2020. szeptember 9., szerda



Kasie West: Szerelem karnyújtásnyira | Blogturné Klub ajánló




– (…) előre figyelmeztetlek: ez csak az egyik bátyám volt. Négy van. – Igen, Bradent is beleszámoltam, mert elég egyértelmű volt, hogy a testvéremként tekintett magára. – És az apám zsaru.
– Hűha! Ettől nyugszik meg csak igazán egy pasi!.



Charlotte Reynolds három bátyjával és rendőr apjukkal nő fel. A fiús kiképzésnek is vannak előnyei: Charlie mindenkinél klasszabb futó, jobb kosaras és focijátékos, a baseballról sem sokan tudnak nála többet. Amikor kénytelen megkeresni a gyorshajtásért kiszabott pénzbüntetését, egy butikban kap munkát, és hirtelen a ruhák, sminkek és egyéb lányos dolgok ismeretlen világában találja magát. És ami még ennél is furcsább, egy olyan fiúval tölti az idejét, aki még sohasem látta, mire képes a focipályán.
A sok hazugság, amit annak érdekében eszel ki, hogy meg tudjon birkózni ezzel a nyomasztó, új világgal, nagyon megviseli, ezért éjszakánként kijár a kertbe, ahol (az őket elválasztó kerítés két oldalán ülve) a negyedik bátyként működő baráttal, Bradennel osztja meg a gondjait.
Vajon ezek a beszélgetések tudnak segíteni abban, hogy megküzdjön a rémálmaival, a múlttal, és mostani életével, ami nem olyan egyértelmű, mint a sportok játékszabályai?

Könyv információk:

Eredeti mű: On the Fence
Eredeti megjelenés éve: 2014
Menő Könyvek, Budapest, 2020
288 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9789634038658 · Fordította: Nánási Yvette
(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért figyeltem fel a történetre…?

Elég régóta szemezek Kasie West regényeivel, mert elég sok külföldi könyves blog az egekig magasztalja a történeteit, de még nem jutottam el addig, hogy elolvassak akár egyet is. Mivel most valami könnyed, nyári, romantikus regényre vágytam, beszálltam a turnéba.


Szerintem…

Kellemes meglepetést okozott nekem ez a regény, mert nem csak megfelelt az elvárásaimnak, de túl is szárnyalta őket! Igazi lightos, nyári, romantikus történet, amit külön gyönyörűség vidám napsütésben heverészve olvasni. Szerettem olvasni, rám is fért a sztori könnyedsége és a fiatalok lendületessége az elmúlt hetek után.
Nem csak a történet aranyos és nem csupán a szereplők szerethetőek, de nekem az írónő stílusa is bejött. Épp annyi feszültség, drámaiság van a történetben, amennyi még egy nyári YA-regénynél elmegy, ugyanakkor nem csupa cukormáz a romantikus szál sem. Az első perctől borítékolható, hogy a három bátyóval és az egyedülálló rendőr apukával élő, fiús lány (Charlotte „Charlie” Reynolds) a negyedik testvérként is közreműködő, helyes szomszéd fiúval fog összejönni a történet végén, és mégis az utolsó pillanatokig húzódik-halasztódik a várva várt happy end. Nyilván ez a két legnagyobb klisé, ami az ifjúsági/YA romantikus irodalomban létezik, de számomra megunhatatlan mind a fiús lány főszereplő, mind a végül célt érő szomszéd srác!


„– Fúj, Charlie, soha ne randizz olyan pasival, aki szereti a zöldséglevet! – mondta Gage.
A szememet forgattam. Amióta betöltöttem a tizenhatot – amikor is hivatalosan is megszűnt a randizást tiltó szabály –, a bátyáim folyamatosan azzal traktáltak, hogy szerintük mely tulajdonságoktól lesz egy pasi randira alkalmas. Meggyőződésem szerint, ha összegyűjtöttem volna az elmúlt hat hónapban általuk felsorolt összes jellemző tulajdonságot, akkor a világon egy pasi sem akadt volna, akivel randizhattam volna.


Charlie rémálmai és az édesanyja halála körüli titokzatosság picit szomorúvá, borongossá tették a történetet, de még ezzel együtt is egy vidám, humoros történet egy lányról, aki azt hiszi, hogy „nem elég”... Már az első pillanattól bírtam a főszereplőt, nagyon izgultam, hogy vajon hogyan illeszkedik be a maga sportosságával, fiúk és csapattársak között tanult viselkedésformáival egy butikba, illetve hogy sikerül-e közös nevezőre jutnia a kicsit Barbie-feelingű sminkes lányokkal. Élveztem, hogy minden sportért odáig vannak, legyen szó a sima focitól elkezdve a kosárlabdán át a disc golfig (amiről eddig a regényig még csak nem is hallottam). [Pechemre vagy szerencsémre Charlie futás iránti rajongása annyira ragadós volt, hogy fogtam magam, és a könyvet félretéve végre elugrottam egyet futni. Persze a közelébe se vagyok az ő laza 8-10 km-einek.]


De nem csupán Charliet, hanem a testvéreit és az édesapját is sikerül jobban megismerni, és miattuk igazán sajnálom, hogy az író nem más-más főszereplős sorozatban gondolkodott. Érdekes lett volna Gage, Nathan és Jerom párra találásáról hosszabban olvasni – főleg Gage-et imádtam, habár furcsállom a párválasztását…! Nem csak ők voltak izgalmas mellékszereplői a sztorinak, de a butikot üzemeltető Linda is, akinél a lány elhelyezkedett, és Linda fiatal gyámolítottja/barátnője, Sky is érdekes alakoknak tűntek.

Összességében…

IMÁDTAM! Öröm volt olvasni ezt az aranyos, szórakoztató, mosolyra fakasztó történetet. Nem bírom megunni a fiús lányokat és a beléjük zúgó szomszéd fiúkat! Most már biztos, hogy nekiugrom Kasie West többi cukinak tűnő, romantikus YA-regényének is.

Értékelés: 5

Külföldi borítóvariációk:



Kedvcsináló idézetek:
– Áruló! – sziszegtem. Párszor fejbe vágtam, és minden erőmmel próbáltam kiszabadítani magamat. – Remélem, a futás utáni izzadságszagom szétmarja az orrodat!
A nyakamhoz nyomta az orrát, és beleszimatolt.
– Szerintem napsütés- és szivárványillatod van
– Nem is tudtam, hogy kosárlabdázol.
Nagy lélegzetet vettem.
– Igen. És focizom is.
– Klassz. De nagy kár, hogy elmész, mert jövő héten rendezek egy bulit. Jó lenne, ha el tudnál jönni.
Klassz? Ennyire egyszerű önmagamnak lenni? Csak meg kell mondanom? Ostobának érzem magam.
Látom, hogy néznek a fiúk Amberre. Azt is láttam, hogy te hogy néztél rá. A fiúk nem versenytársra vágynak, hanem egy pomponlányra. Szóval kérlek, bocsásd meg nekem, amiért úgy érzem, egy kicsit meg kell játszanom magam ahhoz, hogy elérjem, hogy egy srác – az útra mutattam, abba az irányba, amerre Evan elhajtott –, egy helyes, kedves srác végre ne úgy nézzen rám, mint a csapattársára.

◈ ◈ ◈ ◈ ◈
On The Fence borítók a GoodReadsen
◈ ◈ ◈ ◈ ◈

Kasie West legújabb ifjúsági könyve idén nyáron jelent meg a Menő Könyvek Kiadó gondozásában. A Szerelem karnyújtásnyira főszereplője, Charlie három bátyjának hála a fiús tevékenységekért rajong, ami neki tökéletesen megfelel. Csakhogy az élet úgy hozza, hogy némi csajos dolgot is ki kell próbálnia, ami elsőként nagyon nincs ínyére. Egy idő után azonban rá kell ébrednie, hogy talán nem is olyan rossz érzés kilépni a komfortzónájából, és lehetséges, hogy nem csak egyféleképpen kell tekintenie a világra.
Ha felkeltettük az érdeklődéseteket, tartsatok a turné bloggereivel, és játsszatok a kiadó által felajánlott példányért!


Nyereményjáték:

Charile imádja a sportokat nemcsak nézni, hanem űzni is. A mostani játékunkban hozzá hasonló női főszereplők lesznek a középpontban. Minden állomáson megtaláljátok egy olyan könyv borítóját, amelyben a női főszereplő életében fontos szerepet játszik valamilyen sport. A feladat mindössze annyi, hogy kitaláljátok a borító alapján, hogy melyik könyvre gondoltunk, és beírjátok a Raffelcopter dobozba a főszereplő lány keresztnevét.

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.


BLOGTURNÉ ÁLLOMÁSOK:

09.05. Csak olvass!
09.07. Könyvvilág


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése