdezte idegesen.
(…)
– Meséljem el? – röhögtem fel őszintén.
– Ja. Hazafelé.
– Oké, elmesélem. De hidd el, olvasva nagyon hangulatos…
–Ren! Felejtsd el, hogy elolvasom. Csak szépen lassan. Idén ezek szerint könyvtárba fogok járni. Jövőre talán elolvasok egy tartalmat. Két-három év múlva talán kinyitok egy könyvet…
– Mikor olvasol el egy egész fejezetet? – számolgattam.
– A harmincadik szülinapomon. Nagy nap lesz a világnak.
– Az biztos – veregettem meg a karját.

Anyu kitálalta a pacalt, mi pedig apuval megrökönyödve néztük a tányérunkon placcsanó ételt.
– Istenem – sóhajtotta apu. És nem asztali áldásnak szánta.
– Jó étvágyat – ült le anyu is, és izgatottan nézte a főztjét. – Reni, egyél – szólt halkan.
– Várom, hogy apu megkóstolja – mondtam.
– Én meg azt, hogy Reni – vágta rá apu reflexből.
– Nem, előbb te – suttogtam.
– Nem. Te! – bökött felém a villájával.
– Ne gyerekeskedjetek már, kihűl! – szidott le minket anyu.

A képek a „Könyvek - Leiner Laura” Pinterest táblámról és az „SZJG by Leiner Laura” we<3it kollekciómból származnak.

1 megjegyzés:

  1. Meg kell szerezzem a sorozatot. Valahogy úgy érzem nem maradhat ki! :) Ez a Kalauz meg nagyon jó ötlet, bárcsak több könyvhöz is írna ilyet az író. :)

    VálaszTörlés