2023. február 7., kedd



Ecsédi Orsolya: Juli ​vagyok, könyvmoly | Blogturné Klub könyvajánló

  

 

- Mit akarsz még? Egy hete ülök melletted, és több szót váltottam veled, mint születésem óta bárkivel.

- Tök komoly? – kérdezte kikerekedő szemekkel.

- Az.

- Hú, bazz, te aztán tényleg rendesen be lehetsz fordulva! Nem csoda, hogy könyvekben éled az életed. A kitalált emberekkel könnyebb, mi?

 




Juli még soha nem volt szerelmes. Azaz dehogynem volt: csak éppen könyvek szereplőibe. A valódi, hús-vér fiúkban nincs semmi érdekes, ha egy kitalált hőssel hasonlítja őket össze az ember, nem igaz? Hiszen a képzeletbeli könyves kedvenceink erősek és titokzatosak, angyalok és démonok, csábító rosszfiúk és született romantikusok, akikben egy a közös: vonzanak, mint a mágnes. Vagy ez csak addig igaz, míg túl közel nem megy hozzájuk az ember?

 

Juli megkapja a lehetőséget, hogy kiderítse a választ erre a minden valódi könyvmolyt foglalkoztató kérdésre. Élete legizgalmasabb és legveszélyesebb utazása egy könyvvel kezdődik, természetesen, a története végét viszont neki magának kell megírnia.

 

Könyv információk:

 

Eredeti megjelenés éve: 2022

 

KolibriBudapest, 2022

324 oldal · puhatáblás · 

ISBN: 9789635992362

Eszes Rita könyvei:

 

Juli vagyok, könyvmoly

Cirrus a tűzfalon

Banyavész

Nyanyacraft

Sárkányugatás

Meleg a helyzet!

A baj nem jár egyedül

WEBSHOP MOLY / GOODREADS

(Az értékeléshez olvass tovább!       )

Miért olvastam el…?

 

Fordítsuk meg ezt a kérdést: Ilyen címmel ne olvastam volna el? Csábító volt, bizony, és a kíváncsiságom csak fokozódott, miután elolvastam a fülszöveget!

 

Szerintem…

 

Ez tipikusan az a történet, amivel ha 10-14 éves korom körül találkozom, akkor évente négyszer újraolvastam volna. Persze emiatt hamarabb olvastam volna el a Büszkeség és balítéletet, a Sherlock Holmes összest, (nem, a Tarzanos és angyalos könyveket nem), és lássuk be, hogy ugyanannyi vámpíros regényt fogyasztottam volna, mert annál többet képtelenség lett volna, amennyit akkortájt olvastam.

 


Történetünk főszereplője egy igazi könyvfaló, Juli, akinek a kedvenc hobbija az, hogy órákig szaglászik és tapizik antikváriumokban olyan könyveket, amiket nincs pénze megvenni. De mi történik, ha egy rejtélyes antikváriumban kap egy olyan könyvet, amit olvasva eljut a szíve választottjaihoz? Mi történhet egy telt kamaszlánnyal, aki azt gondolja, hogy minden vágya, hogy az életét a könyves álompasijainak egyikével töltse? Meg amúgy is, vajon ha lehetőségünk adódna minden éjszaka, álmunkban a nagy könyves szerelmünkkel lenni, akkor ki lenne az? Ki az Igazi?  

 

Juli nem tipikus kamaszlány, hiszen jobban ácsingózik a regények hőseire, mint a valós fiúkra. Viszont abból a szempontból elég tipikus kamaszlány, hogy ő maga sem tudja, mire vágyik igazán… Vajon egy vérbeli romantikusra? Egy bunkó, de aranyszívű úriemberre? Egy bukott angyalra? Egy romlatlan és naiv vademberre? Egy dögös vámpírra? Vagy valakire, aki nem csupán intelligens, de öntörvényű, rejtélyes és teljesen antiszociális? Nagyon vicces és érdekes volt követni éjszakáról éjszakára Julit, ahogy végiglátogatja a legdögösebb és legvonzóbb irodalmi hősöket, teljesen beléjük szeret, majd megtalálja bennük azt, ami miatt képtelen velük maradni.

 

 

- Tudom. De azt is, hogy nálad nem egészen úgy működik ez a kitalálás, mint… másoknál. Te félig benne is élsz.

- A másokál helyett fogadjunk, hogy azt akartad mondani, hogy normálisoknál.

- Nem is – tiltakozott, nem túl meggyőzően.

- De igen. Hallottam, hogy megakadtál.

- Aha, de nem azért. Figyelj, a legkevésbé sem az a gond ezzel, hogy nem vagy normális. Ezt már megbeszéltük.

 

 

Sajnos számomra a regény gyengesége is ez volt: brutális instant love „kapcsolatoknak” lehettem szemtanúja pár éjszakánként, amitől szabályosan levert a víz mindahányszor a pasik elkezdtek Juli után nyáladzani meg szerelmet vallani neki… Sajnálom. Nyilván nem lehetett minden második éjszakára lassú egymásba szeretést írni, illetve ésszel felfogom, hogy akkor nem lehetett volna ennyire pörgős a regény, de engem zavart. Bár jól szórakoztam Juli csalódásain.

Nagyon szerettem a kiválogatott irodalmi hősöket, akiket egyébként nagyon szuperül ábrázolt az író (a „hátrányaikat” is, hogy szépen fogalmazzak), és szerettem az eredeti művekből átemelt idézeteket is (ld. a regény dőlt betűs részei), de az én szívem szottya DUMA volt! Az ő karaktere volt a legszórakoztatóbb, legszerethetőbb és a legaranyosabb számomra. Eddig ő az idei kedvenc fiú karakterem, és nagyon nehéz lesz felülmúlni, mert egyszerűen imádni való ez a hiperaktív, folyamatosan mindenfélét össze-vissza csacsorászó srác. Tetszett, ahogy összebarátkozott Julival, ahogy őszintén megmondja neki, hogy dilis és ahogy segít a lánynak kibújnia a csigaházából. A kettejük részei voltak a kedvenceim.

 


Összességében

 

Szórakoztató történet, aminek nagyon tetszett az alapötlete, ahogy a főszereplői is. Nagyon eredeti volt, ahogy a piros könyv lehetőséget kínál Julinak arra, hogy megismerhesse az általa imádott könyves álompasikat, és általuk lassacskán rájöjjön, hogy néha érdemes a valóságban is körülnézni. A könyv mondanivalója jó volt, a karakterábrázolás – mind az irodalmi hősöké, mind Juliéké – szerintem szintén jól sikerült, és hát... Duma… Komolyan, megzabáltam a srácot, miatta végig vigyorogtam olvasás közben!

 

Értékelés: 4

 

Kinek ajánlom a könyvet? Elsősorban az író rajongóinak, illetve azoknak, akiknek megfordult már a fejében, hogy milyen lenne a könyves álompasijukkal tölthetnék az örökkévalóságot. 


EXTRA: KEDVCSINÁLÓ IDÉZETEK

 


Kedvcsináló idézetek:

- (…) De akkor sem elég erős a cselekmény, hogy hős legyél.

- Ez most elég szarul esik.

- És a karaktered sem olyan – folytattam zavartalanul. – A főhősökben mindig van valami jelentőségteljes, benned meg nincs. Túl sokat dumálsz. Lehetnél a vicces fesztültségoldó karakter.

- (…) Meg aztán ott vannak a szárnyak.

- Szárnyak? – vonta össze a szemöldökét Duma. – Te teljesen fura vagy.

- Nem csak én. És nyilván nemcsak a szárny a lényeg, hanem hogy egy angyal azért elég erős és gyönyörű. Emberi ésszel felfoghatatlanul. Ja, és persze halhatatlan. Egyszerűen túl van a mi korlátozott megítélésünkön, annyira nagyszerű.

- Egyelőre nem bírok túllépni a szárnyakon. Érted, tollakról beszélünk. Mint a tyúknak. Mi abban a szexi?

- Ó, boldog, boldog óra! Julim immár az enyém örökkön örökké! – zokogott fel Rómeó, és a ruháját szaggatta a mellkasánál. Miután kizártam az infarktusgyanút, felültettem az ágyra, azon megfontolásból, hogy ne töltsön túl sok időt a padlón, mert még megfázik. Amikor megint a szemébe néztem, magam sem hittem el, mi csúszott ki a számon.

- Figyu, lehetnél egy kicsit kevésbé romantikus? Csak átmenetileg. Míg szusszanok egy kicsit.

De ő csak ismételgette, hogy milyen határtalanul szeret. Ahhoz képest, hogy nem egész két napja még a fél karomat odaadtam volna cserébe, ha egy fele ilyen jóképű, fele ilyen kedves, fele ilyen vonzó fickó valaha ilyet mondjon nekem, most kis híján lefejeltem a tizenötödiknél.

- Nem, most például eszméletlen sokat beszélsz. De honnan jutott pont most eszedbe?

- Sherlock Holmes mondta.

Duma úgy nézett rám, mintha most először nehézséget okozna neki átsiklani a tény felett, hogy dilis vagyok. Aztán megköszörülte a torkát, és mindkét oldalon a vállamra tette a kezét.

- Oké. Tudod, mit? Kössünk alkut. Te megpróbálsz lehiggadni. Én megpróbálok felébredni. Középen találkozunk. 

 

☆☆☆
Nem saját képek. Pinterest tábla: Juli vagyok, könyvmoly

Juli vagyok, könyvmoly a GoodReads-en.

☆☆☆ 


Ecsédi Orsolya legújabb regényének főszereplője ízig-vérig könyvmoly, ráadásul eddig még csak a könyvek szereplői dobogtatták meg a szívét. Kísérjétek el Julit élete legveszélyesebb utazására bloggereinkkel együtt, és ne felejtsetek el játszani se, hiszen a turné végén megnyerhetitek a Kolibri kiadó által felajánlott nyereménypéldányt a könyvből!

 

 

 

Nyereményjáték:

 

Nem csupán Juli szokott beleszeretni az olvasott történetek főszereplőibe, ez bizony elég gyakori a könyvmolyoknál! Ráadásul kedvenceikkel gyakran találkozhatunk a tévében is, ezért minden állomáson találtok egy-egy imádott könyv karaktert alakító színészt. Találjátok ki a megformált karakterek nevét, és írjátok be a rafi megfelelő rubrikájába.

 

(Figyelem! A válaszok utólag nem módosíthatóak. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertes sorsolására kerül sor. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

 


a Rafflecopter giveaway

 


 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése