2022. július 31., vasárnap



7. fejezet - 2022. július | Havi összefoglaló ~ Sorozat- és filmajánló, élménybeszámoló

  

(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

  

 

Üdv újra itt!

 

Kicsit lapos volt a hónap második fele a blogon, de nekem életem egyik legjobb élménye volt ez a külföldre utazós, többnyire netmentes időszak. (Még mindig nem sikerült leállítanom, hogy ne kapjak a Messenger üzikről értesítéseket pl... de más alkalmazások se jelzik, ha van valami... :D) Túl vagyok éetem első repülésein, megjártam Hollandiát oda-vissza, és csodálatos kaland volt. Jó társaság, angol gyakorlás, rengeteg élmény és izgalom! (Pár képet rakok be a bejegyzésbe.) 

A hónap első fele is jó volt, dolgoztam, olvastam és a kertecskémmel foglalkoztam. Csupa peace meg happiness. Ami izgalmas volt az egy családi Árpád Fürdőzés volt (irtó jó hely, menjetek és próbáljátok ki - Székesfehérváron van), megnéztük a csajokkal az új Thor-filmet a székesfehérvári plázában, aztán egy távoli barátom nálam töltött pár napot és a változatosság kedvéért utazgattunk, és Veszprém-felfedezők lettünk. 

Jól telt a hónap, no!

 

Pozitív randomságok: életem első repülése, 10 napos Hollandia körtúra, rengeteg séta, sok biciklizés, kecske/macska/kutya állatsimogatások tömkelege, faölelgetés, napozgatás, hajvágás, ültetgetés és növény elajándékozás, színházi buli, sütögetés, mozizás, fürdőbe menés, életem első gőzkabinos szeánsza, szülinapozás,  :)

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖

Mi történt júliusban?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: 1 új könyvvel bővült a könyvespolcom ebben a hónapban. Kaptam Vegazustól egy olyan regényt, amit én is szeretnék elolvasni! ^.^

 

Ajándékba kaptam (1)

 

Karen Swan: Római kalandok

 

– Személyes érdekeltségek –

  

#HAVIKEDVENCEK  

 

Kedvenc zene:

Somebody to Tell Me (Theme Song from "Love, Victor")

Love, Victor - Justin Bieber Holy Performance

Jonah Mutono - Only You (From „Love, Victor: Season 3”)

Gryffin & Two Feet - I Want Love

 

#boldogság 

    

Alsó kép felső sor: Veszprémben jártunk, nagyot túráztunk, finomat ettünk, aztán jó pár órát az állatkertben mászkálva töltöttem egy barátommal. Nagymacskák ugyan nem voltak, de makik, vöröspandák, mindenféle kis és nagyobb állatok igen. IMÁDTAM!

    


Felső kép alsó sor és a további képek lejjebb: Pár kép életem nagy kalandjáról! 10 napot Hollandiában töltöttem. Talán ennek a hatalmas útnak köszönhető, de azt hiszem, megdöntöttem életem rekordját... A mobilom szerint július folyamán 233.383 lépést tettem meg, ami 156,83 km-nek felel meg. Ráadásul valamiért bele se számolta, hogy bringáztam is 30 km-et! 

    

    



Ebben a hónapban egyéb apróságok is voltak: sütögettem, moziban jártam Székesfehérváron, Jeffitől kaptam éjjeli fényt, hajat vágattam, rászoktam a Cafe Frei márkára, és minden féle dolog alakul az erkélyen! 

    

 

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

Filmeztem:

 

Thor – Szerelem és mennydörgés (2022) - #MARVEL #képregény-adaptáció #mitológia – 7/10 – Az eleje nagyon bejött, ahogy az összes rockzenei aláfestés is, de lássuk be, hogy nem ez a legerősebb rész… (És nem mondom, hogy Loki hiánya miatt, de előfordulhat, hogy így gondolom. :D)

Szórakoztató volt (NAGYON!), de abszolút elborult az egész sztori az elejétől a végéig. Totál olyan érzésem volt, hogy ez már nem sztorira ment, hanem fanservice-re…

Külön taps a Gorr-t, avagy a „gonoszt” alakító, elkeseredett istengyilkosnak, aki irtó jól játszott, és csak a stáblistánál esett le, hogy háthiszenazChristian Balevolt!!! :D

 


Narnia krónikái – A Hajnalvándor útja (2010) - #kaland #fantasy #könyvadaptáció – 7/10 – Szerintem ez volt eddig a leggyengébb és a legkevésbé maradandónak is ez tűnik, de amúgy hiába olvastam már párszor a könyvverzióját, annak se tudnám megmondani a sztoriját.

Ben Barnes miatt mindenképpen tervben volt a megtekintése, nagyon csípem, mint Caspiant, de Will Poulter akadékoskodó figurája is sokat dobott a dolgon. A látványvilága, na, az fergetes. Gyönyörű lett ez a rész…!

 


Meggyőző érvek (2022) - # könyvadaptáció #romantikus #dráma – 5/10 – Anne folyamatosan iszik, mégis Wentworth néz úgy ki, mint aki folyamatosan be van b…szva. Csodás. (szemforgatás)

 


Encanto (2021) - #animációs #musical #fantasy – 8/10 – Főleg a családtagok dalai miatt tetszett, illetve az egész vidám színvilága miatt. Nagyon szerettem ezt a dalt belőle: Jessica Darrow - Surface Pressure

 


Éjszakai mesék (2021) - #fantasy #horror #ifjúsági – 5/10 – Gyerekhorrornak nem rossz, bár ennek a kapcsán azt éreztem, hogy jobb lenne könyvben olvasni (és minő meglepő könyvadaptáció, mint utóbb kiderült). A kissrác karaktere és a színászi játéka irtó cuki volt, tetszett a cicás fordulat is, de ez ilyen egyszer nézős, idő-elütős dolog volt számomra.

 


Hivatali patkányok (1999) - #vígjáték #munka – 8/10 – Sosem láttam korábban, de hatalmasakat röhögtem rajta. Miután barátnőmet azzal akartam lerázni, hogy már 2000 körüli filmeket se nagyon nézek (imádom a modern képi világot, technikát és a filmes effektek fejlődését), közölte, hogy pedig ezt nézzük, és imádni fogom. Így is lett. Nem mondom, hogy nem butácska és teljesen unrealisztikus*, de végtelenül szórakoztató volt! Sejthetitek, hogy Milton volt a kedvencem. :D :D :D

*Mondjuk nem is annyira unrealisztikus, mert a munkahelyemen ugyanígy vagyunk a nyomtatóval ÉVEK óta… Idén kaptunk egyet a régi helyére, ami 1 NAP után szintén szemétre való… ÚGY SZÉTVERNÉM!

 


Morbius (2022) - #MARVEL #képregény-adaptáció #antihős #horror – 5/10

1 csillag Jared Leto kontyáért

1 csillag a Venom poénért

1 csillag Matt Smithért

1 csillag Matt Smith táncáért

1 csillag a baromi jó gyorsasági effektekért

…és ennyi, a fentiek nélkül nézhetetlen lett volna. ^.^"

 


Érzékek és érzelem (2011) - #könyvadaptáció #dráma #romantikus – 2/10 – Óriási mélypont… Szeretem a Jane Austen adaptációkat, általában még a gagyibbakat is kedvelem, de ez valami idegörlően borzalmas volt. :'D

 


Ex Machina (2015) - #dráma #thriller #mesterségesintelligencia – 6/10 – Domhnall Gleeson, Oscar Isaac, mesterséges intelligencia, filozófia, thriller – mi kell még? Igazából minden megvolt ebben a filmben, amitől jóvá válhat, még a csodás, semmiföldi, teljesen automatizált ház utopisztikusságának is megvolt a maga fenyegetettsége, amitől számomra borzongatóvá vált a dolog, ahogy a cuki robotos/AI-s témába is megjelent a drámaiság…

Mégsem tetszett annyira. Nem tudom, nem volt túl nagy durranás, de rossz se volt.

 


Életem nyara (2021) - #romantikus #musical #vallásos #youngadult – 6/10 – So-so élmény volt. Talán, ha nem lett volna ennyire vallásos, jobban szerettem volna, de nekem ez kicsit túl keresztény volt… Persze szupet, hogy Will jó helyre került, etc, etc és a zenék között is volt nagyon jó.

 


Mesterséges érzelem (2022) - #scifi #romantikus #vígjáték – 6/10 – Ötletes volt az egész, de a vége annyira nem jött be…

 


Karácsonyi meglepi (2020) - #romantikus #LMBT+ #karácsonyi – 6/10 – Nem volt rossz, néha egész jól szórakoztam rajta. Van egy olyan teóriám, hogy Kristen Stewart rémes színésznő, mert EDDIG egyetlen filmben se láttam volna rajta, hogy képes pl játszani a mimikájával vagy a testtartásával, de most megnyugodtam, mert ebben a filmben elég jót alakított.

 


Venom 2. – Vérontó (2021) - #MARVEL #képregény-adaptáció #scifi –/10 – Tom Hardy miatt néztem meg az elsőt, de az új részt főleg Woody Harrelson szereplése miatt. Totál pszichot alakít a filmben, haláli volt!

 


Wonder Woman 1984 (2020) - #DC #képregény-adaptáció #fantasy #kaland #mitológia – 5/10 – Nem volt sok értelme, de baromi jó látványvilága volt. Kb. Gal Gadot miatt néztem meg. :’D

 


Sorozatoztam:

 

Szeretettel: Victor (2020–2022) - #LMBT+ #romantikus #youngadult –10/10 – Megnéztem mindegyik évadot, és bár a legújabbak nem tetszettek, továbbá kicsit darkosabb lett a vége, mégis szerettem az egészet.

 


Odaát (2005–2020) #fantasy #horror #kaland – 9/10 – 5. évad közepénél járok, de mikor nálam volt egy szintén-függő barátom, inkább újranéztük a kedvenc részeinket... :D Szóval nem nagyon haladtam mostanság…

 


Anyuval nézve: Hazug csajok társasága (2010–2017) #youngadult #bullying #könyvadaptáció – 8/10 – még mindig nem tudjuk, hogy kicsoda a titokzatos gonosztevő és zaklató A, de még nagyon messze a vége... Az ötödik évadot kezdtük, de már alig várom, mi a vége…

 


– Következő havi terveim –

 

- Hamarosan olvasom/írok róla:

▪  Rosaria Munda: A tűz szülötte

▪  Jenna Evans Welch: Love & Olives – Szantorini történet

▪  Leylah Attar: 53 szerelmes levél

▪  Talia Hibbert: Kezdj élni, Chloe Brown!

▪ Amie Kaufman – Jay Kristoff: Aurora Rising – Aurora felemelkedése

 

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

 

Helyzetjelentés:

Jeeee, elolvastam az e havi regényt! Ráadásul külföldön, utazás és pihenés közben, pár nap alatt. Sajnos nem ájultam el tőle, de olvassátok el a véleményem:

 

A torony őre

A többiek élményeit ITT OLVASHATJÁTOK.

 

AUGUSZTUS – szabadon választható kör – bármilyen magyar regényt választhatok! Hurrá! Már csak azt kéne kitalálnom, hogy melyik könyv legyen az…

  

A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

7 könyvről írtam a hónapban:

J. J. McAvoy: Black Rainbow - Fekete szivárvány *belevaló erotikus romantikus*

Sara Wolf: Szívet szívért (Szívet szívért 1.) *ötletes YA high fantasy*

Chris Carter: A halál szobrásza (Robert Hunter 4.) * izgalmas krimi thriller*

Hana Tooke: Leleményes lelencek *cuki kalandos ifjúsági*

A hivatalos Downton Abbey ötórai tea szakácskönyv *szakácskönyv*

Meredith Russo: Birthday - Születésnapok *útkeresős romantikus LMBT+*

Emma Stonex: A torony őre * valós sztori alapján íródott spekuláció*

 

Blogturné Klub extrák: 

Birthday - Születésnapok | Kedvcsináló idézetek

Black Rainbow - Fekete szivárvány | Kedvcsináló idézetek

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése