2015. június 7., vasárnap



Tammara Webber: Easy - Egyszeregy (A szív körvonalai 1.)



„Lucas megcirógatott az állam alatt, és maga felé fordította az arcomat.
– Nem-a-te-hi-bád.
Megint bólintottam, úgy kapaszkodtam a szavaiba, mintha a megváltást jelentenék.”



Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Egy lány, aki úgy gondolja, a bizalmat megtörik, az ígéreteket megszegik és a hűség csak illúzió. Egy fiú, aki úgy hiszi, az igazság relatív, a hazugság elkendőzi a kibírhatatlan fájdalmat és a bűntudat örök.
A fiú figyelte a lányt, de nem ismerte őt. Aztán egy váratlan összecsapás jóvoltából a megmentőjévé vált… Tagadhatatlan vonzerő hatott közöttük. Ám a múlt, amelyen a fiú kemény munkával igyekezett felülkerekedni, és a jövő, amelybe a lány őszinte hitét vetette, azzal fenyegetett, hogy elszakítja őket egymástól. Csak együtt vehették föl a harcot a fájdalom és a bűntudat ellen; csak együtt nézhettek szembe az igazsággal, és találhattak rá a szerelem nem várt erejére. Vajon a találkozásuk megerősíti őket hitükben, vagy megcáfol mindent?
Eredeti mű: Tammara Webber: Easy
Eredeti megjelenés éve: 2012
Könyvmolyképző, Szeged, 2013
334 oldal · keménytáblás · ISBN: 9789633730799 · Fordította: Komáromy Rudolf

Szerintem:
Ez egy nagyon cukorfalat történet volt egy tetovált, piercinges, hosszabb hajú, de értelmes srácról – szóval eszem ágában sincs lehúzni a sztorit. Ide nekem egy saját Lucast most azonnal! (Mind Lucas, mind Landon cukker pasik. Komolyan imádtam a részeiket.)

Mindazonáltal ez egy tipikus limonádé is lehetne, ha nem keveredett volna bele egy-két húzósabb, lelkileg megterhelő szál mind a jelen, mind a múlt révén. Bevallom, hogy az elején csak pislogtam, ugyanis majdnem in medias res egy megerőszakolásba zuhanunk bele… Sokkolt.

A történet tényleges fordulatait mindet előre láttam, igazából nem is történhetett volna másként. Annyira kitalálható, annyira klasszikus ez a sztori – de attól, hogy tipikus, még rettentő jópofa. Élvezetes a stílus, tetszetős a fordítás és egyszerűen jó volt olvasni Lucas és Jacqueline bohóckodásait. Tulajdonképpen a szereplők tették egyedivé.

A leginkább Francisszel tudtam azonosulni: ha egy ilyen pacákhoz CSAKÚGY pofátlanul beköltözhetnék, simán megtenném!

Köszönöm, hogy kölcsönadtad, @Jeffi!

Értékelés: 5
 
Bővebben:
Jacqueline szerintem
Erőszakot tenni

Szeretném megalapítani az „Ássuk el Buckot, miután agyonvertük és levágtuk a micsodáját!” – női klubot. Legalábbis elolvasás közben / után nagyon szívesen megalapítottam volna, de jobban átgondolva inkább csak cselekednék. Nagyon mérges vagyok, ráadásul járhatott volna rosszabbul… (Szomjazom a vérét a mocsoknak!)

Ugyanakkor imádtam az önvédelmi edzéses részeket, amik a lányok félelme miatt bejött a képbe, és a történet nyomán kialakult ellentéteket is.

A szereplők

A főszereplőnk egy mimóza leányzó, Jacqueline, akit nem is igazán értem, hogy miért nem vágott Erin jó hamar fejbe Kennedy miatt. Mégis szimpatikusnak találtam a csajt, bár folyamatosan azt éreztem, hogy furcsán viselkedik a vele történtek után…

A szobatársát, Erint viszont azonnal a szívembe fogadtam! A kis könyvmoly mellé egy ilyen életvidám, aktív csajszi tökéletes társ. A pasiját megértettem ugyan, de közel sem haragudtam rá annyira, mint Kennedyre (Jacqueline exe), aki simán egy p.cs! Őt is tuti megcsaptam volna valami nehéz, kemény tárggyal.

Kennedynek egy dolgot köszönök: BENJIT!
Jacqueline új padtársa teljesen eltörpül a történetben, totál mellékszereplő, de annak iszonyat jó: színesítette, megkavarta a sztorit és feldobta a szövegével a napom! (Komolyan drukkoltam neki, hogy minden rendben legyen otthon.)


És végül… a dögös, kitetovált, ajakpiercinges, enyhén emós beütésű, ezermunkájú és belemarkolhatóan hosszú hajú dög… I.M.Á.D.T.A.M! Az olvasás kezdetén egy molyci (Serafina_Darion) írta, hogy gyűjti az erőt a folytatáshoz (Breakable – Törékeny), ami Lucas szemszögéből dolgozza fel az eseményeket. Viszont szenvedősnek ígérkezik. Őszinte leszek, nem hiszem, hogy annyira borzalmas lehetne, hiszen annak a pacáknak a szemszögéről van szó, aki ha füttyentene, akkor most azonnal ugranék… Mondjuk, alapból jobban szeretem a férfi szemszögekből újraírt történéseket (Zed története, TRavis sztorija, Shay előzménynovellája) – ha meglenne körülöttem bárkinek, akkor azonnal nekifogtam volna.

Ajánlás: csak olyanoknak, akik nem ítélik el a tetovált, piercinges srácokat; nem utálják a megerőszakolós történeteket; képes élvezni egy tucat sztorit, ha tényleg jól meg van írva.

Idézetek:
– Mindjárt bekrepálsz, vagy mi van? – kérdezte, és fejrázásomat csúfondáros mosollyal nyugtázta. – Amúgy nyilvánosság előtt kiköpni a tüdődet nem annyira vonzó, csak szólok.
Az arcom lángolt, de ekkor Benji kihúzta magát, és átkurjantott rajtam.
– Khm, khm, na és minden hétfő reggel kimerítő, a legocsmányabb részleteket is felölelő összegzést tálalni a fél előadóteremnek arról, hogy micsoda egy szittyós ribanc vagy? Az sem annyira vonzó. Csak szólok.

Ő magától értetődőnek tekintett téged, még akkor is, ha ott álltál mellette, és fogtad a kezét. Mintha valami kellék lennél.

Mélyen a szemembe nézett. – Biztos, hogy semmi más nem történt péntek este?
Sóhajtottam, és a homlokomra csaptam.
– Ja, persze, tisztára elfelejtettem, hogy pénteken egész éjjel vadul szeretkeztünk!

Képgyűjtemény - Pinterest -  Contours of the Heart
Különböző EASY kiadások borítói a GoodReads-en!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése