2014. szeptember 14., vasárnap



Rick Riordan: A villámtolvaj (Percy Jackson és az Olimposziak 1.)



„– Zeusz megöl! – tett kedves ígéretet. – Hádész kitépi a lelkedet!
– Mind a kettő vescere bracis meis! – kiáltottam.
Hogy miért pont latinul közöltem, hogy mindkét főgóré olimposzi puszit nyomhat a fenekemre, arról fogalmam sincs. Mindenesetre rögvest villám csapott a buszba.”


1. rész: A villámtolvaj
Fülszöveg:

A tizenkét éves Percy Jacksont eltanácsolják az iskolából. Megint.

Bármennyire igyekszik, úgy tűnik, képtelen távol tartani magától a bajt. De tényleg szó nélkül végig kell néznie, ahogy egy kötekedő kölyök molesztálja a legjobb barátját? Tényleg nem szabad megvédenie magát az algebratanárnővel szemben, amikor az szörnyeteggé változik és meg akarja ölni?

Természetesen senki nem hisz Percynek a szörny-incidenssel kapcsolatban; abban sem biztos, hogy magának hisz. Egészen addig, míg a Minótaurusz be nem kergeti a nyári táborba.

Hirtelen mitikus lények járkálnak ki-be a lakokba és Percy görög mitológia könyve megelevenedik. Rájön, hogy az olimposzi istenek a huszonegyedik században is élnek. Sőt, ami ennél is rosszabb, felbosszantotta őket: Zeusz villámát ellopták, és Percy az első számú gyanúsított.

Percynek mindössze tíz napja van arra, hogy megtalálja és visszaadja a Zeusztól ellopott holmit, és békét teremtsen a háborúságban álló Olimposzon.


Y
Eredeti mű: Rick Riordan: The Lightning Thief / Eredeti megjelenés éve: 2005
Könyvmolyképző, Szeged, 2008 / 374 oldal · ISBN: 9789632450018 · Fordította: Bozai Ágota
Y

Szerintem:
Y

…és új kedvencet avattam.

Rohanva elolvastam a 95%-át, aztán toporogtam, mert nem akaródzott befejeznem. Pedig érdekelt, hogy ki a villámtolvaj, mi lesz Percy anyjával és Gabe-bel!?



A legborzasztóbb, hogy tipikusan olyan jó a könyv, hogy szeretne a fandomjában élni az olvasó, aztán rájön, hogy MÉGSEM, mert ők nem tudnak olvasni! Iszonyatosan fájna a szívem ha demigod*-ként (*félistenként, félvérként, satöbbi…) le kéne mondanom a könyvmolyságról. Annabeth könyve kapcsán pedig: Nem érzem megoldottnak a görög-ógörög nyelven való olvasást, mert a magyar fordításra is sokat kell várnia, hát még a…!

A filmet már egyszer régen láttam és halványan emlékszem, hogy tetszett is. Mégsem vadásztam össze a PJ sorozatot eddig. Felkerült az egyszer elolvasom várólistára és mostanáig ott csücsült.

A könyv könnyedén olvasható (persze azért előtte érdemes összeszedegetni a görög mitológiáról a tudását az embernek ÉS mellé elolvasni a könyv végén az okosítót) és szépen kidolgozott. Az író járatosnak bizonyult a mitológiában, amit szépen beépített a modern világba, ezzel egy hihető hamis világot alkotva, egy kamasz urban fantasy-t.

Jól esett olvasni – hol szívmelengető, hol humoros. Biztos vannak hibái (a diszlexiás csórikákon kívül), de az én szemem ezt nem látta meg. (Eleve nagy görög-római mitológiarajongó vagyok, életem legszebb két hete Görögországhoz kötődik.)






Mindenesetre a könyv után hamarosan előkerítem a föld alól is a filmet, egyből a második részével és csapok egy PJ maratont, aztán folytatom a könyveket is.

Kedvenc szereplő: ki nem? Még Hádész hisztije, Árész óceánpart hatalmas arca is tetszett. A kis árulóra meg gyanakodtam, nem lepett meg.


Értékelés: 5*

*kedvenc lett


A villámtolvaj (IMDb):
Y
Grover, Percy és Annabeth a filmben


Igen, értem – idegesítő egy rajongónak rossz adaptációval szembesülni, de ebben az esetben nem annyira borzalmas a sztori. Kb. a Csontváros könyv és film közötti eltérésekhez hasonlítanám: más célt kutatnak és másra lyukadnak ki. Viszont élvezhető. Épp csupán annyi (a rajongók számára fontos) apróság maradt ki, hogy el kelljen olvasni a könyvet, ha érdekel az igazi történet. Így jártam én is. Ettől függetlenül nem álltam le az újraforgatásért kampányolni…




<Adaptáció: 5-ből 3 ✰✰✰, azaz arról szól és mégsem.>


Szinkronos előzetes:

 


Maradjunk annyiban, hogy imádom a Percy-t alakító színészt, a többieket másnak képzeltem, de így is megfelel nekem a film. Természetesen elsősorban a könyvet olvassátok el! Mint általában.


 
Idézetek:
Y

Ez a hely nem lehet itt, mondtam magamban. Hegytető New York City fölött, mint egy több milliárd tonnás aszteroida? Létezik, hogy ilyesmi az Empire State Building felett lebeg, egy helyben, tizennégymillió ember szeme láttára, és senki nem veszi észre?
Pedig ott volt. És én is ott voltam.


Y

– Percy, bemutatom Gladiolát. Gladiola, ő itt Percy.
– Nem köszönök egy rózsaszín pudlinak – mondtam. – Ezt felejtsd el!
– Percy – förmedt rám Annabeth. – Én köszöntöttem ezt a pudlit. Te is köszönj neki!
Az uszkár hörgött.
Köszöntem hát neki. Egy pudlinak!

Y

– Te, Grover… az a fonalnyiszálás… Azt jelenti, hogy valaki meg fog halni?
Komoran, nagyon-nagyon szomorúan nézett rám, mintha máris azon járna az esze, vajon mi lehet a kedvenc virágom, mert akkor olyat szed a síromra.



Y Y Y Y Y
A képek a „Könyv - Percy Jackson” Pinterest táblámról vannak.

Y Y Y Y Y

3 megjegyzés:

  1. Helló! Tudod én is hatalmas Percy fan vagyok és már rég átrágtam magam az egész sorozaton.., És az Olimposz Hőseinek az első részén is. A Filmmel kapcsolatban meg teljesen egyet értek!!! A kettő egy fokkal jobb, de azért... És a TMI - t is most falom. Nagyon jó! Nagyon tetszik ahogy írsz a stílus meg minden. Remélem egyszer majd én is tudok így írni. És emellett biztosítalak: Új olvasóra leltél! Ha érdekel más témákban a véleményem nézz be a blogomba!
    dorkaparas.blogspot.hu
    Remélem benézel! Előre is köszönöm: Berkes Dóra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy tetszik az oldal és a stílusom :)
      Az Az elveszett hőshöz még nem jutottam el azóta sem, pedig nagyon kíváncsi vagyok már rá. TMI-t imádtam, de a Pokoli szerkezetek szerintem jobb. Érdemes elolvasnod a a Magnus könyveket, van amelyik nagyon állat!

      Blogod lementettem, már jártam feléd és még fogok is! Folytasd csak az írást!

      Törlés
    2. Igen már terveztem a Pokoli szerkezeteken és a Bane krónkikákon is átrágni magam. Érdekel, mit örültködik Magnus és persze a többi Árnyvadász. És örülök hogy tetszik a blogom :)

      Törlés