2020. január 25., szombat



Jessica Park: 180 ​seconds - 180 másodperc | BTK ajánló




– Te reményt és… örömet adsz az embereknek – mondom hitetlenkedve. – És megnyugvást egy olyan világban, ami általánosságban véve tök szar.
Esben elgondolkodik.
– De neked ezt nem sikerült megadnom.
– De igen. Csak nem örülök neki, hogy megtetted – válaszolom gondolkodás nélkül.
– Miért?
– Azért, mert az ilyesmi számomra mindig csak ideiglenes.



Fülszöveg: 
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Három perc is elég ahhoz, hogy megváltoztasson egy életet.
Minden sebezhetőség ellenére. Minden félelem ellenére.
Vannak, akik az egész életüket anélkül élik le, hogy megváltozna a gondolkodásmódjuk. Allison Dennisnek viszont mindehhez 180 másodperc is elég…
Allison, aki a gyerekkorát nevelőcsaládok között ingázva töltötte, elhatározta, hogy senkit nem enged közel magához. Tizenhat éves koráig nem fogadták őt örökbe, így megtanulta, hogy jobb nem bízni a dolgok állandóságában. De harmadéves egyetemistaként egyre nehezebben tud elveszni a fülében zúgó fehérzajban.
A gyanútlan Allison egy délután épp a kampusztól nem messze sétál, amikor belerángatják egy társadalmi kísérletbe. Azt a váratlan feladatot kapja, hogy lépjen interakcióba egy vadidegennel, 180 másodpercen keresztül. Sem ő, sem a másik fél, a szívdöglesztő közösségi média sztár Esben Baylor, nem áll készen arra, ami ezután következik.
Amikor lejár az idő, az érzések olyan intenzitással törnek Allisonra és Esbenre, ami mindkettőjüket összezavarja és felvillanyozza. Legjobb barátnője unszolására Allison utazásra indul, hogy kiderítse, vajon az élmény, amin Esbennel osztozott, valódi-e – és azt, hogy képes lesz-e végre bízni magában, a többi emberben és a szeretet erejében.
Az egyik legmélyebb szerelmi történet, amit valaha olvastál, melyben egy szorongó lány rátalál önmagára.
Ismerd meg, mi zajlik a lelkében és gazdagodj vele!

Könyv információk:

Eredeti mű: 180 Seconds
Eredeti megjelenés éve: 2017
Könyvmolyképző, Szeged, 2019
368 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9789634576747 ·
Fordította: Soponyai Alexandra Bianka
(Az értékeléshez olvass tovább!       )
Miért olvastam el?

Nem titok, hogy kedvelem az írónő munkásságát, ugyanis a blog két regényéről is szinte szuperlatívuszukban írtam: Flat-Out Love – Szeretni bolondulásig és Flat-Out Matt – Titkolni bolondulásig.

A történetről...

Főszereplőnk, Allison egy roppant zárkózott fősulis lány, akit 16 éves korában örökbefogadott egy meleg férfi, Simon. Történetünk kezdetén a harmadik évére költözik épp vissza a campuszra, és hamar kiszúrja az olvasó, hogy a mostohaapja lazasága és közvetlensége ellenére se enged fel a lány. A bizalmatlanság okára hamar fény derül, mert megtudjuk, hogy kiskorában ide-oda passzolgatták a nevelőszülők egymás között… Életében csak egyetlen stabil pont van: legjobb barátnője, Steffi, aki egy életvidám, nyitott, nagyszájú szőke bombázó. (És aki sajnos Los Angelesben tanul, ezért csak skypeon tarthatják a kapcsolatot egymással.)

Allison egy nap belecsöppen egy társadalmi kísérletbe, amiben egy vadidegennel kell szemeznie 3 percig szó, érintés és félrepillantás nélkül. A kísérlet hatása megdöbbentő, ugyanis amint lejár az idő összeölelkeznek, majd csókolózni kezdenek... Esbennel, akiről kiderül, hogy nála nyitottabb ember kevés létezik! A srácnak minden közösségi felületen számtalan követője van, akik szinte minden lépését ismerik… Mit kezd ezzel egy introvertált, bizalmatlan lány?

Simon és a "gourmandkodása"
Szerintem...

Annyira csípem az írónő vad alapöteleteit, amikkel egy tucatsztorinak tűnő romantikus regényből valami fenomenálisat képes varázsolni! Kinek jutna eszébe egy közösségi „gurut” összeboronálni a főiskola legzárkózottabb lényével? Azzal, aki hiába él sok éve egy csodás örökbefogadó apa mellett, mégsem képes kibontani a tőle érkező csomagokat? A lánnyal, aki zene helyett fehérzaj alkalmazást futtat, hogy ne zavarja a többi ember? Ráadásul egy gyenge pillanatában belevonják egy kísérletbe, ami aztán szárnyra kap az interneten! Miközben Allisonnak egy kamu FB profilja sincs, nemhogy igazi…



Részemről elmondhatom, hogy iszonyatosan jól szórakoztam ezen a történeten, habár egyetlen nap alatt elolvastam. Lassan haladós, bizalmat kiépítős, egymást megismerős sztori. A főszereplők közötti vonzalom mondhatni szűzies, és én imádtam, hogy a romantika sokkal több teret kapott a New Adult regényben, mint az erotika! Oké, drámai pillanatok is vannak benne dögivel, hiszen egyik főbb szereplőnk sem „tökéletes”, mindenkinek megvan a maga tragédiája, amitől csak még közelebb kerülnek az olvasóhoz. [Én személy szerint sokáig úgy gondolkodtam, mint Allison. Nehezen bíztam meg másokban, kerültem a közösségi oldalakat és az azokon „élő” embereket. Rajtam is a fősuli változtatott, mondjuk nem úgy, hogy belefutottam egy Esben nevű dögös pasiba! :D]


Ha már ennyire szeretem a csendet, érdemes megfontolnom, hogy tök egyedül a világ végére költözöm jövőre, miután lediplomáztam. Mindent az Amazonról rendelnék, sosem kéne elhagynom a házat. Rendkívül vonzó ötlet, de megígértem Steffinek, hogy Los Angelesbe költözöm.


Nagyon szívhez szóló történet, aminek szívet melengető a mondanivalója is. Tele van megrázó és megható történetekkel, de szerelemmel és szeretettel is. Tipikusan olyan regény, amit nem jó publikusan olvasni, mert könnyen azon kapja magát az ember, hogy képtelen tovább olvasni a könnyeitől. 
[True story.]

A legzavaróbb dolog számomra a töméntelen „cukiság” volt. Persze nem a regény túl porcukros, hanem huszonkilenc alkalommal használják a cuki szót – főleg a férfi főszereplőre… [Oké, Esben tényleg cuki srác, de azért egy idő (és jó néhány lecukizás) után már nehéz férfiszámba venni, holott egyébként álompasi!]

Összességében

Ezzel a regénnyel szerintem egy kicsit több a jóság a világ(om)ban. Fantasztikus élmény volt olvasni, szinte nem is tudtam letenni, annyira olvastatta magát. Nagyon megkedveltem Allisont, szuper főszereplő, akinek a karaktere rengeteget fejlődik a regény folyamán. Én imádok „leomló falakról”, csigaházból kibújó emberekről olvasni, és különösen szeretem, ha egy történetben a romantikus kapcsolat lassan bontakozik ki. Máris újraolvasnám!

Kedvenceim: Nagyon szerettem Allison nevelőapját, Simont (és a közös részeiket), de Esbenért is odáig voltam! Imádom, hogy Jessica Park ilyen cuki pasikat tud megálmodni!

Értékelés: 5*
*Kedvenc lett.

Kinek ajánlom? Bárkinek, aki szereti az egyetemi románcokat. Mindenkinek, aki szereti, ha nem a szex körül forog a sztori, hanem a lassan felépülő bizalom és az egymásba szerelmesedés a lényeg.

Kedvcsináló idézetek:
– Sajnálom, hogy korábban olyan bunkó voltam. Ma este és az órán. Az a nap… – Felsóhajtok az emléktől. – Kész katasztrófa vagyok.
– Nincs miért bocsánatot kérned.
– Én nem olyan vagyok, mint te, Esben. Nem vagyok barátságos, sem boldog, és nem érzem jól magamat a bőrömben. És a világban sem.
Huncut mosolyt villant rám.
– Most még.
– Mi a helyzet? De őszintén. Mi újság veled? Nem szeretnél eggggészen véletlenül megosztani velem valami baromi nagy és őrült dolgot?
Mozdulatlanná válok, leolvad a mosoly az arcomról. Képtelen vagyok megszólalni. Hamarosan valami szörnyűség fog történni; már érzem.
Ekkor Steffi karjaival hadonászva, sokkoló lelkesedéssel hadarni kezd, én pedig alig bírom követni.
– Eszedbe sem jutott elmondani nekem, hogy internetes sztár lettél? Hogy tele van vele a net, ahogy az egyetlen, az igazi Esben Baylorral szexizel? Ó, te jó ég, hát lehetne ennél dögösebb az a srác? Milyen volt a csók? Egyáltalán, mi a fene volt ez? Ó, várj csak! Most is ott van veled? Félbeszakítottam valamit? – Összecsapja a kezeit és közelebb hajol a kamerához, úgy tesz, mintha be akarna kukucskálni a szobámba.
AMÍG NEM ENGEDED EL AZT, AMI MÖGÖTTED VAN, 
NEM ÉRHETED EL AZT, AMI ELŐTTED ÁLL.

A szavak már-már rám kiabálnak. Akaratom ellenére elmosolyodom.
Milyen fura már, hogy csak úgy ott termett egy kitűző a pólómon? Milyen random. És mégis – elismerem – egész csodálatos. Szép gondolat, amit valószínűleg meg kéne szívlelnem.
Ez a kitűző valószínűleg okosabb nálam.
♡ ♡ ♡ ♡ ♡
A képek a Pinterest táblámról származnak: 180 ​másodperc
180 Seconds a GoodReads-en.
♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Karácsonyra egy új Jessica Park regénnyel kedveskedett nekünk a Könyvmolyképző Kiadó. A mindent elsöprő szerelmi történetről a Blogturné Klub tagjai mesélnek és extra állomásokat is találsz a turnén.



Nyereményjáték:

Jessica Park neve a hazai olvasók előtt sem ismeretlen, több regénye is megjelent már itthon.

A mostani játék során minden állomáson egy Jessica Park regényből találtok idézetet, a feladatotok, hogy rájöjjetek mely regényből idézünk, és beírjátok a Rafflecopter doboz megfelelő sorába a választ :)

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)



BLOGTURNÉ ÁLLOMÁSOK:

01.11. - Readinspo
01.19. - Csak olvass!
01.21. - Pandalány olvas
01.23. - Hagyjatok! Olvasok! extra állomás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése