2014. szeptember 6., szombat



Anitiger - 55 Question Book-Related Survey - azaz 55 kérdésből álló könyves kérdőív

Az Egy könyvfüggő vallomásai blogon találtam rá a kérdőívre (@mrsp - http://mostjo.blogspot.hu/), az ő válaszait itt érhetitek el: KATT! Szeretek ilyesmiket kitölteni, szóval – micsoda meglepetés! – kitöltöttem.


1. Favorite childhood book? / Kedvenc gyerekkori könyved?
Nekem a legelső igazi nagy szerelem a Harry Potter volt, hányszor megénekeltem már. Viszont minden évben az irodalom tankönyvet szerettem a legjobban – imádtam verseket olvasni akkor is, amikor regényeket még nem.

2. What are you reading right now? / Mit olvasol most?

Az Árnyalat trilógia második részével „szenvedek”. <E. L. James: A sötét ötven árnyalata> - mondjuk emészthetőbb, mint az első rész. Pihentetőül pedig újraolvasom az egyik Halkirálynő részt, amire nagy vonalakban sem emlékszem: <Vavyan Fable: Mogorva nyár>.

3. What books do you have on request at the library? / Milyen könyveket jegyeztél elő a könyvtárban?

Jelenleg nem vagyok könyvtári tag, bár tervben van a beiratkozás.
4. Bad book habit? / Könyves rossz szokások?

Elolvasok egyet és már találok tíz újat a váró- / kívánság- / ”de elolvasnám” listámra! Fizikai bűn – szeretek forró vízben ázva olvasni… Tudom, tudom, szegény lapok.

5. What do you currently have checked out at the library? / Mi van most nálad a könyvtárból?

Semmi, ami jó hír, lévén nem vagyok könyvtári tag!

6. Do you have an e-reader? / Van e-book olvasód?

Nincs! Bírnám, ha lenne, de nincs rá szükségem.

7. Do you prefer to read one book at a time, or several at once? / Jobb szeretsz egyszerre egy könyvet vagy több könyvet olvasni?

Általában több könyvet szoktam olvasni egy időben, de nem egyszerre. (Sajnos.) Van hangoskönyv házimunkákhoz, autóban– / Nagyinál– / várakozás közben olvasós és otthonolvasós is. Sok mindentől függ a könyvek száma. :)

8. Have your reading habits changed since starting a blog? / Megváltoztak az olvasási szokásaid, mióta blogolsz?

Összességében nem. Talán annyi változott, hogy ha nincs kedvem olvasni, akkor a WeHeartIt vagy Pinterest könyves képeimet bővítgetem.

9. Least favorite book you read this year (so far?) / Melyik könyvet kedvelted legkevésbé idén (eddig)?

Ilyen volt <Scott Sigler: Járvány> (x) könyve, nagyon gusztustalan-trancsírozós volt... de az Árnyalat-trilógia első része sem volt semmi morzadvány <E. L. James: A szürke ötven árnyalata> (blogbejegyzés).

10. Favorite book you’ve read this year? / Melyik könyv tetszett a legjobban az idén?

Több kedvencem is akadt, de Ernest Cline: Ready Player One volt az idei abszolút szerelem. Ezüstérmes a Jane Austen: Büszkeség és balítélet, döntetlenben bronzot nyert az Időtlen szerelem trilógia (123 kötete).

11. How often do you read out of your comfort zone? / Milyen gyakran olvasol a komfortzónádon kívül?

Műfajilag: Azért még magam ellen is szoktam lázadni – gyakorta előfordul, hogy kitekintgetek...
Fizikailag: Előfordul, ez havi 2-3 alkalmat jelent.

12. What is your reading comfort zone? / Milyen az olvasási komfortzónád?
 
Műfajilag: Urban fantasy vagy más mágiás könyvek
Fizikailag: Otthon, este, amikor mindenki alszik.

13. Can you read on the bus? / Tudsz olvasni buszon?

Anno tudtam, de mióta van jogsim nem buszozom. Az igazság az, hogy a pánikbetegségem óta egyszer, ha buszoztam. Rettegek.

14. Favorite place to read / Kedvenc olvasós helyed

Otthon (vagy ahol épp ráérek és hagynak).

15. What is your policy on book lending? / Mik a könyv kölcsönadási szabályaid?

Csak olyanoknak, akik nem tesznek bennük kárt vagy felelősségteljesen pótolják a kölcsönkönyvet.

16. Do you ever dog-ear books? / Be szoktad hajtani a könyvek sarkát oldaljelöléskor?

Csak régi-régi és biztosan megtartós-újraolvasós könyveken szoktam szamárfülezni, de haloványan és nagyon ritkán.

17. Do you ever write in the margins of your books? / Írtál már a könyveid margójára?

Max. tankönyveknél régen. Miért tennék ilyet? :D

18. Not even with text books? / Tankönyvekbe sem?

Már az előbb is bevallottam, hogy AZ előfordult!

19. What is your favorite language to read in? / Milyen nyelven szeretsz a legjobban olvasni?

Magyarul… bár szoktam angolul is, ha úgy tartja kedvem / rá visz a szükség / angol könyvet nyertem. Igazából olvasnék bármilyen nyelven, ha ismernék többet :)))

20. What makes you love a book? / Mitől szeretsz meg egy könyvbe?

Izgalmas, eredeti, humoros, váratlan dolgok történnek benne, kíváncsivá tett. Eltér az átlagtól és érdekes – talán így foglalnám össze.

21. What will inspire you to recommend a book? / Mi alapján szoktál könyvet ajánlani?

Inkább nem szoktam... vagy a Harry Potter-t ajánlom, mert azt mindenkinek el kéne olvasni (illetve magyaroknak még Vavyan Fable-ról duruzsolok általában).

Ritka eset, ha jó könyves beszélgetőpartnerre akadok: beszélgetés közben kiderül, hogy szereti X műfajt, Y írót vagy Z témát, akkor abból merítve ajánlom az oda tartozó kedvencemet. (Jobb esetben olvasta már és jól kielemezzük.)


22. Favorite genre? / Kedvenc műfajod?

Urban fantasy, fantasy, ifjúsági, disztópia.

23. Genre you rarely read (but wish you did?) / Melyik műfajt olvasod ritkán (de bárcsak többet olvasnád)?

ŐŐőőőőŐŐŐőőő. Steampunk és horror.

24. Favorite biography? / Kedvenc önéletrajzod?

Nincs, nem szeretem a műfajt. Azt hiszem soha nem is olvastam még egyet sem.

25. Have you ever read a self-help book? / Olvastál valaha önsegítő könyvet?

A Titok számít? Ha igen, akkor olvastam. Figyelemelterelésnek tökéletes.

26. Favorite cookbook? / Kedvenc szakácskönyved?

Két lábon jár és Anyunak hívom! (Bár gombapörköltet Agatha Christie-től tanult főzni, szóval azt otthon nem eszem! :D) Másmilyen nincs, ha valami érdekel, akkor mindmegette vagy nosalty.

27. Most inspirational book you’ve read this year (fiction or non-fiction)? / A leginspirálóbb könyv, amit idén olvastál (fikciós vagy nem fikciós)?

Nincs. Engem nehéz inspirálni úgy érzem. :)

28. Favorite reading snack? / Kedvenc olvasós nasid?

Nincs, nem szoktam olvasás közben eszegetni.

29. Name a case in which hype ruined your reading experience. / Mondj egy esetet, amikor a könyv körüli felhajtás tönkretette az olvasási élményt.  

Általában belelkesülni szoktam. Persze szoktam forgatni a szemem, a hype-okra, trendikre, de az nálam inkább a divatbabák divatviselkedésének szól. Talán A szürke ötven árnyalata volt az, amit megpróbáltam és nem jött be – csalódás volt. Szerencsére jobbára pozitívan szoktam csalódni.

30. How often do you agree with critics about a book? / Milyen gyakran értesz egyet más kritikákkal egy könyvnél?

Amikor egybeesnek a saját véleményemmel. Viccen kívül – nem érdekel, mert nem attól fog jobban vagy kevésbé tetszeni, mert XYZ azt mondta, hogy… Én nem bántom az eltérő véleményen lévőket és ugyanezt elvárom másoktól.

31. How do you feel about giving bad/negative reviews? / Hogy érzel a rossz / negatív kritikák írásával kapcsolatban?

Az eseteket 99 %-ában őszinte vagyok (az az 1 % pedig inkább a családtagoknak szól, az irátuk érzett szeretetem jele) szóval, ha nem tetszik valami megmondom / leírom. Ugyanakkor pozitív ember vagyok, így ha nem tetszett is a könyv, akkor is felkutatom azt, amit szerettem benne és elmesélem.

Úgy érzem, hogy kellenek a rossz értékelések és negatív kritikák, mert nem vagyunk ugyanolyanok. Ha nálam rossz a túl sok szex és leírom, attól még valaki épp emiatt fog nekiállni.

Tanultam marketinget – a rossz reklám is reklám, jól tudom. Szerintem rosszabb, ha nem beszélnek valamiről és nincs jelen a köztudatban.

32. If you could read in a foreign language, which language would you chose? / Ha egy idegen nyelven olvashatnál, melyik lenne az?

Japán vagy francia. Talán olasz.

33. Most intimidating book you’ve ever read? / A legzavarbaejtőbb könyv, amit valaha olvastál?

Nem vagyok az a zavarba jövős típus, én a zavarba hozósok közé tartozom. Az mondjuk zavaró, amikor egyedül ülök, röhögcsélek a könyv fölött, körülöttem idegenek – vagy még rosszabb: távoli ismerősök (értsd: anno fősulin).

34. Most intimidating book you’re too nervous to begin? / A legzavarbaejtőbb könyv, amit félsz elkezdeni?

Nincs, de lehet ajánlgatni.

35. Favorite poet? / Kedvenc költőd?

Több kedvencből adódom össze; sokakat imádok 2-3 vers erejéig, de akiktől több kedvencem is akad – azok Ők!

Magyarok: Fodor Ákos, Ady Endre, Reményik Sándor, Sík Sándor, B. Radó Lili

Külföldiek: William Blake, R. M. Rilke, Charles Baudelaire, Paul Verlaine

36. How many books do you usually have checked out of the library at any given time? / Általában mennyi könyvet veszel ki a könyvtárból egyszerre?

Jelenleg nullát, réges-réges-régen 6-ot városiból. Fősuli könyvtárból 4-5 volt a max.

37. How often have you returned book to the library unread? / Milyen gyakran viszel vissza könyvet a könyvtárba olvasatlanul?

Az utóbbi időben a fősuliba jártam könyvekért, mivel az óráimhoz kellett, sosem maradtak általam olvasatlanul! :D.

38. Favorite fictional character? / Kedvenc fikciós karaktereid?

Sok(k) van, szerencsére. Molyos adatlapomnál ott van az összes, de most az abszolút kedvencekből szemezgetnék:

Perselus Piton, Sirius Black. Hermione Granger, Remus Lupin. Charlotte és Henry Branwell. Mr. Bennet. Sherlock Holmes.

39. Favorite fictional villain? / Kedvenc főgonoszod?

Hmm-hmm. Éjúr mindenképpen az élvonalban van nálam. Drakula jut még eszembe, mint kedvenc, akinek drukkoltam és Böszörményi Gyula Rémálom trilógiájából bírtam még a Fenevadat.

40. Books I’m most likely to bring on vacation? / Könyvek, amiket szívesen vinnék nyaralni magaddal?

Ha most indulnék, akkor az új Fablet <Vavyan Fable: Holt volt, holt nem volt...>, az új Anita Blake-t <Laurell K. Hamilton: Tigrisvadászat> és a <Jane Austen: Meggyőző érvek>-et.

41. The longest I’ve gone without reading. / A leghosszabb időszak, amikor nem olvastam.

Nem tudom. Ált. suli eleje, bár akkor is voltak kötelezők és már akkor is szerettem a verseket. Jah, dehogynem tudom – valami új PC - vagy új Nintendo DS játék kerül a kezeim közé! Nagyon nehéz leszakadnom róluk, de az is max. 1-2 hét KEVESEBB olvasás és nem semennyi!

42. Name a book that you could/would not finish. / Nevezz meg egy könyvet, amit nem tudtál vagy akartál befejezni.

Idén Vernor Vinge: A szivárvány tövében – bár egész jó volt, csak nem csúszott. Nem tudtam.

Tavaly Hugh Laurie: A balek – hamar feladtam, nem ezt vártam és nem tetszett. (Pedig de imádom a bácsit!) Nem akartam.

Még egy nem tudtam - Vavyan Fable: A pokol is elnyeli – pedig érdekelne Patrick és Joy egymásra találása, csak elkezdem és hamar találok valami izgibbet.

43. What distracts you easily when you’re reading? / Mi tereli el könnyen a figyelmedet olvasás közben?

Emberi zajok, úgymint széknyikorgás, tüsszögés, énekelgetés, beszéd… néha még a lélegzés is. Ugyanez, ha tévében szól, egyáltalán nem zavar.

44. Favorite film adaptation of a novel? / Kedvenc könyvből adaptált filmed?

Harry Potter 1-7, de könnyebb olyat mondani, amit nem szerettem.

45. Most disappointing film adaptation? / Legkevésbé kedvelt film adaptációd?

Darren Shan: Rémségek cirkusza. Az valami borzalom, mert köze sincs a könyvhöz.
Simán rettenet: Alkonyatok.

46. The most money I’ve ever spent in the bookstore at one time? / A legtöbb pénz, amit valaha elköltöttél könyvesboltban?

Egy időben évenkénti nagy bevásárlásra jártam Libribe – 15-20-25ezer…

47. How often do you skim a book before reading it? / Gyakran átfutod a könyveket, mielőtt elolvasod őket?

Soha. Jobbára még a fülszöveget sem olvasom el.

48. What would cause you to stop reading a book half-way through? / Mi az az ok, ami miatt félbehagysz egy könyvet?

Unalmasság. Szárazság. …és ha nem érdekel. Ez a mesterhármas, amit igyekszem elkerülni. Eddig még sikerült.

49. Do you like to keep your books organized? / Szereted, ha a könyveid rendezettek?

Persze, mindegyik szépen a polcon van katonás rendben. De nem szoktam rendszerezgetni őket csoportokba. Vagy szín szerint. Két szempontom van: ne gyűrődjön és álljon/feküdjön a polcon.
 
50. Do you prefer to keep books or give them away once you’ve read them? / Gyűjtöd a könyveket vagy túladsz rajtuk olvasás után?

Gyűjtöm. Öcsém folyton sír, hogy nem férünk már el tőlük. Persze, ha nem szerettem vagy nem is tervezem (örökölteket pl.), akkor elcserélgetem engem érdeklőkre.

51. Are there any books you’ve been avoiding? / Vannak olyan könyvek, amiket kerülsz?

Talán a sci-fiket. Bár imádom Douglas Adams-t, semmi pénzért nem olvasnám el a Star Wars könyveket, de van más sci-fi, amit meg igen.
Hmm... Jobban belegondolva történelmi vagy élő / egyszer élt emberekről szólóakat nem szeretek, nem szoktam olvasni. Nem érdekel a „valóság”, ugyanis, ha felnézek a könyvből máris ott vagyok.

52. Name a book that made you angry. / Nevezz meg egy könyvet, ami felidegesített.

Huuuuu… inkább egy könyv bizonyos szereplője jutott hirtelen eszembe <Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet> -ből Emma drága rokona.

53. A book you didn’t expect to like but did? / Egy könyv, amiről azt gondoltad, hogy nem fog tetszetni, de tetszett?

Most hirtelen ez jutott eszembe: <Alice Sebold: Komfortos mennyország>, nagyon sokáig tologattam, de nagyszerű könyv!

54. A book that you expected to like but didn’t? / Egy könyv, amiről azt hitted tetszeni fog, de nem tetszett?

Két egész divatos YA sorozat első részével is így jártam: <Rachel Vincent: Lélektolvajok> és <Lauren Kate: Fallen – Kitaszítva>. Sokkal jobbat vártam.

55. Favorite guilt-free, pleasure reading? / Kedvenc bűntudatmentes, élvezeti olvasásod?

Szégyen és gyalázat, de nem érdekel imádom: <Nora Roberts: Bűbájosok>, <Nora Roberts: Tündérvarázs> vagy bármely kedvenc Fable könyvem.

A képek az „I'm a Potterhead – HP”, a „What I Love (personal)” és a „BOOKISH” Pinterest tábláimról vannak.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése