2018. szeptember 15., szombat



Magical ReadAThon, vagyis megszereztem a RAVASZt!



Rétánál, a Habár, a könyves kocsma bloggerénél elég gyakran felbukkannak érdekesebbnél érdekesebb Read-a-Thonok és mindenféle izgalmas kihívások. Most is nála szúrtam ki a Harry Potter tematikájú RBF (Rendes Bűbájos Fokozat – angolul O.W.L.) megszerző kihívást. Mint Potterhead naná, hogy belevágtam – ERRŐL ITT OLVASHATSZ -, és sikerült is teljesítenem Várakozáson felülivel (3 könyvet olvastam el a TBR-listámról)! A sikeres RBF után pedig belevágtam a Rémisztően Agyfacsaró Varázstani Szigorlat (továbbiakban: RAVASZ) kihívásba is, amit sikerült teljesítenem. ;)
(Olvass tovább!       )

❖❖❖❖❖
Read-A-Thon információk:

A vizsgaidőszak 2018. augusztus 01. – augusztus 31. között volt. A feladat nehezebb volt, hiszen a RAVASZt másképp kellett megszerezni, mint a sima RBF-t, mert az egy emelt szintű, nehéz vizsga – még a nevében is benne van, hogy „agyfacsaró”! ;) Minden tantárgynál három meghatározás van: A: Accceptable: Elfogadható; E: Exceeded Expectations: Várakozáson felüli; O: Outstanding: Kiváló. Ez egy lépcsőzetes feladatsor volt, vagyis csak akkor szerezhetem meg az „O”-t, ha előtte teljesítettem az „A”, majd az „E” feladatokat.
A kihívás akkor tekinthető sikeresnek, ha sikerül két Ravaszt teljesíteni, és ebből az egyik legalább kiváló minősítésű! Nos, én augusztusban nagyon ráálltam erre a feladatra, így elég sok pontot teljesítettem.

Az érdemjegyek:

Sikertelen vizsga:
Troll: 20 % teljesítmény a vizsgaidőszak lejárta előtt
Borzalmas: 50 % körüli teljesítmény a vizsgaidőszak lejárta előtt
Hitvány: 80 % teljesítése egy Elfogadható Ravasz vizsgának a vizsgaidőszak lejárta előtt

Sikeres vizsga:
Elfogadható: „A” kategória elolvasása tárgyanként (1 könyv/tantárgy)
Várakozáson felüli: „A” és „E” kategória tárgyanként (2 könyv/tantárgy)
Kiváló: „A”, „E” és „O” kategória tárgyanként (3 könyv/tantárgy)

A teljesítésem:

5 elfogadhatót és 3 kiválót sikerült összekaparnom! Tulajdonképpen elég büszke vagyok magamra, még ha nem is mindegyik olvasmányom nevezhető tartalmas olvasmánynak! ;)

ANCIENT RUNES – Rúnaismeret:
A: Egy könyv, ami a múltban játszódik: Charles Dickens – László Noémi: Karácsonyi ének

ARITHMANCY – Számmisztika:
A: Egy legalább 300 oldalas könyv: Charity Norman: Luke Livingstone titkos élete ‹‹ blogos értékelés!

ASTRONOMY – Asztronómia:
A: Csillagok a borítón: Regös István: A Csillagvándor

CARE OF MAGICAL CREATURES – Legendás lények gondozása:
E: 160 oldalnál rövidebb könyv: Dániel András: A nyúlformájú kutya
O: Tartalmaz sárkányokat, bármilyen módon: Roberto Pavanello: Az asztmás sárkány

DEFENCE AGAINST THE DARK ARTS – Sötét Varázslatok Kivédése:
A: Olvass el egy sorozatzáró kötetet: Colleen Hoover – Tarryn Fisher: Never never – Soha, de soha 3. ‹‹ blogos értékelés!

HERBOLOGY – Gyógynövénytan:
A: Egy zöld borítójú könyv: Fekete István: Tüskevár
E: Egy könyv illusztrációkkal: Roberto Pavanello: A fázós mamut
O: Olvass egy könyvet, aminek a címében szerepel az egyik szó az alábbiak közül: fény/levegő/nap/víz (light/air/sun/water): Nicola Yoon: A Nap is csillag ‹‹ blogos értékelés!

MUGGLE STUDIES – Mugliismeret:
A: Olvasd el az egyik kedvenc íród könyvét: Neil Gaiman: Death – Halál ‹‹ blogos értékelés!

TRANSFIGURATION – Átváltoztatástan:
A: Egy szürke borítós könyv: Mary Ann Shaffer – Annie Barrows: Krumplihéjpite Irodalmi Társaság ‹‹ blogos értékelés!
E: Olvass egy könyvet olyan írótól, akitől még eddig nem olvastál: Sam Taplin: Hova bújtál, kisróka?
O: Olvass el egy könyvet, ami egy királyságban játszódik/tartalmaz királyi családot: Anna Banks: Nemezis

(A vizsgák és tárgyak fordítását Rétától – INNEN – loptam, ő pedig INNEN puskázta!)

vvvvv
Jó olvasást! Köszönöm a figyelmet!
A képek a borítók, illetve Sirius az I’m a Potterhead táblámról van és alessiajontrunfio képe! 
vvvvv


1 megjegyzés: