2021. július 20., kedd



Holly Jackson: Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz (1.) | Blogturné Klub ajánló

  

 

Ha megkérdezünk valakit a városban, hogy mi történt Andie Bell-lel, az illető habozás nélkül rávágja: „Sal Singh ölte meg.” Nem teszi hozzá, hogy állítólag, talán, esetleg vagy valószínűleg.

Ő volt az, mondják. Sal Singh ölte meg Andie-t.

De én nem vagyok ebben olyan biztos…

 




Egy lezárt akta, egy kínzó rejtély…

és egy lány, aki tudni akarja az igazságot.


Öt évvel ezelőtt Andie Bellt, a Little Kilton-i gimnázium diákját megölte a barátja. A rendőrség így tudja. A városban mindenki így tudja. A gyilkosság emléke azóta kísérti a kisváros lakóit, bár az élet látszólag nyugodt mederben folyik tovább. Pippa, a gimnázium egyik végzős diákja elhatározza, hogy egy iskolai projekt keretében előveszi az ügyet, és kideríti, mi történt valójában. Ő sosem hitte el, hogy Sal Singh a gyilkos. De ha nem ő az, akkor ki? És vajon meddig fogja tétlenül nézni, hogy Pippa egyre közelebb kerül a megdöbbentő igazsághoz?

Kegyetlen társasjáték, ahol egy kisváros a játéktábla, és fogalmad sincs, ki nevet a végén…

 


Könyv információk:

 

Eredeti mű:

A Good Girl's Guide to Murder

Eredeti megjelenés éve: 2019

 

Kolibri, Budapest, 2021

476 oldal · puhatáblás ·

ISBN: 9789634377153 ·

Fordította: Kallai Nóra

Sorozat:

0.5 Kill Joy

1. Jó ​kislányok kézikönyve gyilkossághoz

2. Jó kislányok, rossz viszonyok

3. Halott ​kislány a jó kislány

 

(befejezett?)

WEBSHOP

MOLY

GOODREADS

(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért figyeltem fel a könyvre?

 

Vadászom a magyarul megjelenő YA krimiket abban a reményben, hogy találok egy kiemelkedőt a műfajban, mert amúgy odáig vagyok a csavaros thrillerekért és nyomozós krimikért, de nehéz jó alkotást találni köztük. Ennek nagyon megtetszett a fülszöveg, ezért úgy gondoltam, hogy kap egy esélyt.

 


Szerintem…

 

Már akkor tudtam, hogy kedvelni fogom a regény főszereplőjét, Pip-et, amikor kiderült, hogy a Kutatási Vizsgaprojektjének a célja az, hogy bebizonyítsa, hogy fiatalkori hőse, Sal Singh nem egy közönséges gyilkos, aki egy este megölte a barátnőjét, Andie Bellt. Az igazság nyomába eredő vagány lány első dolga az volt, hogy megszegte a témavezetője parancsát: ne lépjen kapcsolatba az érintett családtagokkal. Pip fogta magát, és megkereste Sal öccsét, Ravit, akit nehezen, de rávett arra, hogy segítse a nyomozást.

A főszereplőnk a könyv elejétől a végéig jó kislány, de át-átszökik a sötét oldalra, ami miatt ugyan bántja a bűntudata, mégis az az elsődleges számára, hogy bebizonyítsa Sal általa feltételezett ártatlanságát. Oké, a fiúról írtak alapján nagyon hamar partner lettem én is ebben a nyomozásban, mert Salil Singh körülbelül olyan napsugaras lelkű és segítőkész személyiségű figura, hogy akár szent is lehetett volna! Érdekes módon Andie karaktere már az első pillanatoktól kezdve unszimpatikus volt, nekem nem sikerült eladni a Little Kiltonban elterjedt nézetet, miszerint ’a csúnya, gonosz indiai srác megölte a szép, szőke és közkedvelt barátnőjét’… Alig vártam, hogy milyen mocskos dolgok derülnek ki Andie-ről, és mázlimra nem kellett sokáig várnom! (És erről nem is írnék többet, mert ez egy spoilermentes bejegyzés! Volt vaj a leány füle mögött, maradjunk ennyiben.)

 

 

Tehát Andie korántsem volt tökéletes lány, és a Bell család korántsem volt tökéletes család. A családi fotók sok mindenről mesélnek, de a mesék többsége egyszerűen hazugság.

 

 

A regény nem egy szimpla krimi, mert habár Pip oldalán követjük a vele történteket (E/3 elbeszélésben), addig a lány által legépelt telefonos és mobillal felvett interjúit, a kutatási naplójának a bejegyzéseit, az általa megvizsgált Facebook hozzászólásokat és rendőrségi kihallgatások jegyzeteit is elolvashatjuk. Számomra ezek, illetve a lány elköteleződése a nyomozás befejezése iránt voltak azok, amik különlegessé tették ezt a könyvet.

Amikor nem a nyomozással foglalkoztunk, akkor az édesen fura Fitz-Amobi családdal vagy Pippa barátaival töltöttük az időt, amik kellemes kikapcsolódást és érdekes/vicces mellékvágányokat jelentettek a könyvben. Nyilván nekem a fő irányvonal volt a kedvencem, mert imádom azt nyomozgatni, hogy miért fontos egy-egy történés vagy elejtett szó a hasonló regényekben.

 

Ha valami negatívumot kellene említenem, akkor azt nem a történet, hanem a kiadvány kapcsán tenném. Tisztában vagyok azzal, hogy ez a regény így is majd 500 oldalas, de engem nagyon zavartak az apró betűk… Emiatt tologattam a könyv elolvasását az elején, aztán amikor már beszippantott az Andie Bell utáni nyomozás, már csak szimplán zavaró volt a sok pici betűs rész.

 


Összességében

 

BRUTÁLISAN JÓ - ezt írtam le közvetlenül az után, hogy éjszakába nyúlóan olvastam még egy, majd még egy, majd még egy fejezetet, mígnem végül elfogytak a lapok, és fény derült Andie Bell eltűnésének a rejtélyére. A véleményem napvilágnál se változott: ez a történet csillagos ötös részemről. Fordulatos, sok szálon futó regény, telis-tele érdekes csavarokkal, szimpatikus és kevésbé szimpatikus karakterekkel, és kiszámíthatatlan befejezéssel. Leesett az állam, erre még egyet csavart rajta az író!

Kedvenc: Ravi és Pip párosa!

 

Értékelés: 5*

 

Olvasnám-e a folytatását?


IGEN! Ez a regény önmagában is egy lezárt nyomozást beszél el, ezért azt gondolom, hogy Pippa a következő részekben is külön nyomozásokat fog folytatni, ÉS engem mindegyik nyomozás érdekel!

 

Külföldi borítók:


 

 


Kedvcsináló idézetek:

v

Már egyébként sem nagyon tudom, mi a helyes – minden olyan zavaros. Nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a jó kislány vagyok-e, akinek régebben gondoltam magam. A jó kislány énemet valahogy elvesztettem útközben.

De nincs vesztegetni való időm. A gyanúsítottak listáján most már csak öten maradtak.

v

– Őrmester! – tisztelgett, és kisimított egy fürtöt a szeméből. – Kitaláltam magunknak egy jó kis detektíves zenét: amikor én lépek színre, vonós hangszer hallatszik, pánsíppal tarkítva, amikor meg te, akkor bejönnek a Darth Vader-trombiták.

– Miért én vagyok a trombita? – kérdezte Pip.

– Mert minden lépésnél dobbantasz egyet. Bocs, hogy pont én szóltam.

v

– Együtt ki tudjuk deríteni.

– Nem megy. Ne feledd, én csak egy kölyök vagyok.

– Ezt egy idióta mondta rólad – vágott vissza Ravi. – Te nem csak úgy valaki vagy, hanem te vagy Pippa Fitz-Amobi. – Ravi most már mosolygott, Pippa szívét viszont szomorúság járta át. – És nem hiszem, hogy létezik a világon hozzád hasonló ember. Például nevetsz a hülyeségeimen, úgyhogy tuti, nem vagy százas. Már annyira közel járunk a végéhez, Pip!

 

v v v v v

Nem saját képek. Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz Pinterest tábla

A Good Girl's Guide to Murder #1 a GoodReads-en.

v v v v v 


A Kolibri Kiadó kínálatában végre magyarul is olvashatjuk Holly Jackson külföldön is méltán népszerű regényét, a Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz című kötetet. Tartsatok velünk egy izgalmas nyomozásra, merüljetek el velünk a regény világában és ha nektek kedvez a szerencse meg is nyerhetitek a regény egy példányát.

  


Nyereményjáték:

 

Ahogy a fülszövegen is olvashatják Pippa, a gimnázium egyik végzős diákja elhatározza, hogy egy iskolai projekt keretében előveszi azt a gyilkossági  ügyet, mely 5 évvel ezelőtt rázta meg a kisváros lakóit és kideríti, mi történt valójában. A nyomozás során ügyesen kell egymás mellé illeszteni a kirakós darabjait, így ezen a turnén mi is megmozgatjuk az agytekervényeinket. Minden állomáson találtok egy rejtvényt. Nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter megfelelő sorába beírni, hogy mi a megfejtés.

 

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

 

Egy majom, egy mókus és egy madár versenyeznek, hogy ki ér fel először a pálmafa legtetejére. Kié lesz a banán, a majomé, a mókusé vagy a madáré?

a Rafflecopter giveaway

ÁLLOMÁSLISTA:

 

[Blogturné Klub]

07.15.: Csak olvass 

07.17.: Hagyjatok! Olvasok!

07.19.: Kelly és Lupi olvas 

07.21.: Sorok között

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése