2015. szeptember 29., kedd



AniTiger - The Mid-Year Book Tag (~ Év középi összesítő tag) P.S.: Milyen menő vagyok már, hogy szeptember végére elértem idáig? :'D


Igazából már kinéztem magamnak ezt a taget az egyik amcsi könyves csatornán, aztán lusta voltam fordítgatni és keresgélni, de végül a molyon is elkezdett futótűzként terjedni egy rövidített verziója (talán két kérdést, ha kihagytak belőle valami végett…) – engemet @Bélabá, a Monumentum oldal bloggere jelölt. (Az ő kitöltése ITT olvasható.)

Egyébként egy hasonló bejegyzésem van, szóval, ha érdekel a nyavalygásom - áradozásom, akkor ajánlom magamat és a Féléves könyves kiakadás booktaget! Mondjuk visszaolvasgatva érdekes, hogy mennyi egyezés és változás van augusztus 3. óta...

❖❖❖❖❖

1. Best book you’ve read so far in 2015. / Legjobb könyv, amit 2015-ben olvastál.

Legjobb (egy) könyv? Kettőt is találtam, maradhat?


Nagyon szeretem az ilyen igényes kiadványokat, amikben az illusztráció is szép és a történet is aranyos. 


2. Best sequel you've read so far in 2015. / Legjobb folytatás, amit 2015-ben olvastál.

Az Eredendő bűnösök sorozat 4. része - Tiffany Reisz: Az úrnő


3. Biggest disappointment. / Legnagyobb csalódás.

Akkora csalódás, hogy 2,5 csillagra értékeltem, de a blogra már nem tettem ki… Egyszerűen olyan bűn rossz volt ez a manga, hogy nem érdemli meg az önálló blogos értékelést!

(Ajánlom inkább az eredeti blogos értékelését: Romeo & Julia)

4. Biggest surprise. / Legnagyobb meglepetés.

Jussi Adler-Olsen: Palackposta (A Q-ügyosztály esetei 3.) és Andy Weir: A marsi
Döntetlen. Két olyan műfaj, ami elképesztően távol áll tőlem és mégis alig bírtam letenni a regényeket, majd felszedegetni az államat. 

5. Favourite new author. (Debut or new to you) / Kedvenc új szerző (debütáló vagy számodra új).

Dan Wells, akitől elolvastam idén a Nem vagy sorozatgyilkos könyveket, aztán a Részlegesek első két részét is gyors egymásutánban behabzsoltam. Durván bánik a szereplőivel, de iszonyat jól ír és izgalmasak a sztorijai. (A Részlegesek utolsó részét ugyan tologatom egy ideje, de hamarosan megjelenik Az ördög egyetlen barátja és utána már muszáj lesz sort kerítenem az utolsó Részlegesek könyvre is.)

6. Newest favourite character. / Legújabb kedvenc karakter.

Thalia, Jászon, Leo by rice-claire
Hűűű… Egy kedvenc…! EGY kedvenc…? Akkor sorolom:

- Atticus O’Sullivan és Oberon, A Vasdruida Krónikáiból
- Kingsley és Michael, az Eredendő bűnösökből
- Leo, Jászon és Thalia, Az Olimposz hőseiből

7. Book that made you cry. / Egy könyv, amin sírtál.

Könnyen megkönnyezek egy-egy könyvet, de sírni ritkán szoktam… Két nagyon megható élményem volt idén. A tehetetlenség és a düh könnyeit csalta elő Marie Lu: Prodigy – Született tehetség könyve, míg a Darren Shan: Démonmester esetében a boldogságtól szorult el a torkom.

8. Book that made you happy. / Egy könyv, ami boldoggá tett.

Engemet úgy általában boldoggá tesznek a könyvek, szóval az idén olvasott 244 könyvből (MIIIII??? Nyugi, vannak benne mangák is… Csekkold az Olvasmánylistámat.) 150-tól tuti boldog voltam valami úton-módon.

9. Favourite book to film adaptation you saw this year. / Kedvenc filmadaptáció, amit idén láttál.

Hahaha! Nemrég láttam az Stephen Chbosky: Egy különc srác feljegyzései című könyvből készült filmet és sokkal jobb, mint a könyv!

10. Most beautiful book you've bought so far this year (or received) / A legszebb könyv, amit idén vásároltál (vagy kaptál).

Ez egy nagyon egyszerű témakör! Egy molytól, h_orsitól megkaptam J. K. Rowling: Harry Potter and the Chamber of Secrets könyvének egy gyönyörű példányát szeptemberben!

11. What books do you need to read by the end of the year? / Mely könyveket szeretnéd elolvasni az év végéig?

Dan Wells: Ruins – Romok és Az Ördög egyetlen barátja
Samantha Shannon: A Mímes Rend
Tiffany Reisz: A szent
Dmitry Glukhovsky: Metró 2033
Stephenie Meyer: A burok

12. New release you haven't read yet, but want to. / Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél.

Kinek hazudjak? Meg se próbáltam egyet választani, mert rengeteg jó könyv jelent meg mostanában.

*Jó, mondjuk ő itt széplik a polcon, várva az olvasásra,
de abszolút itt a helye a listában.


13. Most anticipated release for the second half of the year. / Legjobban várt új megjelenés az év második felére.

Most éppen ŐKET VÁROM nagyon, ahogy egy bejegyzésbe már összeszedtem. Mindenesetre az éppen aktuális kívánságlistám TOPjai:

Reboot és


FINCSIIII~~~~~~~~~~~~~~~

Illetve hamarosan a boltokba kerül egy gyönyörűséges szép HARRY POTTER ÉS A BÖLCSEK KÖVE kiadvány, ami az életben még csak a közelembe se fog kerülni, mert amilyen fantasztikusan illusztrált, olyan marha drága is lesz sajnos. < ITT > meg is leshetitek. Megnéztétek? Ez erősen az a kategória, amit a Potter-mániás szerelmednek vagy a gyermekednek veszel valami nagy eseményre.

…és a két kihagyott, elhanyagolt kérdés:

+1. Newest fictional crush. / Legújabb könyves szerelmed

A legújabb a dögös, okos és tetovált LUCAS MAXFIELD Tammara Webber: Easy - Egyszeregy (A szív körvonalai 1.) könyvből, bár az idei év nagy részében RUSSEL BLACKWOOD lázban égtem, aki a Gombnyomásra könyvekben szerepel.

+2. Favourite review you’ve written this year. / Kedvenc értékelés, amit ebben az évben írtál

Igyekszem olyan munkát kiadni a kezeim közül, amire büszke vagyok. Nehéz egy maximalistának kedvencet választani, mert egy maximalistánál nincsen kicsit gyengébb munka. Remélem nálam sincs – mindig a legújabb bejegyzésem a kedvenc.

Meghívottaim:

❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
❖❖❖❖❖

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése