2017. december 28., csütörtök



Joss Stirling: Storm ​és Stone (Struck 1.)

  

– Ki vagy te? Sherlock Holmes szerelemgyereke?
– Ez lehetetlen. Ő egy képzeletbeli személy, akit egy edinburghi orvostanhallgató, Joseph Bell valós élete alapján alkottak meg, aki úttörő volt abban, hogy…
– Elég az információkból, Kieran. Csak viccelt – mondta Joe gyengéden.

  
Fülszöveg:
Az előkelő bentlakásos iskola borostyánnal borított falai között korrupció, botrány és egy összeesküvés baljós hálózata rejtőzik. Az Amerikából jött Raven Stone-nak feltűnik, hogy valami nagyon nem stimmel. Először is ott vannak a titokzatos eltűnések. Aztán a tanárok hazugságai. És most pedig a halálos fenyegetések…
A nyugtalanító történéseket csak tovább bonyolítja a rejtélyes Kieran Storm feltűnése, akinek nemcsak az agya penge, de a teste is döglesztő. Raven érzi, hogy beleszeret a fiúba, de megbízhat olyasvalakiben, akiről szinte semmit sem tud? 

Könyv információk:

Eredeti mű: Storm and Stone
Eredeti megjelenés éve: 2014

Manó Könyvek, Budapest, 2014
326 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9786155385735 ·
Fordította: Kiss Enikő Hajna
A sorozat részei:

2. Stung
3. Shaken
4. Scorched

(magyarul elkaszált
/ angolul befejezett)
(Az értékeléshez olvass tovább!     )

Miért olvastam el?

Szeretem az írónő (urban) fantasy történeteit, de nem voltam benne biztos, hogy egy nem fantasy sztorira is kíváncsi vagyok tőle. Végül Vegazus (Könyvsarok) ajánlására vettem meg és olvastam el ezt a történetet – és nem csalódtam!

A történet felépítése és főbb szereplői…

Két elbeszélőnk van, akik E/1 személyben egymást váltogatva beszélik el a történetet, amiben lineárisan haladunk előre. Nincsenek időbeli ugrások, nagyon minimálisan kerül csak szóba a múlt. Egyik főszereplőnk az ösztöndíjas árva, Raven Stone, aki a nagyapja miatt járhat ebbe a gazdagokkal teli suliba, ahol az igazgató orra előtt kegyetlenkednek vele és mind jobban kirekesztik. Két új tanuló érkezik: a nagyon okos és jó megfigyelő Kieran Storm, aki a másik főszereplőnk, illetve barátja és fedett ügynöktársa az FDÜ-nél (Fiatal Detektívek Ügynöksége) Joe Masters.

Szerintem…

Nagyon lendületes és olvasmányos történet, aminek nagyon jó kis szereplőgárdája van! Nekem Kieran lett a kedvencem, ugyanis nagyon jól hozta a BBC Sherlockos nagyon értelmes, de szociálisan alul teljesítő figurát, akit az nyugtatott meg, ha felkavarodott, hogy nekiállt a környezetét vagy a környezetében lévőket elemezni! De nagyon kedveltem Ravent is, aki igyekezett nem feladni annak ellenére sem, ahogy vele bántak. Nagyon erős női főszereplő, olyan típus, aki minden esetben talpra esik. Bár Kieran és Raven vitték a prímet, nagyon jó mellékszereplő volt mellettük Joe, aki hiperszociális, igazi társasági kaméleon és nagyon szeret beszólogatni Kierannak. Imádtam, amikor a két fiú egymagában maradt és egymást osztották!


– Mikor lettél ilyen öntelt? Ó, elfelejtettem: te így születtél!

  
Kipécézés, kirekesztés és megfélemlítés - (enyhe spoiler)

Dühös lettem a könyvtől, mert ki nem állhatom a tehetetlenséget, a megaláztatást és az igazságtalanságot, amit olyasvalaki ellen követnek el, akinek nincs lehetősége és/vagy elég hatalma ahhoz, hogy lebuktassa a neki ártókat.
Ez a történet egy magániskolában játszódik, ahova mindenféle katonai attasék, ezredesek, vezetők, illetve egyéb fontos és befolyásos személyek gyermekei járnak. Olyan hatalmi pozícióban lévő és gazdagságban élő emberek gyermekei, akik képesek bármit elérni, és akikkel szemben egy árva ösztöndíjas vádaskodásai mit sem érnének. Nagyon mérges tudok lenni, amikor ilyen szituációban a gazdagok kölykei zaklatni kezdik a szegényt – és még az igazgató is melléjük áll hallgatólagosan. Ugyanakkor kellett a történethez és tetszett, ahogy Kieran és Joe megmentik a lányt. Csak egy ponton túl sok volt a kegyetlenkedés… 

(Enyhe spoiler vége.)

Ami nem jött be! 
Akció közben és mindenféle életveszélyes helyzetben leállnak a főszereplők smárolni – engem ettől megüt a guta! Adott egy iszonyatosan izgalmas menekülési vagy felderítési jelenet, aztán egyszer csak már megint csókolóznak! Nem szeretem, ha kizökkenek a sztoriból, de az ilyen extra smárok ezt teszik, holott szerintem Kieran és Raven NAGYON jó kis páros volt már az első pillanattól fogva!

Összességében

Nagyon tetszett ez az összeesküvés ellen titokban nyomozó, de közben szerelmes és humoros történet! Részemről immár hivatalos, hogy imádom Joss Stirling regényeit - akár realista, akár fantasy történetet írt a nő. Nem mondom, hogy nem volt felkavaró, mert akadnak benne olyan részek, amikor dühös voltam, de összességében alig bírtam letenni. 
Egy kérdésem van csak: Hol a következő rész?

Értékelés: 5

Ajánlom, ha… 
        ...szereted azokat a YA-regényeket, amikben egy kicsit érzelmileg gyakorlatlan srác egy kiközösített csaj iránt kezd el érdeklődni; …kedveled azokat a történeteket, amik nem a szerelem, hanem az akció / a nyomozás körül forognak; …érdekelnek az iskolai zaklatások és kiközösítések; …szereted a váltott nézőpontú sztorikat.


STRUCK SERIES:

Bár magyarul végig kiadták az írónő Lélektársak-trilógiájának mindkét részét, ezt a Fiatal Detektívek Ügynökség (FDÜ) tagjaival foglalkozó sorozatot nem folytatták... A sorozat egyes részei – akárcsak a Lélektársak-trilógia részek – önmagukban is megállnak, de minimálisan összefüggenek. Az első részben Kieran Storm ügynök és Raven Stone kapcsolata van a történet középpontjában, de például a sorozat utolsó részében Kieran mostani társa, Joe Masters a főszereplő! A másik két történet pedig két másik ügynök / nyomozó szerelmi történetét meséli el: Damienét és Nathanét.
Még nem tettem le a magyar megjelenésről, de aki többet szeretne megtudni a második részről, olvassa el Vegazus (Könyvsarok) beszámolóját róla: #2 Stung.

Kedvcsináló idézetek:
– Joe, el a kezekkel Raven Stone-tól!
– Azta, hirtelen bevédjünk a területünket? – Joe elképedten nézett a barátjára. – Mi lesz a következő lépés, a mellkasod is döngetni fogod hozzá?
– Gyakorlatilag azt mondtad a lánynak, hogy ő egy verekedős, jótékonyságra szoruló valaki, aki mások levetett ruháit hordja, és akinek a legféltettebb kincse szart sem ér!
– De hát ez az igazság! Nem értem, hogy az emberek miért nem bírnak szembesülni vele. Különben pedig nem is így mondtam.
– Ó, te nem az a fajta vagy, akinek piszkos titkai lennének. Egy nyitott könyv vagy: általában őszinte, és inkább egyenes és őszinte, mint finomkodó és fondorlatos, de az erőt mutató felszín alatt szégyenlős és sérülékeny vagy, ami például megmutatkozik most is, hiszen nem nézel a szemembe.

❖❖❖❖❖
A képek a Pinterest táblámról származnak: Storm és Stone
Storm and Stone (Struck #1) kiadások a GoodReadsen.
❖❖❖❖❖


1 megjegyzés: