2015. május 15., péntek



Anitiger - TMI Book Tag (Túl Sok Információ)



Ugyebár gyakorta szoktam innen-onnan elcsent BookTageket kitöltögetni, de ezt most @Vivi_-től, Vivi könyves blogjának bloggerétől kaptam! Ezúton is szeretném megköszönni, hogy egy ilyen izgalmas kérdéssornál rám gondolt! Természetesen az általa kitöltött taget is elolvashatjátok, ha < IDE > kattintotok! (OFF: Mindenképpen érdemes meglesni a blogot, mert gyönyörűen néz ki!)

Szóval ma a Too Much Information, azaz Túl Sok Információ könyves taget töltöttem ki. Jóóóó lassan, ugyanis 50 kérdésre válaszolni nem piskóta dolog. Ráadásul néha el-elgurult a gyógyszerem is. Pardon a beszólásokért, de én itt élem ki magamat.

Egyébként kissé elvakult Cassandra Clare és Árnyvadász rajongó vagyok, mert ahányszor csak meglátom a TMI rövidítést, nekem a The Mortal Instruments (A Végzet Ereklyéi ~magyarul) jut róla eszembe. Sorry, folks.
{ { { { {

1. Melyik szereplőnek van a legjobb stílusa?

Hermione Grangernek a Harry Potterből!

Ha kell, akkor tud titkot tartani, viszont akkor is a barátai mellé áll, ha ellenkezik a meggyőződésével.

2. A könyves szerelme(i)d?

Bőven akadnak könyves szerelmeim, sőt a Molyon saját polcuk van a Drágáimnak. Most éppen ők a TOP5, de elég sűrűn váltogatom a kedvenceimet a szívemben. ;)

                     > Jem / James Carstairs (Pokolis szerkezetek / TID)
                     > Micah Callahan (Anita Blake sorozat)
                     > Will Cooper (Slammed)
                     > Mr. Fiztwilliam Darcy (Büszkeség és balítélet)
                     > Atticus O’Sullivan (Vasdruida krónikák)

3. Valaha szeretett szereplő, akit mostanában kezdtél megutálni?

Albus Dumbledore
Nem viccelek. Imádtam, de felnőtt szemmel néha egészen pipa vagyok rá.

4. Legnagyobb/leghosszabb könyv a polcodon?

Hosszúságra van egy 1488 oldalas Ady Endre összes versei kötetem. És kiolvastam. Na, ki a király? ;) 
[OFF: olvassatok Ady-t! Ady jó!]

5. A legnehezebb könyv a polcodon?

Súlyra talán a legnehezebb egy majd 700 oldalas Sir Arthur Conan Doyle összes Sherlock Holmes története I. kötet. //De van két vaskos Gombnyomásra példányom és jó pár Álomfogó-könyvem is. :D//

6. Vannak könyves posztereid?

Egy sincs. Egyetlen poszterem van, ami egy hatalmas és gyönyörű tigris pofiját ábrázolja.

7. Vannak könyves ékszereid?

Egy Éhezők Viadalás nyakláncom, amit a tumblr oldalamra fel is töltöttem, de nemsokára érkezni fog két szépséges nyakba akasztható, összecsukható, arany cikeszes/baglyos témájú óra-nyakláncom. Ez így elég zagyván hangzik, de majd az egyik havi posztba rakok fel képeket. :)))

8.OTP*-d?

*OTP ~ One True Paring, avagy a tökéletes páros (olyanok, akik egyébként nem alkotnak egy párt, de a rajongó szemében tökéletes párosításnak tűnnek. Szóval fanok kedvencei együtt.)

SLASH

1-3.) Harry Potter / Draco Malfoy (Drarry) és Harry Potter / Perselus Piton (Snarry) vonalon mozogtam évekig és még mindig oda vagyok a gondolatért. Mondjuk Remus/Sirius is cuki pár lenne.

4.) Sherlock Holmes / John Watson. Ne üssetek meg :D

Hetero

5.) Alice/Mad Hatter az Alice Csodaországból könyvekből. Johnny Depp, csak rátett egy lapáttal a dologra nálam.

6.) Luna / Harry

7.) Hermione / Draco

Igazából a régi OTP-k mellé nem jöttek újak… általában vagy összejönnek a sorozat végére a kedvenceim és akkor már nem fangirl vágyálom csupán, vagy nem is fognak meg annyira a karakterek, hogy izgasson.


9. Kedvenc könyvsorozatod?

Cseles. Mindig más az aktuális, akiért a szívem dobog, de a Harry Potter masszívan örök kedvenc. :)

10. Kedvenc filmadaptáció-betétdalod?

WHAT? Én ilyeneket nem tudok… Esetleg elfütyülhetném a Whistle Songot? Esküszöm, hogy filmben volt… többen is. :D De hogy adaptációban felbukkant-e…

11. Egy könyv/történet, aminél azt kívánod, hogy bárcsak folytatódna?

Nem tudok választani, hogy melyik 1 db-ot folytassák…

12.Kedvenc egykötetes könyv?

Oké… Akkor ismét megpróbálok 1 darabot választani, ami legyen. a… Ready Player One vagy a Büszkeség és balítélet? Hmm…
Akkor már lehetne Szerencsére a tej is!
 
Ez legalább már csak 3 a 4 helyett. Sikernek könyvelem el!

13.Mióta olvasol?

Mióta ofőm közölte, hogy vagy felolvasom hangosan AZT A SZÓT vagy bevágja az egyest. Másodikban-harmadikban. Fantasztikus néni volt - máig nem értem, hogy éltük túl mindketten azt a 4 évet alsóban.

14. Melyik Roxforti házba tartozol?

MARDEKÁR! Muhahahaha. }:) Mondjuk, ha valaki ismer, akkor ez egyértelmű a számára. :D

15. Mit keresel egy könyvben?

Nem tudom. Mindben mást, de sosem önigazolást vagy magamat. Kerestem már békét és csendet, kutattam már kaotikus harcok és torokszorító történések után. Néha egy szép barátságot akartam találni, de akadt olyan is, hogy csodás szerelmet. Vagy éppen boldog családot, aranyos háziállatot, humoros szomszédot kerestem vagy ész nélküli menekülést a felsoroltak elől.
Mégis van valami, amit minden könyvben keresek: varázslatot! Vagyis azt, hogy elvarázsoljon, magával ragadjon és kikapcsoljon egy kicsit.


16. Kedvenc idézeted?

Minden hónapban találok 1-2 kedvencet. Most őt szeretem:
„Tőlem ezután a világ is összedőlhet, de a napom hadd kezdődjön néhány harmonikus perccel, hogy eszembe juttassa, milyen békében élni.”

Ez az e havi moly.hus bannerem is. Saját szerk. :)
17. Kedvenc író(nő)d?

Sok van, de akiktől a legtöbbet olvastam eddig és imádom a munkáikat: Böszörményi Gyula, Cassandra Clare, Christopher Moore, Fodor Ákos, J. K. Rowling, Laurell K. Hamilton, Neil Gaiman, Rick Riordan, Vavyan Fable

Tehát, ha felbukkan egy még nem olvasott vagy egy újonnan megjelenő tőlük, akkor azonnal várólistára/kívánságlistára ugrik nálam vagy az előrendelő kosárba. Mondjuk ilyen könyvárak mellett a második opció sajnos elég ritka manapság. :((

[OFF: Oh, anyám. Annyira várom az idei Anita Blake-ket és az új Fable könyvet. Tuti megveszem Könyvhéten, ha megtalálom őket.]

18. Kedvenc borítód?

Most épp a Bajnoké.

19. Akciódús vagy Romantikus?

It’s a trap!
Legyen 85% akció és 15 % romantika, ok? De nem ilyen háborús, egymást hentelő akcióról beszélek ám! Akkor már inkább tocsogjunk a Nyáltenger partjain…

20. Hova mész, ha valami szomorú történik az egyik könyvedben?

Magam alá.
Vagy a paplan alá.
Vagy csak úgy megölelgetem a kutyámat.
Attól függően, hogy mennyire szomorú a cselekmény, akár mindhárom is egybe eshet…

21. Mennyi ideig tart elolvasnod egy könyvet?

1 nap – 3 hónap. Kedvfüggő, hogy mennyire jön be és van kedvem hozzá. De az idei átlagot tekintve 2-3 nap alatt olvasok el egy könyvet. (Nyugi, megy az álláskeresés. Lesz ez még így se!)

22. Mennyi ideig gyászolsz egy könyvet?

Nem szoktam. Vagyis nem huzamosabb ideig. Néha eszembe jut, akkor szomorkodom, aztán tovább lépek.

23. Legkevésbé kedvenc könyved?

A kedvenceim közül a legkevésbé kedvenc vagy a polcomon csücsülők közül? HE??
1. esetben: Futótűz

24. Pozitív dolgok egy szereplőben?

Nem nyafog. Kitartó. Ravasz. Humoros. Előre látó. Rendezett. Van valami mániája-hobbija, amit imád. Állatbolond. Szeret enni (és akár főzni is). Jár könyvesboltba / könyvtárba. Szokott olvasni.
Cinikus, szarkasztikus, enyhén hedonista. 
25. Negatív dolgok egy szereplőben?

Picsog-nyafog-bőg. Szétszórt a szó rossz értelmében. Életképtelen. Hisztis. Utálja az állatokat, könyveket. Tuc-tuc rajongó. Nyálas, behízelgő, gusztustalan a modora. Semmittevő.
Mondjuk azokat se nagyon bírom, aki nem bírják a finom falatokat!

26. Miért kezdtél el blogolni?

Ha a könyves blogról van szó: több mondanivalóm volt egy könyv kapcsán, mint amennyit értékelésbe ildomosnak véltem megírni.
Ha a régebbi verses/novellás/SL-es/naplós blogjaimról: imádok írni.

27. Félelmetes könyv?

Általában nem a henteléstől vagy a sötét háztól félek. Engemet nem ijeszt meg a sötét sarokban lapuló démon vagy a rémálomszerű ajtónyikorgás. Számomra egy könyv akkor félelmetes, ha van kit féltenem saját magától, a családjától vagy a családját valakinek. Árvíz, emberrablás, testi-lelki betegség – bármi, csak akkor félelmetes, ha belesajdul a szívem.

28. A legutóbbi könyv, ami megsiratott?

A Csokoládén majdnem sikerült bebőgnöm többször is, de kifejezetten sírni a Nem akarlak megölni egy kulcsmomentumán sikerült legutóbb…

29. A legutóbbi könyv, amit 5 csillagra értékeltél?


30. Kedvenc könyvcímed?

Most éppen egy Kolibri által kiadott fluoreszkáló gyerekkönyv címébe vagyok szerelmes:

Annyira jópofán hangzik! Alig várom, hogy elolvashassam már Robert Paul Weston könyvét. (Egyébként ide kattintva elérhetitek a Blogturnéját, ha érdekel a könyv! – REKLÁM helye)

31. A legutóbbi könyv, amit olvastál?

Joanne Harris: Csokoládé //Készül a bejegyzés, de előbb újranézem a filmet is. :))//

32. Mit olvasol éppen?

Most ÉPPEN semmit, de annyi könyv van éppen előttem, hogy nem is tudom melyiket folytassam… Azt hiszem, hogy este befejezem a Judge mangát és haladok tovább a Morttal.


Bihari Viktória: Tékasztorik (Bár anyu februárba lenyúlta és azóta sem kaptam vissza.)
Terry Pratchett: Mort, a halál kisinasa (Jó pofa, de mostanság nincs kedvem nevetni.)
Jussi Adler-Olsen: Palackposta (@Szimirzával közös olvasás, de pár fejezetet haladtam vele. Egyébként életem első skandináv krimije.)
Marie Lu: Prodigy – Született tehetség (Ez is közös olvasás (TEO) pár emberrel, de alig kezdtem bele.)
Yoshiki Tonogai: Judge 6. (Az utolsó kötete egy iszonyat izgalmas mangának. Szerintem ma befejezem.)

33. A legutóbbi filmadaptáció, amit láttál?

Anyám… sajnálom, de nem fogom elolvasni… A thrillereket szeretem filmen, de sajnos ez nagyon nem jött be. Anyu miatt fejeztem be, őt érdekelte a vége.

34, Egy szereplő, akivel mindig is beszélni akartál?

Az én félszegségemmel??

Mondjuk eszembe jutott valaki! A Levendulaszoba főszereplőjével, Monsieur Perdu-val beszélnék és megkérném, hogy ajánljon nekem egy könyvet!

35. Egy író, akivel mindig is beszélni akartál?

Ismét megkérdezném: az én félszegségemmel??

Egyébként, ha mást nem autogramot kérnék a könyveimbe pár embertől: Böszörményi Gyulátol, Vavyan Fablétól, J.K. Rowlingtól, Bosnyák Viktóriától, Cassandra Claretől és Tiffany Reisztől.

Az is beszélgetésnek számít… remélem. :) De sajnos, ha szeretek valakit, akkor csak bámulom bambán, imádva őt… a legjobb interjúim mind olyanokkal készültek, akiket nem ismertem vagy nem szerettem.

36. Kedvenc olvasós nasi?

Nem szoktam olvasás közben enni, bár a Csokoládé közben ez elég lehetetlen… táblás kávés fehércsoki-étcsoki mixet ettem. (Karina Feine Kaffee Sahne – nevű csokit, amit a nagyim hozott Németországból.)

37. Egy könyves világ, amiben szívesen élnél?

Ha ismersz, tudod, hogy azonnal mennék a Roxfortba! ;) J. K. Rowling varázsvilága a kedvencem.

38. Egy könyves világ, amiben NEM szívesen élnél?

Elég sok van, de főleg disztópiák: Az éhezők viadalának világa, Legenda világa, Ready Player One világa, < /Harmónia > világa… satöbbi.

39. A legutóbbi alkalom, amikor megszagoltál egy könyvet?

3 perccel ezelőtt történt. Beteges könyvszaglászó vagyok!

40. Furcsa veszekedések a könyvekben?

Általában a cica-harcoknál szoktam kiakadni… de semmi emlékezetes nem ugrik be hirtelen.

41. Kedvenc romantikus könyv?

Nora Robets: Donovan-öröksége! Nora Roberts: Bűbájosok és Tündérvarázs

42. Írsz?

Bejegyzéseket. Nagyon-nagyon ritkán novellákat és régóta nem verseket.

43. Kedvenc varázstárgy?

HP-s varázspálcák.

44. Quidditch posztod?

Néző, bár még az sem. Olvasnék a könyvtárban vagy a néma kastélyban bárhol.
Ha kötelező választani, akkor terelő!

45. Egy zene, amiről egy könyv jut eszedbe?


Raisins in my toast – Erről már örökké Andrew Parrish fog eszembe jutni A soha határából.

46. Kedvenc könyves közösségi oldal?

MOLY.HU

47. Használod?

Naponta és sokat! Függő vagyok vállalom.

48. Kedvenc Fandom?

KOMOLYAN?? HARRY POTTER! Akinek a 48. kérdésre ez nem lenne nyilvánvaló, az szégyellje magát. :)) (Dehogy.)

49. Hány könyved van?

Rengeteg… Bőven 100+… Meg ott van még anyu sok-sok könyve… meg a Nagyimnál lévő még több…
Plusz van egy könyvtárjegyem is, ami azt jelenti, hogy ENYÉM A HATALOM! :)

50. Kit hívsz meg?

@Jolcsi-t, a World of books ~ Könyvek világa blog tulajdonosát!

{ { { { {
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek a Pinterest tábláimról vannak vagy sajátok.

{ { { { {

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése