2024. június 21., péntek



Bea Fitzgerald: Girl, ​Goddess, Queen - Pokolba a szerelemmel! | Blogturné Klub könyvajánló

  

 

– Majd együtt megbirkózunk vele.

– Nem, nem fogunk. Másként látjuk a dolgokat.

– Rendben. Akkor majd tartom a virágaidat, amíg darabokra szaggatod a világot – veti fel.

 




Több ezer évvel ezelőtt az istenek előálltak egy hazugsággal. Azt állították, hogy Perszephoné más istenek politikai játszmáinak áldozatává vált. Hogy Hádész elrabolta, és a feleségévé tette. Hogy Démétér annyira belebetegedett, hogy a Föld haldokolni kezdett miatta.


Ám a valódi történet ennél sokkal érdekesebb.

Perszephonét nem levitték a pokolba, hanem leugrott oda. Esze ágában sem volt hozzámenni valami önelégült istenséghez, aki sokkal jobban szerette saját magát, mint őt.

Most már csak annyit kell tennie, hogy meggyőzi az Alvilág idegesítően szexi, pimasz és igazán goromba urát, Hádészt, hogy segítsen megvalósítani a tervét. Egy olyan tervet, amely alapjaiban rengeti meg az Olümposzt.

Ám a következmények halálosak lehetnek, különösen, ha az ember a pokolban van…

 

Egy szenvedélyes, friss és hihetetlenül szórakoztató ifjúsági regény egy feltörekvő Tik-Tok szupersztár tollából.

 

Könyv információk:

 

Eredeti mű: Girl, Goddess, Queen

Eredeti megjelenés éve: 2023

Menő Könyvek, Budapest, 2024

480 oldal · puhatáblás ·

ISBN: 9789635844883 · Fordította: Frei-Kovács Judit

WEBÁRUHÁZ

BELEOLVASÓ

MOLY

GOODREADS

(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért figyeltem fel erre a könyvre?

  

Igazából nem figyeltem, sőt a borítója miatt nem is terveztem elolvasni... Nekem ez a könyv valahogy "túlságosan" pink volt, de mivel elkötelezetten rajongom a görög (és mindenféle) mitológiát, illetve gyerekkorom óta van egy kisebb Hádész-crushom, úgy gondoltam, hogy becsatlakozom a turnéba.  

És milyen jól tettem!

Ez tipikusan az a történet, amit nekem írtak, amit nekem alkottak, amit bántam volna, ha évek múlva elolvasom, és rádöbbenek, mennyire jó dolgot hagytam ki eddig! Régóta nem olvasok éjszakába nyúlóan, de ezt a regényt sikerült hajnali 3/4 3-kor befejeznem, pedig előző este kezdtem el, míg vártam, hogy megmelegedjen. Mire feleszméltem Hádész és Perszephoné történetéből rég kihűlt a mikróban a vacsim, teljsen kitikkadtam, mert órák óta nem ittam és közelebb volt a napfelkelte, mint a naplemente... 

 

Szerintem…

 

Töretlenül azt gondolom, hogy a régi klasszikusok leporolása és felfrissítése egy jó író által, akinek van egy zseniális ötlet a tarsolyában, az támogatandó idea. Bea Fitzgerald csodásan megugrotta ezt a dolgot, amikor egy szende Koré/Perszephoné helyett megalkotta a regénybéli istennőt és az Alvilág nyájas, antiszociális, művészi urát, Hádészt, aki többnyire kegyetlen zsarnoknak, öldöklő harcosnak van ábrázolva. Szerettem azt, hogy a jellemük alapjaiban az eredetiken nyugodott, de mindketten kaptam némi extra csavart a világhoz és a másokhoz való hozzáállásukban. 

 


Koré-t apja, Zeusz a virágok istennőjének jelenti be a névadóját és istenségi terület adó ünnepségén, majd a lányt az anyja (Démétér) gondjára bízza, aki mindenkitől ezárva neveli fel őt Szicília szigetén. Amikor Koré rájön, hogy hamarosan kiházasítják, és semmi beleszólása sincs semmibe, menedéket kér az Alvilág királyától, Hádésztól... Lényegében rákényszeríti őt a vendégeknek járó védelem ("xenia")  biztosítására. Hádész elküldi a többi istent a palota környékéről, hogy ne tűnjön fel senkinek a kéretlen vendége, így csupán ő, illetve a szemtelen istennőként megjelenő Sztüx folyó lesz Koré társasága. 

Szerintem Sztüx, a gyűlölet istennőjének és az eskük őrzőjének a karaktere is egy nagyon jó húzás volt, ugyanis sok izgalmat csempészett a történetbe a figurája. Ráadásul szépen keverte a szálakat is, de közben a titkok őrzőjeként és a főszereplőink barátjaként is helytállt. 

  

 

– Tetszik – közli egyszerűen.

Azt hiszem, eddig nem jöttem rá, milyen sokat jelent a beleegyezése. Többről van szó annál, hogy elfogadja a tervemet: végre biztatnak ahelyett, hogy lebeszélnének valamiről, amit mindig is akartam, támogatnak ahelyett, hogy a fejemhez vágnák, túl kevés vagyok ahhoz, hogy megváltoztassam ezt a világot.

Egyetlen szó – és számomra ez jelent mindent.

 

  

Perszephoné öntudatra ébredése, felbátorodása nagy szerepet játszik a regényben. A történet elején mindenre igyekszik jól felelni, Hádész minden szövegére próbál megfelelő választ adni, ám ahogy elkezdődik kettejük állóháborúja, úgy vetkőzi le magáról a régi szokásait, és kezd el beszólogatni az Alvilág királyának. A történet elején imádtam a kettejük ellenségeskedését, majd azt, ahogy ez átcsap barátságba. Szeretem a lassan kialakuló románcokat, és azokat a történeteket, amelyeknek csak a végén találnak igazán egymásra a főszereplők - némi dráma és sok félreértés után persze -, és ez éppen ilyen! 

Míg Perszephoné mind inkább felbátorodik és velünk együtt felfedezi a saját erős oldalát, addig a kemény, zárkózott Hádész mind inkább engedi, hogy a lány előtt megmutatkozzon a gyengéd és művészi oldala. Az istennő erejétől kivirágzik és megújul az egész Alvilág, az ötletei nyomán létrejönnek a halandók számára már ismert túlvilági részek: Paradicsom, Pokol, Purgatórium. Hádész pedig támogatja és segíti, ahol tudja a saját eszközeivel. Számomra idén ők az egyik top legjobb dinamikájú könyves szerelmespár.

 


Összességében

  

Még a regény felénél se tartottam, de már tudtam, hogy abszolút meglesz a helye az év végi BEST OF 2024 listámon! Koré/Perszephoné öntudatra ébredésének a története teljesen elsodort, ráadásul zseniális módon egy ellenségekből barátok, barátokból szerelmesek ívet kapott a kapcsolata Hádésszal, ami a kettejük szóbeli kekeckedésével együtt fergeteges lett.  

Nem csak azoknak ajánlom, akik görög mitológia vagy újramesélés rajongók, hanem azoknak is, akik szeretik, amikor Zeusz kicsit pofára esik!  

 

Értékelés: 5*

*best of 2024

  

Kedvcsináló idézetek:

– Megsértettél – mondja, és a szívéhez kapja a kezét, mintha meglőtték volna.

– Akkor jó – vigyorgok.

Hádész biccent a fejével a mosolyomra célozva.

– Ez kicsit rémisztő.

Még szélesebben elvigyorodom, mert megint ott tartunk, hogy rémisztőnek talál.

– Talán azért rugdostak le egészen idáig, mert szarkasztikus seggfej vagy?

– Érdekes. Vajon édesanyád erre gondolt, amikor azt mondta a kérőidnek, hogy csengő hangon és választékosan beszélsz?

    Felhorkanok.

– Befejeznéd az elemezgetésemet, és adnál egy kis bort, hogy együtt élvezhessük a látványt, amikor a szüleim terve darabokra hullik? – kérdezem.

A mellette álló, teli kupára mutat, mire csatlakozom hozzá a köves földön, és nézzük, ahogy anyám odaér Zeuszhoz.

[…]

– Igyál egy kortyot, valahányszor anyám szájából elhangzik, hogy a „lányom”! – motyogom.

– És valahányszor Zeusz megfenyeget valakit – teszi hozzá Hádész.

– És ürítsd ki a kupádat valahányszor te vagy az a személy, akit megfenyeget! – egészítem ki, mire harsogó nevetés a jutalmam.

– A Sztüx szerelmére! – vakkantja Hádész. – Előbb rákényszerítesz, hogy vendégül lássalak, aztán visszautasítod?

Összerezzenek. Számítottam a dühére, de erre a gorombaságra nem.

Az ételre pillantok, aztán rá.

– Azt olvastam, hogy az étel, amit az Alvilágban fogyasztasz, örökre odaláncol.

– És hol olvastad ezt? Most már útikönyveket is írnak a birodalmamról?

– De néha tényleg utálok fiatal isten lenni. Előttem az örökkévalóság, de nincs semmi tapasztalatom. Mindenesetre akármilyen kreatív is vagyok, nem tudok elképzelni egy olyan jövőt, amelyben nem vagyok beléd szerelmes.

Az ijedségem egy csapásra elpárolog. Örökké szeretni fogom ezt a férfit – hogy is lehetne másként?

– Ööö…

– Ööö? Ennyi a jutalmam ezért a vallomásért?

– Nos, folyamatosan az „Úgy örülök, hogy vakmerően leugrottam a Pokolba” és az „Egek! Mi lehet a baj veled? Miért vagy ilyen csöpögős? Ez fura!” között hánykolódom.

– Néha szabad csöpögősnek lenni.

 

♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Nem saját képek! Pinterest tábla: Girl, ​Goddess, Queen – Pokolba a szerelemmel!

Girl, Goddess, Queen a GoodReadsen

♡ ♡ ♡ ♡ ♡

 


A Menő Könyveknek köszönhetően nemrég megjelent Hádész és Perszephoné történetének feminista feldolgozása Pokolba a szerelemmel! címmel. Tartsatok öt bloggerünkkel az alvilágba, a turné végén pedig ti is nyerhettek egy példányt a könyvből.

  

 

Nyereményjáték:

 

Ezúttal olyan könyvek íróit keressük, akik szintén a görög mitológiát választották történetük témájául. A blogjainkon található betűkből rakjátok össze a neveiket, és írjátok be a Rafflecopter-doboz megfelelő helyére.

 

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

 

 

YESNAHALATIEN

a Rafflecopter giveaway

 

BLOGTURNÉ ÁLLOMÁSOK:

 

[Blogturné Klub]

06. 15. Spirit Bliss Sárga könyves út

06. 18. Könyv és más

06. 21. Hagyjatok! Olvasok!

06. 24. Dreamworld

06. 27. Kelly & Lupi olvas

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése