2017. május 31., szerda



Havi összefoglaló - 5. fejezet: MÁJUS


(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

Ez a hónap egyértelműen jól telt. Persze voltak rosszabb részei is, de összességében szerettem a májust, mert az egyik legjobb barátnőmnek és a kedvesének most volt az esküvője, ráadásul meghívtak, hogy velük ünnepeljek. Munkafronton is szuper minden, az új darabunk – a Valahol Európában - hatalmas siker csupa teltházzal. Voltunk újraélesztésen a munkatársakkal meg a színházigazgatóval, piacoztunk Dunaföldváron, bejártuk a barátnőmmel Vácot és a többi...
A legnagyobb gondom az, hogy sokkal inkább olvastam esténként, mintsem, hogy írtam volna az olvasásélményeimről, ezért már van egy hatalmas stóc jegyzetem. Persze kell is olvasnom, mert a Merítés zsűrivel a véghajrában vagyunk és még akad pár elolvasásra váró, zsűrizendő regény nálam!

Remélem, hogy Nektek is fordulatokban gazdag májusotok volt!
(A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖
Mi történt 2017 májusában?
❖❖❖❖❖
Személyes kitérő –
Én és a könyvek - bevallásom következik. Ebben a hónapban 4 példánnyal nőtt a polclakók száma. Vettem is, kaptam is 2-2 példányt!

Vásároltak (2)

Megláttam őket a váci bolhapiacon 700 Ft / db áron és nem bírtam őket otthagyni. Arra már csak később döbbentem rá, hogy az egyik már megvan egy másik kiadásban (CARRIE), szóval ez most szívás?!

Ajándékba kapottak (2)

A Cassandra Clare regényt @art3mis-tól kaptam egy Molyos Eseményre (Alakok a borítón ajándékozás – Utolsó felvonás), míg az Ördögcsapást Jeffi nyerte egy játékon, amit én linkeltem neki… Megnyerte, elolvasta és megkaptam. ^.^ Jófej a csajszi, mi?

Más érdekeltségek –

Az instagramon @girlwithoutwingsbooks májusban is indította a havi könyves kihívását. Egész jól sikerült helytállnom a mezőnyben, alig volt nap, amihez ne sikerült volna fotóznom! Oké, kábé a felénél kicsit többet teljesítettem. ;) A legjobban ők sikerültek:


25 - (Szerintem) szépséges fejezetcímek // Vavyan Fable - Barbárság tengere

Kaptam kölcsönkönyveket más molyoktól a zsűrizéshez. Nem szoktam távolsági kölcsönkönyvekhez folyamodni, de most fontos volt, a társaság meg segítőkész.

Molyos eseményre kaptam ajándékcsomagot 3-án! Alakok a borítón ajándékozásra egy régóta vágyottat egy csomó jópofa kiegészítővel:



Megjelent az új Merítés 8-án az ötödik FOREVER YOUNG ADULT rovatom, aminek a mostani témája a YA-regényekben elkövetett öngyilkosságok és a főszereplőket megkörnyékező öngyilkos gondolatok.



11-én megnéztük Nagyimmal az új darabunk főpróbáját – VALAHOL EURÓPÁBAN -, amiben Hosszút Juhász Levente, Simon Pétert Dunai Tamás alakítja. Persze szerepelnek benne még vendégszínészek és néhány a saját társulatunkból, de most a városi gyerekek viszik a prímet, akiket hónapokkal ezelőtt castingoltunk. 12-én a premieren háttérmunkát végeztem, rendeztük a nagyszabású after party, avagy ünneplést. Éjfélre oszolt szét a társaság. :D



12-én levágattam a hajamat!

14-én meghívtam a barátnőmet a Kuplékirály című előadásunkra (én már másodszor láttam), aztán meg ettünk egy pizzát és kutyát sétáltattunk.

18-án kimentünk a munkatársaimmal ebédelni a Campus étterembe… engemet főleg azzal vettek rá, hogy közölték, aranygaluska van aznap. :’D // Mivel 17-én történt egy félreértés, ezért kicsit aggódtam, de a jó bulikból nem lehet kihagyni engem. Meg aztán gondolom sikerült tisztázni a félreértést, mert a kövi hétfőn megint minden OK volt nálunk.//

19-én este elmentünk piálni a munkatársaimmal. Azt hiszem, hogy nem kéne pálinkáznom, mert kettő után olvasom kolléganőm sms-ét, miszerint „Panyolai Szilvia rendel. 8 perc és ott vagyok.” Hát visszaírtam, hogy félreküldte ezt a dokis témát… mire röhögve felhívott és kiderült, hogy egy Panyolai Szilvát rendeljünk neki, mert hamarosan érkezik. Vele is ittam még egyet (ugyanis mint kiderült panyolait ittam előtte kettőt, szóval nem voltam már szomjas). De jól esett egy kicsit bandázni munka után… meg éjfélkor frissen sütött fokhagymás lángost vadászni, majd enni velük.

► JUST FOR FUN:

20-án végre megnéztük a SZÉTTÖRVE című filmet. Én imádtam, muter nem annyira. :’)

21-én hármasban elmentünk a dunaföldvári piacra apuval meg anyuval. Inkább egy közös buli volt, mint bármi más, ugyanis szinte nem kaptunk semmit.

Munkatársam + Őze Áron újraéleszt!
25-én megnéztük munkaidőben a PLAY című gyerekelőadást. Imádom a Bartók Táncszínházát! Bármit csinálhatnak – legyen akár gyerek, akár felnőtt darab – imádom őket. Utána meg elmentünk a dunaújvárosi újraélesztési rekordkísérletben segédkezni egy picit. Szerencsére akkor nem keltek fel a félbevágott babák, amikor mi fújtuk-nyomkodtuk őket. (Szerintem ez így happy end volt aznapra.) Utána 13-tól már dolgoztam is egy picit. (Addig a főnököm ugrott be helyettem. )

25-én mindenhova vittem magammal a törölközőmet, mert akkor volt a Nemzetközi Törölközőnap! Sőt, aznap érkezett meg egy októberben feladott Aliexpress-es csomagom, aminek már rég visszautalták az árát. Mondjuk a karácsonyi üdvözlőlapjaim láttán majdnem sírtam (a röhögéstől).



27-én az egyik legjobb barátnőm férjhez ment. És meghívott a nagy alkalomra, ezért szombat reggel felbumliztam busszal Pestre, átmetróztam a Nyugatiba, ahol összeszedtem a másik legjobb barátnőmet (és plusz 1 főmet) Vegazust, akivel vonatoztunk tovább Vácra. Korán érkeztünk, ezért lepakolás után felfedeztük Vácot, ami CSODÁLATOS! Ráadásul a barátosném a Nagyboldogasszony-székesegyházban esküdött, ami valami MONUMENTÁLIS építmény! (SŐT! Van egy szobruk a váciaknak, ami olyan, mintha egy dementor (HP 4ever) imádkozna rózsával a kezében!)


Ha leesik, fájni fog...!

Egy kicsi napszúrást kaptunk, ettünk, sétáltunk, majd mentünk és átöltöztünk csinibe. Végigültük az esküvőt, ami nagyon szép volt és Kleom gyönyörű volt, akár egy Disney hercegnő. Bár azért lehetett súlya a ruhának, mert sokkal békésebb-boldogabb volt miután átöltözött egy szintén szépséges, ám rövidebb mennyasszonyi ruhába. A társaság, a kaja, a hely és a vendéglátás is szuper volt. Ettünk, ittunk és együtt örültünk az ifjú párnak. (Tényleg ifjú párról van szó, tök jó volt látni, hogy lerí róluk az örökkön-örökké. ^.^) Éjfél után kidőltünk, másnap reggeli után viszont mentünk még egy kört Vácon. Skacok, ha akartok egy szép helyen barangolni, akkor ajánlom VÁCOT. Mi másnap beleszaladtunk két bolhapiacba is (vasárnap volt), ahol találtam két (otthagyhatatlan) Stephen King könyvet. A hazafelé vonatúton még nasiztunk az útravalóul kapott sütikből, a maradéknak meg a család örült otthon. ^.^ Tök jó volt, örülök, hogy Vegazus elkísért (ő napórázik a kicsivel fentebbi képen). Egyedül azért más lett volna, bár semmiképpen nem hagytam volna ki ezt az esküvőt.

Érdekességek Vácott. Majd mindet megtaláltuk!

Ettünk a #repeta ételbárban!

Séta közben találtuk egy sulitablón. Ez a fej és ez a szöveg!
Szinte hallom, ahogy tolja a kis srác ezt a szöveget. :D


29-30-31-én névnapoztunk a munkahelyemen. A főnökasszonyomnak hétfőn volt a névnapja, így aznap azt ünnepeltük, tegnap mindkettőnkét, ma meg az enyémet. Mindhárom nap sütizés, beszélgetés, ajándékozás is volt. ;) Muszáj volt előre hoznunk az enyémet, mert holnaptól elutazik Görögbe és nem akart lecsúszni (a sütiről). ;))



A hónap zenéi ~
+
…őt kutatom ezerrel, segítsetek!

Júniusi (nagyratörő) terveim:
- Recenziók

- Könyvtári példányok kivégzése:
Lev Grossman: A varázslók *újraolvasás az MKK miatt*

- Saját példányok kivégzése:

- Kölcsön könyvek kivégzése:


Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

Helyzetjelentés:
Elkezdődött az új kör, amiben (ismét) fantasyt olvasunk, ráadásul egy magyar író könyvét vettük górcső alá:




JÚNIUS: – A varázslókat fogjuk mindannyian (el)olvasni. Én már olvastam korábban a könyvet – régi értékelés ITT -, de nincs ellenemre az újraolvasása… ami egyébként kötelező is! ;) (Most nézem, hogy 70%-os a Molyon… durva, mi? Pedig mennyire szerettem.)


A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!
❖❖❖❖❖
Könyvek és a blog -
10 könyvről írtam a hónapban:
  1. Győri Katalin: Kupak - Nyár
  2. Josh Malerman: Ház a tó mélyén
  3. William Golding: A Legyek Ura
  4. V. E. Schwab: Egy sötétebb mágia (Egy sötétebb mágia 1.)
  5. Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája (Borbíró Borbála 1.)
  6. Hajdú-Antal Zsuzsanna: Léggömbök (1. rész)
  7. Spirit Bliss: Reményfosztottak (A Szem 1.)
  8. Fiala Borcsa: Szerinted? (Ellenpontok 1.)
  9. Sarah Andersen: Puha Boldog Puffancs (Sarah's Scribbles-gyűjtemény 2.)
  10. Melissa Landers: Összefonódva (Elidegenítve 3.)


A legnagyobb meglepetést V.E. Schwab és Gaura Ágnes okozták nekem, de abszolút élményszámban ment Spirit Bliss sztorija is. Mindhárom írónak nagy rajongótábora van Magyarországon, de eddig még nem sikerült tőlük semmit elolvasnom, így aztán tök jó érzés volt kézbe venni a könyveiket.
HAVI TOP 1 - Egy sötétebb mágia
HAVI TOP 2 - Vámpírok múzsája
HAVI TOP 3 - Reményfosztottak

Egyéb bejegyzéseim:  
❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 
A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.
❖❖❖❖❖


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése