2018. május 25., péntek



Berg Judit és Kertész Erzsi: A ​négy madár titka




Azért lettem ornitológus, mert lenyűgözött a madarak végtelen szabadsága.


Fülszöveg:
R

Az egész egy titkos ládikával kezdődik, és a rejtélyek egyre csak szaporodnak: Mit rejt a titkos tégely? Hová tűnt Gerda? Mik azok a furcsa rajzok a füzetében? Kicsoda DR?És miről csicseregnek a madarak? Kövesd a sorokat és nyomozz együtt Kikivel!

Galamb mutatja az utat, Sas őrzi a fészket.
A titok fölött holló köröz, A veréb nem közönséges madár.”
8 éves kortól

Könyv információk:

Eredeti megjelenés éve: 2017
Pagony, Budapest, 2017
180 oldal · puhatáblás · ISBN: 9789634103288 ·
Illusztrálta: Bernát Barbara
(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért olvastam el?
A 2017-es, magyar szerzős, ifjúsági regények zsűrizésének véghajrája miatt. Mondjuk még van előttem pár könyv, de akadnak még elsumákolt értékelések / beszámolók is! ;)

A könyvről…

Először is a kiadványról ejtenék néhány szót. Gyönyörű borítója, figyelemfelkeltő címe van, könnyen lapozható és kényelmesen olvasható a betűnagyság is. Jó kézbe venni, ráadásul tele van Bernát Barbara csodálatos rajzaival, amik teljesen illenek a sztorihoz – ráadásul el is rejtette a képekben az információt, hogy épp ki írta a szerzőpáros közül az adott részt! (Ezt az egyik zsűritársamtól tudtam meg. Micsoda leleményesség!)

Bár két írónő közös műve ez a regény, mégis iszonyatosan egységes az egész. Olvasás közben teljesen kiesett, hogy két író alkotása, belevesztem a sztoriba és egyszer sem éreztem úgy, hogy most éppen átpasszolták a fonalat (vagy a tollat, vagy a billentyűzetet) a társuknak! A sztori érdekessége az is, hogy nem tervezték el előre a cselekményt, hanem ahogy egymásnak adogatva írták a történetet, úgy alakult minden!

Az egyik kedvenc részemben néhány veréb "beszélget"!

Szerintem minden fiatalos lelkű olvasót leköthet ez a könnyen emészthető, pár oldalas fejezetekkel és csodás rajzokkal teli könyv, aminek a középpontjában ugyan egy nagyon fordulatos nyomozás áll, de feldobták egy-két kiegészítő madaras történettel is. Én egyszerűen imádtam olvasni a veréb, a holló és a páva barátságáról szóló mesét, bár közben izgultam, hogy mi van Kikiékkel… Könnyű olvasmány, de végtelenül bájos.

Értékelés: 4

Összességében

Nagyon patent az egész könyv – a rajzoktól elkezdve a sztorin át a házat őrző szoborigA legjobb nem is az, hogy nem lehet észrevenni, hogy két írónő alkotta, mert annyira egyben van a sztori, hanem hogy ifjúsági regény létére leköt egy felnőtt embert, sőt tovább megyek! Faltam az oldalakat, izgultam a fiatalokért, aggódtam a néniért és alig vártam, hogy kiderüljön, mi van a madarakkal (úgy a rejtvényben szereplőkkel, mint a meg is elevenedőkkel). Kicsit ijesztő volt, ahogy a gyerekek után erednek és megfigyelik őket, de kellett a sztorihoz ez az enyhén talán nyomasztó, fullasztó rész is…

ÉRDEKESSÉG:


Kedvenc részem (idézet):
R
Nagy barátságba keveredett egymással hajdanán a veréb, a holló és a páva. Sülve-főve együtt jártak, ételüket, lakhelyüket is megosztották. A madarak értetlenül figyelték a különös barátságot.
– Hogy lehet, hogy három ennyire különböző lény ilyen jól megértik egymást? – csicseregték.
– Miért barátkozik a legszebb, legragyogóbb madár egy szürke csavargóval és egy mogorva, fekete útonállóval? – csóválták a fejüket a pávák.
– Miről beszélget egy bölcs, csatában edzett holló uraság egy páváskodó ficsúrral és egy mitugrász senkiházival? – értetlenkedtek a hollók.
– Hogy állhat szóba egy okos és szerény legényke egy hiú, üresfejű szépfiúval és egy kegyetlen rablóval? – háborogtak a verebek.

RRRRR
Képek Random Pictures… Pinterest táblámról.
RRRRR


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése