2020. március 31., kedd



Havi összefoglaló | 3. fejezet - 2020. március


(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

Heyho mindenkinek!
Szerintem bátran kijelenthetjük, hogy 2020 nem egy túl jó év…

Kezdjük egy kis személyessel ezt a bejegyzést, oké? 19-én voltam bent utoljára dolgozni, és a „home office2 max. pár e-mailt jelent*, ugyanis egy színházban vagyok jegypénztáros. *(És itthonról nem is nagyon érem el az e-maileket, szóval… :D) Virtuális színházi előadásokat tartunk kb. heti 2 alkalommal, és én vagyok az egyik moderátor. Ennyi a munkám jelenleg, és megőrülök a tanácstalanságtól! Persze amúgy is stresszel az egész helyzet meg a rengeteg hír, a várható kihatásai az életemre, a családomra, az országra és a világra.
Csodálatosnak tartom, hogy van egy csomó ember, aki a „home office” (és a család) mellett tud olvasni, tetszenek az olvass otthon meg a maradj otthon mozgalmak (Pl.: #otthonolvasok), de nekem nem megy az olvasás. Vagy alig… (…ezért is csúszik a tegnapra ígért Rossz feminista turnéállomásom.) Nekem a sorozatozás meg a filmezés jött be, totál kikapcsol az agyam – pláne, ha közben még Sims4-ezek is. Érdekelne, hogy mások hogy vannak ezekkel…
 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)


❖❖❖❖❖
Mi történt márciusban?
❖❖❖❖❖
– Személyes kitérő –

Én és az új polclakók: összesen 28 új könyv került hozzám, ugyanis érkezett néhány reci példányom, kaptam egy könyvet Vegazustól és sajnos a rengeteg ráérő időmben alászaladtam két nagyobb akciónak is… (De részemről igazi hős vagyok, mert idén most először vettem könyv(ek)et, és ~12ezret költöttem 23 regényre…)

Recik (4)

Ajándékba kaptam Vegazustól (1)


Vásárolgattam (23)
Book24 raktárvásár (20): The Raven Boys – A Hollófiúk, Slammed – Szívcsapás, Sugar Queen – Édes élet, Twilight képregény – Alkonyat 1. +2., Prey – Préda, Shift – Változás, Alpha – Alfa, Lola és a szomszéd srác, Chain Reaction – Láncreakció, Bliss – A varázslatos pékség titkai, Calderon, avagy hullajelölt kerestetik, Calderon, avagy felségáruláshoz bricsesz dukál, Csodácska, The DUFF – A pótkerék, Easy – Egyszeregy, Flat-Out Love – Szeretni bolondulásig, Flat-Out Matt – Titkolni bolondulásig, Flat-Out Celeste – Celeste bolondulásig, Lakótárs kerestetik!

– Más érdekeltségek –

SZÍNHÁZ:

Online színházi előadásokat nézek így, hogy zárva tartunk. (Meg moderátorkodom is a saját előadásaik alatt, mert elég sok fura humorú emberke bukkan fel Twitchen, és sajnos szükség van a moderációra.) (Link: A Bartók Színház Twitch csatornája – minden eddigi előadás is visszanézhető, ezért ha kedvetek tartja…) Az ÁPRILISI ELŐADÁSLISTÁNKAT fel is tettem Molyra: KATT IDE!



SOROZATAIM / FILMEZÉSEK:
Na, most ezzel a sok otthonléttel és a munka melletti tévézéssel kimaxoltam ezt a rovatot! Összesen 168 műsort néztem meg a hónapban – 26 filmet és 142 sorozatrészt -, persze ebben elég sok jógázás vagy takarítás közbeni újranézés is volt, azokat ki fogom hagyni. :D

Sorozataim:  
10 dolog, amit utálok benned (2009–2010) – 1. évadot [20. részt] megért, de méltányosan elkaszált sorozat annak ellenére, hogy azért a vége felé kezdett érdekelni… persze csak a függővég miatt. :D (Ajánlom a rendes filmverziót Heath Ledgerrel, ami ezzel ellentétben fantasztikus.)


Ki vagy, doki? (2005–) – megnéztem a 6. évad utolsó 6 részét, ami eddig elmaradt. Mondjuk iszonyat izgalmasak ezek a részek, mert a Doki felesége és a saját halála körül forog a sztori. :P No, de no spoiler. Nem tudom, mikor folytatom majd, mert a 7. évad nincs meg szinkronosan…


Riverdale (2017–) – kíváncsi voltam már erre a sorozatra, mert Rácz-Stefán Tibor könyveiben fel-feltűnik, plusz sokan ajánlották a diákmunkásaink közül is. :D Nagyon bejön, mert izgalmas a nyomozás, a fiú halála körüli bonyodalom meg a sok-sok-sok-SOK középsulis kavarodás is. X) Habár angolul nézem angol felirattal, ezért lassan haladok, mert kedvfüggő, hogy mikor van kedvem idegen nyelven tévézni. (Az 1. évadból 11. részt néztem meg.) #iloveJughead


Sherlock (2010–) – nos, mind a 4 évadot megnéztem egyhuzamban, mert imádtam az első 3 évadot, és ha már nekiálltam a 4-nek, akkor újrarajongtam a korábbiakat is. Szeretem ezr a Sherlock feldolgozást, szerintem Cumberbatch meg Freeman szuper páros… Andrew Scott meg imádnivaló Moriarty! A kedvenc részem – „The Reichenbach Fall” - csak a hangja és a hanglejtése miatt angolul néztem meg, de lehet, hogy valamikor az egészet újranézem eredetiben!


A ki***tt világ vége (2017–2019) – 2. évad (16 rész) tömény izgalom, tele meglepő fordulatokkal… A főszereplő srácot nagyon csíptem a Freak Show (2017) c. filmben, és itt is nagyot alakított.  A főszereplő csajt viszont néha jól megcsapkodtam volna, amiért szórakozik vele. Végig azért drukkoltam, hogy ölje meg végre a leányzót a srác, aztán a második évadban meg végig azért, hogy élje mégis túl mindenki. :D


Az új pápa (2020–2020) – (1. évad / 9 rész) Jude Law és John Malkovich! Annyira, de annyira… tele volt meztelen emberekkel… Nem erre számítottam. Persze maga a sztori és az egész pápa meg a titkára körüli hercehurca haláli, totál oda meg vissza voltam tőlük, csak ennyi meztelenséget nem bírok elviselni… >.< Az apácák folyamatos vonaglása az introban is sokk volt, ahogy az egész életvitelük is. Komolyan a főbb szereplők (Jude Law, John Malkovich meg pár bíboros) vitték a prímet.


Filmeztem is:
Aladdin (2019) – nos, meglepő módon nem rossz ez a film… sőt, van annyira jó, mint a mese! Nem gondoltam, hogy ennyire látványos és megható lesz! Egy kivételes barát (2019) – megható, megható, de jobbat vártam. Kolléganőm ajánlotta, aki totál odáig volt érte. Lassú, kiszámítható, de szép, és Tom Hanks alakítása tetszett!


Csodálatos fiú (2018) - Timothée Chalamet (IMÁDOM!) és Steve Carell annyira szokatlan párosítás, hogy látnom kellett a filmet annak ellenére, hogy padlóra küldött ez a drogos téma… Szerintem nem ajánlott a film, ha valaki rossz passzban van… de amúgy jók az alakítások!

Az oroszlánkirály (2019) – az élőszereplős film, amiben szerintem egy deka élőlény nem szerepelt… Persze amúgy nagyon kis cukkerek lettek benne az állatok, és meglepően jópofára sikeredett, de még így sem ér fel az eredetivel. Snassz, mert hiányzik a mese látványvilága, viszont Timon és Pumba élőhelye sokkal izgibb a filmben ezzel a rengeteg baráttal. A dzsungel könyve (2016) – erős közepes… Egynek elment, de sosem volt a kedvencem ez a mese, így filmben se hódított meg. Szintén hiányzott a mese látványvilága, de ami ennél is rosszabb: a lelke is.


Így neveld a sárkányodat 1, 2, 3 – Annyira imádom ezt a sárkányos mesét! Persze csak mesében, nem sorozatban… Megható, cuki, látványos, ötletes – és tuti, hogy mindegyik részben van olyan rész, amin bőgni fogsz. Jégvarázs 1 és 2 – Az első úgy tökéletes, ahogy van, de a második résznek a dalai nem jöttek be. Persze a története annak is tök jó!


Vaiana (2016) – kalandozós mese, némi mitológiával, rengeteg humorral… Bejött nagyon, és jól esett a lelkemnek. Ahogy a Coco (2017) is, amin egyrészt szétbőgtem a fejem, másrészt nagyon csíptem a kissrác kalandozását.


Kubo és a varázshúrok (2016) – egyszer régen Jeffi ajánlotta, de valamiért nem jött be nekem annyira. Izgalmas, eredeti ez a sztori, akadtak részek, amiknél elbőgtem magam, de ez a mesestílus nem az én világom. Persze az origami-varázslat irtó jó volt! Énekelj! (2016) – egyszer-kétszer nézős mese egy kókler koaláról, aki úgy dönt, hogy a csődbe menő színházában énekversenyt tart… Ez is megható, nagyon aranyos és nagyon csíptem az énekeseket! 


Carrie (2013) – totál tragédia, kár volt rá időt áldozni, de azóta érdekelt, mióta megnéztem a másik filmverziót, illetve elolvastam a könyvet… Sajnos nem tetszett a Boldog halálnapot! 2 (2019) se, ami szintén tragédia volt. Godzilla II. – A szörnyek királya (2019) – ez annyira tré, hogy nincsenek rá szavaim… És mégis azon gondolkozom, hogy meg kéne nézni a MonsterVerse 2. részét - Kong – Koponya-sziget -, mert abban Tom Hiddleston is szerepel… Hogy vállalhatnak el a kedvenc színészeim tré filmeket?! :D


Anyuval: A Grace klinika (2005–) már a 4. évad vége felé járunk, csak és kizárólag ezt nézzük jelenleg. :D Napi 2-3 rész lecsúszik így, hogy home officeban nyomjuk mindketten. [Bónusz családtag: öcsémmel megnéztük a tragikusan rossz Dead Rising (2015)-t. Maradunk a videojáték verziónál.]


Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

Helyzetjelentés:
Nos, a márciusi könyvvel nem igazán haladtam, mert nem volt hangulatom olvasni (ahogy ez a rengeteg tévézésből is látszik). Sajnos másoknak se nagyon volt ingerük ebben a hülye helyzetben…

Az elkészült értékeléseket ITT OLVASHATJÁTOK.

ÁPRILISBAN: – a Holdnak árnyéka című regényt olvassuk, aminek imádtam az első részét (Napnak fénye), és szerencsére meg is van itthon. :D
  
A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!
❖❖❖❖❖
– Bejegyzések a blogon –

6 könyvről írtam a hónapban:


Egyéb bejegyzéseim: 

Blogturné Klub extrák: 

vvvvv
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 
A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.
vvvvv


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése