2020. április 22., szerda



Cookie O'Gorman: Piszkos ​tánc | Blogturné Klub ajánló




Mikor felnéztem, szembetaláltam magam életem megkeserítőjével. Colton Bishop hajszálra ugyanúgy nézett ki, mint Kyle. Egypetéjű ikrek lévén – óceánkék szemüktől szénfekete hajukig és magas, izmos testalkatukig – mindenben pontos másai voltak egymásnak. Csak míg a legjobb barátom egy makulátlan külsejű Disney-hercegre emlékeztetett, Colton bizonyára a főgonoszt játszotta volna ugyanabban a filmben.


Fülszöveg:
Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Sadie sosem hazudik, nem csal, és nem lóg a suliból, igazából fogalma sincs, hogy hogyan lehetne egy kicsit kalandosabban és bevállalósabban élni. Úgy is mondhatnánk, hogy egy földre szállt angyal. Nem csoda, hogy a pályaválasztási teszt eredménye szerint csodás apáca lehetne, holott ő a tánc világában képzeli el az életét.
Azonban épp elutasította beküldött videóját a Tánc a peremen, a világ legnagyobb online táncközössége. Ráadásul a Sarki Táncstúdióban is azt mondják, hogy a lány túl kedves és ártatlan, érezhetően nincs elég élettapasztalata, pedig egy művésznek igenis ismerni kell az élet minden bugyrát. Barátai, Kyle és a 79 éves Betty egyetértenek abban, hogy itt az idő, Sadie-nek bele kell vetnie magát a dolgok sűrűjébe. A nagy megújuláshoz azonban szüksége lesz egy edzőre is.
Kyle ikertestvére, Colton hajlandó tanítani a lányt egy feltétellel: az elkövetkezendő hónapban mindent meg kell tennie, amit csak parancsol neki. A kezdeti nehézségek után, Sadie határozottan belerázódik a szerepébe. Lehet, hogy rossznak lenni jó?

Könyv információk:

Eredeti mű: The Good Girl's Guide to Being Bad
Eredeti megjelenés éve: 2019
Móra, Budapest, 2020
320 oldal · puhatáblás ·
ISBN: 9789634864790 · Fordította: Kulcsár Júlia
(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért figyeltem fel a könyvre?

Nagyon szerettem Cookie O'Gorman egy másik magyarul megjelent LOL-könyvét, a Kamuzások, kavarásokat, ezért figyelem, hogy éppen mit publikál, és mi jelenik meg tőle magyarul. (Szégyellem, de szegény Nindzsalány egyelőre olvasatlanul hever a polcon, mert bár azonnal megvettem, azóta nem szakítottam rá időt. Pedig ez a mai értékelés is azért csúszott ennyire későre, mert a fél könyvet újraolvastam… Egyszerűen beleolvastam a bejelölt oldalaknál, és fejezetekkel később kapcsoltam, hogy ÉS A BLOGPOSZT?!)

Szerintem…

Ez egy szórakoztató, bájos és sokszor újraolvasható történet egy lányról, aki azt hiszi, hogy a legjobb barátjába szerelmes, de aztán szépen pofára esik, amikor rádöbben, hogy a rosszfiúnak ítélt ikertestvér mennyire gáláns tud lenni. Nos, nem szoktam szeretni a nagyon sablonos történeteket, és mi sem lehetne sablonosabb annál, amikor a jó kislány szép lassan rádöbben, hogy a rosszfiú igazából nem egy szörny? Itt mégis működött a dolog, de hogy ez a különleges carpe diem-listának, az ikertestvér dolognak vagy a rengeteg táncos és harry potteres témának volt köszönhető, azt nem tudom!  


Sadie Elizabeth Day egy elsőre szimpatikus jó kislány, akit még a pályaválasztási tanácsadó is apácának küldene a tesztje alapján. Sadie azt hiszi, hogy szerelmes a legjobb barátjába, aki nem mellesleg eddig még csak neki coming outolt, miközben Kyle Bishop ikerfivérét, Coltont az élete megkeserítőjének tartja. Általában szeretem a homoszexuális (mellék)karaktereket a regényekben, mert többnyire szabadabban beszélnek, mint a nagy átlag, és Kyle szókimondása tényleg tetszett. Élveztem, ahogy nem kíméli legjobb barátnőjét, és simán beszólogatott neki (persze érezhető, hogy szereti Sadiet, és törődik vele, ezért nem tudtam rá haragudni.) DE! Kyle fel se került a kedvenc könyves pasi listámra, olyan hamar lesöpörte az ikertesója a színről!

Simán elvéreztem a könyv elején… Nem szokásom (ilyen hamar) megkedvelni a rosszfiúkat, de megjelent ez a piercinges, sötét hajú dög, és végem volt. Kyle-nak nálam esélye sem volt, és döbbentem álltam a tény előtt, hogy Sadie miért a legjobb barátjába szerelmes, amikor folyton a nyakára jár ez a helyes, csábos, morcos, piercinges gyerek? Imádtam, ahogy Bettynek, Sadie Idősek Otthonabéli barátnőjének sikerült zavarba hoznia, meghökkentenie Coltont, de igazából mindegyik részt imádtam, ahol kicsit sikerült valakinek kibillentenie a lelki egyensúlyából a srácot! Ezeknél a pillanatoknál már csak azokat a részeket kedveltem jobban, ahol vagy Sadie beégeti önmagát (pl. a szexuálisan túlfűtött jelenetek felolvasásával), vagy valami fandom került szóba (pl.: Harry Potter, Büszkeség és Balítélet, BBC Sherlock)


„– Kyle – szólaltam meg nagy nehezen. – Nem hiszem el... Hogy tehetted ezt? Hogy voltál képes pont az ikertestvéredet, életem megkeserítőjét segítségül hívni? Nem biztos, hogy ezt valaha is megbocsátom neked.
– Dehogynem bocsátód meg. Most dühös vagy, de ne feledd: én vagyok a legjobb barátod. Együtt sütöttük meg az első mályvacukros kekszünket, és együtt szerettük meg a szájfényt és Benedict Cumberbatcht. És nem lesz remek érzés, mikor az utolsó cseppig kiélvezel minden carpét meg diemet?”


A regényt Sadie nézőpontjából élvezhetjük végig E/1-ben, ami azért érdekes, mert egyik másik szereplő fejébe nem „látunk bele”. Nagyon szép íve van a történetnek, de abszolút kiszámítható, hogy hova fogunk kifutni… igazából jó néhány fordulatát a könyvnek előre kitaláltam, de még így is tetszett az írónő stílusa. Sadie és Colton között nagyon izzik a levegő az első pillanattól fogva, és hiába kiszámítható a regény cselekménye, mégis izgalmas az ő love storyjukat olvasni. Mind az ikertestvér dolog, mind a „rosszkislánylista” megvalósítása annyi extrát adott a könyvhöz, hogy akár filmen is megnézném. (Mondjuk a Sprouse fiúkkal? Hm?)

Összességében

Vannak sablonos részei és előre borítékolható fordulatai a regénynek, de pár érdekes ötlettel és néhány jól elhelyezett humoros szituációval sikerült az írónőnek egy szórakoztató, aranyos, romantikus történetet alkotnia. Részemről bármikor újra és újra elolvasnám a történetet – tulajdonképpen a mai értékelés is azért csúszott ennyire későre, mert sok fejezetet újraolvastam a véleményem megírása előtt. Totál feldobott ez a könyv, nagyon jól esett olvasni, szerintem ha valaki egy könnyed nyári olvasmányra vágyik, akkor kezdjen el Cookie O'Gorman regényei között nézelődni!

Értékelés: 5

Extra – az én carpe diem-listám:

  
A lista története: Az Idősek Otthonában, ahova Sadie jár rendeztek egy „Carpe diem” elnevezésű programot, ahol az idős lakók leírták mindazokat a dolgokat, amiket életükben tettek, és mindazt, amit még szerettek volna átélni. Ennek hatására a főszereplőnk is írt egy carpe diem-listát, és ezt az ötletet követve a turné bloggerei is elkészítették a saját „meg akarom tenni” listáikat. ;)

Kedvenc idézeteim:
v

A két idős hölgy közelebb lépett Coltonhoz, száznyolcvannyolc centis magassága mellett szinte eltörpültek.
– Remek fiú vagy, Colton – mondta Betty a szemébe nézve. – Mint már mondtam, nagyon bízom benned. Ne engedd, hogy Sadie-t bántódás érje. Ha mégis így lesz... elég annyit  mondanom, hogy a harmadik férjem megtanított száz lépésről beletalálni a céltábla közepébe. Az ágyam alatt sörétes puskát tartok, és a kedvenc filmem a Tortúra.
Colton dermedt arccal hallgatta ezt a kis beszédet, nekem pedig leesett az állam.
v

– De hogy győzted meg? – kérdezte Kyle. – Colton soha nem táncol. Soha. Szenvedélyesen utálja a táncot. Valahogy úgy, ahogy én utálom a fizikát, és azt, hogy Sherlock és John sose jöttek össze.
– Te is tudod, hogy Sherlocknak Molly Hooperrel kellett volna összejönnie. Mindörökké Sholly!
v

Mikor végül ismét Colton felé fordultam, furcsa arckifejezéssel méregetett.
– Mi az? – kérdeztem.
– Te most komolyan felhívtad anyukádat, hogy közöld vele, kiszöktél a házból? – kérdezte lassan.
Bólintottam, áthúztam a vállam fölött a biztonsági övet, és bekapcsoltam.
– Hát persze, nem akartam, hogy aggódjon.
– Ugye tudod, hogy az ilyesmit nem így szokás intézni? Az ember pont azért lóg ki a házból, hogy a szülei ne tudják, hogy elment, és ne köthessenek bele.

v v v v v
v v v v v

Miután ismét azzal utasítják el a táncvideóját, hogy “túl kedves és ártatlan, érezhetően nincs elég élettapasztalata” és a pályaválasztási tanácsadó apácának javasolja, Sadie a fejébe veszi, hogy változtat a dolgokon. Betty javaslatára megpróbálja megvalósítani a “Carpe diem” listájára felírt dolgokat, csakhogy idős barátnője gondoskodik egy segítőről is: Sadie legjobb barátjának az ikertestvérét, Coltont kéri meg, akit a lány ki nem állhat.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy Sadie és Colton hogyan bírják a közös munkát, kövessétek legújabb blogturnénkat! A Móra kiadó jóvoltából egy szerencsés olvasónk meg is nyerheti a Piszkos tánc egy példányát!



Nyereményjáték:

Főszereplőnk, Sadie szereti a táncos filmeket, ezért úgy gondoltuk, hogy ki kell találnotok a három kedvencét (vagyis a filmek CÍMÉT) az állomásokon elhelyezett képekből! Ezúttal lesz egy extra lehetőségetek is nyerni, ugyanis a Rafflecopterben van egy rubrika, ahova azt kell beírnotok, mi vagy ki a közös pont ezekben a filmekben!


ÁLLOMÁSOK:

24 - Dreamworld



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése