2017. szeptember 2., szombat



START! Mini-könyvklub 8. felvonás: klasszikus, szépirodalom, történelmi, életrajzi


A témához tartozó bejegyzések a „mini-könyvklub” címke alatt elérhetőek.

Szeptember van és indul a Mini-könyvklub 8. fordulója, ami egy nagyon rendhagyó fordulónak ígérkezik! Az eddigiekkel ellentétben, most minden hónapban más műfajú, ám azonos könyveket olvasunk, de a szabadon választható könyvnek is megvan a saját műfaja!

4 hónap 4 műfaj, hajrá!


Hogy mikre szavaztam?

Arra a klasszikusra, amit ezer éve szeretnék elolvasni és arra a szépirodalmi történetre, amit egyszer már visszavittem olvasatlanul a könyvtárba! A történelmi regény hasraütés-szerűen választottam ki… Ugyanis a másik két választhatóból az egyiket olvastam, a másikat meg egyáltalán nem akarom elolvasni. Soha.

Modern szépirodalom: David Vann: Akvárium

Mit olvasunk majd ebben a fordulóban? 


SZEPTEMBERBEN – Szépirodalom:
Margaret Atwood: A szolgálólány meséje – A molyon jelenleg 86%-os a könyv

Vegazusnak már írtam, hogy az a vicces, hogy nem készültem erre a regényre (mármint a megválasztására), ezért épp neki akartam kezdeni az új filmsorozatnak, amikor jött egy e-mail a megszavazott könyvekkel. Szóval akkor előbb mégis elolvasom a regényt – ami kivételesen nem volt tervben -, aztán utána esek majd neki a sorozatnak. Egyébként nagyon boldog vagyok, hogy ez az egyik könyvünk, mert régóta érdekelt, csak lusta voltam nekiállni magamtól.

OKTÓBERBEN – Klasszikus irodalom:
– A molyon jelenleg 86%-os / 92%-os a könyv

Dorian Gray arcképét már olvastam korábban – ITT írtam is róla -, ezért nem szeretném újraolvasni, főleg mert egy VÁGOTT verziója az eredeti műnek. Szerencsére Jeffinek megvan az új, bővített kiadás - bár nevezzük inkább teljesnek -, ezért megkérdeztem tőle, hogy nem adná-e kölcsön? Igent mondott. :)) Továbbá tervben van a Dorian Gray (2009 – port.hu / IMDb) filmdráma megnézése is, amit nagyon régóta tervezek megnézni. (Na, de majd most!)

NOVEMBERBEN – Történelmi regény:
Markus Zusak: A könyvtolvaj  – A molyon jelenleg 93%-os a könyv

Ezt a könyvet is olvastam már, sőt láttam a filmadaptációját is – mindkettőről olvashatsz ITT -, szóval csak egy nagyon gyors újraolvasás lesz csupán. Mivel szinte teljes egészében emlékszem a történetre (mind a könyvre, mind a filmre), ezért nem tudom, mit tehetnék hozzá az előző értékelésemhez, de majd kitalálom novemberig. //Nem szeretném ugyanarról koptatni a számat, majd találok valami más nézőpontot.// :)

DECEMBERBEN - Szabadon választott életrajzi regény

Decemberben szabad a vásár, bármilyen könyvet olvashatsz, ami az alábbi három kritérium mindegyikének megfelel:
1. korábban nem olvastad a könyvet
2. életrajzi regény, úti leírás, vagy memoár
3. legalább 200 oldalas legyen.
A cél ebben a hónapban az, hogy egymásnak ajánljunk könyveket, és/vagy megismertessük egyik kedvenc írónkat / színészünket / sportolónkat / világjárónkat / helyszínünket / stb.

Mi jöhet szóba nálam, mint +1 szabadon választott?

Komplett polcot állítottam össze azokból a könyvekből, amik szóba jöhetnek: xxX Mini-könyvklub Szabadon Választható Életrajzi regény, Úti leírás,vagy Memoár Xxx ~ Ötletelő polc

Látjátok?
Nem aprózom el a dolgokat.
Jelenleg 28 könyv szerepel a polcon, amik között van depressziós, világutazós, LMBT, rákbetegséges, felnőtté válós, örökbefogadásos, családon belüli erőszakról szóló, gésás, alkoholistás, táliboktól és észak-koreából elszökős, személyiségzavaros, túrázós, perverzes, Indiáról szóló regény, de séfről, íróról és egyéb hírességekről szóló könyv is.

A legesélyesebbek TOP3-as listája jelenleg így néz ki:


(Javasolni lehet, sőt, megköszönöm a segítséget!)

Ha kedvet kaptál…!

SZEPTEMBER 30-ig jelentkezhetsz itt: Könyvsarok/Mini-könyvklub 8, de ne felejtsd el végigolvasni az ÖSSZES szabályt a félreértések elkerülése végett!

ISMÉTLÉS: 1 könyvre és a róla szóló megértékelés megírására 1 hónapod van, és NEM csúszhatsz át a következő hónapra, továbbá szeptemberben már el kell olvasni az első könyvünket: 

✿✿✿✿✿
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
✿✿✿✿✿


1 megjegyzés: