2016. december 31., szombat



Havi összefoglaló - 12. fejezet: DECEMBER


(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

Az év utolsó havi összesítője, szóval még egy évösszegző és végeztem idénre. :] Persze holnap jövök a 2017-es tervekkel, fogadalmakkal (és az előző évi elbukottakkal is). Így utólag visszagondolva a hónapra úgy tűnik, hogy nagyon sokat dolgoztam, bár nem tudom, hogy ez mennyire állja meg a helyét… Jól éreztem magam és néha későn értem haza, de nem volt kevés a családdal való együttlét és a tévézgetés sem.
Jó kis december volt ez, mit ne mondjak! (Sőt…! Jó kis év volt ez az idei!) És akkor sorolom is, hogy mi történt a hónapban:
(A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖
Mi történt 2016 decemberében?
❖❖❖❖❖
Személyes kitérő –
Én és a könyvek - bevallásom következik. Ebben a hónapban 13+1 példánnyal növekedett a polclakók száma. Vettem 5 könyvet, kaptam 1 recenziós példányt, kaptam 7 könyvet ajándékba és vettem anyunak 1 könyvet Karácsonyra, ami a közös magánkönyvtárunkba került. :)

Vásároltak (5)

Az összes decemberi új polclakóm!
A két MAXIMos könyv még régi előrendelés volt, viszont a többi 3 nem volt tervben, csak annyira bemorcultam azon, hogy az adventi KMK akcióban egyik nap se tudtam könyvet venni, hogy végül rendeltem a netről magamnak pár könyvet 35%-osan. :D (Tudom, hogy h…lye vagyok!)

Recik (1)

Az írónőtől kaptam, alig várom, hogy januárban nekieshessek ennek a szépségnek!


Ajándékba kapottak (7)

A hónapban jött a molyos Mikulás, aztán volt Karácsonyozás a molyon, a barátnőkkel és még a munkahelyemen is, szóval el vagyok látva ajándékkönyvekkel a hónapban!
@Lorelle-től kaptam ^.^

+1, amit ugye én vettem anyumnak Karácsonyra, de ugye a Vavyan Fable gyűjteményünk közös már jó ideje: Vavyan Fable: Ezüstegér

Más érdekeltségek –

► December 6-án Szabadság FM előadás volt a színházban, ami lényegében Janklovics Péter (humorista) és Pallagi Melitta (színésznő) közös előadása volt az ötvenes évekből, illetve az ötvenes évekről. Bár továbbra sem vagyok nagy történelemrajongó, nagyon tetszett. Borzasztóan jó kis előadás volt.

Az instagramon @girlwithoutwingsbooks ebben a hónapban is indította a havi könyveket fotózó kihívást, amit az előző hónapban sikerült teljesítenem. (Decemberi tematika itt. Remélem, hogy lesz januárban is majd! :))

Jelentkeztem egy molyos Mikulásos ajándékozásra! Csodás csomagot kaptam @byBB molytól egy nagyon jó könyvvel és egy csomó finomsággal.
 
@byBB-tól/-től kaptam


A színházban megnéztem egy újabb főpróbát a Nagyimmal – ezúttal a Kármenét, amiben élő cigányzenére táncolják el az átdolgozott történetet. ZS.E.N.I.Á.L.I.S!!! A főpróba másnapján beültem a premierre is (utána premier utáni partin is voltam, aztán after party utáni after dumáláson két jó fej munkatárssal), sőt a hónapban harmadszorra is beültem a darabra 28-án. Ez az évadban az abszolút kedvencem, pedig jó pár jó darabon voltam idén. Jah, a Nagyim is jött 28-án is, mert szerinte is többször nézős a darab. :D Aztán hazafelé közölte, hogy igazán jönne rá januárban is, ha lehetne… (Egyébként a hónapban háromszor jött velem a Nagyim színházba, mert megnéztük a Telitalálatot is 16-án, ami mindkettőnknek nagyon tetszett. Furcsa volt az igazgatónkat bolondozni a színpadon, de abszolút élményszámba ment ez is. :))

Jelentkeztem egy molyos Karácsonyi ajándékozásra is, amire egy hatalmas – és gyönyörűen becsomagolt - csomagot kaptam @Nóra_Alpekné_Barna molytól! A poén az, hogy pár nappal (egy héttel?) előtte megdicsértem a küldendő csomagjairól a képet! A fene se gondolta, hogy az egyik szépség az én fám alatt landol! :’)
 
@Nóra_Alpekné_Barnától kaptam
Valamikor sikerült a hónapban sikerült összefutnom Rétával (@reta09) és a kedvesével, ugyanis Réta húzott a Könyvmoly Párbajos Karácsonyi Ajándékozáson és néha lejönnek Dunaújvárosba. Szóval összekötöttük a kellemeset a hasznossal és beültünk forró csokizni az Art Caféba! =^.^= Annyira imádok tök jó fej molyokkal dumálni! (A csomag kibontásával kivártam a Karácsonyt, de megérte kivárni – mutatom is!)
 
@reta09-től / Rétától kaptam *.*
December 22-én karácsonyi buli volt a színházban, amelyre húztunk magunknak egy nevet és annak a munkatársunknak kellett ajándékot kitalálni. Én a főnökasszonyomat húztam és kapott tőlem egy kávéscsészét, amin az unokájával szerepel. Odáig volt érte. Én egy Rácz-Stefán Tibor könyvet kaptam, amivel betaláltak nálam a 100-as körbe! .
 
Színházi ajándékozás + jutalmak
A barátnőimmel is karácsonyoztunk! Szimirzával és Jeffivel beültünk a szokásos helyünkre hülyére zabálni magunkat és előtte ajándékoztunk. @efenerával sajnos nem sikerült személyesen találkozni, de a Foxpost hathatós segítségével megvolt az ajándékozás idén is! Lorelle drága meg ismét eljátszotta a könyvesboltba megyünk, „válasszak valamit” -trükköt, amivel egyszer már sikerült zavarba hoznia! ^.^ De azért belefért egy palacsintázás is szerencsénkre!
 
@efenerától kaptam
@Szimirzától és@ Jeffitől kaptam

A hónap különlegessége, hogy jelentkeztem egy „Népmesék napról napra” témájú kihívásra (a karcom ITT) és eddig egyetlen olyan nap volt, amin nem olvastam semmit. Annyira nem érzem magaménak a népmesék világát, de élvezem a kihívást. A legnehezebb benne nem is a napi mese megkeresése, hanem az olvasásaimról írni… Némelyik rettenetes… Például ilyeneket írok, nehogy komolyan vegyetek:

DEC 21-22-23
Az égigérő fa  (link a meséhez)
Igazából több napig tartott, mert egy hosszabb meséről van szó, amit nem sikerült egyben elolvasnom…
„Úgy megráztam a fát, hogy az eper, szilva, mogyoró majd beszaggatta a fejem. Egyszer rám kiáltott egy öregasszony: – Haj, haj, te gyerek Ne gázold el a répát, retket, mert nem te ültetted el a káposztát” – MIVAN?!

Nem rossz mese… azért azt látom magam előtt, amikor áll szegény őr a fa alatt, várva a ledobált jelekre, a h_lye gyerek meg fentről „leereszti” ((!) persze, persze…) a baltáját jel gyanánt. Mennyi az esély arra, hogy csóri őrt nem találta el?!

„Egyik nap azt mondja a királykisasszony: – Én most elmegyek a templomba. Itt van tizenegy szobának a kulcsa. Mindegyiket takarítsd ki tisztességgel, és főzd meg az ebédet! Ott van elkészítve minden, csak tüzet kell rakni. De a tizenkettedik szobának kulcsát ne keresd.” – Áhá, szóval egy Kékszakáll történet fordítva! Jah, nem… mindegy, tetszik. :')

Igazából egészen jó kis mese volt, akárha hosszú is. A végén meredeknek tartom, hogy egy szép, ám vadidegen srácot a jó barátjaként mutat be a megmentett királynak, hogy az vigye a leányát, mert neki a kaland közben lett neje… Ez azért annyira nem csúszott.
~
És a leglazább szereplő díját kapja…. *tüpptürürürüpppp* a sárkány!
"- Viszik a feleséged!
– Ehetek-e, ihatok-e, egy zsák diót megtörhetek-e, megehetem-e, és még rá egyet alhatok-e?
– Mindent tehetsz egy keveset, mert azért utolérjük."

Majdnem elfelejtettem: saját Merítés rovatom lett! Az elmúlt hetekben felkértek rá és némi gondolkodás után elvállaltam, mert nagyon is testhezálló az a téma, amit nekem szántak. Januárban jelenik meg az első Merítésem, annyira izgulok, hogy majd szétesem!

A hónap zenéi ~
Igazából a Kármen a havi kedvencem plusz a zenéi.

Januári terveim:
- Recenziós példányok:

- Könyvtári példányok kivégzése:
Miranda Kenneally: Kivédhetetlen szerelem (már csak írni kell róla)
Wéber Anikó: Az osztály vesztese  (már csak írni kell róla)
Timo Parvela: Pate focikönyve  (már csak írni kell róla)
Bosnyák Viktória: Elképesztő! (már csak írni kell róla)
A dunaújvárosi József Attila Könyvtár fája
(saját fotó)

- Saját példányok kivégzése:
Alexandra Bracken: Sötét elmék (már csak írni kell róla)
Jane Austen: A klastrom titka  (már csak írni kell róla)

- Kölcsön példányok kivégzése:


Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

Helyzetjelentés:
Én a szabadon választós hónapban Agatha Christie: Poirot Karácsonya című könyvét olvastam el, amiről ITT olvashatsz, de mindenki más regényt választott magának.


JANUÁR – Indul a következő forduló, amiben a romantikáé lesz a főszerep! Még nem tudom, hogy miket fogunk olvasni, mert még csak a szavazásoknál tartunk. Bővebben olvashatsz a Mini-Könyvklub 6. fordulójáról: NÁLAM és VEGAZUSNÁL.



A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!
❖❖❖❖❖
Könyvek és a blog -
(Csak) 7 könyvről írtam a hónapban:


Egyéb bejegyzéseim:  


❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 
A többi meg a Pinterest tábláimról van.
❖❖❖❖❖


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése