2018. március 23., péntek



B. A. Paris: Összeomlás



 
Mini-könyvklub 9. felvonás: krimi, thriller
A témához tartozó bejegyzések a „mini-könyvklub” címke alatt elérhetőek.


Jó lenne egy kicsit üldögélni a napon, de csak a házban, zárt ajtók mögött érzem magam biztonságban.


Fülszöveg:
Ha önmagadban sem bízhatsz, kiben bízhatsz?
Azon az éjszakán kezdődött az erdőben.
Cass Anderson nem állt meg segíteni annak a nőnek az autóban, és az a nő immár halott.
Azóta néma telefonhívások teszik pokollá Cass életét, és biztos benne, hogy figyelik.
A bűntudat lassan felemészti, kezd mindent elfelejteni. Hogy bevette-e a gyógyszerét, hogy mi a háza biztonsági berendezésének a kódja, vagy hogy volt-e vér azon a késen a konyhában.
B. A. Paris, a „Zárt ajtók mögött” nagy sikerű szerzője újabb, meglepő fordulatokban bővelkedő pszichológiai thrillerét az olvasó garantáltan nem tudja majd letenni.


Könyv információk:

Eredeti mű: The Breakdown
Eredeti megjelenés éve: 2017
368 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9786155676093 · Fordította: Gálvölgyi Judit
(Az értékeléshez olvass tovább!     )

Mi a véleményem?

Izgalmas, letehetetlen és gyorsan olvasható, pörgős történet – bár az elején akadtak unalmasabb részek -, ám mégis úgy érzem, hogy hiányzott belőle valami. Olyan „épp megy valami thriller a tévében; megnézem, mert sehol nincs érdekesebb, meg most már érdekel az is, hogy ki a gyilkos” –érzést keltett bennem a könyv. Szóval elég gáz, de jó ideig „ha találnák jobbat, akkor lazán mennék tovább” benyomásom volt, ahányszor csak belefogtam. Aztán a regény végénél igazán leesett az állam! Oké, valami hasonlót vártam ugyan, és voltak sejtéseim a végkimenetelt illetően (mert ha bejön a demencia-szál, akkor ez az egyik legkézenfekvőbb fordulat), de ezzel együtt is elég ütős lett szerintem. 


Kezdesz megőrülni, kántálja egy hangocska a fejemben.

Defektes leszel.


Sajnos Cass nem egy túlságosan szimpatikus főszereplő, így csak a könyv legvégére sikerült egy kicsikét megkedvelnem. Gyenge, hazug és gyáva karakter, ezért folyton A lány a vonaton Rachel-jét juttatta eszembe, akit mérhetetlenül gyűlöltem. Persze Cass legalább nem alkoholista… Cass napokig elpörög minden apró problémán, túltolja a paranoiát, és butaságokat tesz meg mond, ami miatt rettenetesen sajnáltam szegény férjét, Matthew-t.

És éppen emiatt volt a könyv vége szerintem fenomenális. Nem gondoltam volna, hogy SPOILER Matthew a nő legjobb barátnőjének a szeretője, ahogy azt sem, hogy ők ketten szövetkeztek Cass pénze miatt. Megdöbbentett, hogy milyen szörnyűségekre képesek az emberek a pénz miatt… Spoiler vége. (Ráadásul, ahogy Mátét (Read the House down blog) olvastam, örülök, hogy nem az eredeti verzióba vágtam bele. Sokat javított rajta a magyarra fordítás.)

Összességében

Nem szeretem, amikor nem bírom megkedvelni a főszereplőket, márpedig Casstől a hajam égnek állt néha… Gyáva, gyenge, szinte szórja ki a pénzt az ablakon, és egy ponton totál elhagyja magát, holott alapvetően küzdenünk kellene az életünkért, nem? Van az a pont, ahol a lélek sem bírja már, mert belefásulunk a betegségbe, de Cass irritáló módon béna karakter volt, aki szinte egyáltalán nem küzdött vagy próbálkozott. 
Maga a sztori elég laposan kezdett, de utána alig bírtam letenni – ami gond, mert pihentetnem kéne a szemem egy sérülés miatt -, a könyv második felét egy este alatt kiolvastam! Tetszett a lezárás – izgalmas volt, ahogy minden kibontakozott, egy szórakoztató és megdöbbentő fordulatot kaptam. Persze nem 5 csillag, mert azért vannak benne bugyuta dolgok (pl.: francia diákok és a mobil, túlmagyarázás a végén, mikró és mosógépcsere észre nem vétele, etc.), amiket nem nyeltem le.

Értékelés: 4


Tervezek-e még az írónőtől?

Magyarul még csak a Zárt ajtók mögött* című pszicho-thrillere jelent meg B. A. Parisnak, de őszintén szólva én ezt sem olvastam volna el, ha nem ez lett volna megszavazva a Mini-könyvklub mostani könyvének! Az ilyen stílusú történeteket inkább filmen szeretem nézni – nekem kell a színészi játék, hogy életet leheljen egy ilyen típusú történetbe -, szóval elég kicsi az esély arra, hogy olvasok még az írónőtől. 
*Ráadásul az említett másik könyvében a házastársi dominancia, a családon belüli erőszak témakör dominál, amit egyáltalán nem vesz be a gyomrom.

Ajánlom? 
Igen, de inkább olyanoknak ajánlanám, akik kevés thrillert olvasnak / néznek, mert ők tuti maradéktalanul ki tudják élvezni a történetet, és nem lövik le maguk előtt a regény fordulatait.

Kedvcsináló idézetek:
Ha bármit tehetek azért, hogy megkönnyítsem az életed, csak szólj, és megteszem.
Amint ott ülök, eszembe jut a nap, amikor ott találtam anyut a konyhában, állt a kezében a vízforraló kannával, és amikor megkérdeztem, mit csinál, azt felelte, nem emlékszik, hogy kell bekapcsolni. Egyszerre jobban hiányzik, mint bármikor. A fájdalom éles, szinte fizikai, alig kapok tőle levegőt. Mindennél jobban szeretném megfogni a kezét, azt mondani neki, hogy szeretem, és azt is, hogy átöleljen, és megnyugtasson, hogy minden rendben lesz. Mert egyáltalán nem vagyok biztos benne.

❖❖❖❖❖
További képek az ÖSSZEOMLÁS táblámon találhatóak.
❖❖❖❖❖ 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése