2021. július 31., szombat



Havi összefoglaló | 7. fejezet - 2021. július

 (Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

 

Üdv újra itt!

Nos, a hónap felében szabiztam, illetve utazgattam ide-oda, így elég mozgalmas hónapon volt a dög meleg idő ellenére is. (Életem egyik legjobb döntése volt a légkondis kocsi...) Voltam Gyulán, és megnéztem a Hamlear premierünket a Gyulai Várban. Meg persze felfedeztük a várost, ami valami csodálatos! De jártam Vácon is (oda-vissza is beugrottam 1-1 Oázis kertészetbe), és felfedeztem azt a várost is! Többek között kisvonatoztunk, cukrászdáztunk, óriáskerekeztünk, és levadásztuk a váci Kolodko Mihály miniszobrokat! 


Pozitív randomságok röviden: szabizás, macskaszitterkedés, túristáskodás, új növények, várszínházazás, mozizás. medencézés, lecsó partizás, barátnőzések és rengeteg kilométer alattam.

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

 ❖❖❖❖❖

Mi történt júliusban?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: 13 új könyvvel bővült a könyvespolcom ebben a hónapban. Érkezett néhány recenziós példány, amikről hamarosan olvashattok, illetve vásárolgattam a Libri 2+1 akciójában magamnak pár verseskötetet. Ó, és a barátnőmtől is kaptam ajándékba egy adag regényt – ami mellé a könyvtártól kaptam egy leselejtezett, újrakötött Dan Brown kötetet.

 

Recenziós példány (4)

 

Peter Vegas: Félsz a sötétben? A sötét jobban fél tőled!

Rojik Tamás: Árulás

Agatha Christie: Szentivánéji krimik

Tamzin Merchant: A Kalaposok 

 

Vásárolgattam (3)

Simon Márton: Rókák esküvője

Simon Márton: Dalok a magasföldszintről 

Simon Márton: Polaroidok 

 

Kaptam (6)

Bex Hogan: Vipera

Stephanie Garber: Finale

Jennifer L. Armentrout: Dermesztő érintés

Kerstin Gier: Rubinvörös

Elizabeth Lim: Fénytörések

Dan Brown: Inferno 

 

– Személyes érdekeltségek –

 

#boldogság  

    

Úgy alakult, hogy az egyik barátnőm rokonánál macskaszitterkedtem hónap elején, hónap végén pedig a másik barátnőm kutyusával bandáztam, szóval állati hónap volt! Mázlimra a személyes dzsungelem is nőtt, mert kaptam a kollégáimtól pár cukiságot az irodám ablakába (agglegénypálma, futóka és gumólábfa (miniGroot)), otthonra pedig beszereztem magamnak egy golden pothost meg egy újabb monsterát.

    


Bandáztam a barátnőimmel: Jeffinél pancsoltunk, zöldséget szedtünk és kutyáztunk, de elugrottunk a legújabb Marvel-filmre a moziba is. (Ez kicsit csalódás volt -ld. lejjebb-, de a társaság ellensúlyozta.)

    


Elutaztam Vácra az ottani barátnőmhöz, és vele meg a világ legédesebb cukorfalatával bandáztunk. Körbenéztünk a Vác Eye-on, vonatoztunk, elmentünk egy király cukrászdába, és megkerestünk pár Kolodko-miniszobrot!

 

    

Hónap elején elutaztunk páran megnézni Gyulára az először ott bemutatott, új darabunkat, a Hamleart, ami egy Shakespeare-újragondolás. Nagyon izgalmas élmény volt, gyönyörű a helyszínen és fantasztikus társaságban!


FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

Filmeztem:

 

Tökéletes hang (2012)  + Tökéletes hang 2 (2015) + Tökéletes hang 3 (2017) – Rendkívül jól szórakoztam rajta, pedig úgy voltam ezzel, hogy hiába acapella (IMÁDOM AZ ACAPELLÁT), sosem fogom megnézni, mert nem csípem Anna Kendricket… Rebel Wilsont meg még kevésbé. (Mondjuk miatta elég sokat forgattam a szemem a három rész alatt amúgy, de Anna K. kellemes csalódás volt!) Azt hiszem, hogy az első – és még talán a második rész is – újranézős GP film lesz nálam.

 


Előre (2020)  – Egy olyan fantasy világban járunk, ahonnan elveszett a mágia, de a főszereplők kék elfek és az utcai szemetesekben éhes unikornisok zabálnak… Kemény, de irtó cukker mese! Sajnáltam a végét, valami brutál nagy happy endet érdemeltek volna a srácok. (8/10) T2: Trainspotting (2017) – Maradjunk annyiban, hogy nem lettem T-rajongó, de odáig vagyok a színészekért még mindig. (6/10)

 


Fekete Özvegy (2021) – Nos, imádom a Marvel-filmeket, és az egyik kedvencem épp BW a színésznő miatt, akiért odáig vagyok, de ez a film… Trash… Dögös a csaj, szűk a ruci, és kb a snittek felében a seggét kell bámulni, ahogy távolodik a kameramantól… Argghhh… Lányos mozi volt barátnőkkel, felénél már kb. szundiztunk. Valami űtős előzménysztorit vártam, ez meg olyan félig-meddig volt az max. (6/10)

 


Willy mesevilága (2021) – Ez csak úgy történhetett, hogy megkeresték Nicolas Cage-et a szereppel, aki azt mondta, hogy ezt simán megcsinálom egy kurva szó nélkül is! …és lőn… (Valaki más írta ugyan, de ebben tényleg EPIC a faszi!) (3/10)

 


Hab (2020) – Nagyon kis cuki szerelmes történet, de oltárian klisés. (7/10) Ralph lezúzza a netet (2018) – Barátnőm kisfia eléggé rá van csavarodva Rontó Rlaphra, ezért vagy ötvenszer megnéztem vele a mese elejét, aztán itthon egyedül fejeztem be. (Hiányzott a törpe társasága…) A lényeg az, hogy az első részt jobban szerettem, de még így is imádni való ez a mese! (8/10)

 


Wanted (2008) – Dögös, tetovált Angelina Jolie és totál zavart, nagyon puhány, deígyisimádomőt James McAvoy. Tetszett a film, de egyszernézős nekem a színészgárda ellenére is. Az ilyen típusú akciófilmekért nem vagyok oda. (7/10) Monster Hunter – Szörnybirodalom (2020) – Erre nincsenek szavaim… Ha nem lett volna állat a megvalósítása, akkor 1 csillagot adnék rá, mert se a sztori, se a casting, se a párbeszédek, se a humor – semmi nem jött át. (3/10)

 


Könyvesbolt a tengerparton (2017) – Szerettem volna szeretni, mert könyvesboltos, a főszereplő odáig van a könyvekért, irtó cuki a kislányos mellékszál és Bill Nighy a szívem csücske. Sajnos néha mégis unalmas és belassult volt… (6/10) Anna Karenina (2012) – Ahány jó dolgot találok benne, épp annyi rosszat… A történet borzalom, de a vágások, a snitt-átvezetések fenomenálisak. A táncok se tetszettek, ugyanakkor az öltözetek fantasztikusak. Hát így… (6/10)

 


Gyilkos Nemzedék (2018) – Zseniális, de nagyon felkavaró történet. Hihetetlen, hogy mennyire ki tudnak fordulni magukból az emberek. Ijesztő film! (8/10) Ördög a részletekben (2021) – Miért néztem meg? Denzel Washington, Jared Leto és Rami Malek miatt. Izgalmas, de a lezárás nekem nem jött be. Ellenben Rami Malek rohadék stílusával! :D (7/10)

 


Meggyőző érvek (2020) – Gagyi romantikus film, de nekem jól esett. Plusz csípem a Jane Austen-feldolgozásokat, és ez is az. (6/10) Az utolsó szerelmes levél (2021) – Több idősíkban játszódó, titkos levelezésekkel és amnéziával kapcsolatos sztori… Sajnos nem vagyok oda a szerelmi sokszögekért, de azért tetszett - főleg a jelenbéli szál, az nagyon. (6/10)

 


Sorozatoztam:

 

Egy nagyon angolos botrány (2018–2018) – Nem igazán tudtam, mit fogok nézni, csak annyit tudtam, hogy egy LMBTQ film lesz, amiben ohmyDear Ben Whishaw és örökimádottam Hugh Grant szerepel. Nem sejtettem, hogy néha ennyire fog fájni, ahogy azt se, hogy tudom nem szeretni Hugh Grantet… (Vagyis dehogynem sejtettem, mert a Tudhattad volna sorozatban még ennél is jobban utáltam a karaktert, akit alakított.)

Piszok jó színészek, érzékenyen megfogott tabutéma, és lendületes cselekmény. Igazából tetszett, de nem egy comfy film, elég volt egyszer megnézni, így is velem fog maradni az igaz, ám szerintem igazságtalan véget ért történetük. (7/10)

 


A narancs inges férfi (2017–2017) – Azért néztem meg, mert LMBT film, de annyira sokszor szomorodtam el nézés közben... Tetszett, hogy több idősíkban játszódik, de felkavaró volt a mindkét időben élő nő stílusa… (Valahol megértem, de közben mégse…) (7/10)

 


A Bridgerton család (2020–) – Tuti újranézős! Anno utáltam, mert a csapból is ez volt, de végül annyira megtetszett, hogy még a könyvsorozatnak is nekiálltam (A herceg és én ajánló a blogon). A filmsorozat mellett szól, hogy a színészek irtó jók, a főszereplők között nagyon is működik a kémia, az egész korstílus – ruhák, épületek, zenék, táncok – minden frenetikus, és bizony a szövegért is odáig voltam! Szórakoztató és pikáns – bár néha picit túl erotikus. (8/10)

 


Sanditon (2019–) – Jó lenne a folytatás, mert ez az évadzáró így elég rossz volt... egészen a végéig darálós, izgalmas, érdekes volt. Viszont nem igazán JA-feeling, hiába van némi Büszkeség és balítélet beütése. (7/10)

 


A Bly-udvarház szelleme (2020–2020) – Nagyon szerettem a színészgárda másik horrorsorozatát - A Hill-ház szelleme (2018–2018) -, és azt vártam, hogy ez is hasonló lesz. Nyomokban valóban hasonlított (pl. a paranormális szálakban, de alig volt bennne jumpscare), viszont szerintem inkább volt tragikus szerelmi történet, mint horror. Kétszer is összetörte a szívem… (7/10)

 


Anyuval nézve:  A Grace klinika (2005–) – Mindjárt kezdjük a 11. évadot, de azért filmeztünk is egyet a hónapban! Josh Duhamellel sikerült anyum rávennem arra, hogy nézzünk meg egy gyenge komédiát: Spanviadal (2019)  :D  Ma megnéztük a Blöff (2000) című filmet (Brad Pitt-tel meg jason Statham-mel vettem rá), és valami haláli filmecske. Fekete humorú, egyszernézős, de szórakoztató. 

 

 

– Következő havi terveim –

 

- Recenziók hamarosan:

▪  Lee Bacon: Az utolsó ember

▪  Molly Brooks: Abigail és Tabita – Zűr az űrben

▪  Peter Vegas: Félsz a sötétben? A sötét jobban fél tőled!

▪  Rojik Tamás: Árulás

▪  Agatha Christie: Szentivánéji krimik

▪  Tamzin Merchant: A Kalaposok

 

- Mini-könyvklub:

▪  Ray Bradbury: Fahrenheit 451 és más történetek

 

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

 

Helyzetjelentés:

A havi könyvünk Peter Swanson: Egy gyilkosság ára volt, ami meglepően jó volt! Legalábbis néhányan szerettük!

 

Katt ide, ha érdekel, mit gondoltam a könyvről!

A könyvklubos értékeléseket ITT OLVASHATJÁTOK.

 

AUGUSZTUS >> Ray Bradbury: Fahrenheit 451 és más történetek << Egyelőre ez a könyv a terv, vagyis lehet, hogy elolvasom életem első Bradbury-kötetét. Az vonz hozzá, hogy láttam az új F451 filmadaptációt, és érdekes volt a sztori. (Amúgy ez a szabadon választós hónap.)

  

A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

10 könyvről írtam a hónapban:

1.       Tittel Kinga: Kilátók és miniszobrok

2.      Holly Jackson: Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz

3.      Dominique Valente: Mocsári Füzi és az elveszett kedd

4.      Peter Swanson: Egy gyilkosság ára

5.      Jessica Townsend: Kámforkór

6.      Justin A. Reynolds: Opposite of Always - A végzet ellen

7.      Julia Quinn: A herceg és én

8.     C. S. Pacat: A rab herceg

9.      Penelope Bloom: Her Secret - Beavatnám

10.  Vi Keeland - Penelope Ward: Rebel Heart - Lázadó szív

 

Blogturné Klub extrák: 

Borítómustra | Kámforkór

Borítómustra | Opposite of Always - A végzet ellen

Borítómustra | A rab herceg

Más témájú bejegyzéseim: 

Májusi, júniusi és júliusi megjelenések

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv

  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése