2023. január 4., szerda



Laura Kneidl: Ne! ​Érints meg! (Ne! Érints meg! 1.) | Blogturné Klub könyvajánló

  

 

Viszont az tényleg sokat jelentett, hogy April és Lucas itt voltak nekem, és biztos lehettem benne, hogy nem fordulnak el tőlem. Mert azért úgy sokkal könnyebb megküzdeni a hétköznapok démonaival, ha vannak barátaink.

 




Azt hitte, soha nem fog tudni szeretni.

De aztán találkozott vele… 

Amikor Sage megérkezik Nevadába a Melview-i Egyetem elsőéves hallgatójaként, semmije sincs: se pénze, se lakása, se barátai. De az elszántsága nem ismer határokat. Új életet akar kezdeni, és minden erejével azon van, hogy elfeledje, ami odahaza, Maine-ben történt vele. Csakhogy ez egyáltalán nem könnyű, ha az ember lányát lépten-nyomon emlékek kísértik, és minduntalan rátör a félelem. Mint például az első munkanapján az egyetemi könyvtárban, amikor meglátja Lucast. A fiú szürke szeme és a tetoválásai pontosan azt idézik fel, amitől Sage a legjobban retteg. Csakhogy Luca egyáltalán nem olyan, amilyennek első pillanatra látszik, és amikor Sage-nek sikerül a külső mögé is bepillantani, a szíve egyre hevesebben kezd verni…

 

Könyv információk:

 

Eredeti mű: Berühre mich. Nicht.

Eredeti megjelenés éve: 2017

 

Maxim, Szeged, 2022

432 oldal · puhatáblás ·

SBN: 9789634995166 ·

Fordította: Bujdosó István

Sorozat:

 

1. Ne! Érints meg!

2. Verliere mich. Nicht.

3. Vergiss uns. Nicht.

4. Zerbrich uns. Nicht.

 

(befejezett)

WEBSHOP / BELEOLVASÓ / MOLY / GOODREADS

(Az értékeléshez olvass tovább!       )

A történetről…

 

Főszereplőnk, Sage Derting a szülőhelyétől 3000 mérfölddel arrébb kezdi el az egyetemet és már az első napjain találkozik Aprillel, aki szintén a Melview-i Egyetemre jár, bár másik szakra. A két lány nem is lehetne különbözőbb, hiszen míg April láthatóan jómódban és szeretetben él, nyitott, vidám és úgy tűnik, minden rendben van a kis világában, addig Sage félénk, zárkózott, nehezen barátkozik, a furgonjában lakik, ékszereket készít, hogy Etsy-n továbbadja őket, és láthatóan nagy szüksége van a pénzre. A két lány mégis igen hamar összebarátkozik, sőt egy ponton Sage el is foglalja a kanapét April bátyjának a lakásán.

Sztorinknat két fiú megjelenése is bonyolítja, ami bármilyen jól hangzik, érdemes tudni, hogy Sage retteg a férfiaktól! A regény elején Sage jelentkezik az egyetemi könyvtárba a raktár rendszerezésére, de pechjére a kollégája/segítőtársa egy nagy darab, izmos, tetovált, kaján vigyorú szőke srác.  A másik srácegy aranyos, fura kötött sapkákban mászkáló, kedves, mosolygós és segítőkész fiú, aki egy szakra és órákra jár főszereplőnkkel. Na, vajon melyik fiú lehet April bátyja?

 

Szerintem… (minimális spoiler)

 

Nagyon vegyes és heves érzéseket váltott ki belőlem ez a történet, ugyanis rendkívül nehéz a témája és borzongatóan jól átadja az író a lány érzelmeit, rohamait, szorongásait. Sage-et molesztálta a rendőr mostohaapja, így retteg minden férfitól. Lefagy, pánikrohamot vagy sírógörcsöt kap, és bár tudja, hogy egyedül képtelen kezelni az állapotát, mégsincs annyi pénze, hogy kezelésre kezdjen járni, sőt, igazából arra sincs, hogy ne a furgonjában aludjon… A campusra belógva zuhanyzik, és amikor nem tanul, akkor vagy a könyvtárban katalogizál, vagy ékszereket gyárt. Érdekes módon a sors folyton az útjába sodorja a magas, szőke, izmos, tetovált Lucast, akitől már az első pillanattól leveri a víz, de az egyéjszakás kalandok királya és a pánikrohamoktól szenvedő lány mégis lassan elkezd összebarátkozni, majd bízni egymásban, ami a közös pontnak: Aprilnek köszönhető. Hiszen egy igazi csavar a sztoriban: Lucas a bátyja Sage első és egyetlen helyi barátjának!

 


Nekem tetszett, ahogy az író Sage PTSD-jét ábrázolja, hiszen tudjuk, hogy van valami oka a pánikra, mégis jó ideig csak a viselkedéséből következtethetünk arra, hogy mi történhetett vele Maine-ben, mit tett vele a mostohaapja. Ahogy nehezen veszi fel a kapcsolatot az anyjával és a húgával, ahogy összerezzen, ahányszor tömeg veszi körül, ahogy igyekszik elkerülni, hogy egy férfi hozzáérjen… Rendkívül nyomasztó volt ezekről olvasni, szinte az én gyomrom is görcsbe ugrott minden egyes alkalommal, amikor Sage elkezdett pánikba esni! A törékenysége miatt végig féltettem, ugyanakkor néha utáltam, amiért folyamatosan hazudott és következetesen titkolózott azoknak, akik akkora bizalmat szavaztak neki…

 

 

– Szerinted egy beszélgetés intimebb dolog, mint a szex? – csúszott ki a kérdés a számon, még mielőtt meggondolhattam volna magam.

– Bizonyos fokig igen – húzta el a száját. – A beszélgetések ugyanis érzéseket válthatnak ki az emberből, a szex ezeket az érzéseket csak imitálja. Ha pedig megjelennek a valódi érzések, az ember könnyen megsérülhet.

 

 

A történet izgalmas, mert Sage egyébként egész szépen kezd felengedni, kezdi valamennyire elengedni az otthon történteket. Tökéletesen beilleszkedik a testvérek életébe, próbálkozik igazi egyetemista lenni, aki jól érzi magát a bőrében, még bulizni is próbál. Ugyanakkor bár igyekszik kezelni magát, illetve úgy tűnik, túllép a félelmein az új lakótársának és a szexi bátyjának köszönhetően, mégis sumákol. Nem mondanám, hogy ezek szimpatikussá tették a szememben, ahogy a regény vége előadott produkciója se.

Szóval néha fel tudtam volna pofozni a főszereplőt, akinek amúgy eléggé aggódtam a testi és lelki egészsége miatt – és erre gondoltam, amikor feljebb kijelentettem, hogy vegyes érzéseim vannak a könyvvel kapcsolatban!

 

A kedvenc mellékszereplőim egyébként April meg Lucas voltak, és míg a jólelkű, segítőkész, vidám és belevaló Aprilt mindenestül imádtam, addig a szintén kicsit traumatizált Lucast már nem annyira csíptem az egyéjszakás kalandjai miatt. Ki képes hazavinni random nőket, amikor tudja, hogy 1) ott a húga, 2) valaki alszik a kanapéján és 3) papírvékonyak a falak? De komolyan… Az ilyenektől idegbajt tudok kapni. Pláne, ha néhány ilyen után random önmegtartóztat, átmegy szuper megértőbe és hirtelen mindene lesz a titokzatos, zárkózott lány, aki a húga legjobb barátja… Picit fogtam a fejem. Csak aztán meg olyan cuki és kedves dolgokat tett vagy mondott (Megan látogatása, Halloween, palacsinta, negyedik legfontosabb ember, satöbbi), hogy nem bírtam nem szeretni! Meg mert könyvtáros szakos, mert mindenféle listákat készít, mert sokat olvas, mert sokat játszik, mert tetovált, mert… mert…mert… 

 


Összességében

 

Tetszett, hogy lassan, de folyamatosan mind részletesebb képet kaptunk arról, hogy az otthonától elmenekülő Sage miért választotta a távoli Melview-i Egyetemet. Torokszorító volt a rossz élményeiről olvasni, ahogy arról is, hogy ez mennyire rányomja a bélyegét a jelenére. Végtelenül felháborító, ami vele történhetett, de néha az ő reakciói is kiverték nálam a biztosítékot. Nagyon kíváncsi vagyok rá, mi fog vele - vagyis velük - történni.

Viszont oda meg vissza imádtam Aprilt, ahogy a húga barátnőjét felkaroló Lucast is! Különösen szerettem azokat a részeket, amikor Lucas beugrott April helyett, például az abszolút kedvencem az otthoni, beöltözős halloween-i bulijuk volt! Tuti, hogy jövőre (hoppá, vagyis idén) csinálok én is egy itthoni, beöltözős nem-horror horrorfilmes bulit! (Sütőtökpálinka nélkül.)

 

Értékelés: 4

 

Folytatnám? Persze, de irtó pipa vagyok, amiért így és itt ért véget az első rész. Nem bírja az én szívem az ilyen függővégeket. A regény összesen 4 részes, de annyira olvastatta magát az első rész, hogy ha meglenne itthon mind, akkor pár nap alatt az egész tetralógia végére érnék. (Aztán folytatnám az eddig megjelent képregényekkel, ugyanis elkezdték kiadni Sage és Lucas történetét megrajzolva!!!)

 

ÉRDEKESSÉGEK ~ Külföldi borítók


 

Kedvcsináló idézetek:

A plafonon a zseblámpák le voltak kapcsolva, de a napfény is bőven elég volt ahhoz, hogy minden felismerhető legyen. És bár nagyon is büszke voltam erre a kis furgonra és mindarra, amit számomra jelentett, April előtt azért ez így elég égő volt. Alig ismertük még egymást, és ő máris megtudta, hogy gyakorlatilag hajléktalan vagyok. Hiszen egy autó nem nevezhető állandó lakhelynek.

Kihúzta a fejét a kocsiból.

– Könyörgök, mondd, hogy nem ebben a kocsiban laksz!

– Nem ebben a kocsiban lakom.

– Ez most hazugság volt?

– Igen.

– Hát, nem úgy, mint egy könyvtárszakos – válaszoltam zavartan. Elnéztem a tetoválása vonalait, és elképzeltem, milyen lenne, ha ő állna a könyvtárban a pult mögött Mr. Strasse helyén. Úgy kellene elzavarni a lányokat a könyvtárból, mert az tuti, hogy az ő segítsége nélkül egyik sem találna meg egyetlen könyvet sem a polcokon. – Inkább valamilyen sportolónak gondoltalak volna.

– Á, ahhoz én nem vagyok elég becsvágyó.

– Nem tudom, nekem nem úgy tűnik – állapítottam meg bátran. Csak sejthettem, hogy mi rejlik Lucas pólója alatt, de azt a vak is láthatta, hogy szorgalmasan jár edzőterembe.

Megpaskolta a hasát.

– Ja. Mondjuk, most egész jó formában vagyok, mert nyár van. De nézz csak meg négy hónap múlva, amikor leesik a hó, én meg itt kuksolok a lakásban, fel sem állok a kanapéról, csak olvasok, és tömöm magamba a pizzákat.

– Tudom, mi jár a fejedben – mondta April, aki időközben a hátam mögé lépett, és a vállam fölött leskelődött. – Hogy ez a Lucas tiszta hülye. És igazad is van.

Meglepetten néztem rá.

– Ezeket ő csinálta?

Bólintás.

Visszafordultam a tökéletesen formázott táblázatokhoz.

– Úgy tűnik, nagyon szereti a rendet.

– Nem is annyira a rendet, inkább a rendezkedést. Imádja az ilyen listákat, és képtelen elviselni, ha az embernek nincs terve. Szerintem még a listáiról is van egy listája. Minden napja percre pontosan meg van tervezve, és ha valami nem úgy sikerül, ahogy akarta, akkor totál ki van bukva.

– Ne! Most csak hülyéskedsz, ugye?

 

☆☆☆
Nem saját képek. Ne! Érints meg! sorozat Pinterest tábla

Berühre mich. Nicht. #1 a GoodReads-en

☆☆☆ 


A Maxim Könyvkiadó jelentette meg Laura Kneidl Ne! Érints meg! sorozatának azonos című első részét. Vajon mi elől menekül Sage az ország legtávolabbi egyetemére? Az új életében új barátokra is lel, de a félelmei leküzdéséhez neki is meg kell nyitnia a szívét. Tarts velünk a blogturné állomásain és a játékunk során megnyerheted a kiadó által felajánlott nyereménykönyvet!

  



Nyereményjáték:

 

A Maxim Könyvkiadó Dream válogatás sorozatában megjelent komolyabb témájú könyvekkel játszunk. Minden állomáson találtok egy borító részletet, annyi a feladat, hogy találjátok ki, melyik regényhez tartoznak, és írjátok bele a rafflecopter doboz megfelelő sorába a megoldást.

 

(Figyelem! A válaszok utólag nem módosíthatóak. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertes sorsolására kerül sor. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

 

 

 


a Rafflecopter giveaway

 


 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése