2024. június 30., vasárnap



6. fejezet - 2024. június | Havi összefoglaló ~ Sorozat- és filmAjánló, élMényBeszám0ló, ranD0msÁgok

 

(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

  

 

Heyho!

Nos, ebben a hónapban vagy nagyon sokat dolgoztam, vagy egyáltalán nem. Átmenet nem igazán volt, mert beütött a színházi fesztivál hónap elején (8 nap alatt 9 előadást néztem meg!), amikor folyton bent lógtunk, most viszont kicsit pihenünk, mielőtt nekiugrunk a következő évadnak.

Talán kicsit kezdek mentálisan helyreugrani így, hogy vannak chillesebb, magamra szánt napjaim, amikor a legnagyobb gondom az, hogy 11 körül kimásszak az ágyból, és kitaláljam, mit süssek-főzzek magamnak. Szeretek a konyhában kreatívkodni, és bár még tanulgatom az új villanytűzhelyet, egyszer se haltam éhen mostanában.

 

Pozitív dolgok: barátnős és barátos napok, színházi fesztivál, sok pihenős nap, nyári szabadság, jutalom pihenés, premier meghívás a MOMkultba, névnapi ajándékok-kajálások-sütizések, nyári záporban elázni, sütögetés, vega kaják, jóga óra, napozóágyban pihengetés, utazgatás, új kocsi gumik.

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖

Mi történt júniusban?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: 6 új könyvvel bővült a könyvespolcom. Érkezett pár recenzióm, de még nem írtam róluk… majd júliusban. =)

 

Recenziók (6) 

Farrah Rochon: Szállnék már 

Emily Henry: A boldogság otthona

Ali Hazelwood: Bride – A menyasszony 

Bal Khabra: Collide – Ütközőpálya

Sarah Adams: A szabálykönyv

Adam Silvera – Becky Albertalli: Here's to Us – Színre lép az igaz szerelem

   

– Személyes érdekeltségek –

 

#előrehaladósrész #bakancslistás #kihívás 

 

TERVEK 2024-re: újévi fogadalmak és társai

 

 Nos, nekikezdtem egy számfestőnek és már voltam egy „nem saját helyen lévő” színházi előadáson, szóval félsikerekkel szolgálhatok. Ez is valami.

 

#HAVIKEDVENCEK  

Kedvenc zenék:

Hozier - Too Sweet

Imagine Dragons - Wake Up / Take Me To The Beach

Livingston – Shadow / Otherside / Architect / Half Life / Last Man Standing

ManGoRise & Mike Gotthard - Vennék Egy Világot 

Neon Trees - Everybody Talks

Hell's Greatest Dad Sing-Along | Hazbin Hotel


 

(AniTiger BestOf2024 lista)

 

#Színházaztam

 

 Szóval immár harmadik alkalommal csináltunk egy 8 napos, egy napon dupla előadásos színházi fesztivált – MIKRO Fesztivál képekben - június elején. Idén emeltem a tétet, több napon dupláztam, máskor nem fértem be az előadásra, de sikerült 8 nap alatt 8 vendégelőadást megnéztem, illetve 1 délelőtti gyerekelőadást is bónuszba.

 Szerettem, mert jó kedvem volt, és mindennap kitaláltam magamnak valami fura outfitet, ami néha bájos, máskor mamis, gyakorta meg furcsán sok volt magamhoz képest. (Japp, vágok be pár képet…)

 


 Ezeket a felnőtt előadásokat sikerült megnéznem:

ÉN ÍGY LÁTOM – Tompa Miklós mesél Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata (hosszú volt, de nagyon bírom László Csaba alakításait, nem akartam kihagyni)

Cyril Gely: DIPLOMÁCIA / Rózsavölgyi Szalon (életem első élőben látott Alföldi Róbertje és Sztarenki Pálja, nem vagyok a történelmi/világháborús darabok híve, de fantasztikus volt)

Cédric Chapuis: ÉLET-RITMUSRA / Pinceszínház (oké, Medveczky Balázs full szerelem volt, egy zseni a kölyök – ez volt az egyik kedvencem!)

BÜSZKESÉG ÉS BALÍTÉLET KÉT SZÍNÉSZRE / Centrál Színház („imádom-történet” viccesen, érdekes előadva szuper színészekkel – a másik kedvencem)

Brestyánszki B. Rozi: KI TUDJA, LÁTSZ-E MÉG? / A Szabadkai Népszínház – Magyar Társulat (Kalmár Zsuzsa rajongóként nem hagyhattam ki)

Dávid Attila: EMMA / Örkény Színház (ez a történet se volt az én világom, de Kerekes Éva egy istennő)

A RENDES LÁNYOK CSENDBEN SÍRNAK / Vígszínház (féltem ettől a darabtól, de az előtte megnézett másik két előadásban is brutális női sorsok voltak, szóval összekapartam magam… és tetszett!)

Amy Herzog: JAJ, NAGYI! / Orlai Produkció (keserédes - torokszorító darab, bár vígjátéknak mondták)

 

#boldogság #rövidsztorik

 

 Lent felső sor: a kolléganőm, akivel szoktunk puzzle-t kölcsönadni egymásnak kapott egy kör alakú, Hold képet... a barátnőmmel álltunk neki, pár óra alatt kiraktuk a szélét meg egy pici közepét, aztán közölte, hogy ezt majd befejezhetem egyedül :))))) nem mondom, hogy nehéz, de decemberre ígértem vissza...

 


►  Fent alsó sor: imádom, amikor egy pár nap pihi után arra érek vissza, hogy megérkeztek a recijeim a munkahelyemre. <3

 

 Lenti képen: sütöttem-főztem-turmixoltam! Tudom, hogy rosszul vagyok bekötve, de szeretem nyáron furcsa kajákkal kísíérletezni, így lett egy egyszerű krumplis baconös fokhagyma szószos kajám és a maradék bacont pedig amerikai palacsintába sütöttem! Amúgy ebben a melegben sokszor egyáltalán nincs kedvem enni - fogytam is vagy 3 kg-ot... -, viszont rákaptam a turmixokra! 

 


 Lenti kép felső sor: nos, kipróbáltam egy egyszerűnek tűnő tiktokos fordított almás-mézes sütis receptet, ami ahogy a képen látható, egyáltalán nem úgy nézett ki, ahogy kellett volna... Anyu megette a sütit, én pedig inkább megettem a maradék almát zabkásával. :D

  


 Fenti kép alsó sor: a nyári vega napok idei slágere nálam a (laktózmentes) mozzarellás-gouda sajtos, sütőben sült padlizsán és cukkini paradicsom szutymóval... A nem vega napon pedig muffin formákat béleltem ki baconnel, beleütöttem 1-1 tojást, sajtot szórtam rá és nosza, gyors nyami zöldséggel.

 

 Lenti kép felső része: így dekorálják ki "utcai művészek" nálunk ezeket a zöld dobozokat, és totál imádom őket! Lenti kép alsó része: mondtam feljebb, hogy elkezdtem egy számfestőt végre kifesteni... sajna csak eddig jutottam eddig. 

 


 Lenti kép felső részén a távolban látható szobor: mint kiderült éppen a fesztivál alatt kellett lezárni nálunk a várost meg a Duna-partot, mert itt forgatták Ryan Reynolds MayDay című filmjének az egyes jeleneteit. (Nope, Ryan nem volt itt, a dublőrét küldték ugrabugrálni.)

 

 Lenti képen a többi kép: muszáj volt kicsit kertészkednem, mert a képen 3 cserépbe látható aloe verák mind egy cserépben volotak és már nem bírták egymást... plusz vettem pár vincát meg kaptam öcsémtől valami piros szirmú szépséget csak úgy, és most alattuk olvasgatok/napozgatok a névnapomra kapott napozóágyamon.

 


  Lenti kép: BuJo-val is haladtam!

 


  Pár kollégával elmentünk az igazgatónk által rendezett darab bemutatójára a MOMkultba. Ami azért izgalmas, mert premier volt és meghívott minket, másrészt még sosem voltam ott. A darab megrázó-megható volt, ha játszani fogjuk, tuti még egyszer megnézem.

 

 

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

Filmeztem:


Randi kalauz kutyásoknak (2023) – 7/10 –

Szeretem a kutyás romkomokat. Persze semmi extra nem volt, de egynek jól esett ez a béna cukiság ebben a melegben.

 


127 óra (2010) – 6/10 – igaz történet alapján

Nehéz, borzasztó történet. Nekem néha zagyva volt, de tudom, hogy így próbálták ábrázolni a delirálást (legalábbis remélem, hogy emiatt). Mindenesetre igaz sztori, le a kalappal Aron Ralston előtt… aztaq…. brutális, ami vele történt.

 

 

Oh, és ezt: Az ördögűző: A hívő (2023) - ezt is láttam, de nem ajánlom.

Időpazarlás és gagyi volt.

 

Sorozatoztam:

 

Holnap (2022–2022) – 10/10 – IMÁDÁS!!!

Oké, ez valami non plus ultra!!!

Nem mondom, hogy bem bírtam volna a végén a két vezető között egy liasont, de anélkül is nagyon szerettem. <3 Ro Woon, Kim Hee Sun és Yoon Ji On KK-csapatos triója fergeteges volt, de nagyon szerettem az elsőre unszimpatikus (de amúgy dögös) Lee Soo Hyuk karakterét is. Ötletes, eredeti, sokszor sírós sztorikkal teli történet. Komolyan kedvenc.

 


A napfény jótékony hatása (2023–2023) – 9/10 –

Nagyon tetszett, de azért az eleje/első fele elég kemény volt ezekkel a sötét mentális problémákkal. Nem állítom, hogy nem remegett a gyomrom a sok ismerős dolog miatt…

 


A Bridgerton család (2020–) 3. évad – 8/10 –

Nos, ez már jócskán fanfiction a könyvhöz-eredetihez képest. Mindenesetre tetszett, csípem POLINékat. Szerettem a fel-felbukkanó Anthony-Kate párost is, és hát persze hogy imádtam a poliamor csapatot. <3

 


Happiness (2021–2021) – 8/10 –

Még decemberben kezdtem el, de csak a végére húzott be ez a politikai belharcos, titkolózós, karanténba zárós, megőrülős, gonosz szomszédos dél-koreai zombis horror.

 


– Következő havi terveim –

 

- Hamarosan olvasom őket / írok róluk:

▪  Sarah Adams: A szabálykönyv

▪ Ali Hazelwood: Bride – A menyasszony

Bal Khabra: Collide – Ütközőpálya 

Dorothy L. Sayers: Holttest a fürdőkádban

Judy I. Lin: Sötét, édes bájital

T. Kingfisher: Varázslókalauz önvédelmi sütéshez

Susannah Nix: A szerelem kódja

Michael Mosley: Csak egy apróság

Michael Slepian: A titkok titkos élete

Chris Carter: Vérrel írva

Alice Oseman: Loveless – Szerelem nélkül

Rick Riordan: A Nyár Kardja

Emily Henry: A boldogság otthona

Adam Silvera – Becky Albertalli: Here's to Us – Színre lép az igaz szerelem

Farrah Rochon: Szállnék már

Michael Slepian: A titkok titkos élete

 

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

9 könyvről írtam a hónapban:

Bea Fitzgerald: Girl, ​Goddess, Queen - Pokolba a szerelemmel! * fantasy retelling mitológia YA *

Leigh Bardugo: Farkasok törvénye *high fantasy YA *

Gareth Brown: Az ajtók könyve * fantasy *

Alice Oseman: Nick ​és Charlie * LGBT+ YA *

B. K. Borison: In ​the Weeds - Behálózva * romkom *

Katherine Rundell: Hihetetlen teremtmények * fantasy ifjúsági *

R. L. Stine: Kísértet-part * horror ifjúsági *

R. L. Stine: Váljunk ​láthatatlanná! / A Láz-mocsár vérfarkasa * horror ifjúsági *

Kerstin Gier: Ami ​eddig elveszett * urban fantasy YA *

 

Blogturné Klub extrák és egyéb bejegyzések: 

Borítómustra | Libabőr-sorozat 1-3.

Borítómustra | Daughter of the Moon Goddess

Rule of Wolves - Farkasok törvénye | idézetek

Ami ​eddig elveszett (Nefelejcs 2.) | idézetek

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése