2021. november 2., kedd



Whitney G.: Two Weeks Notice - Felmondólevél | Blogturné Klub ajánló

  

 

Áthajítottam az újságot a szoba másik végébe, aztán fogtam egy másikat, majd még egyet. Végül rájöttem, hogy egész New York legpimaszabb seggfeje mellé szerződtem. Hogy megpecsételtem a sorsomat olyasvalakivel, aki egyszer azt mondta egy férfi újságírónak: „Remélem, hogy jobban kefél, mint amilyenek a mélyinterjúkérdései. Amennyiben nem, erősen javaslom, hogy gyúrjon rá az előbbire, mivel az utóbbi teljesen reménytelen.”

Mi a fenébe keveredtem?

 




GYŰLÖLÖM, HOGY SZERETEM?

 

Tisztelt Címzett!

 

Jelen levelemben hivatalosan is bejelentem a távozásomat a Parker Internationaltől (és az arrogáns, lekezelő vezérigazgatótól), kéthetes felmondási idővel. Döntésem meghozatala NAGYON KÖNNYŰNEK bizonyult, hiszen az elmúlt két év kifejezetten pocsék volt. A világ legnagyobb szerencséjét kívánom a következő menedzserasszisztensnek (szüksége lesz rá), s ha a főnököm bármit kérne tőlem a következő két hétben, legyen szíves a tudtára adni, hogy rohadtul csinálja meg egyedül…

 

Tisztelettel (igazából nem is):

Tara Lauren

 

Ilyen felmondólevelet kellett volna küldenem a főnökömnek, mert a hivatalosabb változatot, amelyikben „hálás vagyok minden lehetőségért”, és „megtiszteltetés számomra az összes gyümölcsöző tapasztalat” – nos, azt visszadobta a szexi, önelégült félmosollyal, ami a védjegye. És hozzátette, hogy „határozottan javaslom, olvassa el az apró betűs részt a szerződésében”. Tehát úgy is tettem.

És most rájöttem, hacsak nem adom elő, hogy meghaltam, nem mérgezem meg, vagy nem találok módot a lehetetlen szerződésem újratárgyalására, akkor kénytelen leszek New York egyik legidegesítőbb és legkönyörtelenebb vezérigazgatója keze alatt dolgozni. De aztán késő este felhívott egy sürgős ajánlattal…

 

Könyv információk:

 

Eredeti mű: Two Weeks Notice

Eredeti megjelenés éve: 2018

Könyvmolyképző, Budapest, 2021

296 oldal · puhatáblás ·

ISBN: 9789635617463 ·

Fordította: Sándor Alexandra Valéria

WEBSHOP

BELEOLVASÓ

MOLY

GOODREADS

(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért figyeltem fel erre a könyvre?

 

Ezt most fáj leírni, de kb. húsz éve az egyik kedvenc romkom filmem a Két hét múlva örökké (2002), amiben egy gazdag férfi – akit Hugh Grant alakít – felvesz maga mellé egy szegényebb családból származó, ám jó végzettségű nőt – Sandra Bullock -, aki nem veti egyből a férfi lába elé magát, és emiatt rendkívül, már-már nélkülözhetetlen részévé válik a férfi életének. Így amikor eljön a búcsú – a felmondólevél – ideje, mindent megtesz azért, hogy megtartsa a nőt. Imádom sztori, naná, hogy egyből lecsaptam a regényverzióra!

 

Hugh Grant és Sandra Bullock a Két hét múlva örökké c. filmben

Szerintem…

 

Ez a történet abszolút kihagyhatatlan mindazoknak, akik szeretik a főnök-beosztott viszonyt a középpontba helyező történeteket. Tara egy első munka előtt álló, folyamatosan állásinterjúkra járó, ám jó végzettségekkel rendelkező, felvilágosult mai nő, aki nem kapja meg az esélyt a bizonyításra, így ingyen kajás helyeken lopkod kaját. Preston egy kiállhatatlan, nagyon gazdag, nem csak önmagától, de másoktól is sokat elváró hotelmágnás, aki épp azt igyekszik kideríteni, hogy miért van kiesése az ingyen gourmet reggelit kínáló szállodáinak, amikor az orra előtt fülön csípik Tarát. A férfinak megtetszik a pimasz, karakán nő, és meginterjúvolja, majd amikor kiderül, hogy egész jó végzettségei vannak, felveszi maga mellé menedzserasszisztensnek. (Ugyanis a menedzserasszisztens fogyó eszköz Prestonnál, két hetente felmondogatnak a „Taylorok”, akiknek a nevét is felesleges megjegyezni a gyakori cserélődés miatt.)

 


Különösen tetszett, hogy a regény fantasztikusan van ritmizálva, egyetlen vontatott rész vagy túlírt fejezet sincs benne. Amikor az író úgy érezte, hogy az adott részből kihozta, amit akart, akkor ugrik egyet előre az időben – 2 hónapot, 6 hónapot, 2 évet, satöbbi -, és pillanatok alatt felzárkózunk főszereplőink mellé. 

A karaktereket egyből megkedveltem, holott se a szuper gazdag Prestonnal, se az ingyen kaját lopdosó Tarával nem tudtam igazán azonosulni, mégis olyan jól vannak összerakva, és annyira működik köztük a kémia, hogy imádtam minden közös pillanatukat. (Egyébként éppen a köztük működő kémia miatt bátran kijelenthetem, hogy elég tüzes erotikus jeleneteik vannak!)

 

 

– Mert az előbb vettem fel az új menedzserasszisztensemet.

– Nélkülem?

– Az ösztöneimre hallgattam – válaszoltam. – Eléggé lenyűgöztek a hölgy kreatív túlélési stratégiái.

– A te ösztöneid meg a hölgy kreatív túlélési stratégiái? – visszhangozta úgy, mintha fel akarna robbanni a feje. – Ez valami vicc, Preston?

– Egyáltalán nem – kortyoltam egy nagyot a kávémból, és felidéztem, ahogy Tara besétált az irodámba.

– Hogy néz ki, Preston?

Olyan szexi, mint az állat!

 

 

Tetszett, hogy a regény nem csak a két főszereplő körül forog, hanem fel-felbukkannak aktívabban közreműködő mellékszereplők is mellettük. Nagyon bírtam például George-ot, aki a Parker International vezető jogásza, és aki nem csak rendesen ki tudja osztani Parkert, de rettentő pikírten áll a különféle helyezetekhez. Sajnos Tara legjobb barátnője, Ava volt számomra a gyenge láncszem a fontosabb mellékkarakterek között, ugyanis nála még az elsőre unszimpatikus Cynthia is érdekesebb figurának tűnik utólag.

 


Összességében

 

Irtó jól esett most ez a regény! Sikerült kihúznia a mindennapokból, és elfeledtetnie velem, hogy milyen esős az idő, mennyire fázom, milyen sok a munka, mennyire fárasztó egy lakásfelújítás. Lendületes, izgalmas, tüzes történet egy simán beszóló beosztottról és egy nagyon sokat elváró főnökről, akiket lehetetlen nem megkedvelni.

Rendkívül szórakoztató és olvasmányos történet, a vége pedig szívmelengető. Tuti, hogy újra el fogom még olvasni!

 

Értékelés: 5

 

Azoknak ajánlom, akik szeretik a Két hét múlva örökké című filmet vagy a főnök-beosztott szerelmespárokat!     

 

Kedvcsináló idézetek:

– (...) Arról is tudnod kell, hogy a New York Times egy elég precíz cikket fog leközölni rólad a jövő héten, nagyon nem hízelgő szalagcímmel.

– Mi a szalagcím?

Lelketlen szállodatulajdonos a dokumentumfilm-sorozatban.

– Szerinted én lelketlen vagyok?

– Igen.

– Ez a legrosszabb tulajdonságom?

– Nem – felelte. – Eléggé szeretsz köntörfalazni is.

– Azt mondtad, hogy szingli vagy – jegyezte meg a Random Csávó. – Nem vagyok vevő az exes drámákra.

– Tényleg szingli – közölte Preston. – Nagyon is.

– Akkor ki maga?

– Én vagyok a szörnyen seggfej főnöke, aki azt hiszi, hogy minden percével rendelkezhet – mosolygott Preston. – Bizonyára említett, ugye?

– Igen. Pontosan ugyanezekkel a szavakkal.

– Hmm… – reagált Preston mit sem törődve azzal, hogy csúnyán néztem rá.

Besétált egy gyakornok a reggelimmel. A lánynak megremegett a keze minden lépésnél.

– Van még valami, amit hozhatok önnek ma reggel? – tette le a tálcát.

– Miért reszket?

– Ez az első napom, uram – felelte. – Úgy hallottam, hogy maga a sátán reinkarnációja, és önnek dolgozni olyan, mint a földi pokol, ezért szeretnék jó benyomást tenni.

Pislogtam.

– Azt is hallottam, hogy azonnali hatállyal szokott kirúgni embereket, és nekem tényleg szükségem van erre az állásra.

– Most elhagyhatja az irodámat.

 

◈ ◈ ◈ ◈ ◈

Nem saját képek. Pinterest tábla: Two Weeks Notice - Felmondólevél

Two Weeks Notice a GoodReadsen

◈ ◈ ◈ ◈ ◈

 

Új regénnyel jelentkezett az Alapos kétely és a Barátod, Carter írója. A történetről a Blogturné Klub bloggerei mesélnek, és extra állomásokat is találhatsz. Kövesd velünk végig a turnét, és ha szerencséd van, meg is nyerheted a regény egy példányát.

 

 

Nyereményjáték:

 

Whitney G. hősnőjének nehéz dolga van: egy pofátlanul szexi, de végtelenül idegesítő főnökkel kell nap mint nap megbírkóznia, így bizony a szerelem és a gyűlölet elég közel kerül egymáshoz...

 

Prestont dicsőítve most olyan könyvekből találtok idézetet, ahol hozzá hasonlóan szexi seggfej főnökök voltak a főhősök. A feladatod, hogy az idézet alapján felismerd mely könyvről van szó, és beírd a könyv címét a rafflecopter doboz megfelelő sorába.

 

(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.)

 

„Az évek alatt a vonzalmam teljesen átalakult, és ma már csak egyetlen dolog miatt lelkesedem érte – helyesbítek: értékelek benne, egészséges, normális mértékben –, ez pedig a munkamorálja.

Meg az arca.

És a teste.”

a Rafflecopter giveaway

BLOGTURNÉ ÁLLOMÁSOK:

 

[BLOGTURNÉ KLUB]

10.24. - Sorok Között

10.26. - Angelika blogja

10.28. - Sorok Között idézetek

10.30. - Sorok Között borítómustra

11.02. - Hagyjatok! Olvasok!

11.04. - Könyvvilág

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése