2015. április 19., vasárnap



Dan Wells: Nem akarlak megölni (John Cleaver 3.)



„– Nem kell mindent magadnak csinálnod – mosolyodott el halványan. – Nem kell minden alkalommal bemasíroznod a pokolba, amikor kinyitják a kapuját.”



1. részről írtam: Nem vagyok sorozatgyilkos
2. részről írtam: Szörnyeteg úr
3. részről írtam: Nem akarlak megölni
3,5. részről írtam: Next of Kin
4. részről írtam: Az ördög egyetlen barátja
5. részről írtam: Csak a holttesteden át
6. részről írtam: Már nincs vesztenivalód

Fülszöveg:
Dan Wells hátborzongató regényeiből már jól ismert John Wayne Cleaver élete legkomolyabb kihívásával néz szembe.

A Nem vagyok sorozatgyilkosban szárnyait bontogató szociopataként követhettük nyomon, aki megszegte az összes saját maga által felállított szabályt, hogy megmenthesse szülővárosát a gonosztól. A Szörnyeteg úrban lélegzetvisszafojtva figyeltük, ahogy őrült küzdelmet folytat önmagával. John időközben tökélyre fejlesztette beteges képességeit, és felvállalta a gyilkosok gyilkosának szerepét ­ ám rá kell döbbennie, hogy egy természetfeletti képességekkel rendelkező lénnyel folytatott macska-egér játékban mindig az ember kényszerül az egér szerepébe.

A Nem akarlak megölni cselekménye gyanakvással, ámokfutással, és holttestekkel telve száguld a mellbevágó végkifejlet felé.
Eredeti mű: Dan Wells: I Don't Want to Kill You
Eredeti megjelenés éve: 2011
Fumax, Budapest, 2014
310 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789639861657 · Fordította: Szebegyinszki Szilvia

Szerintem:
Hűűű, de nagyon utálom ezt a részt. Több szempontból is borzalom: több szimpatikus halott, sok fejre csapós „Oh, hogy ez nem jutott eszembe!” -pillanat és ha ez nem lenne elég, ez az utolsó magyarul megjelent rész… Rég voltam ilyen szomorú.

Borító:

Ennek a könyvnek a borítója volt az, ami miatt egyáltalán nekiálltam végül a sorozatnak. Gyönyörűséges, kreatív, figyelemfelkeltő! A John Cleaver sorozatnak angolul is (és magyarul is) nagyok jók a címei, de egyedül a magyar borítók tetszenek, közülük a kedvencem a 3. köteté. Csodaszép.

Kedvenc részeim: John és Mary. John és az anyukája.

A történet:

Imádom John fanyar humorát és anyjával való párbeszédeit, tipikusan felhorkanva nevetős részek. Maryt szintén imádtam, emiatt elégedetlen voltam az ő szálával. Kicsit elsikkadt számomra a pszichopata rész is, amit sajnálok, ugyanis ezáltal picit gyengébb az eddigieknél, amelyekben azért Szörnyeteg úr sokszor előtört, felbukkant. A történet mégis kerek, jól felépített és nagyon fordulatos. A vége ütött. Azóta is is sajog a szívem…


Értékelés: 4,5



Sorozat-értékelés:

Milyen is volt ez a kamasz pszichopata főszereplős trilógia? Nekem abszolút bejött, pedig nem különösebben rajongok a hasonló történetekért könyvben. Filmben, sorozatban sok hasonlóval találkozom, ugyanis aranykorukat érik a nyomozós-helyszínelős sztorik. Igaz, hogy azokban a jófiúk szemszögéből kísérjük végig a nyomozást, John Wayne Cleaver esetében viszont egy beteg kissrác gondolatait, tetteit írta le az író.

Én bírom is, utálom is ezt a kis, empátiát nélkülöző szociopatát…

Nagyon érdekes jelenség, hogy milyen egy kölyök, aki fél a benne élő szörnyetegtől, aztán ezzel a szörnyeteggel a testében hogyan kezd el csajozni. Mi lehet a vágyálma egy olyan pszichopatának, akinek van barátnője, a tűz a háziállata és a családi hullaházban kisegít?

Sokrétű történet, a több fontosabb mellékszereplőnek is megvannak a maguk történetei ugyan, de a főszereplő gyerek 100%-os nálam! A legapróbb dolgot is kigondolta vele kapcsolatban Wells bácsi, ami csodálatra méltó – pláne, hogy egy kötekedő dög vagyok, és a kákán is keresem a csomót. Hiába morgok bármi miatt, engemet megfogott magának ez a sorozat!

ÖSSZ-ÉRTÉKELÉS: 5 ☆☆☆☆☆ -os

Idézetek:
– Most már biztos, hogy te vagy a legfurább srác, akivel találkoztam.
Mély levegőt vettem.
– Hát ez igaz. Tényleg én vagyok a legfurább srác, akivel találkoztál. A szöges ellentéted vagyok. Neked egy csomó barátod van, nekem egy sem, te gyönyörű vagy, én furcsa, te népszerű vagy, érdekes és vicces, én meg egy halottasházban dolgozom. Engem érdekel a halál, és olyan sorozatgyilkosokat tanulmányozok, akik heccből ölnek. A hozzám hasonló srácok nem járnak bálokba, és ha mégis, biztosan nem magadfajta lányokkal.
Még csak meg sem közelítette a leírásom a valóságot, igazából még ennél is kattantabb voltam – hogyhogy nem látják az emberek ránézésre?

– Tudod, kezdek fázni – mondta Mary.
Felmosolyogtam az égre.
– Most már bánod ezt a szemérmetlen ruhát, mi?
Játékosan ütött meg és felnevetett.
– Nem panaszkodom, te hülye. Azt akarom, hogy átkarolj! Komolyan, a radar előbb fogja a jeleimet, mint te!

– Mesélj nekem Maryről.
– Általában még kopogni sem szoktam – dőltem hátra, és fontam keresztbe a karomat. – Kinn ülök le, az ablakon keresztül figyelem, és közben borotvapengével vagdosom magamat.
– Már megint kezded! – rázta a fejét. – Valahányszor arra kérlek, hogy egy kicsit nyílj meg nekem, és mesélj az életedről, azonnal kifacsarod, és előállsz valami nevetséges hazugsággal, amiről tudod, hogy úgysem hiszem el.

☠☠☠☠☠

Képgyűjtemény a Pinteresten: Könyvek - Dan Wells.
Különböző I Don't Want to Kill You kiadások borítói a GoodReads-en!

☠☠☠☠☠


3 megjegyzés:

  1. Szia, tudom régebbi bejegyzés de remélem észreveszed, a megjegyzésem. Nekem igazából csak az lenne a kérdésem, hogy amikor azt írtad, idézem "ez az utolsó magyarul megjelent rész… Rég voltam ilyen szomorú." Ezt úgy érted hogy per pillanat ez az utolsó magyarul meg jelent, vagy úgy hogy teljesen ez az utolsó magyarul megjelent, és az elkovetkezok nem lesznek leforditva..? Mert ha ez így van.... Szerintem félkotom magam a padlasonxDDD egyébként én a Mary-s és az Anyukás résznél is majd meghaltam. Mary volt a kedvenc szereplőm, Brooke számomra már idegesítő volt..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :) Észrevettem!
      Azért írtam így, mert most júniusban megjelent egy új rész, ami a felnőtt Johnnal foglalkozik. A címe: The Devil's Only Friend. A felnőtt John Cleaver sztorikat is trilógiának tervezi az író, illetve azért is írtam így, hogy az utolsó magyarul megjelent, mert szerintem elég felkapott sorozata ez a FUMAX kiadónak és a folytatás trilógiát is ki fogják adni itthon.
      Én legalábbis NAGYON örülnék neki, mert szerettem olvasni. :)

      Törlés
    2. Ahh értem. Nagyszerű, köszönöm :)

      Törlés