2022. november 30., szerda



11. fejezet - 2022. november | Havi összefoglaló ~ Sorozat- és filmajánló, cicaörökbefogadós élménybeszámoló

  

(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

  

 

Üdv újra itt!

 

November 3-án az egyik kollégám (és jóbarátom) behozott egy szakadék pici cicát, akinek minden baja volt… 10-én már velem lakott, 14-én lett fix, hogy nem kéne Lucának hívni... Lehet az eredeti tervek szerint LUCIFER, avagy Lucy (T. J. Klune: Ház az égszínkék tengernél c. regénye utáni kedvenc karakteremről elnevezve, amire eddig csak Vegazus jött rá)… Nem tudom, hogy az engem amúgy is furcsának gondoló szomszédjaim mit gondolhatnak újabban rólam, amikor a bejárati ajtó melletti konyhában óbégatok, hogy: „Lucifer, gyere enni!” vagy „Lucifer, te tarack, mostazonnalgyereide!” :D

A kis angyalom leszámítva nagyjából érdektelenül telt a hónap. Sok volt a meló, orvosokhoz járkáltam, kicsit sokat fáztam, picit be is náthásodtam a ködös-esős-hűvös, ám tipikus és tökéletes novemberi idő miatt és a rengeteg front miatt még sosem fájt ennyit a fejem... Így most itthon táppénzelek a melegben. Oh, volt egy rémes/megrázó sztorijú, de művészileg perfekt premierünk Borbély Szilárd: Nincstelenek c. regénye nyomán, amire nem voltam felkészülve lelkileg. Ütős darab, annyi szent.

 

Pozitív randomságok: LUCIFER, az örökbefogadott kiscica :) Jah, ok, persze az is tök jó, hogy egy rakat orvoson és kivizsgáláson túl vagyok… oh, meg szülinapom is volt a hónapban, de nyilván a macsek a best!

 (A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖

Mi történt novemberben?

❖❖❖❖❖

– Könyvespolc bővítős kitérő –

 

Én és az új polclakók: 18 új könyvvel bővültek a könyvespolcaim ebben a hónapban. ÉS MEGJÖTT AZ IDEI ELSŐ VÁSÁRLÁSOM! (Ami inkább egy támogassuk az Animus kiadót projekt.) Kaptam ajándékba is könyveket, aminek nagyon örültem (szülinap), illetve érkezett egy jó adag recenziós példányom, amelyekről igyekszem is írni decemberben.

 

Vásároltam (1)

J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje

 

 

Ajándékba kaptam (3)

Stuart Farrimond: A főzés tudománya

Katherine Arden: A boszorkány éjszakája

T. J. Klune: Ház az égszínkék tengernél

 

 

Recenziók (14)

Richelle Mead: Vámpírakadémia

V. E. Schwab: Gallant

Veres Attila: A valóság helyreállítása

Gabrielle Zevin: Világépítők

Mary Caperton Morton: 500 kirándulás a világ nemzeti parkjaiban

Meik Wiking: A hygge otthon

Emily J. Taylor: Hotel Magnifique

Adam Silvera: Az első, aki meghal a végén

Holly Jackson: Jó kislányok, rossz viszonyok 

Edgar Allan Poe: A Morgue utcai kettős gyilkosság

Rachel Burton: Könyvesbolti karácsony

Jennifer Carroll: Varázspartik és lakomák a Harry Potter-filmekből

James Norbury: Az utazás

Christina Lauren: A lelkitárs-egyenlet

  

– Személyes érdekeltségek –

  

#HAVIKEDVENCEK  

 

Kedvenc zenék:

Meghan Trainor - Dear Future Husband

Meghan Trainor - Made You Look

Minelli – Rampampam

Dove Cameron – Boyfriend

Mad Tsai - killer queen

 


Kedvenc filmek:

Álomország (2022)

A rosszfiúk (2022)

 

Kedvenc sorozatok:

Wednesday (2022–)

 

#boldogság 

    

Nos, ennél a szekciónál találkozhattok életem első rakott krumplijának a képével.    

Azzal is, hogy milyen csodás őszi, ködös időnk volt erre felé.    

 


Az egyik képen a cicát melegítem a mellkasomnál, nos, így szoktunk ide-oda járkálni, persze azért rápattintom a pórázt is.    

Az egyik képen a kollégám új kutyusa (afféléje) van, aki a munkahelyi állatadagomról gondolkodik.

…és a könyvespolcom macskabaráttá alakítását is megfigyelhetitek. Imádom, hogy az IKEÁhoz egy évvel később is tudtam random ajtót venni. (Vagyis végül apám vette, de szülinapom volt. :))

    

Az alábbi képen egy kb. 8 hetes beteg kismacska 12 hetessé válása látható balról jobbra.  Imádom, hogy még a tartása is fenségesebb lett a kis csibésznek. A hónapban főleg őt fotóztam, szóval örüljetek, hogy csak ennyi képet rakok fel róla… ugyanis zenés videóim is vannak róla, muhahaha… :D #hülyegazdi #crazycatlady

 


FILMEZÉSEK / SOROZATOK:

 

Filmeztem:

 

Álomország (2022)  - #fantasy #vígjáték #kaland #képregényadaptáció – 9/10 –

Ha nem lennék fantasy rajongó, akkor is megnéztem volna Jason Momoa miatt, aki egyébként frenetikusat alakított benne! Nem is annyira a történet, mint az egész világ, az álmok valóságossága, a nyomozás ragadott magával. A főszereplő kislány is tündéri.

 


A rosszfiúk (2022) - #mese #humoros #akció #képregényadaptáció – 9/10 –

Ezt látni kell! Húztam a szám, de barátnőm azt mondta, hogy nagyon cukker, és valóban! Sajnáltam volna kihagyni. Váratlanul vicces, meglepően mulatságos és végtelenül cuki az egész. Az év egyik legjobb meséje nálam.

 


Mackótestvér (2003) - #mese #kaland – 9/10 –

Barátnőm kedvence.

Nem vagyok oda az állatos filmekért/mesékért, mert végtelenül el tudok szomorodni rajtuk, és ezt épp emiatt nem néztem meg eddig. Na, de eljött a nap, amikor csak megnéztem – és nem bántam meg. Aranyos, tanulságos… már-már bőgtem a végén! Szerettem nagyon!

 


Hókusz Pókusz 2 (2022) - #vígjáték #fantasy – 8/10 –

Nagyon izgatott a gyerekkori kedvenc boszisomnak a „jövőben” játszódó folytatása (ami igazából nekünk jelen, de mindegy), ezért nekiültem. És tetszett. És szerettem nézni. És nosztalgikus és vicces és helyes történet volt. A robotporszívókat totál imádtam például, feldobták ezek a modernkori apróságok.

Igazából épp ilyesmire gondolok, amikor filmezés közben egy régebbi film kapcsán azon merengek, hogy vajon miként játszódna napjainkban. Imádtam!

 


Hát nem romantikus? (2019) - #romantikus #vígjáték #fantasy #paródia – 7/10 –

Őszintén? Nekem tetszett!

Nem azt mondom, hogy instant megkedveltem Rebel Wilsont vagy Liam Hemsworth, mert ez így nem igaz, de meglepően mulatságos alakítást nyújtottak mindketten. Persze az alapsztori rendkívül ötletes, és emiatt is voltam kíváncsi nagyon erre a filmre! Érdekelt, hogy miként kerül át a főszereplő csaj egy romkom világába, hogyan viseli a cukormázas világot a maga csöpögő cinikus hozzáállásával.

Azt hiszem, hogy a PG besorolástól visítottam fel először, de a kivágott/átugrott szexjelenetnél már dőltem a röhögéstől. Jó az üzenete is, bár… várható volt, ahogy a happy end is Joshsal.

De egyszer-kétszer simán megnézhető, tényleg egy könnyed, újszerű, minimálisan fantasztikus romkom volt tele humorral és vicces szitukkal.

 


Hosszú utazás (2015) - #dráma #romantikus #könyvadaptáció – 7/10 –

Elég melankolikus történet – szerintem Nicholas Sparks nem is igazán tud másmilyet írni –, ami nekem a vége, a lezárása miatt tetszett igazán. Ami egyszerre volt álomi és várható. Tulajdonképpen csalódott lettem volna, ha az árverés másképpen ér véget – annyira számítottam erre! A főszereplők – mindkét idősíkban élő pár – tetszett, bár a levelezés útján megismertek miatt eléggé összetört a szívem, ugyanakkor csodás életük volt együtt… Remélem, hogy a fiatal párnak is az lesz. Nem tudom, tetszett, mert tényleg tetszett, mégis egyszer elég volt. Az eddig látott NS regényből átírt filmek közül ez olyan, amit nem néznék meg többször. Szép volt, jó volt, egynek jó volt.

 


A Bridge Hollow-i átok (2022) - #kaland #vígjáték #fantasy #horror – 7/10 –

Ismét egy meglepően jó film. (Mármint ahhoz képest jó, hogy Wayans…) Totál random halloween-i mozit kerestünk, és egész jót találtunk! Nevetős, fanyar humorú, egymást vegzáló családról szól. Tulajdonképpen igazi családi mozi-feeling: családról családnak.

 


Mielőtt a kávé kihűl (2018) - #kaland #dráma #fantasy #könyvadaptáció – 7/10 –

Mivel olvastam a könyvet, így nem érek annyira váratlanul se az események, se a történetek lassú elbeszélésének a módja. Komótos, lassú tempójú sztori. Kell hozzá türelem, de megéri megnézni, mert elég különleges. Láttam már jobb ázsiai fantasyt, de nem volt rossz élmény.

 


Black Adam (2022) - #DC #képregényadaptáció #fantasy #szuperhős – 6/10 –

A film, amit az imádott Dwayne Johnson miatt néztem meg, de amiben a kevésbé imádott Pierce Brosnan vitte a prímet! Meg a lökött fiatal csávó, Atom Smasher (neve is milyen), akit Noah Centineo alakított.

 


A Nap is csillag (2019) - #könyvadaptáció #romantikus #youngadult – 6/10 –

Tudom, hogy gáz ezt mondani, de a könyv jobb, bővebb és szerethetőbb. Volt. Legalábbis számomra.

Hiányoztak az okos apróságok, a mellékszereplők szálai – a film inkább a szerelemre fekszik rá, nem a bevándorlásra, a csillagokra vagy a béna apukának a történetére, aki keresztülhúzza egy család életét.

Ez nekem néha túl nyálas volt, máskor meg totál belassult. Nem rossz történet, egy ifjúsági limonádé, de talán más főszereplő színészekkel, más mondanivalóval, jobb zenékkel, jobb vágóképekkel jobban tetszett volna.

 


Dancing Queens (2021) - #dráma #crossdressing #lmbtq – 6/10 –

Egy relatíve átlagos, de jó táncos lányról szól, aki egy meleg táncos segítségével beépül egy drag clubba, hogy végre táncolhasson kedvére. Mást kaptam, mint amit vártam, mert ezen nem a szerelmen van a hangsúly, hanem önmagunk és mások elfogadásán, segítésén, de nem volt rossz. Egyszer meg lehetett nézni.

 


Fekete telefon (2021) - #dráma #horror #könyvadaptáció – 6/10 –

A telefon ki van húzva. És csörög… Finney Shawt, a félénk, de eszes 13 éves fiút elrabolja egy szadista gyilkos, és egy hangszigetelt pincében tartja, ahol a sikításnak nincs sok haszna.

Nem mondanám rá, hogy horror volt, de azt se, hogy nem volt para. Nem rossz az ötlet, de valahogy nekem nem volt benne elég kraft. Egyszer mindenesetre nézhető volt! Bár talán túl művészi lett a vége.

 


Hercegnő Védelmi Program (2009) - #ifjúsági #vígjáték – 6/10 –

Azt hiszem, nem az én világom ez a Disney élőszereplős filmvilág… :D

Mindkét főszereplő lánynak max a nevét ismerem, különösebben nem izgatta a fantáziám a műveik, a művészetük. (Persze lehet, hogy láttam tőlük filmet vagy hallottam valamelyik dalukat, de nem maradt meg.)

A sztori ötletes, a megvalósítás egyszer nézhető, a csavar pedig borítékolható. :D Azt hiszem, hogy azt a részt csíptem a leginkább, ahol a hercegnő úrizál a közemberek dolgaival. Ilyen volt például a késsel-villával hamburger evés vagy a bowling cipős dolog, na, ezeken nagyokat mosolyogtam. :))

 


HollyBlood (2022) - #horror #paródia #fantasy – 2/10 –

A félénk tini eltökélten próbálja meghódítani szerelmét, ezért vámpírnak öltözik, nem sejtve, hogy a háttérben egy igazi halhatatlan lény ólálkodik.

Ez. Egyszerűen. Rémes. Volt.

Még ennyi marhaságot!

 


Sorozatoztam:

 

Wednesday (2022–) - #TimBurton #fantasy #horror #feketehumor #misztikus – 10/10 –

A sorozat középpontjában Wednesday Addams áll, aki a Nevermore Academy diákja, ahol próbál mentális képességeinek ura lenni, megakadályozni egy szörnyű gyilkosságot és megoldani a természetfeletti rejtélyt.

Yay, imádtam! Mármint sejtettem, hogy szeretni fogom, mert imádom a fekete humort és a morbid embereket, hát még a különcöknek való sulikat, de az, hogy mindezt TIM BURTON rendezte…! Zseniális ötlet, nagyon jó sorozat lett. (Csak az a rém irtó béndzsa, aki kinyírta a fél szereplőgárdát.)

 


Anyuval nézve: 

 

Karácsonyi angyal (2020) - #karácsony #romantikus – 7/10 –

Hivatalosan is megnyitom a karácsonyi filmezős szezont. 

Random találtuk – Netflixen talán? – a filmet, nem volt rossz. Nagyon szeretnék egy karácsonyi időszakot valami hasonló, ünnepi díszbe öltözött kisvárosba. Nagyon jó kis feelingje volt, bár erősen Hallmark-kategória.

 


Esküvő, szülinap, karácsony (2021) - #karácsony #romantikus – 7/10 –

Erősen egyszernézős, de nekem tetszett, mert a főszereplő férfi (Casey Deidrick) nem csak kedves, de nem egy tipikus szépfiú, hanem egyszerre daddy meg szomszéd fiú…. Okéééé, visszatérve a történet, nos. Az idén karácsonykor 30 éves főszereplő csaj teljes családja telibe letolja, hogy szegénynek alapból osztoznia kell az év legnagyobb ünnepével a születésnapján, a testvére még rászervezi a saját esküvőjét is, amit mindenki totál lelkesen támogat. Egyedül a gyerekkori legjobb barátja daddy khm, szóval figyel oda arra, hogy maga miatt is különleges legyen a nap.

Na, ez a történet totál abszurd, valószínűleg kinyírnám az öcsémet, ha megpróbálná a szülinapomra időzíteni az esküvőjét, de úgy gondolom, vagyunk ezzel páran így.

 


A karácsonyi show (2021) - #karácsony #romantikus – 6/10 –

Meg is jöttünk… Íme, férfi főszereplőnk egy tipikus Hallmarkos Ken baba, egy igazi cukifiúcska… Félreértés ne essék, nagyon csíptem, és a színész is helyeske, de nem. A sztori is irtó cukormázas, ráadásul a főszereplő csajszi azért teper, hogy bebizonyítsa milyen jó kis rendezvényszervező, hogy aztán ott hagyhassa az apja egyébként jól menő szállodáját egy másik miatt. Anyám, borogass…

 


8 bites karácsony (2021) - #karácsony #vígjáték – 6/10 –

A tízéves Jake Doyle az 1980-as évek végén, a chicagói kertvárosban herkulesi küzdelmet vív azért, hogy megszerezze karácsonyra a legújabb és legszuperebb videojátékot. Neil Patrick Harris és Winslow Fegley játsszák a felnőtt, illetve a kisfiú Jake-et, mellettük June Diane Raphael, David Cross és Steve Zahn láthatók a főbb szerepekben.

Nem egy romantikus történet, inkább karácsonyi sztori, amiben a férfi a visszaemlékezéseivel kerül közelebb a lányához. Néha megható, máskor irtó blőd a sztori, és annyira feledhető, hogy pár beugró részleten kívül nem emlékszem a filmre, holott 13-án láttam. Amiben biztos vagyok: elég egyedi volt a műfajban és Neil Patrick Harris jól játszott.

 


1000 kilométerre karácsonytól (2021) - #karácsony #romantikus #vígjáték – 5/10 –

A történet egy karácsony utáló férfiról szólnak, aki minden évben igyekszik minél messzebb menekülni az ünneptől, de idén nem jön össze, egy igazi karácsony-fan városkában ragad a munkája miatt, ahol hamar kiszúrják, hogy ő a Grincs/Scrooge.

Az biztos, hogy soha nem fogok spanyol karácsonyi filmet nézni többé, de a visszaemlékezéseket imádtam a filmben nagyon csíptem, ugyanis ahányszor megkérdezték a férfit, hogy miért nem szereti a Karácsonyt, akkor valami totál nagy bolond visszaemlékezése volt. Totál peches a csávó… Fekete humor, csípem az ilyet!

 


Karácsony egy ír kastélyban (2021) - #karácsony #romantikus – 5/10 –

Nagyon szíven ütött ez a film, ugyanis gyerekkorom szexi vámpírját, a Lestatot alakító, Stuart Townsend eljutott oda, hogy Hallmarkos karácsonyi gagyikban szerepeljen. Hihetetlen, hogy a nagy szerelmeink hogy meg tudnak öregedni. (Mondjuk visszanézve nem értem, miért voltam belezúgva.) A sztori 12 = egy tucat, nem találtam benne semmi különlegeset, pedig totál odáig vagyok Írországért! Szeretem a karácsonyi, kastélyos, szerelmes filmeket, de ez csak 1x nézhető kategória nálam.

 


– Következő havi terveim –

 

- Hamarosan olvasom/írok róla:

▪  Ayana Gray: Beasts of Prey – Indul a vadászat 

▪  Jayson Gaddis: Érd el a zéró szintet!

▪  Chris Carter: A holtak csarnoka

▪  Richelle Mead: Vámpírakadémia

V. E. Schwab: Gallant

Veres Attila: A valóság helyreállítása

Gabrielle Zevin: Világépítők

Mary Caperton Morton: 500 kirándulás a világ nemzeti parkjaiban

Meik Wiking: A hygge otthon

Emily J. Taylor: Hotel Magnifique

Holly Jackson: Jó kislányok, rossz viszonyok 

Edgar Allan Poe: A Morgue utcai kettős gyilkosság

Rachel Burton: Könyvesbolti karácsony

 

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

 

Helyzetjelentés:

Beszereztem A csokoládévillát, de esélytelen volt elolvasnom. Nem csak, hogy stresszes volt a hónap, de egy kajla és egyre egészségesebb kiscicát kergetek szabadidőmben, aki folyton elkeveri az egerét valahova. Kicsit ki vagyok merülve… :D De:

 

A többiek élményeit ITT OLVASHATJÁTOK.

 

DECEMBERszabadon választott regény – kivételesen nem merek tervezni, mert totál kaotikusnak ígérkezik a decemberem...

 

  

A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!

❖❖❖❖❖

– Bejegyzések a blogon –

 

10 könyvről írtam a hónapban:

Stephanie Garber: Volt egyszer egy összetört szív * YA high fantasy kaland *

Angeline Boulley: A Tűzőrző lánya * drámai családregény *

Sarah Adams: Csalóka szerelem * romantikus chick lit *

Michael Ende: A Végtelen Történet * ifjúsági fantasy *

Amanda Joy: Vörös viadal * YA high fantasy kaland *

Tamzin Merchant: A Térképészek (A Kalaposok 2.) * ifjúsági fantasy *

Anna Ruhe: Valami van a levegőben * ifjúsági fantasy *

Colleen Mullaney: Gin Austen - 50 koktélrecept * receptkönyv *

Adam Bray: Marvel Studios - Kérdések és válaszok * ismeretterjesztő *

Ben Miller: Amikor megmentettem a karácsonyt * Middle Grade fantasy *

 

Blogturné Klub extrák és egyéb bejegyzések: 

Borítómustra | Beasts of Prey - Indul a vadászat

 

vvvvv

Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!

A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 

A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.

vvvvv



1 megjegyzés:

  1. IMÁDOM a cicás képeidet! :D És hihetetlen látni a sorozatodon, hogy mennyit nőtt és kupálódott a cica ez alatt a pár hét alatt. Valóban sokkal egészségesebbnek tűnik, látszik rajta!

    Rakott krumpli - imádom! Egyik kedvenc ételem. Jól néz ki ez is! Ügyes vagy! Pihenj kicsit!

    VálaszTörlés