2020. július 31., péntek



Havi összefoglaló | 7. fejezet - 2020. július


(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

Heyho!
Azt hiszem, mindannyian elmondhatjuk, hogy ebben a hónapban megáztunk, túlmelegedtünk, sokat ettünk, sokat napoztunk. Dolgoztam én is eleget, bár a kültéri rendezvényeinket néha elmosta az eső... (Azt hiszem, utálom azt várni, hogy vajon merre kanyarodik az esőfelhő, ami felénk tart... totál idegbaj figyelgetni a radarképeket!) Amúgy tényleg tevékeny hónap volt ez részemről, de nem csak munkafronton, hanem a blogon is (sok könyvet olvastam, és talán az idei legtöbb értékelést is ebben a hónapban írtam) és a privát életemben is (újra nekiálltam futni és aktívan jógázni + rengeteget kutyusoztam + egyre több növénykém is van)! Lehet, hogy idén eddig ez volt a legjobb hónapom! 
Remélem, hogy nektek is!
Pozitív randomságok: Duna-parti séták, barátnős szülinapozás, igazi és online színház, új növénykék, cirkusz, kutyaséták, esti futás és jóga, koreai étterem.
 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖
Mi történt júliusban?
❖❖❖❖❖
– Személyes kitérő –

Én és az új polclakók: összesen 9 új könyv költözött be hozzám… :)

Ajándékba kaptam Vegazustól (1)

Nyertem (1)

Vettem (2)

Recik (5)


– Más érdekeltségek –

#boldogság

A kolléganőimmel elkirándultunk a rácalmási koreai étterembe, ahol megkóstoltam pár finomságot. Nem leszek a koreai konyha nagy rajongója, de izgalmas élmény volt. És ha már kolléganők: végre beindult a színház, voltak előadásaink is, például megnéztük Az őz című előadást hónap közepén, ma pedig a kedvencemről, a Hajmeresztőről estem épp haza! (A szúnyogok miatt iszonyat volt a kinti előadás, pedig irtó jó feelingje van a szabadtéri előadásoknak!)



Egész hónapban körülvettek a kutyusok, ami azt jelenti, hogy majdnem sikerült kielégítenem a bennem hőbörgő állatfanatikus kutyaölelgetési és -simizési igényeit. MAJDNEM! ,) Az első kép Jeffiéknél készült, ahol egy szuper napot töltöttünk, amikor megünnepeltük a szülinapját.


Az egyik táncosunk koreografálta az Eötvös Cirkusz jubileumi előadását, és kaptunk tőle jegyet a premierre. Életemben először voltam cirkuszi előadás premierjén! Ráadásul a kultúráért felelős államtitkáris ott volt a nézők között! 
Az egyik ismerősünktől kaptam aloe verát és még aznap találtam az OBIban magamnak anyósnyelvet (aminek vicces, de a másik neve tigrislevél, vagyis lett egy újabb tigris a családban), aztán sikerült anyunak chili paprikát, majd hegyes erős paprikát vadászni tök véletlenül. (Szegény mentám viszont eléggé fonnyadozik ebben a párás dögmelegben... Pedig elméletileg kiírthatatlan!)


SZÍNHÁZ:
Május elején rátaláltam londoni Nemzeti Színház Youtube csatornájára (National Theatre Live), ahol ebben a hónapban leadták az Amadeus (2017) c. előadást, ami a második kedvencem lett.
Követtem a Pannon Várszínházat is, ahol még mindig folyamatosan adnak Videoszínházi előadásokat! Őket néztem meg:  Made in Hungária – ez furi előadás volt, de a zene és a tánc miatt tetszett. Csivir-csavar – gyerek előadás, de nagyon kis édes-vicces! Monte Cristo grófja – szuper színészek szerepeltek benne, de untam a sztorit.
Nálunk pedig vendégszerepelt a Rózsavölgyi Szalonból Szabó Magda: Az őz című darabja, ami eléggé lesokkolt. (Tud Szabó Magda szimpatikus, kedves, nem beképzelt, nem önző, nem gonosz főszereplőt írni?) Ma meg a nagyimmal ismét - sokadszorra - megnéztük a Hajmeresztő című előadásunkat.

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

Filmeztem:
A vágyak szigete (2020) – Jeffivel és Szimirzával néztük meg Jeffiéknél ebéd után… Hát kb. arra volt jó, hogy rápihenjünk az ebédre, mert amúgy nem lett kedvenc. El akartam rá menni moziba, de nem bánom, hogy nem tettem, mert jócskán átlagos.
Menedék (2013) – Amiért megnéztem: szeretem Josh Duhamelt. Mivel ő volt a történet pozitív férfi főhőse, sok más nem kellett ahhoz, hogy élvezzem a filmet… :') Átlagos film. Kicsit Most már elég-feeling, amibe bejön egy pici misztikum. Persze a skacok és a főszereplő nő is jók voltak.


Otthonom, Idaho (1991) – LMBT+ film. A színészek nagyon jót alakítottak, de összességében nem vagyok elájulva a sztoritól. Voltak jó pillanatai a filmnek, de összességében egy jó nagy katyvasz volt, és a végét se értem…
Halálod appja (2019) – unalmas, gagyi, etc… jobbat vártam az ütős alapötlettől.


Colette (2018) – LMBT+ film. Tetszett, érdekes volt és pörgős, bár a vége felé már vártam, hogy mi lesz a kifutása Willy és Colette szerelmének… :')
Vadregény (2014) – J. Depp Farkasának enyhén pedofil mellékzöngéjű dala volt a mélypont asszem. Bár a hercegek duettje is durva volt… :'D Amúgy egyszernézős, de érdekes történet. (Totál WTF minden fordulat.)


Oroszlán (2016) – Oscar-díjat is nyert, igaz történet alapján is készült, bele lehet kukkantani az indiai mélyszegénybe... Mégis megnéztem, mert a kolléganőm ajánlotta. Tetszett, de totál nem az én világom. Mindig napokig fáj a szívem, ha ilyen megrázó sztorikat nézek.
Tudatlan tündérek (2001) – LMBT+ film. So-so. A film ötlete tetszett, de elég sok fura, majd elvarratlan szál volt benne az én ízlésemhez. És összességében a végével sem voltam megelégedve. Nekem ennél több happy endre van szükségem.


Tabineko Report (2018) – Nem. Bírom. Az. Állatos. Sztorikat. (Bővebben itt!)

Sorozatom:  
Mr. Robot (2015–2019) – Imádom ezt a hackeres, világgazdaságot megdöntős sorozatot. Amikor elkezdtem volna a 4. évadot, az utolsót megnézni, leesett, hogy azt se tudom, hogy ki kivel van, ezért lenyomtam újra ebben a hónapban az első három évadot – ZSENIÁLIS! Ma nekiálltam a 4. évadnak. :))


Alaska nyomában (2019–2019) – Nekem tetszett, ahogy tetszett a könyv* is. Mindegyik gyerekszínész meglepően jó volt – szerintem eddig nem láttam egyiküket se másban. Az Alaskát alakító leányzó kinézetre ugyan hasonlít a könyvbéli Alaskára, de nekem kevésbé volt „kirobbanó”. Persze a kedvenc a Milest alakító srác volt. :D *(Emiatt tudtam, hogy nagyvonalakban mi várható, de így is akadtak meglepő apróságok, amik vagy a filmesek ötlete volt, vagy már kiesett, hogy olvastam (ez pl a rókamaszk)).

The Coop (2019–) – Interaktív krimisorozat, amiben a néző is tudja alakítani a dolgokat. Érdekes az alapötlete, de elég kézenfekvő volt, hogy ki a gyilkos. (Online elérhető ingyenesen)

Anyuval: Még mindig nézzük a Gyilkos elmék (2005–2020)-et (10.évad vége és 11. évad eleje), de befejeztük az előző hónapban elkezdett Felejthetetlen (2011–2016)-t (2, 3, 4. évadok).  De filmeztünk is: Tőrbe ejtve (2019) – ami szerintem átlagos, de élvezetes volt.

– Következő havi terveim –

- Recenziók hamarosan /papírpéldány nálam/:

- Mini-Könyvklub:

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

Helyzetjelentés:
Sírós végű történet volt az e havi olvasmányunk. Az ilyenek miatt nem szoktam se hasonló regényeket olvasni, se hasonlókat nézni…

Az elkészült értékeléseket ITT OLVASHATJÁTOK.

AUGUSZTUS: – Majd újra lesz nyár… Szerintem tetszeni fog, de ha nem, akkor legalább rövid. :D Azért döntöttem emellett, mert már jó ideje áll a polcomon (még ezer éve cseréltem valakivel).
  
A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!
❖❖❖❖❖
– Bejegyzések a blogon –

12 könyvről írtam a hónapban:

Blogturné Klub extrák: 

Más témájú bejegyzéseim: 

vvvvv
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 
A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.
vvvvv


3 megjegyzés:

  1. Hogyan interaktív a krimisorozat??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy, hog nézed, és választhatsz, hogy kiket kérdezel ki, kiket követsz, amikor elmennek sustorogni egymással meg hasonlók. :D de van ilyen sorozat varázslósban is meg valami realista témában is. Ezt próbáltam ki, mert kb 10 perces egy rész. (Csak szemét ám a program, egymás után kell nézni a részeket, mert nem jegyzi meg, hogy hol tartasz.)

      Törlés
    2. Hű, ez király, köszi! Teszek vele egy próbát! Bár azért az szívás, hogy nem jegyzi meg...

      Törlés