2014. szeptember 8., hétfő



Cassandra Clare: Bane krónikák 3-4.


„– Még mindig olyan jószívű vagy, Magnus – szólt utána Ragnor. – Az elveszett lelkek meg a félresikerült ötletek a kedvenceid.”


Sorozat: Bane krónikák / The Bane Chronicles

3. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Vámpírok, pogácsák és Edmund Herondale
4. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Az éjféli örökös



Vámpírok, pogácsák és Edmund Herondale / Vampires, Scones, and Edmund Herondale (2013)


Fülszöveg:

Amikor a halhatatlan boszorkánymester, Magnus Bane részt vesz az előzetes béketárgyalásokon az árnyvadászok és az alvilágiak között a 19. századi Londonban , két nagyon különböző ember bűvöli el: Camille Belcourt, a vámpír és Edmund Herondale, az ifjú árnyvadász. Vajon azzal, hogy szíveket hódít meg, egyben oldalt is választ?

Olvasott kiadás: Könyvmolyképző, Szeged, 2014 / 56 oldal · ISBN: 9789633737484 · Fordította: Kamper Gergely

Az éjféli örökös / The Midnight Heir (2013)

Fülszöveg:

Magnus azt hitte, már sosem fog visszatérni Londonba, de elfogadja Tatiana Blackthorn csábító ajánlatát. A nő gyönyörű nevelt lányát is érintő tervei azonban jóval gonoszabbak, mint a boszorkánymester gondolná. A századforduló Londonjában Magnus régi barátokra lel, és találkozik egy egészen különleges fiatalemberrel… A tizenhat éves James Herondale-lel.

Olvasott kiadás: Könyvmolyképző, Szeged, 2014 / 56 oldal · ISBN: 9789633737521 · Fordította: Kamper Gergely



3. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Vámpírok, pogácsák és Edmund Herondale

A történet helyszíne: LONDON - 1857

Főbb szereplők: Magnus Bane, Lady Camille Belcourt, de Quincey, Ralf Scott, árnyvadászok (Starkweather, Morgenstern, Fairchild, Wayland) Linette Owens és Edmund Herondale

Értékelés: 4
Szerintem:

Ez meglehetősen szomorúra sikerült kis könyvecske volt. Nem annyira vagyok oda a szívügyekről szóló dolgokért, márpedig ez a rész inkább romantikus, mint vicces. Viszont itt már több a Pokoli szerkezetekből megismert szereplőt felismertem.
 
Mondanám, hogy megkedveltem Edmund Herondale-t, de nekem valahogy mindegyik Herondale pali tragikus hősnek tűnik. Illetve nem tűnik – azok. Komolyan ahol felbukkan egy „szexi” Herondale fiú, attól tuti elkeseredem…

Kedvenc részem? Charlotte felbukkanása!


 Idézetek:

– Nem kevesebb, mint négy köztiszteletben álló férfiú utasított, hogy semmi esetre se álljak szóba önnel, ezért megfogadtam, hogy mindenképpen megteszem. A nevem Edmund Herondale. Érdeklődhetnék, önt hogy hívják? A többiek csak „szánalmas, magamutogató boszorkánymester”-ként emlegették. – Mélyen megindít a kedvességük – közölte Magnus, majd maga is meghajolt. – Magnus Bane, szolgálatára.


– Megittam néhány pohár bort a narancsos kacsához – felelte Edmund egy szemvillanás alatt tovatűnő fakó mosollyal. – Soha többé nem eszem kacsát. El sem hiszem, hogy valaha szerettem egyáltalán. A kacsa elárult!
4. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Az éjféli örökös

A történet helyszíne: LONDON – 1903

Főbb szereplők: Magnus Bane, Ragnor Fell, James Herondale, Tessa Gray, Will Herondale, Zakariás Testvér, Tatiana Blackthorn, Grace Blackthorn

Értékelés: 3

Szerintem:

Mondtam én, hogy szomorúak ezek a Herondale fiúk, nem megmondtam?! Pedig jól indult azzal, hogy felbukkant Ragnor is!

Imádtam, hogy végre a Pokoli Szerkezetekben megismert kedvenceimmel találkozhattam felnőttként. Nagyon tetszett James szeme, persze nem csak az, hanem a „különlegessége” is. Bevallom, jó lenne tudni, hogy mit mondhatott neki „X”, amiért így nekikeseredett, szegénykém…

Összességében olyan, mintha Dickens - Szép remények című könyvének az árnyvadász verzióját olvasnám, erősen lerövidítve. Elszomorodtam megint.



Idézetek:

– De hát, asszonyom, ön is árnyvadász.
Tatiana Blackthorn összefűzte az ujjait az ölében.
– Én ugyan nem vagyok az.
Magnus egy hosszú pillanatig értetlenül meredt a nőre.
– Á! – szólt végül. – Elnézését kérem. Hm, szörnyen udvariatlan lenne tőlem, ha megkérdezném, hogy ez esetben minek tartja magát? Elképzelhető, hogy esetleg állólámpabúrának?


– Hogy mi történt? – kérdezte elgondolkodva Magnus. – Nos lássuk csak. Ellopott egy biciklit, és áttekert vele a Trafalgar Square-en úgy, hogy egy darabig még a kormányt sem fogta. Megkísérelt felmászni Nelson oszlopára és megküzdeni az admirálissal. Aztán egy kis időre szem elől tévesztettem, és mire előkerült, már a Hyde Parkban járt, ahol belegázolt a tóba, és széttárt karral azt üvöltötte, hogy „Kacsák, fogadjatok el királyotoknak!”


Összegzés:

Ezek nem a legjobb, legboldogabb vagy legviccesebb Magnus sztorik, de azért akadnak érdekes megszólalások, gondolatok benne. Magnus harca a Lightwood család férfitagjaival egész humoros – tekintve ugye Alecet…

Viszont nem vagyok elájulva ezektől a hősszerelmes tragikáktól, akiket Herondale fiúknak is nevezhetnék. Edmund, Will, James – aztán jó sokára Jace is… Vajon akad még szomorú Herondale történet a tarsolyában Magnusnak? Minden bizonnyal, de tuti el fogom olvasni, mert ennek ellenére is imádom őket!


Árnyvadászos Pinterest tábláim:
Árnyvadászok WeHeartIt kollekcióm:




Bane krónikák – sorozat







(befejezett sorozat)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése