2019. augusztus 20., kedd



Augusztus 20. | Ünnepi magyar könyvajánló




Augusztus 20-a Magyarország nemzeti ünnepe és hivatalos állami ünnepe az államalapítás és az államalapító Szent István király emlékére. A nap egyben a magyar katolikus egyház egyik, Magyarország fővédőszentjének tiszteletére tartott főünnepe.

Szeretek magyar ünnepek kapcsán magyar könyveket ajánlgatni Nektek, így átgondoltam, hogy 2018. augusztus 20-a óta miket olvastam, és az elmúlt év jó élményeit összegyűjtöttem egy posztba nektek! Lehet, hogy nem írtam mindegyikről a blogon – slendrián  vagyok, ez az én keresztem -, de amelyikről igen, ott linkelem a teljes értékelésemet! :))

--- Olvassatok tovább! ---

vvvvv
< Japánban játszódó, mitikus, aranyos, romantikus >

Nálam tarolt Japánnal, a rókákkal (akiket éppen a kicunék miatt imádok), és azzal, hogy egy kliséktől hemzsegő világban, ahol azt gondolnám, hogy már mindent megírtak, amit lehetett, sikerült valami egyedit alkotnia az írónőnek. Ez a cserediákos ötlet nagyon bejött, ahogy a furcsa helyzetekből adódó vicces beszélgetések és szituációk, illetve az izgalmas barátságok-szerelmek is. Egy utolsó fordulatot (részeg éjszaka utáni terhesség) leszámítva teljesen egyedinek és klisémentesnek éreztem a könyvet.
Jól esett olvasni.

< színházban játszódó, humoros, romantikus >

Elöljáróban közölném, hogy engemet kilóra megvett ez a regény azzal, hogy ennyire hozta az igazi színházi nyüzsgést-atmoszférát, és azzal, hogy sütött a regényből a színház szeretete! :)) 
A karakterek kidolgozása abszolút csillagos ötös – ….Nellit leszámítva, akit nem szerettem… –, ahogy az összes színházas rész is aranyat ért számomra. Persze tudom, hogy ahány színház, annyiféleképpen mennek a dolgok, de a próbafolyamatok körülbelül mindenütt ugyanúgy folynak, és izgalmas volt a könyvön keresztül (is) belesni a kulisszák mögé. Szerintem nagyon jó élmény lesz ez a könyv az érdeklődő olvasóknak, sőt meglepődnék, ha olvasás után nem szeretnének többen is színházban dolgozni!!
Nagyon ajánlom, mert újraolvasósan jó! 

< romantikus, versenyzős, aranyos ifjúsági/YA >

Szerettem, akárcsak az Iskolák Versenye-trilógia első részét, az Ég veled című regényt. Az első résznél nyilván nem jobb, de továbbra is tartom, hogy Hanna sztorija izgalmas, a kapcsolatszerűségük Kornállal irtó aranyos, és az egész sulik versenyeznek egymással az erdőben, a világ végén - hát ez fenomenális! 
Nemsokára megjelenik a trilógia utolsó része, és egyrészt fáj a szívem, másrészt tűkön ülve várom a folytatást! Lehet szidni LL műveit - szidtam én is eleget -, de addiktívak és kedvesek a történetei.

< boszorkányos, fotózós, budapesti, humoros, gyerekeknek szóló >

Nagyon ajánlom, mert ez egy üdítő és szórakoztató olvasmány kicsiknek is, nagyoknak is. Lehet, hogy leesett volna az állam annak idején, amikor egyik-másik rémesebb tanárról kiderül, hogy boszorkány vagy rá kell döbbennem, hogy az aluljáróban egy gonosz varázsló él! Tetszettek a versbetétek, a népmesei elemek vegyítése a modernitással, és megszerettem a fiatalokat – bár Zizunál rezgett a léc! 
Megnyerő stílusú, olvasmányos, eredeti és egészen szórakoztató olvasmány, amit örömmel olvastam. Szerintem annyit vigyorogtam olvasás közben, hogy egy csomó új nevetőránc született a szemem sarkában, amikért egyedül Ecsédi Orsolya a felelős! (Jó, mivel sokat vigyorogtam az illusztrációkon is, ezért valamennyiről László Maya tehet.)

< tanácsadó, utazós, világjárós útikönyv >

Praktikus, ösztönző útikalauz, ami tele van szuper ötletekkel, jó tanácsokkal és tanulságos történetekkel. Nem tudom, mennyi időbe telhetett megírni, és így, ebben az összeszedett, átgondolt formában kiadni ezt a könyvet, de megérte az összes beleölt munkaórát, mert ritka igényes és letisztult. Szívem szerint egyébként az egész könyvet bepakolnám a kézi poggyászomban, hogy néha előkaphassam, amikor kell egy kis támogatás vagy egy-két jó ötlet/praktika. Azt hiszem, ezek után jóval bátrabban állok életem első nagyobb, repülőgépes utazása elé.

< steampunk, gyerekeket megmentő, humoros >

Még nem sikerült róla értékelést írnom a blogra - lusta vagyok... -, de nagyon szerettem olvasni ezt a mesét. A főszereplő egy gazi steampunk kalandornő, aki elképesztett a saját találmányaival és a szövegével. Maga a történet egyszerre vicces és ijesztő - Hiszen mégiscsak gyerkőcöket rabolnak el benne! -, de abszolút gyerekkompatibilis.
Míg mindenki más a szürke szöveteket és fakó vásznakat részesítette előnyben, Miss Valéria Screwy nem volt hajlandó lemondani a színek adta bohémságról. Úgy tartotta, hogy ami a szemet megmosolyogtatja, az a léleknek is orvosa.

< varázslós, varázslényes, kalandos fantasy >

Számomra minden megvolt benne, ami egy végtelenül izgalmas fantasynak rendelkeznie kell. A Mágia kútja és az egész körülötte forgó sztori – természetszellemestül, sellőstül, kelpistül és ereklyéstül fantasztikus volt szerintem!
Szerettem ezt a rengeteg színes karaktert, és azt, ahogy a nézőpont a jó és a rossz térfél között ugrált folyamatosan, így mindennel képben voltam. Drewin kétségkívül egy nagyon érdekes gonosz karakter (eléggé utáltam), de a legjobbak szerintem Oz és Tara voltak. Oz egy karakán, talpraesett, kicsit „ki ha nem én”-hozzáállású boszorkánymester (nagyon szerettem Oz és az apja kapcsolatát, mert fun)! Tara meg… őt lökdösik az események, de azért szerettem, mert az a szuperképessége, hogy minden helyzetben képes jól dönteni.

< humoros, aranyos, pókszellemes, gyerekeknek szóló >

Nekem bejött ez a mese, és az egész könyvet nagyon jópofának tartom az illusztrációkkal együtt, amik totálisan passzolnak a történethez.
Felnőtteknek pihentető kikapcsolódás, gyerekeknek izgalmas kaland ez a történet, hiszen a mese főszereplői harmadikos gyerekek, akik nagy kalamajkába keverednek egy varázslókat képző iskolában. Könnyed hangvételű, gyorsan olvasható és fordulatokban gazdag olvasmánynak tartom, felnőtt létemre elnevetgélte a vicces szójátékokon – mint a felnőttek nevének az összevonása, például: Bohó Kata = Bohóka (az igazgatónő) vagy Kalmár Majka = Kalamajka (a gyerekek ofője) – meg a furcsa pókszellemes vonalon.

< élni akarós, haldoklós, romantikus >

Az Élni akarok! hatalmas erőssége ismételten az, hogy Tibi iszonyat szerethető, élettel teli és „átlagember” karaktereket tud írni, akikkel az olvasó sorsközösséget vállalhat, de mégsem óvja őket agyon! Aki olvasta a Túl szép! című regényéről szóló értékelésemet tudja, hogy az egyik főszereplő, Márk pillanatok alatt beköltözött a szívembe, amiért őszinte szeretettel képes Budapestre nézni. Ugyanúgy, mint én. Imád sorozatozni, olvasgatni és nagyobb darab, mint az átlag… Akárcsak én. Lilla egészen máshogy került közel hozzám, inkább a döntéseinkben hasonlítunk egymásra…^_^
Lilla élni akarása totál szíven ütött… A legkritikusabb a szalagavatós rész volt, ott és akkor eltört nálam a mécses, mert annyira megszerettem őt, de minden alkalommal odavágtak a történet szomorú, realista apróságai… Mivel abszolút megértem Lilla tetteinek a mozgatórugóit – legyen szó akár az utolsó löketet megadó gyógyszer beszedéséről, akár arról, hogy nem híve a szerelemnek haldoklóként, akár arról, hogy rendet kell tennie maga körül távozás előtt –, ezért odáig vagyok érte és a történetéért.

Al Ghaoui Hesna: Holli, a hős – értékelés a blogon
< bátorságot adó, gyerekeknek szóló >

Jól esett a lelkemnek, mert jó tudni, hogy nem csak én vagyok egy gyáva nyuszi… Persze jobb lett volna 20 éve kézbe venni, de így jártam. Az illusztráció* bájosan otromba, de bejött, és a történet is tetszett. Holli és Mumus párosa telitalálat volt nálam, ahogy a rengeteg bátorító gondolat is. Nem éreztem úgy, hogy túl lett tolva – általában itt szokták elszúrni az írók –, éppen megfelelő mennyiségű és jól a történetbe épített biztató elemet tartalmazott.
*Az illusztrációt értékelni nehéz ügy, mert nekem tetszettek az írónő rajzai, de nem szépek… Hozzátenném, hogy Holli minimalista designja kifejezetten tetszett, de a picit kancsi Mumusok… Hááát… Rondák, no. Ugyanakkor imádni valóak és imádtam is őket, ezért azt mondanám a rajzokra, hogy passzolnak a történethez, szeretetreméltóan „művésziek”!

Nektek mi az aktuális kedvenc magyar könyvetek?

vvvvv
Köszönöm a figyelmet! Jó olvasást!
vvvvv


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése