2019. december 31., kedd



2019 - Évösszegző bejegyzés (Boldog Új Évet Mindenkinek!)




Először is, B. Ú. É. K. minden kedves erre tévedőnek! 
Ez az idei év utolsó bejegyzése, 2020-ban folytatjuk!

Ezzel a mai poszttal együtt 171 bejegyzésem van ebben az évben. Alig kevesebb, mint tavaly, de továbbra sincs eszem ágában hanyag, összedobott, ám gyorsan elkészített posztokat kirakni a blogra, hogy TÖBB legyen. ;) 2018-ben 142 könyvet olvastam el – kb. 35906 oldalt -, ami ebben az évben 106-ra csökkent, és ~30534 elolvasott oldallal zárom az évet. ;)) Szerintem ez is csodálatos eredmény, főleg, hogy ezerrel dolgozom és blogturnézom, illetve élem az életem. No, de mindegy is. =^.^= 

Köszönöm szépen, hogy olvassátok a blogot!
A kiadóknak és íróknak pedig köszönöm a támogatást!
❖❖❖❖❖

Szilveszteri terveim:
Valami alkoholmentes itókát fogok martinis pohárból iszogatni (I'm a f...king princess-feeling), retro szendvicset eszek, és tévét nézek, ahogy mostanában mindig. Bár lehet rólam tudni, hogy a Szilveszter estét vagy olvasva, vagy horrort nézve szoktam tölteni, most nekiugrom a Watchmen sorozat első évadának. (Aztán lehet, hogy éjfél után átnyergelek az olvasásra, majd meglátom.) 

❖❖❖❖❖

Személyes érdekességek / sikerek:

 Fogytam 18 kg-ot március óta, nekiálltam jógázni - jógatáborban is voltam -, és barátkozom a futással is. (Plusz odafigyelek arra, hogy eleget mozogjak, ebben pedig egy Huawei band 3 Pro nevű okosóra segít, ami kb az idei új szerelmem, ha nem nézzük a Huawei P20-as új mobilom, amihez vettem. :D)
 Végignéztem a teljes MARVEL moziverzumot. :D
 Egész évben vezettem a Bullet Journalom!
 Utazgattam, túráztam, jöttem-mentem és néha idegen színházakban néztem előadásokat.
 Elkezdtem nyitni a Zero Waste és az Eco életmód felé.
 Sikeresen teljesítettem az összes 2019-es Mini-könyvklub fordulót, bár kivételesen nem olvastam el EGY könyvet (de ez is csak egy újraolvasás lett volna). (A témához tartozó bejegyzések a „mini-könyvklub” címke alatt érhetőek el.)
 Rengeteget olvastam és aktívan blogoltam az olvasmányaimról, ami azt jelenti, hogy pörgött a blog 2019-ben is.
 Sikerült a Könyvfesztiválra és a Könyvhétre is eljutnom!
 Sikeresen végigcsináltam a harmadik évemet a Merítés szerkesztőjeként! Nagyon büszke vagyok a rovataimra, szerintem mindegyik nagyon jól sikerült idén. Ha érdekel, akkor sasold meg a polcomat: Gyűjtőpolc – Merítve „Forever Young Adult” rovatban
 Egész évben törődtem az instagram fiókommal, és igyekeztem színes tartalmakat gyártani... Mondjuk jobbára azt fotóztam, amit kedvem tartott. :') @anitiger_mosolya #2019bestnine
❖❖❖❖❖

Életemben először 2019-ben
Minden évben írok egy ilyen listát, hogy tudjam, mi érdekes történt velem életemben először az adott évben! :))

Voltam Leonardo da Vinci kiállításon. Vettem Huawei smart bandet (és aktívan használom is nap, mint nap április óta). Néztem színházi előadást a következő számomra új helyeken: az Operettben, a Kálmán Imre Teátrumban, a József Attila színházban, külföldön (Románia – Nagyváradi Állami Színház) és az Aquincumi Múzeum romkertjében. Új országban jártam (ez is Románia). Rendeltem magamnak először tematikus mystery boxot (több cégtől is megvolt az „első”: Világok Lángjától HP-set, LootCrate-et, Neon Ninja Stranger Boxot, LANboxot). Ettem macaront (Jeffi anyukájának hála <3). Nyertem pólót. Voltam horrorcirkuszban.  Túráztam Bakonybélben. Megkóstoltam a Happy Roll fagylaltot, másnéven: thai fagyit. Jártam (és dolgoztam) a Pozsonyi Pikniken és a Rácalmási Tökfesztiválon. Nyomtunk Star Wars minimaratont barátnőmnél (új trilógia első két részének bővített verzióját), hogy képben legyünk a IX. részhez. Másik barátnőmnél projektoros házimozit néztünk (irtó szuper élmény volt, egyszer szerzek otthonra is). Megtanultam tankolni. Túráztam egyedül Budapesten napijeggyel (pl. eljutottam a Zelenák Sütiházba is, ami mini bakancslistás tétel volt). Voltam hétvégi bevezetés a jógába kezdőknek tanfolyamon (azóta otthon jógázom). Önszántamból futni kezdtem + vettem igazi futócipőt sportboltban. Mentem el kétszer ugyanarra a filmre moziba (ráadásul ugyanazzal az emberrel) - Star Wars IX. :D Először voltam előadás alatt hátul (a színpad mögött), ahol a kellékesek dolgoznak - konkrétan velük társasoztunk, amikor nem volt dolguk az előadásban. :D


❖❖❖❖❖

STATISZTIKA - 2019
• Az összes elolvasott könyv: 106*

• Idén összesen 87 könyvről írtam értékelést a blogra!
• Elolvasott oldalak száma: ~30534
• Leghosszabb elolvasott könyv: Mariana Zapata: The Wall of Winnipeg and Me – Szívvel a falnak (608 oldal / Könyvmolyképző kiadó)
• Legrövidebb elolvasott könyv: Anne L. Green: Elvakult szerető (20 oldal / Álomgyár kiadó)

• Új polclakók száma: 180*
*(71 könyvet vettem, 82 recenziós példányt kaptam, 22 könyvet kaptam ajándékba és 12 egyéb módon került hozzám. Ez 187, de pár könyvön már túladtam!)

• Összes saját magamnak vett könyv ára*:  81.675 Ft
*(A rengeteg ajándékba adott könyvet csak nem számoltam bele…)

• Legolcsóbb könyv ára: 25 Ft (John Fowles: A lepkegyűjtő)
• Legdrágább könyv ára: 2.959 Ft (Julia Lewis Thomson: Többek között (dedikált))

• Szerencsémre vagy szerencsétlenségemre a SNITT.HU is méri a teljesítményemet, ami annyit tesz, hogy rádöbbentett arra, mennyit tévéztem idén! 1050+ filmet és sorozatrészt néztem meg idén, ami mellé kaptam két plecsnit is. (SZÖRNYŰ, nem?! (És ráadásul nem vittem fel 2-3 évadnyi Gyilkos elmék újranézést, vagyis lehet, hogy az 1100+ is megvolt...) Tavaly csak 500 epizód és 100 film plecsniket kaptam...)



❖❖❖❖❖

BEST OF - Könyves évösszegző!

 A 4 legjobb könyv, amit 2019-ben olvastam:

Ha érdekel, miket írtam róluk, akkor: 
A 2 legjobb folytatás, amit 2019-ben olvastam:

A 3 legnagyobb csalódás:

A 3 legnagyobb meglepetés:

J. R. Ward: Perzselő vágy
(Eddig még csak paranormális erotikus fantasyt olvastam az írónőtől, de realista romantikusban is jól nyomja.)


Cath Crowley: Szavak kékben
(Teljesen megváltoztatja az ember antik könyvekhez való hozzáállását. <3)


Patrick Ness: Mi, hétköznapi halandók
(Azért nem gondoltam volna, hogy tényleg izgi lehet egy regény, ami a háttérszereplők szemszögáből van elregélve!)

3 kedvenc új szerzőm:

Christina Lauren (2 írónő)

3 könyv, ami boldoggá tett 2019-ben:

10 kedvenc idén látott film- és sorozatadaptációim: 

5 komolyabb mű:

Az 5 komolyabb hangvételű történet egyikét sem olvastam, de mindegyik filmadaptáció elérte nálam, hogy elgondolkozzak a regények elolvasásán! (Ami szuper, hiszen tulajdonképpen a T.H.U.G.-on kívül egyik sem a zsánerem!) /A Bohémrapszódia pedig - a Rocketmannel együtt - olyan, amit idén már többször is megnéztem az alakítások meg a dalok miatt. Fantasztikusak!/


5 "szórakoztató" mű:

Három realista romantikus ifjúsági regény filmadaptációját néztem meg - mindhármat olvastam is, ezért itt a blogos értékeléseket is linkeltem -, de gyorsan lezavartam a Trónok harca 8 évadát is, ami egy sárkányokkal, lovagokkal és harcokkal teli high fantasy kalandsorozat. Illetve megnéztem az új AZ második részét is - egyből kétszer egymás után :D -, és nekem bejött, bár hozzátenném, hogy ezt a horrorfilmek rajongóinak ajánlanám. Se a Trónok harcát nem olvastam még, se az Az-t, de mindkettő tervben van!

 A 20 legszebb könyv, amit idén vásároltam / kaptam:


Új megjelenés, amit még nem olvastam, de szeretnék

Ez egy TOP 10 -os lista lett az idei megjelenésekről… :D

8 könyv, amit el szerettem volna olvasni idén, de nem sikerült:

 Mely könyveket szeretném elolvasni éjfélig?

Idén már nem állok neki semminek - és tuti, hogy az elkezdettjeimet se fogom befejezni -, de éjfél után szeretném elkezdeni ezt a könyvet: Rácz-Stefán Tibor: Pokolba a jópasikkal!

❖❖❖❖❖
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
❖❖❖❖❖

És ismételten az előző években is betett képpel zárnám az évet, ugyanis eddig BEJÖTT!
Bal oldal: Liz Climo műve, jobb oldalon az én fantasztikus rajzom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése