2024. március 31., vasárnap



3. fejezet - 2024. március | Havi összefoglaló ~ Sorozat- és filmAjánló, lakásFelújítás és élményBeszámoló

  

(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

  

 

Heyho!

Nos, ez a március hiába volt 31 napos… egyszerre érzem úgy, hogy sok minden és semmi sem történt. Mindenesetre nem lett a kedvenc hónapom, pedig az őszről eltolt 3 napos wellness is meg lett tartva hónap első felében… X) Mivel eléggé dögrováson vagyok, ezért extra rövid lesz ez az élménybeszámoló, sajnálom.

 

Pozitív dolgok: otthon alszom a saját ágyamban. otthon olvasok a saját kanapémon. otthon blogolok és játszom a saját gépemen.

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖

Mi történt márciusban?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: 27 új könyvvel bővült a könyvespolcom (vagyis egyelőre a doboz a lakás sarkában), ami annyit tesz, hogy érkezett pár recenzióm. Ezek mellé kaptam néhány horgolásos újságot Jeffitől, de azokat nem regisztráltam Molyon. ^.~

 

Recenziók (27)

 

 



  

– Személyes érdekeltségek –

 

#lakásfelújítás2024

 

Ugye január 24-től kiköltöztem a lakásból, mert ment a konyha/folyosó/fürdő teljes felújítása (áramtól csöveken át full kipucolás), és mint olyan ember, aki szeret naponta zuhanyozni, fogat mosni, etc, nem volt maradásom. Március elejére kész lett a burkolás, illetve lett áram, vagyis beüzemelődött a bojler is. 8-án visszaköltözhettem, de ez még ilyen kanapén hesszelős időszak volt. 

 


Meg rengeteg takarítással és szeméttel, és szerencsémre jött a tavaszi-nyári lomtalanításos nagy konténeres időszak a városban. Még ezer takarítani való van, de legalább otthon vagyok. Fürdőbe már csak a mosógép kell (ami egyelőre a hálóban parkol), a konyhába még nincs bútor – csak a hűtő működik. Élhető, sok stresszel, sok takarírással, sok agybajjal jár/járt. Lényegében a hónap második felére sikerült is full lebetegednem… 

 

#boldogság #rövidsztorik

 

A betegség hónap végére annyira beütött, hogy táppénz és otthon döglés lett a vége. Még ennyi TheVR műsort, elolvasott könyvet, kirakott puzzlet idén még nem toltam…! Még SIMS4-ezni si nekiálltam pihentetésképpen. (Próbáljátok ki, nagyon jó érzés azt nézni, hogy azok a kis emberkék futkosnak a szomszédságban meg főzőcskéznek jobbra-balra, miközben te egy takaró alatt vacogsz és teázgatsz.)

 


Boldogság: végre tudtunk egyetlen normális „ülünk és felnőttek módjára beszélgetve társasázunk” stílusú csajos napot tartani a barátokkal. Meg össze-vissza jobb és rosszabb okok miatt kvázi egész sokszor találkoztunk a hónapban. Picit jöttek lomtalanítgatni, máskor pakolni vagy én segítettem nekik.

 


A bullet journalt csináltgattam, néha jobban, máskor kevésbé, most éppen mandalázom áprilisban.

 

#MacsKalandok #randomságok

 

Luciferrel semmi extra nem történt azon kívül, hogy már összebújva aludnak Nagyimmal. A hónapban felvetődött bennem, hogy vajon vissza fogom-e kapni egyáltalán a kis dögöt. :D

 

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

Filmeztem:

 

Super Mario Bros.: A film (2023) – 8/10 –

„A Nintendo és az Illumination új animációs filmje a Super Mario Bros. világában játszódó fergeteges kaland-vígjáték. Mario és Luigi, a nagybajszú vízvezeték-szerelő testvérpár mellett az összes fontos karakter szerephez jut a filmben: felbukkan Peach hercegnő, Bowser, Toad, Donkey Kong, Cranky Kong, Kamek és Spike is.”

Meglepő módon nagyon-nagyon IMÁDTAM. Féltem tőle, de haláli lett.

 


Örömóda (2019) – 8/10 –

„Hogyan találhatja meg a szerelmet egy férfi, aki szó szerint lebénul a boldogságtól? A ritka rendellenesség következtében, ha nagy érzelmi hatás éri, elveszíti az irányítást az izmai fölött. Charlie, a brooklyni könyvtáros megtanulta kezelni az ilyen helyzeteket. Családi esküvők, kisbabák, kiskutyák és igen, a romantika is veszélyes Charlie gondosan kezelt világában. De amikor a csinos Francesca beleszeret, Charlie súlyos döntés elé kerül: elnyomja vonzódását vagy adjon esélyt a szerelemre.”

Nyilván Martin Freeman miatt néztem meg, és továbbra is fenntartom, hogy ez a pasi zseniális. Félszomorkás, félvidám film.

 


Szóra se érdemes, egyszernézős, de semmi különleges nem volt bennük filmek:

Imádlak utálni (2023) – 7/10

Házassági alkalmazás (2022) – 7/10

Téli mese (2014) – 7/10

Aristotle és Dante a világmindenség …(2022) – 6/10

Hamis barátom (2022) – 6/10

A szerelem dallama (2023) – 5/10

Marvelek (2023) – 5/10

Novel Love (2022) – 3/10

 

Sorozatoztam:

 

Avatár: Az utolsó léghajlító (2024–) – 8/10 –

„Víz. Föld. Tűz. Levegő. Réges-régen a négy nemzet harmóniában élt együtt – majd minden megváltozott. Aang történetének élőszereplős adaptációja.”

Nem rossz, nem rossz. Rosszabbat vártam, de szórakoztató. Kár, hogy nincs befejezve.

 


A 3-test probléma (2024–2024) – 8/10 –

„Egy, az 1960-as évek Kínájában meghozott végzetes döntés napjainkban egy csapat tudós tudomására jut, akiknek szembe kell nézniük az emberiséget fenyegető legnagyobb veszéllyel.”

Ha valami irtó király sci-fit akarsz magadnak, akkor ki ne hagyd! Kár, hogy nincs befejezve. Ez se. 

 


A törvénytelen fiú és az ördög (2022–2022) – 8/10 –

„Egy mészárlásért felelős, hírhedt boszorkány fia két, egymással háborúban álló klán között őrlődve próbál rátalálni különleges képességeire és helyére világban.”

Huh, imádtam, mert ráfüggtem a dilis-fura-szőke varázslóra... Kár, hogy nincs befejezve. És ez se. De a többivel ellentétben ez nem is lesz, mert tudtommal elkaszálták. :(

 


– Következő havi terveim –

 

- Hamarosan olvasom/írok róla:

▪  Hugh Howey: Siló

▪  Kerstin Gier: Ami eddig elveszett

▪ Rupi Kaur: Gyógyító szavak 

▪  Rick Riordan: A mélység lánya

▪ Alice Oseman: Nick és Charlie

▪  Catherine Doyle – Katherine Webber: Twin Crowns – Ikerkoronák

Elizabeth Lim: A sárkány ígérete

Neal Shusterman: Próféta 

Christina Lauren: Szerelem és egyéb szavak

R. L. Stine: Váljunk láthatatlanná! / A Láz-mocsár vérfarkasa

R. L. Stine: Kísértet-part

 

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

6 könyvről írtam a hónapban:

 

Hana Tooke: Éjféli kalandok * ifjúsági kaland *

Steven Rowley: A meleg nagybácsi * felnőtt LGBT+ *

V. E. Schwab: A ​hatalom törékeny szálai (1.) * YA romantikus fantasy LGBT+ *

Lynn Painter: Újra meg újra * YA romantikus időhurkos *

Holly Black: Levegő népe 3.5 * YA high fantasy romantikus *

Benjamin Alire Sáenz: Aristotle és Dante 2. * YA romantikus LGBT+ *

 

Blogturné Klub extrák és egyéb bejegyzések: 

Aristotle ​és Dante az élet sodrásában | idézetek

A ​hatalom törékeny szálai | idézetek

A Shadow in the Ember - Árnyék a parázsban | idézetek

Szabó Magda: Álarcosbál | borítómustra

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv


 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése