2020. március 4., szerda



Mo O'Hara: Az én uszonyatos zombihalam (Az én uszonyatos zombihalam 1.) | Blogturné Klub ajánló




- Egy kicsi agyament? – lepődött meg Mark. – Hé, az egyik szemével az orromba néz, a másikkal meg a falra. Tiszta para! Szóljatok már rá!
- A hal miatt – mondtam. – Hipnotizálta a lányt, és téged is meg fog bűvölni.


Fülszöveg:
NEW YORK TIMES BESTSELLER!
Tom bátyja úgy dönt, felcsap Gonosz Zseninek, kísérletezni kezd Frankie-n, az aranyhalon, és egy adag mérgező zöld trutyit önt rá. Tom tudja, hogy csak egy dolgot tehet: egy kis árammal újra kell élesztenie a halat! Frankie magához tér, de már nem önmaga – USZONYATOS ZOMBIHAL lett belőle, aki bárkit képes hipnotizálni… és bosszúra szomjazik!
HALI, HALIMÁDÓK!

Könyv információk:

Eredeti mű: My Big Fat Zombie Goldfish
Eredeti megjelenés éve: 2013
Könyvmolyképző, Szeged, 2019
192 oldal · keménytáblás ·
ISBN: 9789634575894 ·
Fordította: Gyurkovics Máté
Illusztrálta: Marek Jagucki
Sorozat:

3. Fins of Fury
4. Any Fin Is Possible
5. Live and Let Swim
6. Jurassic Carp
The Fintastic Fishsitter
(befejezett)

(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért figyeltem fel a könyvre?

Akárcsak a Halálka és a Halálka és az undok unokaöcs című bizarr mesekönyveknél, itt is ugyanazt tudom felhozni a mentségemre: csípem a kicsit morbid, normálistól eltérő történeteket. Írtam a Lenore - Kokik képregényekről, Skottie Young – Gyűlölöm Csodaországot képregényeiről, de Emily The Strange-ről is. Ha valami fura című vagy fülszövegű könyv jön szembe velem, akkor bizony egyből megy is a várólistámra!

(credit)
Szerintem...

Ez a mesekönyv két történetet tartalmaz, de mindkettőnek Tom a főszereplője, illetve az ő elemmel újraélesztett zombihala, Frankie! Az első történetben (címe: EGY KIMONDOTTAN MEGRÁZÓ TÖRTÉNET) megismerkedünk Tom családjával és a legjobb barátjával, Pradeep-el (meg a fiú családjával is picit). Tom bátyja, Mark, aki korábban csak „elég gonosz” volt a testvérek gonoszsági skáláján egy ajándékba kapott kémikus szett után szintet lép, és „majdnem a velejéig gonosszá” válik. Gonosz Zsenink hazatoppan egy aranyhallal, akin kísérleteket tervez végrehajtani – nagyon brutál, de ebbe a fiúk anyukája bele is megy, mert a suliba kell valami kísérletet végeznie a nagyfiának! Kicsit kiborultam, hogy nem hogy nem akad fenn azon, hogy sátáni kacajú gyermeke egy élő állaton akar kísérletezni, de még ott is hagyja vele a nyilvánvalóan terrorizált kistestvérét, majd lelép otthonról.

Talán azért is zavart az anyuka viselkedése, mert főszereplőnk, Tom egy igazi cukorfalat! Majd megzabáltam, mert irtó aranyos a szövege, ráadásul rengeteg szó félrehallása/félreértése van. Én személy szerint szeretem a gyerekszáj sztorikat, főleg azokat, amikben a gyerkőcök valamit félreértenek, és úgy rögzül bennük. (Példáim a könyvből: pubertárs, ujjhagymás szendvics.) De a fejezetcímeket is imádtam, mert néha bolondosak, máskor okosan humorosak voltak. (Például: Halad a halad, A pikkelyes pikkel rád, A zombihal bosszúja, Hipnotizált halzombik hada. Zseniálisak, nem?) Ezeken túl tele van vicces halszökési kísérletekkel, hipnotizált kishugicás és bezombult halas poénokkal.


Míg az első történet Frankie zombiaranyhallá válásáról szól, addig a másodikban felbukkan Pradeep Gonosz Komputerzseni bátyja, aki összeáll Gonosz Zseninkkel a kissrácok és a haluk ellen. Nekem sokkal jobban bejött A SULI KIRÁLYA című történet, mert jóval kalandosabb, fordulatosabb, és viccesebb. Tom szandálok-vandálok félrehallásán persze ismét elröhögcséltem, de a legcikisebb dolgok ötös toplistáján is. Jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki valami aranyos, de teljesen őrült történetre vágyik.

Összességében

Agyament*, de vicces történet két nagyon jópofa öccsről meg egy bezombult aranyhalról. Szerettem Tomot és Pradeep-et, és csak remélni merem, hogy az én öcsém sosem gondolt rám se „elég gonosz”, se „Gonosz Zseni” nagytestvérként! Frankie irtó para – főleg, hogy amúgy se vagyok nagy halas -, kész voltam a hipnotizálós trükkjétől!

*Nem szeretem azokat a történeteket, amikben a testvérek a náluk kisebbeket terrorizálják, ezen picit elúszott nálam a sztori… Más bajom nem volt vele.

Értékelés: 4

Ajánlom, ha...
─ ...van háziállatként tartott halatok; …szeretitek a poénosan parás gyerekkönyveket; …vagány nagytesó vagy, aki sosem zaklatja a kistestvérét!


Humoros idézetek:
- Te is láttad? – fordultam Pradeephoz.
- Mit? – kérdezte, miközben épp a kezét törölte meg.
- Hogy Frankie rám nézett! És rám kacsintott!
Az aranyhalra néztem, de most csak normál aranyhalképpel bámult a semmibe. Tudod, amikor az egyik szemük oldalra mered, a másikkal meg felnéznek egyenesen a bal orrlyukadba.
Úgy néztek rám, ahogy csak konyhás nénik tudnak nézni. Azzal a tekintettel, ami azt mondja: „Meg ne kérdezd, mi van az ételben, mert hidd el, nem akarod tudni, és amúgy is, ha megmondanám, meg kellene, hogy öljelek!”
Anya egyből hátrajött az udvarba, és odafutott hozzánk. Érezte, hogy valami gond van. Az anyukák ilyenek, sokszor érzésre tudják, mi az igazság. Például, hogy nem etted meg a répát a suliban ebédnél, vagy hogy te tetted a gépsonkát a cédélejátszóba, hogy megtudd, milyen hangja van, vagy hogy a zombi aranyhalad hipnotizálta a szomszédotok lányát, aztán megpróbálta megölni a GONOSZ ZSENI bátyád (…). Kiszagolják az ilyen apróságokat.

♢ ♢ ♢ ♢ ♢
Az én uszonyatos zombihalam Pinterest tábla.
♢ ♢ ♢ ♢ ♢

A Könyvmolyképző Kiadó friss megjelenésű ifjúsági regényében megismerkedhetünk Tommal, kinek életét sokszor megkeseríti utálatos bátyja. A legutóbbi húzásával a tesó messzebbre ment, mint valaha, ugyanis őrült és gonosz kísérletezésbe kezdett Frankie-vel, az aranyhallal, aki ennek hatására nem várt változásokon megy keresztül...Tarts négy bloggerünkkel, és derítsd ki, hogyan mászik (pontosabban úszik) ki Tom és Frankie a slamasztikából, és nyerd meg a kiadó által felajánlott példányt!


Nyereményjáték:

A halak számos történetben és mesében játszottak már fontos szerepet. Aktuális nyereményjátékunkban híres hal-mesehősök nyomába eredünk: minden állomáson találtok egy képet, a feladatotok pedig, hogy az adott szereplő nevét beírjátok a rafflecopter doboz megfelelő helyére.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése