2019. december 30., hétfő



Havi összefoglaló | 2019 / 12. fejezet: DECEMBER


(Ezt a rovatot a „havi összesítő” címke alatt lehet megtalálni.)

Karácsonyon túl és egy új év küszöbén…

Nem sok minden történt velem ebben a hónapban, mert már totál lazában nyomtuk le az ünnepek előtti heteket. Aztán meg egy csomót voltam otthon, mert ki kellett venni a maradék szabikat és utána kezdődött az ünnepi zárva tartás. Mondanám, hogy hasznosan töltöttem az időm, de csak jógáztam meg tévéztem. :D Oké, főleg azért tévéztem sokat, mert dögrováson voltam jó néhány napig… De félre a parával, nézzük a havi jó dolgokat!
Pozitív randomságok röviden: voltam koncerten és színházban, meglátogattam egy gasztroenterológust és egy reumatológust (ami azért jó hír, mert végre elkezdek utánajárni a nyomiságomnak ;)), háromszor is voltam moziban, karácsonyi buliztunk a munkahelyemen, megjavítattam és leműszakiztattam a kocsim, a családdal elmentünk utókarácsonyi ebédre a Szalki fogadóba.
(A folytatáshoz olvass tovább! ⇩⇩⇩)

❖❖❖❖❖
Mi történt decemberben?
❖❖❖❖❖
– Személyes kitérő –

Én és az új polclakók: összesen 4 új könyv került hozzám. Kaptam két könyvet ajándékba és megérkezett egy csomagom a Könyvmolyképzőtől (előrendeltem az új CC kötetet meg választottam mellé egyet a kívánságlistámról).

Ajándékba (2)

Vásároltam (2)

– Más érdekeltségek –

MERÍTÉS:

► MEGJELENT A MERÍTÉS benne a legújabb Forever Young Adult rovattal, aminek a címe: Adaptáljunk meséket!

Gyerekkoromban rengeteg mesekönyvet forgattam és rengeteg mesét néztem – ahogy szerintem a legtöbben közülünk –, ezért nagyon feldobódtam, amikor pár éve belefutottam az első újramesélésembe! Egy egészen új világ nyílt meg előttem, amikor rájöttem, hogy másokat is érdekel a régi meseklasszikusok új ruhába bújtatása. Manapság már van minden, mi szemnek és szájnak ingere: űrkorszakba helyezés, gonosz mostoha szemszögéből folytatás, vérfarkassal felturbózás, napjainkban felébredő Csipkerózsika, hercegeket gyilkoló Ariel-utánzat, orgyilkossá képzett hercegkisasszonyok…
Úgy döntöttem, hogy megnézünk pár ilyen népmese/klasszikus tündérmese retellinget!


SZÍNHÁZ:

Újranéztem az egyik kedvelt drámánkat - Elnémulás -, megnéztem az új bemutatónkat – Portugál -, és volt egy karácsonyi koncert is nálunk, amire beültem, bár nem a stílusom. (Tóth Vera és a Budapest Jazz Orchestra - iszonyatosan jó bulit csináltak.) Ma, 30-án még kétszer játszottuk a Hajmeresztőt, ami az egyik abszolút kedvencem, és az elsőt megnéztem anyummal meg a nagyimmal, a másodikra beültettem a nagyim, én pedig a színpad mögött kártyáztam a kollégáimmal. :'D

SOROZATAIM / FILMEZÉSEK / MOZI:

Sorozataim: A szolgálólány meséje (2017–) – befejeztem a 3. évadot, és várom a folytatást. Szintén hónap elején megnéztem a  Trónok harca (2011–2019) című sorozat utolsó 3 évadát egyhuzamban – nekem igazából tetszett a lezárás, rosszabbra számítottam a sok hiszti miatt. Szexoktatás (2019–) – megnéztem az első évadát, egész szórakoztató sorozat, ha valaki szereti a picit obszcén-szexes témájú „ifjúsági” sorozatokat. Amerikai istenek (2017–) – első évad szintén pipa, bár elsőre elég zavaros, mégis tetszik. (Őszinte leszek, összekevertem a Good Omens c. sorozattal, és azt akartam elkezdeni helyette. :D). Fekete tükör (2011–) – 3, 4, és 5. évad pipa – szeretem, mert irtó sötét és morbid.


Filmeztem: A szépség és a szörnyeteg (2017) – úristen, ezt rég terveztem, de nagyon tré volt. Joker (2019) – nem voltam elragadtatva az új Jokertől, és nekem nem is tetszett, mert egy DC szupergonoszos sztorihoz nekem ez túl realisztikus volt. (Konkrétan fájt nézni, belém mart szegény magánya/őrültsége…) Lenyomtam a Szürke 50 árnyalata trilógiát (A szürke ötven árnyalata (2015) / A sötét ötven árnyalata (2017) / A szabadság ötven árnyalata (2018)) – mert mazochista vagyok… vagy nem tudom. Furcsa élmény volt, eskü jobb, mint a könytrilógia, de ez azon múlt, hogy javítottak picit a sztorin és a szerelmükön… Thanks, hálivúd! #mondjuknemlettkedvenc Pókember – Idegenben (2019) – háháháhá, elég gyengusz Marvel-mozi volt. Kiéhezettek (2016) – Régóta tervben volt, és nem is volt rossz, de a könyv sokkal jobb. Zombieland 2. – A második lövés (2019) – Az első nyomába ugyan nem ér, mégis bejött. Imádom a zombis, marhulós sztorikat. Az – Második fejezet (2019) – itt is az első tetszett jobban, de ebben bejöttek a horror-elemek. Újranézős (és éppen újranézem amúgy). Assassin's Creed (2016) – Nope, ez nem tetszett, bár odáig vagyok Michael Fassbenderért. The White Crow (2018) – balettos életrajzi film. Tetszett, de egyszer nézős!


Anyuval: Six Underground – Hatan az alvilágból (2019) - borzalom. Kettős ügynök (2010–2014) – pár részt megnlztünk a sorozatból. Mikulás karácsonyra (2016) – ez botrányosan rossz volt. Szerelmes karácsony (2018) – ez egy fokkal jobb és cukibb, csak nagyon rondák benne a színészek. Karácsony a kastélyban (2011) – ez nekem nagyon bejött. Az ABC-gyilkosságok (2018–2018) – ez katasztrófa volt, hiába imádom Jeremy Ironst. Pofázunk és végünk (2014) – nem bírtam, de anyunak bejött...


MOZIZTAM is a hónapban. Jumanji: A következő szint (2019) – én nagyon szerettem az első részt, és ezen is jót szórakoztam. Jeffivel néztük vasárnapi matiné előadásként, ami külön fun volt. Csillagok háborúja IX. – Skywalker kora (2019) – soha nem jártam még úgy, hogy egy filmet kétszer megnéztem moziban (pláne nem egy héten belül), de a barátnőm kikönyörögte… és mivel imádom a Star Wars filmeket, nem nagyon kellett győzködnie... Érdekes lezárás, tele van bakikkal, de ez van…

Mini-könyvklub Vegazussal és több más bloggerrel!

Helyzetjelentés:
Nos, a szabadon választható hónapot egy magyar szerző regényével töltöttem, aki egy Magyarországot védő titkos szuperhős osztagról írt urban fantasyt. Nem bántam meg a választásom, de nem is lett kedvenc.

A többiek értékelését ITT OLVASHATJÁTOK.

JANUÁRBAN: Indul az új forduló, amiben korábbi MKK regények folytatásait fogjuk olvasni, és sajnos még nem tudom, hogy mi lesz a januári regényünk. :D 
  
A kapcsolódó bejegyzéseim a mini-könyvklub címke alatt elérhetőek!
❖❖❖❖❖
– Bejegyzések a blogon –

10 könyvről írtam a hónapban:



Egyéb bejegyzéseim: 

Blogturné Klub extrák: 

vvvvv
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek némelyike SAJÁT vagy saját szerkesztés! 
A többi meg a Pinterest tábláimról meg az Instámról van.
vvvvv


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése