2016. május 31., kedd



Havi összefoglaló - 5. fejezet: MÁJUS

(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

A májusom nem volt a legizgalmasabb, bár néhányszor bőrig áztam a hónapban, de ezt leszámítva alig történtek említésre méltó dolgok. Illetve dehogyis! Totál félrehordok, hiszen csak a melóhelyen volt kevés dolog… Hónap elejére szerveztünk egy rendezvényt, párszor színházban is voltam a nagyimmal meg igyekszünk hasznosak lenni. Tömören ennyi.
A saját kis életem egész izgalmas volt! Részt vettem ajándékozáson (adtam is, kaptam is), elindult a Mini-könyvklub 4. fordulója, szülinapot ünnepeltünk molyokkal, felkértek egy interjúra, aztán lement a blog nyereményjátéka a hónap végén (30-án fel is adtam a nyereményeket)!
 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖
Mi történt 2016 májusában?
❖❖❖❖❖
Személyes kitérő –
Én és a könyvek - bevallásom következik. Ebben a hónapban 10 példánnyal növekedett a polclakók száma. Nyertem 1 könyvet, kaptam 2 recenziós példányt, 3 könyvet ajándékba kaptam és vettem magamnak 4 regényt! :)

Nyeremények (1) 
A Kolibri Kiadó facebookos játékán nyertem egy Dr. Seuss könyvet: Dr. Seuss: Ha lenne egy cirkuszom! Nem annyira köztudott tény, de imádom Dr. Seuss marhaságait és nyelvi bravúrjait. :))

Recik (2) 
Kaptam két eléggé várt friss megjelenésű könyvet Athenaeum kiadótól! A Luxus és csókba már belekezdtem, A Vétkesbe még nem, pedig nagyon érdekel, de a munka miatt egyelőre nincs túl sok időm olvasni. Mindenesetre belőlük tuti várható júniusban kritika:

Ajándékba kapottak (3) 
Jeffi ugye könyvtáros és a leselejtezettek közül néha félretesz nekünk ezt-azt, májusban egy SzJG kötetet tett félre - Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 7. – Útvesztő (olvastam már és írtam róla, de ez a rész tetszett).
Részt vettem egy ajándékozós eseményen (LMBTQ 4.0), ami kapcsán kaptam egy gyönyörű csomagot, benne két könyvvel! Az egyik a kívánságlistámról való (David Levithan: Hold me Closer – Engedj közelebb!), a másik egy kis extra (Ann-Christine Hensher: Meleg vér)!


Vásároltak (4) 
Megleptem magamat egy könyvtári leselejtezettel: Joanne Harris: Aludj kislány 
A KMK-nak volt egy nagyobb akciója a hónapban és két régóta vágyott MM regényt is egész olcsón lehetett megszerezni, szóval megvettem őket… kétszerre, ugyanis először csak az elsőt és +1 ajándékba szánt könyvet vettem mag, aztán úgy döntöttem, hogy mindkettő kell és megvettem a másik regényt +1 ajándékkönyvvel. :D (Az ajándékkönyveket is vásároltam, de nem magamnak, így nem számítom ide őket.) A két fiúszerelmes (MM) regény:
…és egy pici részt csere, nagyrészt vásárlás kombóban megszereztem ezt a könyvet is: Jennifer E. Smith: Létezik térkép a szerelemhez?

Más érdekeltségek – 

Május 6-án megünnepeltük Az Alibi pizzériában Szimirza születésnapját. Jeffi kitalálta, hogy a newkids kiadótól meg kéne szerezni barátnőnk két nagy vágyát, így összedobtunk rá némi pénzt és berendeltük A tanítvány 2. és a Stockholm-szindróma dedikált példányait. A kiadó és az írónő nagyon jó fejek voltak, küldtek ajándék könyvjelzőket és a dedikálás mellé rajzolt is Becca Prior. :))) A nasi meg a La Muertés könyvjelzők extraságok (én kitaláltam, Jeffi megvalósította).


Színház a nagyimmal – megnéztük a Chicago-t és a Mirandolinát. Elképesztő, hogy mennyire jó a helyi társulat! Rég nevettem ennyit, rég élveztem ennyire a színházba járást. ^.^

A kutyum, mióta bejött a jó idő, nekiállt minket lelkileg tönkretenni. :D Élvezi a napot és képes KIÜLÉSÉST (nem, nem sétálásért!) sírdogálni, depizni bent… amilyen fejeket vág?! Cukorfalat. Szóval rászoktunk arra, hogy pórázban ücsörgünk a lépcső tetején – én szégyellem magam (mert ez nem igazán séta), ő meg élvezi a nézelődést és a pihengetést. 

Felkértek interjúra a moly.hu Merítésének egyik szerkesztője. A Molyfaggató rovatba fog bekerülni, megküldtem neki a válaszaimat meg egy régebbi fényképemet (mert új képem talán nincs is…? Mindegy, nem találtam.). Meglepődtem, de jól esett a megkeresése! :)

2016-ban is megünnepeltem egy sütivel a WORLD BAKING DAY-t, bár mivel keddre esett, csak gyorsan összedobtunk egy kevert sütit, amibe Nutellát csepegtettünk. :D Akárhogy is néz ki, finom volt! 

Küldtem ajándékcsomagot az LMBTQ 4.0 eseményre és nagyon örült, aki kapta. =^.^= (karcolt is róla :3)

Küldtem egy kisebb csomagot Ligeia molycinak - ugyanis mentünk valahova wellnessbe Velence-Agárd-Gárdony vonalon, és megálltunk egy piacon, ahol ott virított egy pár százforintos könyves standon egy 2016-os, angol Korongvilág-naptár. Nem bírtam ott hagyni, mert tudom, hogy mekkora Korongvilág-fan és 100%, hogy boldog lesz, ha odaér hozzá!

A munkahelyi wifi hathatós közreműködésével végre lett instagrammom, amit használni is tudok. Mostantól anitiger_mosolya név alatt futok és igyekszem aktív lenni. :D (Bár jobb, ha nem ígérek semmit.) Témáját tekintve elég vegyes, mert minden rég-új képet felrakok, ami épp tetszik.

A hónap zenéi ~
Epic Rap Battles of History évadok – az öcsém talált rá, aztán amikor kiderült, hogy vannak irodalmi szereplők, írók is a „csatázók” között, akkor én is nekiálltam hallgatni! :D Haláliak! (Az angol nyelv ismerete előny.)

Kedvencem:
Egyéb irodalmiak:

Júniusi terveim:
- Recenziós példányok:

- Kölcsön könyvek (Szimirzától):

- Könyvtári példányok kivégzése:

- Saját példányok kivégzése:



Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

Helyzetjelentés

Lezárult a fantasy forduló és ismét sci-fi/disztópia tájakra téved a klub… ugyanis a 4. körben megint ezt a műfajpárost választottuk. Az első hónap könyve Az emlékek őre volt, amit újra is olvastam az új bejegyzéshez: itt olvasható! Elég megosztó könyv lett, de többségében szerettük.


JÚNIUS - A következő könyv egy magyar írónő regénye, akitől még nem olvastam, szóval nagyon kíváncsi vagyok rá: J. Goldenlane: Napnak fénye.


A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!
❖❖❖❖❖
Könyvek és a blog -
11 könyvről írtam a hónapban:
  1. Az emlékek őre - rendhagyó könyvajánló!
  2. Benyák Zoltán: A nagy illúzió
  3. Methis Arechin: Menthetetlenek
  4. Tara Sue Me: Az alávetett (Alávetett-trilógia 1.)
  5. Cassandra Clare és Sarah Rees Brennan: Az Árnyvadász Akadémia (Történetek az Árnyvadász Akadémiáról 1.)
  6. Douglas Adams: Galaxis Útikalauz stopposoknak (Galaxis Útikalauz stopposoknak-trilógia 1.)
  7. Colleen Hoover: Point of Retreat - Visszavonuló (Szívcsapás 2.)
  8. Jamie McGuire: Gyönyörű megváltás (Maddox testvérek 2.)
  9. Vivien Holloway: A bross (Winie Langton történetek 3,5)
  10. Marni Bates: Menő-riadó Kambodzsában (Smith Gimi 3.)
  11. Marni Bates: Itt a vége, lúzer véle! (Smith Gimi 4.)

Ifjúsági romantikus, new adult romantikus, romantikus erotikus, misztikus horror sci-fi, steampunk kiegészítő kötet, klasszikus sci-fi és szépirodalmi regény. Azt hiszem, hogy ismét vegyes volt a hónapot zárok… a blog miatt annyira mindenevő lettem, hogy már elképzelhetetlennek tartom, hogy pár éve hónapokig kizárólag urban fantasyztam.

TOP 1 – Galaxis Útikalauz stopposoknak ~ Nem tudok más választani, mert sokszor olvastam már és megunhatatlanul jónak bizonyul ez a sztori. Kifejezetten tetszik a könyvet hűen követő mini-sorozat, amit elkezdtem nézni, de azért a könyv az abszolút kedvencem.
TOP 2 – A nagy illúzió! ~ Iszonyatosan izgalmas volt, nem hittem volna, hogy ennyire megfog egy magyar kortárs szépirodalmi regény. Annyira nem az én stílusom általában.
TOP 3 – Point of Retreat – Visszavonuló ~ Imádom ezeket a szereplőket, nagyon bírom a történetüket! Könnyed, vicces, cuki történet volt.

Egyéb bejegyzéseim: 1 könyvajánló, 1 tematikus nap promó, 1 book tag, 1 könyvklubos örömködő és nyereményjátékos bejegyzések. – 

❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 
A többi meg a Pinterest tábláimról van.
❖❖❖❖❖

1 megjegyzés: