2020. november 30., hétfő



Havi összefoglaló | 11. fejezet - 2020. november

 (Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)


 

Heyho!

Hónapról hónapra megdöbbenek azon, hogy milyen gyorsan elhúz mellettünk ez az év... Holnap már december, és nem volt egy normális tavaszunk, húsvétunk, nyarunk, őszünk vagy születésnapunk. Ez a hónap egyszerre volt ijesztő és izgalmas. Megnyitott a felújított mozi, és elmentünk megnézni egy amúgy nem túl jó filmet, majd nem sokra rá bezártak a mozik is, a színházak is. Mi most éppen a streamingre / online előadásokra állunk át, ami azt jelenti, hogy jegypénztárosból kamerás lettem. Ez is egyszerre ijesztő és izgi! :)) 

Pozitív randomságok: moziztunk, kaptam egy csomó növényt, társasoztunk és pizzát sütöttünk barátnőimmel, szülinapoztunk, streamelni-kamerázni kezdtem, sütögettünk, tulipánt ültettem, 4 jógaórán is voltam.  

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

 ❖❖❖❖❖

Mi történt novemberben?

❖❖❖❖❖

– Személyes kitérő –

 

Én és az új polclakók: összesen 9 új könyv költözött be hozzám… :)  

 

Recik (5)

Róla már írtam (ajánló linkelve):

Rachel Winters: Szerelem sokadik látásra /ajánló/

 

Róluk később fogok:

Balássy Fanni: Hol is kezdjem

Harcos Bálint: A medve, aki a karácsonyfában lakott

Kálmán Jenő: Sicc a hóban

Zalka Csenge Virág: Széltestvér és Napkelte

  

Szülinapomra/Karácsonyra kaptam (4)

Blake Crouch: Hamis emlékek (Molyos ajándékozás)

Robert McCammon: Egy fiú élete (Vegazustól SzüliKarácsonyra)

Katherine Addison: A koboldcsászár (Vegazustól SzüliKarácsonyra)

Karinthy Frigyes: Karácsonyi társasjáték (Vegazustól SzüliKarácsonyra)

 

(Vegazustól)

 

– Más érdekeltségek –

 

#boldogság

  

Volt egy nap a hónapban, amikor kaptam egy csomó növényt! Megérkezett egy nagy csomag Jeffi és Szimirza szülinapi ajándékával egy szobanövény webshopból, és még aznap este két nézőnk - az egyikük egy szuper szimpatikus Moly - is meglepett 1-1 növénnyel egymástól függetlenül. És még anyu kolléganője is adott pár pici kaktuszt!

  

Balról: Zöldike, Rákvirág, apró kaktuszok, Aloe, Agglegénypálma,
(nem ajándék, bentről átültetésre hazahozott Fokföldi ibolyka), Alokázia

Molyos szülinapi ajándékozásra kaptam egy szupi csomagot. (Annyira csípem, hogy valahogy mindenki gondolt rám zokniügyileg! Mindenki ráérzett, hogy rengeteget kiszanáltam tavasszal.)

  

(Molyos karc)

Így, hogy belső munkám van, és nincs nyitva a pénztár, sokkal kötetlenebb a munkaidőm, ami annyit tesz, hogy néha elruccanok bevásárolni napközben, és szerdánként meg péntekenként még (pár fős, zártkörű) jógára is el tudok járni reggelente. (Ez jól jön, mert otthon valahogy nincs lelkierőm nekiállni jógázni mostanában.)

  

Vegazustól még régebben kaptam két tulipánhagymát, amit úgy terveztem, hogy elültetek novemberben, ami meg is történt. Remélhetőleg áprilisra-májusra csodás virágaim lesznek!

  

Mivel nem tudtunk beülni sehova a szülinapomat megünnepelni, Jeffi kitalálta, hogy náluk bulizzunk. Szóval pizzát sütöttünk és társasoztunk, és azt hiszem, hogy az volt a legszebb napom a hónapban. A jelenlegi állás szerint a decemberi karácsonyozásunk is hasonlóan fog telni, és emiatt annyira, de annyira várom már! :3 


► Ajándékos poszt: a 2. képen egy isteni harrypotteres lámpa van, az utolsó képen pedig az öcsémtől kapott korallvirág. (Ez azért érdekes, mert se a könyv-, se a növénygyűjteményem nem szereti, és most mégis gyarapította az egyiket.)

 

 

FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

Filmeztem: 

Harry Potter filmek – Halloweenkor kezdtem, de annyira elkapott a HP-láz, hogy mindegyik filmet megnéztem újra. (Aki egyszer Potterhead, az ÖRÖKKÉ Potterhead. :D) Szintén újranézés volt a A Jane Austen könyvklub (2007), amiért odáig vagyok, és már nem is tudom, hogy hányszor láttam. Most nem igazán volt kedvem tévézni, új dolgokat nézni meg pláne nem. Sokat olvasós hónapom volt.

 


Sorozataim:   

Újranéztem az Amerikai Horror Story (2011–) elmegyógyós évadát, mert ilyen volt a kedvem.  Új sorozatévad: elkezdtem a Family Guy (1999–) 18. évadát megnézni pakolászás, takarítás közben. Ami jó, az jó!

 


Anyuval: A 3. évad közepéig bírtuk a Lost – Eltűntek (2004–2010) sorozatot, de már nagyon untuk (oké, főleg anya…), ezért átpártoltunk a New Amsterdam (2018–) sorozatra. Az 1. évad közepe táján járunk, és eddig nagyon tetszik. (IMÁDOM!) Oké, előtte még megnéztük a Gyilkos elmék (2005–2020) utolsó, 15. évadát. (Szerettem, de jó, hogy végre vége.) Filmeztünk is – a Hubie, a halloween hőse (2020) című új Adam Sandler filmet néztük meg. (Szerintem borzasztó… 10/4 csillag… Pedig én aztán imádom a halloween-i hangulatot!)

 


MOZI/SZÍNHÁZ:

Petrával elmentünk moziba, és megnéztük a Roald Dahl: Boszorkányok (2020) c. filmet. Nem egy nagy córesz, de egyrészt már nagyon hiányzott a mozizás (Tavaly decemberben voltam utoljára moziban!), másrészt felújítottál a régi mozinkat, és nemrég nyithatott újra. (Azóta meg ismét zárva tart, ezért nem bánom, hogy elmentünk… az egész moziban mi ketten voltunk nézők, hatalmas élmény volt! :D Plusz jól meg is fáztam a mínusz ötezer fokos nézőtéren. :D)

 


Amíg a kamerakezelést gyakoroltam és próbáltuk összerakni a stream cuccokat, megnéztem az egyik készülő produkciónkat (amivel bemutató előtt vagyunk) a Világtalanokat. Borzasztó, nyomasztó történet, nem az én világom, ráadásul igaz történet alapján készült sztori. Annyira jól eljátszották a színészeink, hogy végig borzongtam kamerázás közben.

 

– Következő havi terveim –

 

- Recenziók hamarosan /példány nálam/:

▪  Zalka Csenge Virág: Széltestvér és Napkelte (Móra)

▪  Kálmán Jenő: Sicc a hóban (Móra)

▪  Holly Black: The Queen of Nothing – A semmi királynője (Könyvmolyképző)

▪  Saundra Mitchell: The Prom – A végzős bál (Könyvmolyképző)

▪  Sarah MacLean: A Lepke és a Láng (Könyvmolyképző)

▪  Leigh Bardugo: Wonder Woman – A háborúhozó (Könyvmolyképző)

▪  Rácz-Stefán Tibor: Éld át a pillanatot! (Könyvmolyképző)

▪  Adriana Locke: Crank – A kurblis (Könyvmolyképző)

▪  Penelope Bloom: His Package – Megkapnám (Maxim)

▪ Camryn Garrett: Pozitív (Maxim)

▪  Harcos Bálint: A medve, aki a karácsonyfában lakott (Pagony)

 

- Mini-Könyvklub:

▪ David Vann: Akvárium

 

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

 

Helyzetjelentés:

Ezt most nem sikerült időben elolvasnom... Sűrű hónapom volt, plusz nem is jött be annyira az eleje... Nem sodort magával. :') Pedig a címe alapján ezt vártam a legjobban!

 

Penumbra úr nonstop könyvesboltja

Az elkészült értékeléseket ITT OLVASHATJÁTOK.

 

DECEMBER: AKVÁRIUMnagyon régóta nézegettem már a könyvtárban, és most ki is hoztam, hogy elolvassam szabadon választottként!

  

A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

11 könyvről írtam a hónapban:

1.       Teagan Hunter: Let's Get Textual - Légy merész!

2.      Nagy Boldizsár (szerk.) Meseország mindenkié

3.      Kylie Scott: Trust - Bizalom

4.      Tiffany Schmidt: Randi Darcyval

5.      Jennifer Chambliss Bertman: A feltörhetetlen kód

6.      Benyák Zoltán: Képtelen történet

7.      Héctor García és Francesc Miralles: Icsigo-icsie

8.     Summer Rayne Oakes: Barátom, a filodendron

9.      Rachel Winters: Szerelem sokadik látásra

10.  Rejtő Jenő (P. Howard): Vesztegzár a Grand Hotelben

11.   Nathan Ballingrud: Szörnyvidék

 


Blogturné Klub extrák: 

Mr. Darcy a filmvilágban! | Randi Darcyval

Borítómustra | Trust - Bizalom

Borítómustra | Icsigo-icsie

Idézetek | The Queen of Nothing - A semmi királynője

 

Más témájú bejegyzéseim: 

Havi összefoglaló | 10. fejezet - 2020. október

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv

  

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése