2024. augusztus 31., szombat



8. fejezet - 2024. augusztus | Havi összefoglaló ~ Sorozat- és filmAjánló, élMényBeszám0ló, ranD0msÁgok

 

(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

  

 

Heyho!

Szerintem mindig augusztusra sokallok be – idén is így sikerült. Mázlimra ebben a hónapban volt lehetőségem „kikapcsolni” magam. A hónap felében egyedül dolgoztam, otthon se zavart senki a fanfiction/manga olvasós és sorozatozós maratonjaimban. Legózgattam, fetrengtem, kivontam magam a forgalomból… nem igazán olvastam, ahogy láttátok, alig frissült a blog is.

Aztán beindult az élet ezerrel… Elkezdtük az évadot, sikerült összehozni néhány puzzle-s, társasos, kutyázós, gyümölcsszedős, mekizős napot, sőt, még az egyik februárra ütemezett előadásunk főpróbáját is megnéztem zártkörűen. (Télen – a fűtési szezonban – minimálon működünk, így előre dolgoztak a darabbal.)

Nyilván volt gebasz is a relaxban: Anyuéknál full szétázott 2 hálószoba és az előszoba nagyrésze, mert a felettük lakónál csőtörés volt, így az időm nagyrészében hozzájuk és nekik rohangáltam segíteni. (Falak szétáztak, de bútorokban a ruhák is és a padlószőnyeg alatti parketta is felázott…) Az én biztosítóm azóta se jelentkezett a kocsi miatt, remélem, hogy náluk hamarabb lesz pénzosztás és akkor még idén valahogy padlózunk meg festünk…

 


Pozitív dolgok: barátnős napok, pihenős napok, sütögetések, új kaják, kapucsínózások a színházban, legózás, puzzle napok, mekis poharak, családi ünneplés étteremben, gyümölcsszedések, társasozások, manga és fanfic olvasós napok, medencében pancsolás.

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖

Mi történt augusztusban?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: 18 új könyvvel bővült a könyvespolcom. Megérkezett néhány már olvasott és még nem olvasott recenzióm, pár ajándékkönyvvel kibővülve. Az egyik ismerősömtől is kaptam egy regényt megolvasásra, sőt a Libri pontjaim is elköltöttem a hónapban.

 

Recenziók (12)

Kasie West: Borrow my Heart

Nathan W. Pyle: Furcsa Planéta 1. 

Kevin Panetta: Bloom – Szikra 

Sarina Bowen – Lauren Blakely: A legjobb pasik

Hugh Howey: Műszak

Hugh Howey: Por

Holly Black: A Fehér Macska 

Rick Riordan: A Nyár Kardja  * írtam róla / ajánló *

Alice Oseman: Szerelem nélkül * írtam róla / aján *

Leigh Bardugo: Farkasok törvénye * írtam róla / ajánló *

Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam 5. * írtam róla / ajánló *

Olivie Blake: Az Atlas-hatos * írtam róla / ajánló *

 


Kaptam (5)

Hanga E. Pavel: Our Darkest Summer 

Laura Taylor Namey: A teázás és a jövő rejtelmei 

J. T. Geissinger: Gyönyörűen kegyetlen 

Leigh Bardugo: Tűzön-vízen át

Cassandra Clare: A kardfogó

 


Vettem (1)

Gabriella Eld: A lányok titkos élete

  

– Személyes érdekeltségek –

 

#HAVIKEDVENCEK  

Kedvenc zenék:

 

Kendrick Lamar - united in grief

Gym Class Heroes: Cupid's Chokehold ft. Patrick Stump

The Offspring - You're Gonna Go Far, Kid + The Kids Aren't Alright

Nemo - The Code | Switzerland 🇨🇭

One My Way + Pretty When You Lie - Ryan Mack

Harry Nilsson – One (is the loneliest number)

Tiffany - I Think We're Alone Now

Kill Of The Night - Gin Wigmore

Woodkid - Run Boy Run

Tom's Diner (Cover) - AnnenMayKantereit x Giant Rooks

TONES AND I - DANCE MONKEY



Bónusz kedvenc: meg ez a klip a Footloose számmal a havi kedvenc sorozatomból. :D

 

(AniTiger BestOf2024 lista)

 

#boldogság #rövidsztorik

 

  Sikerült megnéznem a nagyimmal együtt a CSALÓDÁSOK c. zenés vígjátékunk első, totál fű alatti főpróbáját. Erről nincs képem, ez csak jó buli volt és kihagyhatatlan lehetőség. Majd februárban fogjuk bemutatni, de nem akarnak télen dolgozni a darabbal, ugyanis nagyon hideg tud lenni olyankor egy színházban. Nagyon modern feldolgozás lesz, de szerintem szeretni fogják.

 

  Szintén jó érzéssel töltött el, hogy az én kis drágaságaim az év eleji hűtlenségem és ritka öntözéseim ellenére is óriási leveleket, új hajtásokat és virágokat hoznak.

 


  Miután végeztem az Esernyő Akadémiával (The Umbrella Academy) arra jutottam, hogy Ötös (Number Five) zseniális, és én marharépa rákerestem, hogy van-e FUNKO belőle… Van… Immár a polcomon egy Doctor Strange figurával egyetemben. :D Nem mennék bele, de nem én vettem őket, csak már Valaki nem bírta nézni, ahogy nyáladzom a fiúka baltás babája után. :’D

 


  Illetve rászántam magam arra, hogy a portörlés után végre feltegyem a könyvespolcok tetejére a képtartókat, és pakoljak beléjük képeket. Az egyik kép egy 500 db-os puzzle, ami szerintem jól néz ki (+ van egy nagyobb 1000 db-os kirakóhoz illő egyelőre üres keretem is). A másik kirakottat meg egy művész barátnőm festette nekem, mert ez jut eszébe rólam: egy piros kabátos, könyvekből álomba illő lépcsőt varázsoló, titkos kapun átlibbenő, cseresznyevirágos Japánról és havas Fujiról ábrándozó alak van a képen… Zseniális – és élőben még sokkal szebb. A puzzle-s képeket cserélgetni fogom, de ezt tuti kint hagyom így, ahogy van.

 

  A hónapban egyetlen kirakót raktunk ki teljesen Szimivel, de sajnos hiányos volt. Viszont imádtam rakni, holott egy szimpla Aldis 1000 db-os fűszeres kép.

 


  Egyedül pihenésképpen egy CHERRY BLOSSOMS TREE HOUSE legónak estem neki, de hamar rájöttem, hogy a 2028 darabos, 14+ -osoknak szóló miniatűr darabokból álló cucc brutálisan nehéz! A jó hír az, hogy angol nyelven sorozatozom közben, hogy tanuljak, a rossz az, hogy nagyon lassan megy és ledaráltam egy évadnyi sorozatot, de még a felénél se tartok…

 

  ÚJ KEDVENC SÜTEMÉNY? Bögrés Fügés Süti! (recept itt: Street Kitchen)

Előre jelzem: isteni lett, simán be bírnám verni a tepsinyi sütit!* De... A kiemelt rész a száraz hozzávalókkal a valóságban így történt: „- 2 bögre finomliszt kell a recept szerint...” (dupla adagot csináltam egyből) Nálam eleve ilyen (talán) fele valamilyen Nagyi liszt, (talán) fele teljes kiőrlésű keverékem volt, mivel összeöntöttem a maradékokat pár hete... De nem lett 2 bögre... Na, nézelődöm, nézelődöm... Huh, van rizslisztem... Az jó lesz! Szóval 3 féle lisztes... Hogy az étolaj helyett használt kókuszolajat ne is említsük... Isteni, csak nehéz lesz rekonstruálni valaha... *(A tepsi harmadát megtartottam és megettem. Nem vagyok rá büszke. :D)

 


  FÜGÉS SÜTIS UPDATE (szombat este)

Csináltam még egy adagot ma este, mert anyuék beverték a 2/3 tepsit, vagyis az összes maradékot és nem maradt másoknak kóstolni. UGYANÚGY csináltam, és ez nem süllyedt le… nem rossz, de full más az ízélmény… :D

 


► #storytime #KÁVÉZZUNK

Mindig meglepődnek az emberek, amikor megtudják, hogy feketén szoktam inni az eszpresszót. Se cukor, se méz, se tej, se semmi, csak egy bögre meg egy kanál max... Hiszen ez a legegyszerűbb, nem? De...

Amit nem szoktam hozzátenni, hogy nagyon hangulattól függően totálisan odáig vagyok a jégkockás cold brew-ért, és azt se szoktam mások orrára kötni, hogy imádom a különféle ízesített desszertkávékat mézzel és forró tejjel... Otthon, egyedül, csendben elfogyasztva...

Azt meg pláne nem árulom el, hogy nagyon szeretnék megtanulni otthon is igazi kapucsínót csinálni néha magamnak...

*** Na, de, hogy mire fel a sztori...?

Szóval az egyik portással marha nagy kávémániások vagyunk, amivel nincs is baj. Ráadásul tanítgat is, aminek örülök, mert rohadt sok évig vendéglátózott - így ellenőrzött körülmények között (vagyis szigorúan a munkahelyemen és ha egy légtérben vagyunk), akkor csodás habos kapucsínót tudok csinálni magamnak. Azért írom, hogy csak akkor, ha egy légtérben vagyunk, mert még ezzel a r0hadt barista cuccal se tudok itthon habot csinálni...

Bent? Simán... Kávéfőző kiálló fém bizgentyűjével, botos kavargatós istennyilával meg a kifejezetten kávéhabosításra megalkotott izékütyüvel (tudom, hogy illusztráció nélkül senki se fogja vágni, miről hablatyolok, de ez van).

Itthon? Még úgy se megy, ha megveszem ezt a nyamvadt habosításra teremtett laktózmentes kamutejet! A pálcikás tekerentyűvel még lazul némileg a tej állaga, de a kávéfőzőből kiálló fémbasz olyan hangot ad, mintha A KONYHÁBAN PRÓBÁLNÉK LEÖLNI EGY SZERENCSÉTLEN DÍNÓT VAGY ELEFÁNTOT EGY TOMPA KÉSSEL...

A hasonlat nem véletlen... Ugyanis valami ilyesmit kérdezett a szerencsétlen szomszéd srác, amikor délben félve bekopogott, hogy minden rendben van-e...

Arra nem emlékszem, hogy dínót, vagy elefántot kérdezett, mert talpig zavarban voltam a fullosan összekávézott szivárványos felsőmben, ugyanis hónapok óta ismét max köszönünk egymásnak...  (Ne randizzatok szomszéddal. Soha.) ...azt hiszem, hogy ismét lesz köztünk némi mosolyszünet, mert valószínűleg ismét megerősítettem abban, hogy cseppet se vagyok normális. Maradok a fekete kávénál... Köszönöm a figyelmet! 😃

 

(itt egy kép arról, hogy ilyeneket tudok BENT csinálni)

► ROSSZ DOLGOK: nyilván volt egy rakat rossz dolog is ebben a hónapban, de nem azért írok blogot, hogy ezeken nyavalyogjak! A tavalyi augusztusnál sokkal jobb volt az idei, de azért jó lenne egy sikeres és békés év, amikor senkinek nem esik baja, nem történik semmi gond az ingatlanjainkban, a cuccainkkal vagy a szeretteinkkel… Kitartás mindenkinek!

 


FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

Filmeztem:

 

Hang nélkül: Első nap (2024) – 8/10 – horror (nem volt para)

Ha legközelebb megkérdezik, mennyire vagyok makacs, akkor meg fogom a kérdezőt kérni arra, hogy nézze meg ezt a filmet… Aztán közlöm, hogy annyira vagyok makacs, amennyire főszereplőnk pizzát akart enni a qrva világvégét lesz@rva, hiszen neki meg lett ígérve, hogy kap pizzát!

Amúgy zseniális.

#nospoiler gondolat volt a film felénél: Persze még nem értem a végére, így nem tudom, hogy kap-e pizzát vagy a csóri cica túléli-e a hangra érzékeny lényeket, de a 'juszt is fogok enni egy rohadt pizzát' szellemiség miatt eddig 5*.

 


Louis Wain rendkívüli élete (2021) – 7/10 – életrajzi film

Több részletben néztem meg, ráadásul kizárólag a címszerepet játszó Benedict Cumberbatch miatt érdekelt / került várólistára.

Nem vagyok se életrajzi film rajongó, se Louis Wain imádó, de megfogott, hogy ez a férfi volt az első ember, aki nyíltan tartott macskát! Sőt, imádta a macskáit! Nem tudtam, de kellemes meglepetés volt. A sztori? Gondolom, korhű. Sajnos lövésem sincs róla. Egyszer nézhető volt számomra, tetszettek a macskák (!!!!!!!!!), a ruhák, a képvilág, de nem egyszerű történet, ha a lelki dolgokat nézzük.

 


Fortune-hadművelet – A nagy átverés (2023) – 7/10 – akciófilmszerűség ANYUVAL NÉZVE

Jason Statham, Hugh Grant és Josh Hartnett főszereplése miatt néztem meg, de anyu választotta. Nem rossz, de komolyan vehetetlen titkos ügynökös, fedett akciós film, bár a hónapban ez volt a legjobb ebben a témában… Ami meglepett: Guy Ritchie a rendezője, de full középszerű volt az egész, totál idegen módon tőle…

 


Kék Bogár (2023) – 6/10 – DC képregényfilm

Nekem nem igazán jött be ez az egész szkarabeuszos, szuperhősös sztori. Ki veszi komolyan azt, hogy egy random bevándorló család első diplomása egy ősi múltból származó, földön kívüli eredetű biotechnológiai szuperfegyver hordozójává válik? Az egész nonszensz volt, bár a nagymama az nagyon bada$$ figura volt.

 


Dzsinn (2023) – 6/10 – vígjáték ANYUVAL NÉZVE

Nem volt annyira gyökérség, mint a Melissa McCarthy filmek többsége (néha too much nekem a humora), de anyu meg szerette volna nézni, így megnéztük. Nem rossz, vicces is, karácsonyi is, néha blőd, de nem volt rossz tényleg. 1x elmegy.

 


A szervezet (2024) – 5/10 – akciófilmszerűség ANYUVAL NÉZVE

Egyszer nézhető. Nem komolyan vehető. Semmi extra. (Vagyis hát durva, hogy Halle Berry épp olyan dögös, mint a Macskanőben, de ennyi. Tudjuk, hogy csak smink.)

 


Ásó, kapa, géppisztoly (2022) – 5/10 – akciófilmszerűség ANYUVAL NÉZVE

Japp, én Josh Duhamel miatt néztem meg, de amúgy anyu választása. Nem rossz film, de a jótól is elég messze van. Egyszer oké volt, viszont soha többet.

 


A kaszkadőr (2024) – 4/10 – akciófilmszerűség ANYUVAL NÉZVE

Ezt én választottam, mert Ryan Gosling… Viccelek! Szóval Aaron Taylor-Johnson miatt szerettem volna megnézni, aki alig játszott némi szerepet a sztoriban, alig volt vásznon. Nos… Bosszúállásos, nyomozgatós, akciójelenetekkel teletűzdelt film, ami sehogy se működött. Komolyan nevetséges és időpazarló dolog volt. Túl trendi, lélektelen.

 


Sorozatoztam:

 

Az Esernyő Akadémia (2019–2024) – 9/10 – összes évad | képregényadaptáció

Mivel kijött az utolsó (4.) évad, elkezdtem elölről az egészet (hiszen 2022 decemberében néztem meg a korábbi 3 évadát), és eszembe jutott, hogy mennyire imádom ezt az időutazós, nagyon csavaros, kalandos, szuperképességges, szórakoztató, szerethető, totál beteg történetet. Nagyon szeretem, a lezárása is tetszett igazából, mert máshogy nem nagyon lehetett volna lezárni, de hiányozni fognak.

(Utólag esett le, hogy Gerard Way jegyzi egyébként a képregényeket, aki kamaszkorom egyik énekes crusha volt, mint a My Chemical Romance oszlopos tagja. Jó, hát nem titok, hogy szerettem az emo fiúkat, de azért nem is dicsekszem vele. :D)

 


Gyógyír szívfájdalomra (2024–2024) – 9/10 – 1. évad / teljes | romantikus k-drama

Fúúú, nem volt egyszerű történet, a címe alapján kicsit könnyedebb sztorit vártam… De ismétlem: Nagyon tetszett! Kedves, vicces, picit életszagú, kicsit keserédes, de nagyon szerethető sorozat. Jól esett a lelkemnek. Kivételesen minden egyes karaktert tudtam szeretni valamiért a főbb karakterek közül, még a „gonoszt” is.

- TÉMA: munkahelyi kiégés, szorongás, depresszió, munkamánia, mentális egészségügyi munkanélküilség/szünet.

 


Ki vagy, doki? (2023–) – 8/10 – 1. évad + a speciálok | sci-fi

Bár a Ki vagy, doki? (2005–2022) sorozatot nem néztem végig, mert hátra van még nekem belőle 3 évad (ami sehol nincs fent online)… - Ezt az újat meg feltették a DisneyPluszra a 10/14. Doktoros speciálokkal egyetemben, és nem bírtam ki. Kíváncsi voltam, miért játssza David Tennant megint a Doktort, és hogy jön a képbe az első nyíltan queer Doktor, akit Ncuti Gatwa alakít.

Az 1. évad: Le kell szögeznem, hogy szeretem az új csapatot, bár vicces, hogy a Doktor ruhái folyton változnak (nem szoktak). De… Általában én szoktam bőgni a különféle Doctor Who részeken, és nem a sorozatban bőgnek. ^.^" Hú, de sokat bőgnek… Plusz hiányzik a Ruby körüli titkok megmagyarázása… Lezáratlan lett az évad, folytattam volna még.

 



Őrülten szerelmes (2021–2021) – 8/10 – 1. évad / teljes | romantikus k-drama

Ennek is benéztem a történetét, mert a cím alapján szintén egy romantikus limonádéra számítottan. Amúgy egyébiránt elég kreatív a cím, hiszen elég őrültek a főszereplők a mentális állapotukat tekintve.

- TÉMA: két ideggyenge emberke ugyanahhoz a pszichodokihoz jár, ráadásul szomszédok és egymás agyára mennek... a férfinak dühkezelési gondjai vannak, a nő retteg az erőszaktól és üldözési mániában szenved

 


Resident Alien (2021–) – 8/10 – 1. évad | űrlényes sitcom

„Egy váratlan kényszerleszállás után Harry, a földönkívüli kénytelen az emberek között élni egy álmos kisvárosban. Harry egyre jobban megismeri az embereket, annál többet gondolkodik azon, hogy mi értelme a küldetésének: megmenteni az emberiséget vagy sem?”

Alan Tudyk fura arcmimikája tökéletes volt, már-már elhittem, hogy annak a színésznek tényleg egy űrlény van a bőrébe rejtőzve. Nem tudom, honnan jött, hogy nézzem meg, de bírtam. Vicces marhaság.

 


Fallout (2024–) – 7/10 – 1. évad | posztapokalipikus túlélős

Tetszett, mert hasonlít Hugh Howey Műszakjához, amit épp akkor kezdtem el olvasni, amikor a sorozatot nézni, és elég izgalmas párhuzamot alkottak. (Természetesen jelentősen eltérnek egymástól végsősoron!) A színészi játék nem tetszett – kivéve a Ghúlé, aki fantasztikus cinikus volt –, de a legjobban Aaron Moten bokorarca irritált… Nem igazán szeretem a téglaképű, egyarcú színészeket. A filmbéli karakterek, látványvilág, szörnyek, arci gépek, események érdekesek voltak, szerettem nézni! Várom a folytatást.

 


Eric (2024–2024) – 6/10 – 1. évad / teljes | krimi + mentális instabilitás + igaz történet alapján

Ismét valami, amit Benedict Cumberbatch miatt néztem meg. Ezúttal kedvenc színészem egy szétcsúszó félben lévő, de nagyon sikeres bábos alakít, akinek eltűnik a fia és idegből nekiáll a fia által kreált bábot hallucinálni összeomlás közben... Wow. Nem könnyű darab.

 


Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz (2024–) – 6/10 – 1. évad | ifjúsági krimi + könyvsorozat adaptáció

Ami tetszett: jól el vannak találva a színészek, főleg a Ravit alakító srácért voltam oda meg a Pipet alakító lányért. Ők telitalálatok szerintem.

Rég volt már a könyv, nem tudom felidézni, hogy így volt-e. Abban biztos vagyok, hogy a podcast rész rendkívüli módon hiányzott, nálam az abszolút top kedvenccé tette a regényt. Mindenképpen max 1x nézős.

 


– Következő havi terveim –

 

- Hamarosan olvasom őket / írok róluk:

Bal Khabra: Collide – Ütközőpálya 

Sarina Bowen – Lauren Blakely: The Best Men – A legjobb pasik

Kevin Panetta: Bloom – Szikra

Hugh Howey: Műszak

Hugh Howey: Por

Holly Black: White Cat – A Fehér Macska

Nathan W. Pyle: Furcsa Planéta 1.

Meg Shaffer: The Wishing Game – Kívánságok játéka

Kasie West: Borrow my Heart 

 

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

Pihenős hónapot tartottam, szóval csak

4 könyvről írtam a hónapban:

Mocsidzuki Mai: A Telihold kávézó * mágikus realizmus *

Róbert Katalin: Halld ​a szív szavát * YA újramesélés romantikus *

Emily Henry: A boldogság otthona * romantikus chick lit *

Atticus: Szeresd szabadon! * verseskötet *

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése