2021. január 30., szombat



Havi összefoglaló | 1. fejezet - 2021. január

 (Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

 


Hello!

2021 első hónapja egyszerre volt rémes, bosszantó, fantasztikus és elképesztő... Egyszerre tűnt hosszúnak és gyorsan eltelőnek…  Mivel körkörösen kattogott az agyam mindenféle rémes dolgon, elég keveset olvastam, de mostanra kezdek magamhoz térni. Remélem, neked/nektek jól telt a január!

Pozitív randomságok: megvettem életem első saját autóját (szerelem első látásra volt), jógázás a kollégákkal, pizzázós-csajos nap Jeffinél.   

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

 ❖❖❖❖❖

Mi történt januárban?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: Ebben a hónapban egy darab könyv sem került a polcaimra! (Idén is minél későbbre próbálom meg eltolni az első könyvvásárlásom.)

 

– Személyes érdekeltségek – 

#boldogság  

  

Elromlott a kocsim, mire apuval felkerekedtünk újat nézni. Tök sokat voltunk együtt, ami szuper volt. Végül Budapesten találtam rá az igazira, ami egy 2 éves piros Suzuki Swift. Szerelem első látásra, bár fura egyből 17 éves fapadosról egy űrhajóra váltani, amiben VAN lóerő is… 150-el hasítottam haza… ^.^” Egyelőre Szuzynak is és Katicának is nevezem, majd eldől, mi marad. (Amúgy full cuki kollégáim vannak, ketten is hagyták kipróbálni az autóikat, hogy jó-e nekem!)

  


Ezenkívül két (pozitívan) izgalmas napom volt a hónapban: 1) Volt egy streames online bemutatónk, amiben én is játszottam... szerencsére csak mászkálni kellett a színpadon, aztán végignézni a darabot premier plánból. 2) Volt egy szuper dumálós, pizzasütős, activityzős nap Szimirzával és Jeffivel.

 

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

Filmeztem:

Még mindig hiszek (2020) – A vallási vonal nem zavart annyira, mint vártam, bár elég érdekes a mondanivalója a filmnek általa… Elvonatkoztatva a valóságtartalmától, nekem nem tetszett. KJ Apa és a zenei vonal miatt néztem meg – ezek tetszettek is –, de nem csípem a hasonló sztorikat. Csillag születik (2018) – Jobban tetszett, mint az előtte megnézett Még mindig hiszek, mert tényleg szeretem a romantikus, éneklős, zenei sztorikat (Bradley Coopert meg még jobban is, mint KJ Apát…), de jézusom, ezzel a sztorival nagyon belenyúltam… Tetszett, mert realistábbnak éreztem a lezárását, viszont full lenyomott a víz alá a végével… 


John Wick: 3. felvonás – Parabellum (2019) – Szeretem a John Wick filmeket és Keanu Reevest még jobban, ezért megnéztem, de kb sokkal gyengébb, mint a társai. Sokkal hentelősebb, kevésbé cselekményorientált – nincs is nagyon sztorija, ha belegondolok –, viszont feltűnik benne néhány másik kedvenc színészem, ezért nem húznám le túlságosan… ÉS MENNYIRE CUKI MÁR, HOGY VIGYÁZ A KUTYUSRA MINDENKI! :D Pizzarománc (2018) – Csípem a kajás filmeket, és ebben kábé minden 5 percben felbukkan egy pizza. (Nem is mondom, hányszor pizzáztam a hónapban.) Amúgy elég tré és logikátlan a sztori, de kikapcsolódni épp megfelelő. Cuki. 


Egy herceg karácsonyra (2017) / Egy herceg karácsonyra: Királyi esküvő (2018) / Egy herceg karácsonyra: A királyi bébi (2019) – mivel decemberben nem sikerült elég herceges karácsonyi filmet megnéznem, úgy döntöttem, hogy megnézek még egy trilógiát...  Cuki, herceges, karácsonyi, de nem a nyálban tocsogós fajtából, hanem a misztériumos, átverős, nyomozós féléből. Jó kis film mindhárom! ^.^ És az se hátrány, hogy a szereplők is szimpatikusak. 


Sorozatoztam:  

Gotham (2014–2019) – Nem mondom, hogy rákattantam, de januárban sikerült megnézem az első 3 évadát ennek a sorozatnak! Akkortájt játszódik, amikor Batmannek / Bruce Wayne-nek megölik a szüleit, és a fő főszereplő Jim Gordon. Persze felbukkan benne egy csomó DC karakter, de egészen más, mint a képregényvilág. Nagyon tetszik, mielőbb be fogom fejezni.   


Árnyvadászok: A végzet ereklyéi (2016–2019) – Amennyire szeretem a könyvuniverzumot, annyira elmondhatatlanul trash ez a sorozat. Igazából a kedvenc párosom – MALEC – miatt kezdtem el nézni. Amúgy megszokhatóak a színészek (elsőre kb. senki nem volt szimpatikus), és a történet is hamar átmegy élvezhetőbe, ha félretesszük, hogy tök logikátlan néha… Mindenesetre 1. évad pipa, folytatása következik.

 


Anyuval nézve:  

Gordon Ramsay – A pokol konyhája (2005–) – 16. és 17. évad pipa, szeressük, ahogy Ramsay ordibál az emberekkel! ;) Wallander (2008–2015) – ebbe csak belenéztünk, de nem tudtam egy rész után eldönteni, hogy tetszik-e. Agatha Raisin (2014–) – 2. évad pipa.  

 

 

Hannah kisüti: A halálos recept (2016)  / Gyilkos sütik: A csokis keksz rejtély (2015) – Hát… krimi sütikkel. Igazából nem rossz, de nem is jó. Nézhető egyszer. (Úristen, más is észrevette, hogy ezekben a filmekben minden nő szőke loknis és minden pacák ugyanúgy néz ki??? Az első barna nőnél ujjongani kezdtem, erre ő volt a gyilkos…)  Visszatérés Christmas Creekbe (2018) – Aranyos, de semmi extra. Nagyon hallmarkos… (Ennek külön kategóriának kéne lennie…)

 

 

 Az olasz meló (2003) – annyira feledhető volt, hogy nem is emlékszem rá, pedig 7/10 pontot adtam rá Snitten.  Nagypapa hadművelet (2020) – Nekem tetszett. :') Családdal néztem – még apukám is ott ragadt –, és mind elröhögcséltünk rajta.

 

 

– Következő havi terveim –

 

- Recenziók hamarosan /példány nálam/:

▪  Charlie Mackesy: A Kisfiú, a Vakond, a Róka és a Ló

▪  Stuart Turton: Evelyn Hardcastle 7 halála

▪  Marissa Meyer: Scarlet + Cress

▪  Mariana Zapata: Dear Aaron – Kedves Aaron!

▪  Vi Keeland – Penelope Ward: Rebel Heir – Lázadó örökös

▪  Jamie Littler: Zúzmaraszív

▪  Stephenie Meyer: Midnight Sun – Éjféli nap

▪  Ecsédi Orsolya: Meleg a helyzet!

▪  Max Brallier: Az utolsó srácok a Földön és a Zombiparádé

▪  Sarah Rees Brennan: A káosz leánya 

▪  Melissa Foster: Call Her Mine – Végre az enyém!

 

- Mini-Könyvklub:

Fredrik Backman: Hétköznapi szorongások

 

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

 

Helyzetjelentés:

Az éjféli égbolt című regényt kellett volna elolvasnom a hónapban, de megnéztem a filmadaptációt, és borzasztó… Utána nagy nehezen beszereztem a könyvet, de 30 oldal után nem bírtam tovább… Nagyon nem az én világom.

 

A könyvklubos értékeléseket ITT OLVASHATJÁTOK.

 

FEBRUÁR: Fredrik Backman Hétköznapi szorongások című regénye következik, elő is jegyeztem a könyvtárban, és most várok. Tulajdonképpen tűkön ülve, mert csípem az írót.

  

A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

 9 könyvről írtam a hónapban:

1.     Saundra Mitchell: The Prom  - A végzős bál

2.    Nagy Ádám - Trencsényi László - Veszprémi Attila: A Pál utcai küldetés

3.    Zalka Csenge Virág: Széltestvér és Napkelte

4.    Jasmin Kaur: Ha kérded, hova megyek

5.    J. Bengtsson: Cake - Egy szerelem története

6.    Nina Moreno: Ne randizz Rosa Santosszal!

7.    Philippa Gregory: Hercegnők kézikönyve

8.   George Orwell - Fido Nesti: 1984

9.   Christine d'Abo: 30 fülledt nap (31-i bejegyzés lesz)

 

Blogturné Klub extrák: 

Föld és vér háza | idézetek

Cake - Egy szerelem története | idézetek

Ne randizz Rosa Santosszal! | idézetek

Borítómustra | Evelyn Hardcastle 7 halála

Borítómustra | The Prom - A végzős bál

 

Más témájú bejegyzéseim: 

Újévi Fogadalmak Book Tag 2021

TERVEK 2021-re: újévi fogadalmak, várólista csökkentés és mindenféle kihívások

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv

  


4 megjegyzés:

  1. Gratulálok az új autóhoz, nekem is ilyen van, imádom!
    Nem is tudtam, hogy a Hannah Swensen sorozatból készült filmsorozat, köszönöm, h felhívtad rá a figyelmemet! Csodás februárt kívánok! 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig örülök, ha valaki dicséri a márkát, mert megnyugszom, hogy jól választottam. <3 Neked is csodás februárt! ^.^

      Törlés
  2. A Csillag születik-et én is elkezdtem nézni, de annyira untam hogy kb. 20 perc után feladtam. :D
    Tényleg a barna nő volt a gyilkos? Ezen jót röhögtem. :D :D
    Akartam is kérdezni hogy hogyhogy nem olvasod az éjféli égboltot, de sejtettem, hogy a film az oka.... hát... valóban nem volt egy nagy szám a könyv sem. Na és akkor a Backman könyv meglesz időben a könyvtárból?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én végignyomtam, mert szeretem a főszereplőket, de lehet fel kellett volna adni. :'D (Tényleg... valamelyikbe az egyszem nem szőke volt a gyilkos... >.<)

      A Backman könyvet már január elején előjegyeztem, remélhetőleg meglesz időben.

      Törlés